Thea Skrevet 11. april 2002 #1 Del Skrevet 11. april 2002 Har sett en del innlegg rundt om kring på internett om p-pilla Jasmin og farer av bruk av denne. Om den ikke har blitt det kommer den visstnok til å bli trukket fra markedet på grunn av stor risiko for lungeemboli (blodpropp i lungene) og et tilfelle av hjerneslag. Om dette er noe å skrike høyt for aner jeg ikke,men med alle den r### ærfaring jeg har fra p-piller nå...............jeg er ferdig med hormon-preparater. _________________ Thea 1212[ Dette Innlegg er endret av: Thea den 2002-04-12 00:29 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 11. april 2002 Forfatter #2 Del Skrevet 11. april 2002 Wow,så om jeg skriver rompa ærfaring så får det stå???? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 11. april 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 11. april 2002 Er helt enig med Gry.R### er et stygt ord Nå skal jeg logge av før folk begnner å tro jeg er spinn vill i nikkersen hær Gud nait people. _________________ Thea 1212[ Dette Innlegg er endret av: Thea den 2002-04-12 00:33 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 12. april 2002 #4 Del Skrevet 12. april 2002 Hei, Thea! Dette kopierte jeg var en nettside: "Av 10.000 friske kvinner som bruker p-piller i ett år, får 2-4 kvinner blodpropp som følge av p-pillene. Av 1 million friske kvinner som bruker p-piller i ett år, dør 2-4 av pillebruken." Dette er slett ikke urovekkende. Personlig vil jeg si at det er normalt, eller mindre enn normalt. Alle piller har bivirkninger, og her er det snakk om at 0,04% av de som bruker pillen får blodpropp. Maggie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 12. april 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 12. april 2002 Det er riktig,men dette var p-piller generelt.Her er det snakk om 4-5 tilfeller på ca et år der p-pilla var Jasmin. "Spesialistene" har blitt obs på pilla for en stund siden og hatt den under oppsyn en stund nå. Da vil det etter all sansynlighet komme 3-4 tilfeller foråsaket av andre pille merker igjen.Og da er jo tilfellene plutselig fordobla. _________________ Thea 1212[ Dette Innlegg er endret av: Thea den 2002-04-12 17:14 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2002 #6 Del Skrevet 13. april 2002 sier det igjen: faren for å få blodpropp er mye større for gravide kvinner enn kvinner på p-piller. og det er ikke riktig at yasmin trekkes tilbake fra markedet, men skal observeres nøye i forhold til bivirkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loretta Skrevet 13. april 2002 #7 Del Skrevet 13. april 2002 Tja, jeg har ikke hørt noe negativt om Jasmin, det eneste jeg merka når jeg gikk på dem var at jeg fikk uren hus av dem og gikk noen kilo ned i vekt, noe som i mitt tilfelle ikke var så positivt. Det har vært mye snakk om Marvelon også, for en tid tilbake, men jeg velger å stole på legen min. Han er en klok mann.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå