Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja to uker. og det er lenge nok for meg.

uansett. han har brukt opp noen tusen. så dette på uttaket. tatt ut av minibank.

han har også fått en bot på 750 som han ikke har fotalt meg om, som han har betalt, enda han vet at vi forteller da hverandre sånt.

riktig nok skjønner jeg han vegrer seg å fortelle, siden han har vært ekspert i å få bøter i sine yngre dager (slet med nedbetaling på flere 1000 pga feilparkering), men han kan si dette i stedet for å bruke opp alt vi har av penger.

jeg får ikke penger før om to uker. han får ikke før om 1 uke.

de tusenlappene han hadde på konto er felles penger (JA jeg har tillatelse til å sjekke minibanken hans, faktisk ba han meg gjøre det nå), og vi har INGEN penger nå til mat,

eller jo. jeg har noen i en sparekonto, men vi bruker liksom sjeldent av den.

begge vet dette. sparekonto er til ting som: ny bil (noe vi sparer hardt til), men nå må jeg gå løs på sparekontoen nok en gang!!!

idiot :klaske:

Videoannonse
Annonse
Gjest Fjøsnisse42
Skrevet

Høres ut som dere bør ha separate kontoer og heller et avtalesystem på utgifter. Da må den som driter seg ut ta smellen selv.

Skrevet
Høres ut som dere bør ha separate kontoer og heller et avtalesystem på utgifter. Da må den som driter seg ut ta smellen selv.

ja vel? og la han sitte i et hjørne å sulte?

Skrevet

Jepp. Han får lære seg å styre pengene.

Gjest Fjøsnisse42
Skrevet

Ja. Synes ikke voksne folk skal forvente at andre gjør opp for dine tabber.

Skrevet

Hva synes han at dere skal gjøre nå da?

Ellers støtter jeg de andres forslag om separate kontoer og økonomi.

Gjest Nishiki
Skrevet

Ja faktisk. Kanskje han lærer.

Skrevet

egen regninge og matkonto? Et felles kort som du har kontroll på?

Skrevet

Separer økonomien og la han kjenne at han driter seg ut.

Pleier å hjelpe.

Gjest StockDama
Skrevet
Separer økonomien og la han kjenne at han driter seg ut.

Pleier å hjelpe.

Jupp, eneste måten han kanskje lærer er om han tar konsekvensene ved å drite seg ut. Hvorfor må du slite og ta av sparekontoen din bare fordi han tøver bort penger?

Skrevet

Virker som en litt useriøs type du har og slikt er aldri kjekt, men du burde HELT klart sette han på plass ved å ta dette opp på en måte som virkelig jør at han LÆRER.

Skrevet (endret)
eller jo. jeg har noen i en sparekonto, men vi bruker liksom sjeldent av den.

begge vet dette. sparekonto er til ting som: ny bil (noe vi sparer hardt til), men nå må jeg gå løs på sparekontoen nok en gang!!!

idiot :klaske:

beklager, men så lenge du dekker opp når han går tom, så vil han aldri stoppe å bruke for mye penger... sier som de over, seperat økonomi, la han bruke sine penger etter at felles utgifter er betalt, da vil han kanskje innse at det lønner seg å se litt lenger fremover enn akkurat nå

*edit skriveleif*

Endret av Nique
Skrevet

Gode råd her. Opprett to ekstra kontoer. En regningskonto, og en husholdningskonto. Sett over fra begges kontoer til disse i starten av måneden. DU styrer disse kontoene, og sørger for at regningene blir betalt og maten og dagligvarene blir handlet inn. Hvis han da bruker opp sin restsum på tull og vas som fartsbøter osv, så får han ha en kjedelig måned uten at det går utover matbudsjettet. Hvis han ikke har nok penger til det, så går det nok fint å dele opp betalingen på to måneder eller flere. Hvis han da ikke har penger til lunch på jobb, så er det jo bra at han da kan smøre matpakke før han går på jobb :) Har du lyst til å gå på kino eller restaurant, så kan jo DU gjøre dette sammen med dine venner. :)

Skrevet
Det betyr to ukers sextørke :ler:

I all verden, det er jo gratis moro. Hadde heller forlangt sex hver dag som plaster på såret, jeg.

Skrevet

Du virker temmelig dumsnill som lar han sove over hos eksen og sløse bort alle pengene deres. Tror det er på tide du åpner øynene litt...

Oppførselen hans vitner om svært lite respekt for deg. Og når man ser hvordan du ordner opp for han og lar han tråkke på deg, er det nesten ikke til å undres over.

Kjøp mat til deg selv, og la dette forvokste barnet seile sin egen sjø.

Skrevet

??? Hvordan kan du vite at det er samme person som sover hos x`er?

Gjest samme gjest
Skrevet
Du virker temmelig dumsnill som lar han sove over hos eksen og sløse bort alle pengene deres. Tror det er på tide du åpner øynene litt...

Oppførselen hans vitner om svært lite respekt for deg. Og når man ser hvordan du ordner opp for han og lar han tråkke på deg, er det nesten ikke til å undres over.

Kjøp mat til deg selv, og la dette forvokste barnet seile sin egen sjø.

??? Hvordan kan du vite at det er samme person som sover hos x`er?

Samme gjest som over her. :ler: Jeg må bare beklage. Jeg blandet sammen tittelen på denne tråden, og tittelen på en av de andre trådene her. :sjenert:

Men, når det er sagt: jeg mener fremdeles TS er dumsnill i sin behandling av kjæresten. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...