Gå til innhold

Pelargonier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere flotte pelargonier i hagen, både i potter og i jorda. Jeg lurer på hva jeg nå skal gjøre, som høsten kommer. Har hørt at de kan komme tilbake neste år?

Gjest New Dawn
Skrevet
Har flere flotte pelargonier i hagen, både i potter og i jorda. Jeg lurer på hva jeg nå skal gjøre, som høsten kommer. Har hørt at de kan komme tilbake neste år?

Jeg skal skifte jord, sette dem i nye potter og ta dem inn snart .. så setter jeg dem ut til våren igjen ..

Skrevet

sett de kjølig og vann sparsomt. Bytt ikke jord nå, det vil gi planta næring, bytt heller til våren.

Pelargonia kan tåle ned til 5 pluss, og da behøver den ikke mye lys. Den kan også greie seg i 20 grader. Jo varmere det er jo mer lys trenger den. Men selv et sydvent vindu på stua vil mest sansynlig gi litt lite lys, så finn ett kjøligere rom.

Gjest New Dawn
Skrevet
sett de kjølig og vann sparsomt. Bytt ikke jord nå, det vil gi planta næring, bytt heller til våren.

Pelargonia kan tåle ned til 5 pluss, og da behøver den ikke mye lys. Den kan også greie seg i 20 grader. Jo varmere det er jo mer lys trenger den. Men selv et sydvent vindu på stua vil mest sansynlig gi litt lite lys, så finn ett kjøligere rom.

Tusen takk for flott informasjon, Mosefruen .. da venter jeg til våren med å skifte jord .. :)

Skrevet
Tusen takk for flott informasjon, Mosefruen .. da venter jeg til våren med å skifte jord .. :)

Ved hvilke temperaturer bør man begynne å tenke på å få de inn? Bor i Trondheim. HAr ca 10 - 15 grader på dagtid, men vet jo ikke helt hva det er på natta....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...