Gjest mann 35(pluss fortvilet kone) Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Hei! Nå har det seg slik at min fastlege har gitt meg streng beskjed om å slanke meg, pga at jeg er ganske så overvektig! Dette er jeg selv enig i. Mitt eneste problem er at min kone ikke ønsker dette. Ja,tvert imot ønsker hun at magen min var større enn den allerede er! Hun sier at hun ikke vet hva hun skal gjøre hvis jeg følger legens råd og slanker bort magen min. Det må sies at min kone har stor glede av "vommen", men det såklart viktig å passe på helsa også. Hva synes dere jeg skal gjøre?
Fluffie Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Du kan gaa paa en diett og av mange kilo, og saa naar dietten er over og du spiser mer slik du normal gjoer kommer alle kiloene tilbake, ofte ogsaa med litt ekstra. Det er vanskelig aa gaa ned i vekt og holde den nede over lengre tid. For helsens skyld boer du heller fokusere paa et godt og variert kosthold og aa faa nok mosjon/trene/vaere aktiv. Saa lenge du er aktiv, ikke er doedelig overvektig og blodtrykk og andre slike verdier er normale, saa boer du vaere i orden. Det er ikke fettet i seg selv som er 'farlig', men at mange overvektige har en daarlig livsstil som gjoer at de faar diverse plager. Det er bedre aa vaere overvektig og i god helse enn tynn og med daarlig helse.
Nique Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 følg legens råd, kanskje kona burde ta en tur til legen din og få vite fra h*n hvorfor du bør slanke deg, litt sånn skremselpropaganda. Det er faktisk farlig for menn å ha for mye "fett" rundt midjen, da det er større riskiko for hjertekomlpikasjoner har jeg hørt, så hvis kona er glad i deg, burde hun kanskje innse at legen har rett.
Beast Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Spør din kone hva som er viktigst for henne: vommen eller livet ditt? Når legen din gir beskjed om å gå ned i vekt, da er det på tide å legge om kostholdet, øke mengden mosjon og blir kvitt noen kilo. Dersom din kone ikke liker dette, så kan man begynne å lure hvem hun tenker mest på; seg selv eller deg?
Antoinette Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 Kona di er ikke virkelig glad i deg hvis hun ikke skjønner at din helse kommer før hennes estetiske behov. Dette er jo ren dumskap.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Syns kona di er ganske egoistisk som vil hindre deg i å ta tak i din egen helse. Kanskje du vil leve lenger om du får bort magen, ville hun ikke synes det er fint da? Ta en telefon til legen igjen og avtal en time hvor du tar med deg kona di, så kan han snakke med henne også. Lykke til
Gjest Gjest_Trulte_* Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 Følg legens råd! Livet ditt / helsen din er det aller viktigste. Og en tanke slår meg... Kan din kone være redd for at du skal bli " for attraktiv" for andre dersom du går ned i vekt? At du skal få bedre selvtillitt, trives bedre med deg selv, og kanskje få flere tilbud/kommentarer fra andre kvinner? Kanskje hun er full av komplekser selv, og ikke vi takle at du blir flottere? Synes dere skal ta en prat om dette, der du forteller grundig hva legen har sagt, og at du er nødt til å ta grep om livet ditt. Det er fremtiden din det er snakk om! Hjelper lite at hun ønsker en stor vom, dersom du ikke overlever... Du må tenke på deg selv, din helse og ditt liv! Og dersom hun virkelig elsker deg, så støtter hun deg 100%. Trenger ikke bety de store endringene i livet, men litt trim/trening, og litt sunnere kosthold gjør underverker. Kanskje dere kan få en ny interesse sammen? Utforske turterrenget i nærheten? En koselig kveldstur hånd i hånd? Sykkeltur med en liten piknik? Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 Dette høres helt merkelig ut, og jeg tenker som gjest over meg, kanskje konen din har komplekser og lav selvtillit og er redd for at du skal bli for attraktiv? Det er jo hyggelig at konen din syns du er fin som du er og at hun liker magen din, men du mener vel ikke at hun ikke lenger er interessert i deg fysisk hvis du får en mer normal mage?
Beast Skrevet 30. august 2008 #10 Skrevet 30. august 2008 Tja, eller så er det så enkelt at hun er en "chub-chaser".
Gjest Gaby Skrevet 30. august 2008 #11 Skrevet 30. august 2008 Tipper hun angrer den dagen du detter om og dør pga dette! Er det virkelig mulig å være så korttenkt?
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #12 Skrevet 30. august 2008 Henger meg på alle sammen og sier du skal høre på legen din. Du bør virkelig ikke ta hensyn til kona di som liker noe for estetiske grunner eller er usikker og vil ha en feit mann uten tæl, du bør heller ta hensyn til å være en frisk mann som er i live. Elsker kona di deg eller magen din? Hvordan synes du selv om menn som krever at kona skal ta silikon i puppene, selv om legene har sagt at om de gjør det er skadelig og kanskje dødelig for dem?
Buster Skrevet 31. august 2008 #13 Skrevet 31. august 2008 Skjønner ikke helt hva konen din ønsker for deg her i dette, da din helse er svært mye viktigere enn hennes ønsker om at du skal ha stor/større mage. Nei la helsen din gå foran de ønsker som hun måtte ha for å finne egen glede/nytelse. "du får helle finne/kjøpe deg en passende pute til å putte frempå der"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå