Gjest Vanja Skrevet 4. juni 2003 #1 Skrevet 4. juni 2003 Jeg er helt avhengig av foundation da jeg har ganske fet og kvisete hud. Og det er jo litt dumt når jeg skal sole meg. Jeg føler at de rødsprengte, stygge kvisene bare lyser opp. Derfor buker jeg foundation hele tiden, selv på stranden. Jeg klarer meg ikke uten hva skal jeg gjøre?
Lula Skrevet 4. juni 2003 #2 Skrevet 4. juni 2003 Jeg foreslår følgende: 1) Gå til en hudpleier og få behandling og tips om gode produkter som passer din hud. 2) Rens og plei huden din etter anvisninger fra hudpleier HVER DAG. 3) Slutt med foundation, selv om det føles ubehagelig. Bruk heller god concealer på kvisene og et lett pudder i en overgangsfase (hvis du absolutt MÅ dekke litt) Huden din har neppe godt av å bli dekket til med foundation. Spesielt ikke i solen. Jeg er ganske sikker på at din hudtype har bedre av luft og lys :-) Med riktig pleie tror jeg nok at huden din kan bli MYE bedre og du slipper å dekke den til med kremer. Dessuten synes jeg ikke at en kvisete hud ser bedre ut med mye foundation. Det ser faktisk bedre ut uten. Ett tykt lag med foundation oppå kvisene synes jeg faktisk ser ille ut (unntatt på laaaang avstand, da ;-)). Men jeg skjønner jo at du føler behov for å "skjule" huden din. Kom deg til en dyktig hudpleier og få hjelp ;-)
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. juni 2003 #3 Skrevet 4. juni 2003 Jeg kan ikke annet enn å si meg enig med Lula, jenter med dårlig hud som nærmest sparkler igjen ansiktet med foundation er grusomt stygt- gå til hudpleier å gå utført dyprens og følg opp med produkter fra merker som feks. Dermalogica. Renseprogrammet skal utføres morgen og kveld. Når du får skikk på huden din trenger du bare ett lett pudder for å dempe blankhet ol. Pent og naturlig. Lykke til! Minnie
Gjest Vanja Skrevet 4. juni 2003 #4 Skrevet 4. juni 2003 Takk for gode svar men jeg tror dere misforstår litt. Jeg renser faktisk huden min hver morgen og kveld med produkter beregnet på min hudtype. Bruker først en rensekrem med skrubbeeffekt deretter tonic og fuktighetskrem. Alt er naturligvis oljefritt. Og jeg har ikke SÅ dårlig hud da, det største problemet er at den blir så lett blank. Har heller ikke så mange kviser. Bruker en veldig naturlig foundation fra lancome som ikke er tykk og dekkende men kremaktig også jevner den ut huden. Folk kan ikke engang se at jeg har foundation på! Solfaktor har den også. Men vil helst sole meg uten sminke, med bare mascara da for det kan jeg ikke leve uten! Men til hudpleier skal jeg når feriepenga kommer! Skal ta hudanalyse og dyprens. Noen som vet hva det koster?
Lula Skrevet 5. juni 2003 #5 Skrevet 5. juni 2003 I det andre innlegget ditt, Vanja, gir du et litt annet inntrykk av hvordan huden din er, enn slik jeg først oppfattet det. Jeg synes slett ikke det høres så ille ut. Du gjør rett i å rense huden din skikkelig både morgen og kveld. Ta likevel en tur til hudpleier for dyprens. Hudpleieren kan komme med gode råd til deg for hva du skal gjøre. Det kan jo også hende at produktene du nå bruker ikke er de aller beste for huden din, og at det er derfor du blir blank? Be om veiledning og råd i salongen. Når det gjeler avhengigheten av foundation, så synes jeg at du skal prøve å slutte med å bruke foundation til daglig. En god concealer på evt. urenheter og et lett pudder burde være nok. Du må bare tvinge deg selv til å gå uten :-) Etterhvert blir du vant til det, og kan ikke skjønne at du ALLTID brukte foundation før. En time for dyprens koster ca.500.-
Gjest Vanja Skrevet 5. juni 2003 #6 Skrevet 5. juni 2003 Takk for svar. Jeg overdrev nok litt i det første innlegget ja. Jeg blir bare så gal av å ha kviser hele tiden selvom det ikke er så mye! Bør jeg gå i en hudpleiesalong som bruker MD Formulations, Dermalogica eller decleor med min hudtype? Nå bruker jeg Biotherms aqcnopur og Loreals Pure Zone hvis jeg har dårlig råd. Selger de MD, Decleor og dermalogica på nettet? Det er jo så satans overprisa her i Norge. Feks Tigi shampoo`n jeg bruker koster ca 300,- hos frisør her i Norge og rundt 100,- på lookfantastic! Noen som vet om en bra hudpleiesalong ved Lillestrøm? Er magic bra?
EmmaK Skrevet 5. juni 2003 #7 Skrevet 5. juni 2003 Hei! Jeg har en venninne med samme problem som deg, hun gikk til behandling hos en hudpleier i ca. 1 år, hvor de brukte MD, og hun helt kvitt urenhetene sine.. Selve rensepakken derifra koster nærmere 1000 kr, men den varer for det første nesten 1 år og den hjelper virkelig!
Gjest Vanja Skrevet 5. juni 2003 #8 Skrevet 5. juni 2003 Det må jeg prøve! det er absolutt verdt det! Kosrer jo ca 1000 d jeg bruker og da og varer toppen 2 mnd! Skal til hudpleier når feriepenga kommer!
Gjest Ethereal Skrevet 5. juni 2003 #9 Skrevet 5. juni 2003 Decleor og Dermalogica can du kjøpe hos essentialdayspa.com, det skal jeg gjøre neste gang. Strawberrynet.com har også endel Decleor, og der er det i tillegg gratis frakt. M
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå