Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nrk, har laget en programserie som de kaller flørteskolen.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.6159132

Artikkelen skriver at en god personlighet tiltrekker kvinner mer enn en sixpack, og det er jo sant og heldigvis bra.

Det jeg syntes var litt synd, var at artikkelen fremtrekker også det faktum at kvinner tenner på pengesløseri, at dere blir tiltrukket og føler respekt for menn som sløser med penger.

Jeg følte dette var skikkelig trist. Kanskje jeg i min naivitet trodde at kvinner hadde en ubevisst tiltrektning mot menn som klarer å spare en liten sum hver måned, at man la opp til fremtiden, at de overflødige penger man har i dag kan brukes til en regnværsdag? Så feil kan man ta.

Neida, dere har dragning mot uansvarlighet og sløseri av ressurser.

Forteller ikke det mye om hvorfor mange dumme menn gjør som de gjør? At nå ser vi kanskje at det er kvinners skyld at menn må sløse og være barnslig til fornuft, at kvinner heller velger klovnen i stedet for ansvar, - at dere beviser til teite menn at det å sløse er det riktige, og det å være ansvarsfull er feil!

Man får bare flere og flere tegn på hvorfor man burde ha kvinners mentale psyke og personlighet litt under oppsikt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hanna panna_*
Skrevet

Min mening:

Sebastian Maddox hevder kvinner blir tiltrukket av menn som kjøper unødvendig dyre og ekslusive biler, selv om de ikke vil innrømme det.

-Jeg synes det er litt harryKlyysete!

-Idét kvinner ser en mann som har råd og ressurser til å sløse, føler hun ubevisst en tiltrekning og respekt for vedkommende.

Synes egentlig dette blir for dumt. Høres ut som en litt naiv guttungerumpe! Ikke sexy!

- Kvinner er etter min erfaring ikke særlig utseende eller kroppsfikserte. Jeg har sett menn i alle fasonger, høye, lave, med og uten hår på hodet som har veldig stor suksess med kvinner. For kvinner ser etter helt andre ting som personlighet, kroppsspråk og hvordan oppfører seg.-Jeg ser på begge delene, egentlig ganske enkelt å greit.

- Generelt sett liker kvinner høye menn som har bra med hår på hodet, og er veltrente i tillegg. Likevel finnes det kvinner som ikke liker dette mannsidealet, og helst vil ha en mann som ikke er så fin å se på, forsikerer Maddox.

-Tjaaa...Joda. Liker at man tar vare på kroppen. Junkfood og overvekt til kreftsykdom er ikke noe jeg ønsker for min kjære. Men jeg hadde elsket han om han hadde fått slike problemer. Men jeg trenger å beundre han, nyte han, se på han og like det! Jeg har erfaring med at jenter liker forskjellige. Jeg klaaaarer ikke David bham og Robbie w,andre elsker dem. Jeg liker hår, men kan sikkert falle for noen med mindre hår...

Nei..hva er dette da :D

-Hanna panna

Skrevet

Jeg tenner ikke paa menn som sloeser, i alle fall. Foeler meg heller ukomfortabel med menn som bruker penger i hytt og pine, muligens fordi det er viktig for meg aa ha oekonomisk sikkerhet og vite at jeg har en solid buffer. Kan ikke si jeg respekterer sloeseri.

Men det er naa meg, da :)

Skrevet
Man får bare flere og flere tegn på hvorfor man burde ha kvinners mentale psyke og personlighet litt under oppsikt.

Men mennene som sløser skal gå fri?

Skrevet
Men mennene som sløser skal gå fri?

Waco: Ha kvinnenes mentale psyke og personlighet litt under oppsikt: aaaaha. Har du ikke møtt bedre kvinner enn dette? Da lurer jeg på hvor du leter.

Skrevet

Nå viser det seg kanskje at mennene gjør dette fordi at kvinner ettertrakter dette?

Hvis man har to typer menn, de som liker å være ansvarlige og legge til side et lite beløp og de mennene som føler at de må spandere og sløse og kjøpe seg venner og bekjente. Så viser det seg kvinner velger de sistenevnte?

Kan man da skylde på de mennene som ikke forstår bedre? Det er jo ingen som unner seg å sløse med mindre de vet at det i det minste er noe agn?

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet
Hmm..

Det første som slo meg da jeg leste denne artikkelen var hvorfor det alltid er menn som skal tilpasses og modifiseres i møtet med det andre kjønn. Det virker som om makten til å velge partner alltid skal ligge hos kvinnfolka. Mannfolka skal på sin side sirkle rundt damene med vidåpen lommebok, klovnerier og ellers gjøre seg til etter alle kunstens regler for å kunne motta hennes gunst.

Beklager, men jeg lever heller alene enn å gjøre meg til en fjott bare for damenes skyld. Vil ikke en kvinne ha meg for den jeg er, så kan de i grunnen bare dra sin kos. Selv som mann har jeg faktisk standarder jeg også.

Jeg synes egentlig det er på tide at vi menn tør definere oss selv, sette grenser og slutte å rave rundt i fittetåka. Unnskyld uttrykket.

Lommerusk, beklager om jeg uinformert - er du en mann eller kvinne?

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet
Eksen min spurte om det samme første gang h*n så meg naken :tristbla:

Uffda. :ler:

Skrevet
Hmm..

Det første som slo meg da jeg leste denne artikkelen var hvorfor det alltid er menn som skal tilpasses og modifiseres i møtet med det andre kjønn. Det virker som om makten til å velge partner alltid skal ligge hos kvinnfolka. Mannfolka skal på sin side sirkle rundt damene med vidåpen lommebok, klovnerier og ellers gjøre seg til etter alle kunstens regler for å kunne motta hennes gunst.

Beklager, men jeg lever heller alene enn å gjøre meg til en fjott bare for damenes skyld. Vil ikke en kvinne ha meg for den jeg er, så kan de i grunnen bare dra sin kos. Selv som mann har jeg faktisk standarder jeg også.

Jeg synes egentlig det er på tide at vi menn tør definere oss selv, sette grenser og slutte å rave rundt i fittetåka. Unnskyld uttrykket.

Vel. Vi har jo tvangsekteskap da. Noe for deg?

Ellers tror jeg nok det ligger vel så mye i genene våre hvordan vi opptrer.

Gjest Gjest_Lotta_*
Skrevet

Patetisk.

Det er en grunn til at vi heter menn og kvinner, vi er forskjellige og naturen spiller et spill som handler om at vi to kjønnene liker hverandre og vi får rasen til å formere seg. Samtidig har vi kjærligheten.

I naturens spill ligger det i kortene at mannen skal vinne kvinnens gunst.

Har du ikke sett noen britiske TV-serier og gammel romantisk kjærlighet og at mannen oppvarter kvinnen osv? Gentlemen, vet du i det hele tatt hva det er? Du høres like raffinert ut som en treplanke.

Jeg synes at "menn" som deg kan trekke seg tilbake i sauefjøset sitt og bare bli der. Dere fortjener ikke kvinner når dere ikke forstår naturens spill eller viser den minste interesse overfor det. Norske menn er så sinnsykt kjedelige.

Gjest Fjøsnisse42
Skrevet
Patetisk.

Det er en grunn til at vi heter menn og kvinner, vi er forskjellige og naturen spiller et spill som handler om at vi to kjønnene liker hverandre og vi får rasen til å formere seg. Samtidig har vi kjærligheten.

Norske menn er så sinnsykt kjedelige.

Her er essensen i innlegget ditt.

Takk for den flotte og moderne analysen :)

Trekker meg tilbake til hulen nå og revurderer.

Gjest Lotta, 36
Skrevet
Her er essensen i innlegget ditt.

Takk for den flotte og moderne analysen :)

Trekker meg tilbake til hulen nå og revurderer.

Vel, kanskje det er en god idé.

Jeg har ingen sympati med klagete "menn" i dagens Norge som hyler opp om at de vil likne på Trond-Viggo (den feminine). Det ser ut til å utvikle seg en egen gruppe "menn" i dette landet som gjør alt de kan for å ikke stille opp på vegne av mannerasen: de ønsker å bli soft og slippe å jobbe, og komfortsonen er lik null.

Jeg ser for meg denne "mannetypen" ligge hjemme på sofaen, seende på TV-sport, sammen med en kvinne som tjener pengene til husholdningen, der kvinnen inviterer med og tar initiativene til reoser, middag ute, kino o.l. mens mannen behagelig på distanse betrakter kjønnsrollene som endelig er snudd - for det har denne mannstypen ventet lenge på. Denne mannstypen har aldri likt å ta initiativ overfor kvinner, er gniene personligheter og negative/sure. De har heller aldri forstått small talk, mingling, fasade og "spill": i arbeidslivet og mellom kjønnene. Slike menn har aldri forstått mannens rolle og hva kvinner vil ha (What women want).

Fjøsnisse, menn som deg er våre fremtidige dinosaurer, synes jeg.

Gjest En annen mann
Skrevet
Vel, kanskje det er en god idé.

Jeg har ingen sympati med klagete "menn" i dagens Norge som hyler opp om at de vil likne på Trond-Viggo (den feminine). Det ser ut til å utvikle seg en egen gruppe "menn" i dette landet som gjør alt de kan for å ikke stille opp på vegne av mannerasen: de ønsker å bli soft og slippe å jobbe, og komfortsonen er lik null.

Å så så sinna vi var i dag :fnise:

Å nei du. Den gruppen av menn som er under utvikling er derimot menn som jobber hardt, gjerne for at familien skal få det så godt som mulig, men som nå ønsker å kanskje bli "fritatt" for det ensidige negative stigmaet mange menn opplever i dag. Og du bekrefter jo selv med dette patetiske innlegget ditt at det er på høy tid med mer positiv fokus på menn.

Jeg ser for meg denne "mannetypen" ligge hjemme på sofaen, seende på TV-sport, sammen med en kvinne som tjener pengene til husholdningen, der kvinnen inviterer med og tar initiativene til reoser, middag ute, kino o.l. mens mannen behagelig på distanse betrakter kjønnsrollene som endelig er snudd - for det har denne mannstypen ventet lenge på. Denne mannstypen har aldri likt å ta initiativ overfor kvinner, er gniene personligheter og negative/sure. De har heller aldri forstått small talk, mingling, fasade og "spill": i arbeidslivet og mellom kjønnene. Slike menn har aldri forstått mannens rolle og hva kvinner vil ha (What women want).

Ser du sluker feministiske påstander uten kritikk. Som regel er det fortsatt de fleste menn som må tå initiativ til middager, kino og andre arrangementer ovenfor de fleste kvinner.

Nei, for menn som ikke tradisjonelt har hatt draget på kvinner, har jo aldri hatt suksess i arbeidslivet :ler:

Kjenner nå en del både siviligneniører, leger og diverse andre menn jeg, som har det så godt materielt sett som du sannsynligvis bare kan drømme om.

Fjøsnisse, menn som deg er våre fremtidige dinosaurer, synes jeg.

Håper virkelig moderatorene av dette forumet finner nye teknikker for å få bort personangrep som dette, man behøver ikke flere forhåndsdømmende, tildels mannshatende kvinner som deg.

Skrevet
Patetisk.

Har du ikke sett noen britiske TV-serier og gammel romantisk kjærlighet og at mannen oppvarter kvinnen osv? Gentlemen, vet du i det hele tatt hva det er? Du høres like raffinert ut som en treplanke.

Jeg synes at "menn" som deg kan trekke seg tilbake i sauefjøset sitt og bare bli der. Dere fortjener ikke kvinner når dere ikke forstår naturens spill eller viser den minste interesse overfor det. Norske menn er så sinnsykt kjedelige.

Kjenner du alle norske menn, Lotta?

Har du spist sitron forresten , du virker ganske bitter :klemmer:

Gjest Lotta, 36
Skrevet
Kjenner du alle norske menn, Lotta?

Har du spist sitron forresten , du virker ganske bitter :klemmer:

På ingen måte :klemmer::klemmer::klemmer::):) :rødme: :rødme:

Jeg er svært positiv. Jeg nevner bare karakteristika ved den type menn jeg mener å registrere blant den norske befolkningen. Det finnes noen fremtidige dinosaurer der. Dem om det. Jeg håper bare det er nok igjen av de sterkeste, the survival of the fittest - selv i Norge: landet med fjompene, tøflene, misfostrene og sokkene med sykkelhjelm og barnevogn. Tøff, tøff. Nøff, nøff.

Det skal ikke så mye til for å riste opp i den søvnige befolkningen :fnise:

Skrevet
På ingen måte :klemmer::klemmer::klemmer::):) :rødme: :rødme:

Jeg er svært positiv. Jeg nevner bare karakteristika ved den type menn jeg mener å registrere blant den norske befolkningen. Det finnes noen fremtidige dinosaurer der. Dem om det. Jeg håper bare det er nok igjen av de sterkeste, the survival of the fittest - selv i Norge: landet med fjompene, tøflene, misfostrene og sokkene med sykkelhjelm og barnevogn. Tøff, tøff. Nøff, nøff.

Det skal ikke så mye til for å riste opp i den søvnige befolkningen :fnise:

Herregud for et fjas. Gidder ikke å ta deg seriøst, du virker ikke helt god.

Gjest Gjest_champ5_*
Skrevet

Svada!

Vi har alle forskjellige oppdragelse, gener, forutsetninger.. Klart at vi tenner på ulikheter. Dette blir for detaljert.

Vil påstå at alle kvinner tenner på en veltrent, utstrålende, smart mann. Men hva er det? Ikke alle ser det samme gjennom øynene...

Skrevet
Lommerusk, beklager om jeg uinformert - er du en mann eller kvinne?

Det står i teksten du siterte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...