Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 .....du har vært invitert til kaffe hos? Vi ble for ett år siden invitert til kaffe i bryllupet hos et vennepar. Vi har ikke kjent de så lenge, og det siste 3/4 året før bryllupet hadde vi avtagende kontakt, og året etter bryllupet har vi sett de 2-3 ganger selv om vi bor 10 min fra hverandre. Vi gifter oss neste vår, og gifter oss på andre siden av landet fra der vi bor. Det vil derfor ikke være naturlig å ha kaffegjester. vi skal være 80-85 gjester, og kan ikke pushe fler folk inn i middags lokalet, og ønsker ikke over 100 gjester. 1. det blir for stort og ikke sånn vi vil ha det. 2 det blir svindyrt. Da vi snakket sammen sist, rett før sommeren, ville de vite dato, sånn at de kunneskaffe barnavakt......... Jeg svarte ikk e noe mer enn datoen vi skulle gifte oss, fordi jeg ble så parkert. Selv våre nærmeste venner snakker om bryllupet og festen og omtaler det med "hvis vi er invitert'" Synes dette er en litt mer taktfull tilnærming kanskje..... Er det jeg som er helt out of line siden jeg ikke kommer til å invitere folk til vår store dag som har invitert oss på kaffe, eller er det fler som er enig med at "bryllups /kaffe invitasjon" fra mer perifere venner man ikke har sett eller har regelmessig komtakt med, ikke automatisk betyr "re invitasjon" til vårt bryllup? Bare spent på hva dere synes om det!
Gjest StoreSky Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Jeg er enig med deg! Uhøflig av de å anta at de blir invitert tilbake... Men kanskje de rett og slett anser seg som såpass nære venner at de regner med det? :klø: JEG ville aldri tatt det for gitt, men avventet invitasjon, eventuelt høflis spurt om når bryllupet er, om de skal ha stort eller lite bryllup, etc.
Jade Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Synes det er veldig ubehagelig når folk tar det som en selvfølge at de blir invitert. Og det folk som du sjelden har kontakt med, til og med. Jeg hadde sikkert invitert de likevel, pysete som jeg er... Vi har ikke invitert alle som har invitert oss. Pga at noen hadde større bryllup enn oss hvor alle søskenbarn ble invitert. Det har ikke vi anledning til.
Solstrålejenta Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Vi inviterer alle vi har blitt invitert til middag til, men avventer med de vi kun har vært invitert til kaffe til for å se hva vi får plass og råd har til
Gjest lucky08 Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 [jeg er enig med deg! Vi skal heller ikke invitere folk jeg har vært på kaffe til tidliger, skal ikke ha kaffegjester. Jeg inviterer folk i bryllupet fordi det er hyggelig å ha dem der, ikke for å gjengjelde at jeg kom i deres bryllup.
Gjest Liss Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 .....du har vært invitert til kaffe hos? Vi ble for ett år siden invitert til kaffe i bryllupet hos et vennepar. Vi har ikke kjent de så lenge, og det siste 3/4 året før bryllupet hadde vi avtagende kontakt, og året etter bryllupet har vi sett de 2-3 ganger selv om vi bor 10 min fra hverandre. Vi gifter oss neste vår, og gifter oss på andre siden av landet fra der vi bor. Det vil derfor ikke være naturlig å ha kaffegjester. vi skal være 80-85 gjester, og kan ikke pushe fler folk inn i middags lokalet, og ønsker ikke over 100 gjester. 1. det blir for stort og ikke sånn vi vil ha det. 2 det blir svindyrt. Da vi snakket sammen sist, rett før sommeren, ville de vite dato, sånn at de kunneskaffe barnavakt......... Jeg svarte ikk e noe mer enn datoen vi skulle gifte oss, fordi jeg ble så parkert. Selv våre nærmeste venner snakker om bryllupet og festen og omtaler det med "hvis vi er invitert'" Synes dette er en litt mer taktfull tilnærming kanskje..... Er det jeg som er helt out of line siden jeg ikke kommer til å invitere folk til vår store dag som har invitert oss på kaffe, eller er det fler som er enig med at "bryllups /kaffe invitasjon" fra mer perifere venner man ikke har sett eller har regelmessig komtakt med, ikke automatisk betyr "re invitasjon" til vårt bryllup? Bare spent på hva dere synes om det! Jeg og mannen min giftet oss i fjor, og hadde mye venner der. Jeg kommer ikke til å bli skuffet om vi ikke blir bedt til alle disse. De ALLER nærmeste, ja. Men kun hvis de har stort bryllup og fortsatt ikke ber oss. Men de som man nesten aldri ser, de man egentlig ber litt på grunn av samvittighet og slikt, de burde man bare droppe. Man kan ikke regne med å alltid bli bedt tilbake. Det gjør ikke jeg hvertfall. Ikke noe vits å gå i den fella at man ber og ber fordi man er redd noen, fjernt ute i kretsen, skal bli lei seg..
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #8 Skrevet 1. september 2008 TAKK FOR GODE RÅD! Det er kjekt å vite at jeg ikke er så unormal alikevel. vi kommer til å inviterer folk fordi vi ønsker de der, ikke forde det det er enklere å invitere de enn å la vær. En potensiell krangel som følge av det skal vi nok klare - det ville jo vært totalt meningsløst siden - b"det er vår dag" bring it on de som vil, selv om jeg håper det ikke blir noe styr og ståk - det er jo det beste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå