Gå til innhold

Jeg hater dusjkabinett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater dusjkabinett. Det er noe av det styggeste folk kan ha i hus.

Ja, jeg vet det kan være smart hvis badet ikke er tett nok, men fy så stygt det er.

Ingen bad kan bli pene med dusjkabinett.

Jeg er sikker på at jeg hater dusjkabinett mer enn Odd Børretzen hater måker.

Forresten: sa jeg at jeg hater dusjkbinett fordi de er så stygge? Ja, jeg gjorde vel det når jeg tenker meg om.

Sånn, da går jeg og legger meg. :natti:

Måtte bare få ut litt damp etter å ha sett på eiendomsannonser (og hat, hat, hat dusjkabinett) på FINN.no.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må du ikke gre alle kabinetter under en kam da... se på dette her for eksempel... tror jeg hadde elsket det! <3

Skrevet

Syns også at slike dusjkabinett med gulv (altså over det egentlige gulvet) er ganske så stygt, og de virker så falleferdige også. *tenke på knakende lyd*

Derimot syns jeg det er greit med slike som bare har vegger, og der man står på det ordentlige gulvet..

Skrevet

Jeg elsker dusjkabinett. Blir så glad av å se annonser på finn.no hvor folk har dusjkabinett i stedet for dusjhjørner der hvor man må dusje rett på vegg og gulv.

Jeg hater nemlig fukt og råte. Og jeg kan vedde på at mange med nyoppussede drømmebad vil få seg store overraskelser i fremtiden, uansett hvor god jobb som er utført pr dags dato.

Jeg stoler mye mer på dusjkabinett enn aldri så mye membran og gleder meg allerede til å pusse opp badet her i huset og innstallere et. Og fjerne den dumme dusje-rett-på-gulv-og-vegg-løsningen som finnes her i huset i dag.

Skrevet

Vi skal pusse opp badet nå og kommer til å ha dusjkabinett. Det finnes mange flotte dusjkabinett, men jeg er enig i at det også finnes mange som er regelrett stygge. Kvaliteten varierer også veldig.

Med et dusjkabinett vil både fliser og membran holde mye lenger. Vi har kun dusjvegger i dag og jeg gleder meg til å få et skikkelig dusjkabinett i steden.

Skrevet
Med et dusjkabinett vil både fliser og membran holde mye lenger. Vi har kun dusjvegger i dag og jeg gleder meg til å få et skikkelig dusjkabinett i steden.

Hvilken slitasje mener du det er på fliser og membran når man ikke har duskjkabinett? Mulig du f.eks. ikke helt forstår hva membran er. Mulig du ikke helt forstår hvor membran plasseres. :ler:

Vann sliter da ikke på membran. Og hvilke baderomsfliser tar skade av vann? (svar: ingen)

Dette ble rett og slett altfor dumt Alison.

Skrevet
Nå må du ikke gre alle kabinetter under en kam da... se på dette her for eksempel... tror jeg hadde elsket det! <3

Ok, jeg kan godta det som nesten godkjent. :ler: (Er første gang jeg ser et dusjkabinett som går under den betegnelsen ;) ).

Ble smårar i øya i går da jeg så det ene grusomme hjørneplasserte dusjkabinettet etter det andre. Flotte hus og bad, også et stygt dusjkabinett. *grøss og gru*

Skrevet

På et bad og spesielt i en dusj burde ALT være i avrundede linjer, så slapp man at "møkk" la seg i helt utilhjengelige kroker/vinkler. Det burde finnes et slags badelandskap som kunne heises inn i et hus som holdt på å bli bygget, et slags modul-baderom som ikke hadde kanter - bare myke linjer...sett fra en husmors hygieniske side. :jepp:

Skrevet

Jeg hater i alle fall dusjforheng som klister seg til kroppen. Dusjkabinett har jeg ikke, men det er greit for meg om andre har det.

Skrevet
Jeg hater i alle fall dusjforheng som klister seg til kroppen. Dusjkabinett har jeg ikke, men det er greit for meg om andre har det.

Bare kjøp litt tykke dusjforheng så slipper du å få besøk i dusjen.

Gjest Forbruker
Skrevet
Hvilken slitasje mener du det er på fliser og membran når man ikke har duskjkabinett? Mulig du f.eks. ikke helt forstår hva membran er. Mulig du ikke helt forstår hvor membran plasseres. :ler:

Vann sliter da ikke på membran. Og hvilke baderomsfliser tar skade av vann? (svar: ingen)

Dette ble rett og slett altfor dumt Alison.

Fugemassen blir aldri så tett at den holder all fuktighet ute. Dermed kommer det fuktighet til gjennom veggen/gulvet og så har du et ekskalerende problem.

Men jeg er enig i at de aller fleste dusjkabinett ikke akkurat er en fryd for øyet. Men de var enda verre før i sotet utførelse, godt synlige brune plastlister og blomstermønstrede "glass". Det har skjedd en del siden ja.

Skrevet

Selv om membranen i utgangspunktet gir en tett barriere mellom fliselimen og veggen, så er det ikke gitt at membranen forblir tett. Et hus vil nemlig alltid "bevege" seg noe med tiden og man kan derfor få skader i membranen og da sjangs for fuktskader.

Vi pusser også opp huset og har valgt å ha dusjkabinett for ikke å få oss en ubehagelig overraskelse i fremtiden! Og vi har snakket med maaaange fagfolk før vi bestemte oss. Har kjøpt Svebergs Cube som er et vakkert dusjkabinett, med svært få krinkelkroker. Bunnen i dette er av noe tungt porselensaktig noe og det står svært stødig og har heller ingen "plastlyder".

Skrevet
Fugemassen blir aldri så tett at den holder all fuktighet ute.

Det er jo nettopp derfor man legger membran.

Forresten finnes det impregneringsmiddel for fuger.

Dermed kommer det fuktighet til gjennom veggen/gulvet og så har du et ekskalerende problem.

Nei, ikke hvis man legger membran riktig og bruker banemembran/sveisemembran og ikke smøremembran på gulvet.

Uansett får ikke fliser eller membran slitasje ved at det dusjes uten dusjkabinett. Var det utrolige av at hun kunne skrive noe sånt jeg reagerte på. ;)

Skrevet
Selv om membranen i utgangspunktet gir en tett barriere mellom fliselimen og veggen, så er det ikke gitt at membranen forblir tett. Et hus vil nemlig alltid "bevege" seg noe med tiden og man kan derfor få skader i membranen og da sjangs for fuktskader.

Vi pusser også opp huset og har valgt å ha dusjkabinett for ikke å få oss en ubehagelig overraskelse i fremtiden! Og vi har snakket med maaaange fagfolk før vi bestemte oss. Har kjøpt Svebergs Cube som er et vakkert dusjkabinett, med svært få krinkelkroker. Bunnen i dette er av noe tungt porselensaktig noe og det står svært stødig og har heller ingen "plastlyder".

Jo, hvis membranen er lagt riktig fortsetter den å være tett, men i de aller fleste tilfeller legges ikke membranen riktig:

- Det legges for tynt lag på vegger. Hvorfor: fordi det er tørkeprosesser mellom hvert lag som må overholdes, og de firmaene som kalkulerer inn en fire oppmøter hos kunden kun for å smøre på et lag membran priser seg ut. Tynn membran vil uansett holde lenge nok til at skaden ikke synes før garantitiden er ute.

- Det brukes smøremembran på gulv istedenfor banememberan/sveisemembran. hvorfor: Fordi det er egne fagfolk som må legge banemembran/sveisemembran, mens smøremembranen kan legges av hvem som helst. Og fordi det er billigere med smøremembran når det anlegges.

- Membranarbeidet mot sluk gjøres ikke riktig. Fordi de slurver eller ikke forstår viktigheten.

- Membranarbeidet hvor vegg møter gulv gjøres ikke riktig. Fordi det bidrar til at man må regne inn ytterligere operasjoner og tørketid.

Men nå er ikke dette en dsikusjon om membran, men om de stygge dusjkabinettene.

Her er forresten Svedbergs Cube, jeg synes ikke det er fint selv om det finnes mange som er styggere. http://www.vvsonnet.se/duschkabiner-svedbe...-c-504_517.html

Skrevet

Men hvorfor må de være så små?

Jeg får helt klaus i dusjkabinett

Skrevet

Jeg hater ikke dusjkabinett, men jeg hater virkelig dusjforheng.

Skrevet (endret)

Deg om det..

Jeg elsker mitt dusjkabinett, om det er det det kan kalles. Den er ca 8-10 cm over gulvet, helt ny, veldig lekker og stilfull med buede glassdører og mangler "vegger". Den er montert inntil veggen slik at veggflisene er selve veggen... Det gjør at den ser veldig fin og stilig ut, uten å dominere et relativt lite bad!

Råte blir det heller ikke med det første, for alt er nytt og vi behandler det riktig!

Råte kan forøvrig komme uansett hva slags badeanlegg man måtte ha..

Det kommer helt an på hva man gjør ut av det, men det er min mening!

:)

Endret av Anamelona
Skrevet
Jeg hater ikke dusjkabinett, men jeg hater virkelig dusjforheng.

Da må du og *Mim* starte en egen tråd om det. :ler:

Hvis dere da ikke mener dusjforheng inni dusjkabinettet.

For øvrig: (Bare for å foregripe) Hvis noen skulle hate dusjforheng og potteplanter inni dusjkabinett, så forstår jeg dere så godt, men antageligvis er det noe dere har misforstått.

Skrevet
Deg om det..

Jeg elsker mitt dusjkabinett, om det er det det kan kalles. Den er ca 8-10 cm over gulvet, helt ny, veldig lekker og stilfull med buede glassdører og mangler "vegger". Den er montert inntil veggen slik at veggflisene er selve veggen... Det gjør at den ser veldig fin og stilig ut, uten å dominere et relativt lite bad!

Råte blir det heller ikke med det første, for alt er nytt og vi behandler det riktig!

Råte kan forøvrig komme uansett hva slags badeanlegg man måtte ha..

Det kommer helt an på hva man gjør ut av det, men det er min mening!

:)

Da er det ikke dusjkabinett, men noe annet jeg i mitt hat har glemt. Ikke pent det heller, men penere enn de grusomme dusjkabinettene.

:idesmil: Jo, dusjhjørne heter sånn du har (kom på det nå).

Skrevet
Da er det ikke dusjkabinett, men noe annet jeg i mitt hat har glemt. Ikke pent det heller, men penere enn de grusomme dusjkabinettene.

:idesmil: Jo, dusjhjørne heter sånn du har (kom på det nå).

DET er det det heter ja.. :fnise:

Digger det... Heldigvis har folk forskjellig smak, ellers hadde ting vært PASSE dritkjedelig... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...