Gjest bente4_glemt å logge inn Skrevet 4. juni 2003 #1 Skrevet 4. juni 2003 Sitter her å lager "sanghefte". I det heftet skal vi ha bordkart, meny, sanger og gjestepresentasjon. I forbindelse med denne gjestepresentasjonen lurer jeg på hvordan jeg skal presentere hver enkelt...? Noen som har ide??
Pusekatt Skrevet 4. juni 2003 #2 Skrevet 4. juni 2003 Tja, hva med fullt navn, evt alder, relasjon til brudeparet, evt yrke, en liten setning som beskriver vedkommende (humør/personlighet/interesser etc)?
September Skrevet 4. juni 2003 #3 Skrevet 4. juni 2003 Hei!! Jeg holder akkurat på med en slik gjesteliste jeg også. Kaller den for "Hvem er hvem i bryllupet". Jeg har skrevet det f.eks. slik: Fullt navn xxx - Brudens gjestfrie tante fra xxx med sans for god mat og antikviteter. xxx - brudgommens forlover, og barndomsvenn fra xxx. To ting som får denne gutten til å smile fra øre til øre; Båter og pils! Forlovet med xxx. xxx - brudens onkel fra xxx og gift med xxx. Fadder. Elsker jakt og friluftsliv.. Osv. osv. håper dette kan være til hjelp! Lykke til!
14062003 Skrevet 4. juni 2003 #4 Skrevet 4. juni 2003 Vi hadde plassproblemer i vårt middagsprogram og derfor har vi bare skrevet følgende: Xxx, Brudens forlover - gift med Zzz. Vi har gjort dette i en tabell med pene mellomrom. De av "høyest rang" står først. Dersom du ønsker å se vårt bordprogram, får du sende meg en pm med din mailadresse. Da sender jeg det. Foreløpig blir det ikke offentliggjort på nett.
Augustbrud02 Skrevet 5. juni 2003 #5 Skrevet 5. juni 2003 Tenkte jeg kunne fortelle vår versjon av gjestepresentasjon... Vi tok den nemlig muntilig. Før maten ble servert tok vi en kjapp runde der vi presenterte alle gjestene med navn og relasjon til brudeparet. Mannen min presenterte sine og jeg presenterte mine. Kanskje ikke noe hjelp eller svar på det spørsmålet du hadde, men allikevel et innspill....
Gjest Tex Skrevet 5. juni 2003 #6 Skrevet 5. juni 2003 De av "høyest rang" står først. Vi setter de opp etter bordplanen så folk skal vite helt sikkert hvem som er hvem
diddi Skrevet 5. juni 2003 #7 Skrevet 5. juni 2003 Jeg har vært i et bryllup der gjestene ble presentert høyt. Men navnene ble da fort glemt. Vi hadde en grei presentasjon i sangheftet. Olsen Kari: Brudens tante, søster av brudens mor. Gift med Per. I tillegg nevnte min mor en del gjester i velkomsttalen. Slik som: "Vi ønsker spesielt velkommen til brudens to bestemødre, de er skarl til helse for tiden, men stiller likevel opp med godt humør. Her sitter mormor XXX og dette er farmor XXX. Og så har vi brudgommens tante XX og onkel XX som kommer helt fra London. Hvor sitter dere? (Også vinker de litt)." Slik ble det litt ekstra for de som kom langveisfra. Vi fikk mye ros for det.
Solstrålen Skrevet 5. juni 2003 #8 Skrevet 5. juni 2003 Vi har bare skrevet: Odd - brudgommens bror, gift med Ann. Selve listen er satt opp alfabetisk, og går over 2 sider. Vi har og med bordplasseringen i heftet. Veldig greit når det er mange som ikke kjenner hverandre!!
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #9 Skrevet 5. juni 2003 Vi tenker også å lage en slik gjestepresentasjon, men vil gjerne ha med noen ord om hver person (yrke, noe om personligheten, hobby e.l.). Men et par av de som kommer kjenner vi nesten ikke! Hva gjør vi da? Er det teit å ha et par ord om hver bortsett fra to-tre stykker? Vi skriver selvsagt "kjæresten til..." etter navnet deres, men vi kan jo ikke skrive noe om de vi ikke vet hvordan er...
smile Skrevet 5. juni 2003 #10 Skrevet 5. juni 2003 Vi skal nok ha en liten prestentasjon med navn og relasjoner i forhold til oss. I tillegg tror jeg toastmaster skal ta en kjapp presentasjon der gjestene må reise seg før middagen. Jeg har vært i bryllup der jeg syntes det var greit. Selv om jeg ikke huska navn så huska jeg iallefall litt om hvem de var.
Gjest Tex Skrevet 5. juni 2003 #11 Skrevet 5. juni 2003 Men et par av de som kommer kjenner vi nesten ikke! Hva gjør vi da? Er det teit å ha et par ord om hver bortsett fra to-tre stykker? Vi skriver selvsagt "kjæresten til..." etter navnet deres' date=' men vi kan jo ikke skrive noe om de vi ikke vet hvordan er... [/quote'] Men noen som kommer må jo vite litt om dem ellers hadde dere vel ikke invitert dem...?? Er det fex venner av foreldre eller noe sånt? Da kan du jo spørre dem...
Gjest Provence brud Skrevet 6. juni 2003 #12 Skrevet 6. juni 2003 Hei, Vi har laget en "gjeste bok" med bilde av alle gjestene med navn og eventulele kalle navn, tilknyttning til brudeparet også en morsom beskrivelse av personene. feks: XXX Venninne og medstudent av bruden. Har skremt vettet av mang en venninne med sin grisekjøring, og sine uefne biler. Markedskoordinator og mor til Marius (4). eller:XXXBrudens onkel. Smøreekspert, vasalopp-løper og alltid først ute med skiene på Øvre Romerike. Statistiker og forsker. Gift med , far til Dette er en sikker isbryter og etterhvert også tips til samtaleevner utover kvelden. Også til hjelp for toastmaster for presentasjon av talerne. På siste side vil vi ha en" riv-ut-uhøytidlig konkurranse" med 3-4 spørsmål og plass til en hilsen til brudeparet. Det er ikke så mye arbeid som det høres ut til, men utrolig gøy. Min kjære og æ brukte en kveld på dette og lo så tårene trillet da vi forfattet det. Dersom det er noen dere ikke kjenner noe til er det greit å spørre foreldre om innput..
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #13 Skrevet 10. juni 2003 Nei, dette er snakk om et par kjærester til venner/familie som vi ikke kjenner så godt. Hadde ikke så lyst til å spørre de vi kjenner som kjenner dem, for da røper vi liksom hva vi skal skrive i programmet vårt. Hadde lyst til at det skulle være en hemmelighet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå