Gjest Helen Parr Skrevet 30. august 2008 #1 Del Skrevet 30. august 2008 Inspirert av gjest på "hvem ser du litt ned på"-tråden, drister jeg meg til denne: Hvem ser du opp til? Og hvilke egenskaper har disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kellogg`s Skrevet 30. august 2008 #2 Del Skrevet 30. august 2008 Ser opp til mennesker som klarer å følge drømmene sine. Og de som trår feil men kommer opp igjen. Folk som er sterke, åpne og snille. Ser opp til glade mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanna panna Skrevet 30. august 2008 #3 Del Skrevet 30. august 2008 Digger folk som er flink til å lage mat, som kjæresten min Ser opp til mennesker som er flinke til noe, og det de driver med. Artig når noen er flinke til noe de liker . Tja, liker også glade mennesker. Ikke så fan av folk som bare skaper dårlig stemning. Men man må kunne være..- eller, man trenger ikke å være en sol konstant heller Ser opp til mange av vennene mine, for de er fantastiske og rare. Ser opp til Paulo coelho. Og mange andre gode forfattere. Oj, mye. Kan hende jeg kommer på mer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #4 Del Skrevet 30. august 2008 Arbeidsomme og moralske mennesker. Smartinger som bruke intellektet til bra ting De som koser seg med livet De som ta annsvar for sine handlinger Og de som er flinke til noe, talent eller øving, blir like imponert jeg. De som klarer å oppnå noe karrieremessig men fremdeles tar vare på familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New Dawn Skrevet 30. august 2008 #5 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg beundrer og ser opp til mennesker med følgende egenskaper: :)Arbeidssomme :)Evne til å tilgi andre :)Fulle av pågangsmot :)Som ikke gir opp selvom livet er hardt til tider :)Som klarer å reise seg etter å ha kommet litt skjevt ut :)Rettferdige :)Oppmerksomme og gjestfrie :)De som tør satse på å starte noe for seg selv .. gründere :)De som velger jobb utifra interesser og ikke utifra lønningsposen Må legge til at mannen min er en av de jeg virkelig beundrer og ser opp til. Han har snudd alt det negative i livet til noe positivt. Han backer meg alltid opp når jeg ser svart på ting, han jobber for seg selv i en jobb han stortrives med og hvor han gjør en stor innsats for de som ikke har det så godt i livet, Han jobber masse - har stort sett aldri fri, alltid hjelpsom overfor andre mennesker, legger seg ikke ned selvom han er syk en dag, trener masse på fritiden og går tur med hunden hver dag +++ Så han er et av de menneskene jeg ser opp til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 30. august 2008 #6 Del Skrevet 30. august 2008 Den egenskapen jeg ser opp til mest er de som aldri snakker stygt om andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. august 2008 #7 Del Skrevet 30. august 2008 Ser spesielt opp til mennesker som er rause, intelligente og engasjerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 30. august 2008 #8 Del Skrevet 30. august 2008 Den egenskapen jeg ser opp til mest er de som aldri snakker stygt om andre. Helt enig, samt mennesker som er i stand til å tilgi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 30. august 2008 #9 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg ser opp til mennesker som evner å se en sak fra mer enn én side, og som klarer å innrømme at de har tatt feil. Jeg ser opp til mennesker som klarer å sette seg definerte mål og forfølge dem. Jeg ser opp til mennesker som tør å si ifra til rett person istedet for å gå bak ryggen til vedkommende. Jeg ser opp til folk som tør å stå opp for sine meninger. Sikkert fler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #10 Del Skrevet 30. august 2008 Ser opp til mennesker med god refleksjonsevne. Er alt for mange korttenkte personer her i verden som avslører fordommer. Reflekterte mennesker har sjelden fordommer. Og så ser jeg opp til personer som klarer stå imot lysten til å provosere, men heller klarer legge frem budskapet sitt på en fattet måte uten sarkasme og uten å måtte rakke ned på personer eller grupper av mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 30. august 2008 #11 Del Skrevet 30. august 2008 Å ha evne til å være reflektert er en egenskap jeg setter pris på hos andre. Likeså evnen til å tilgi. Det trener jeg på daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 30. august 2008 #12 Del Skrevet 30. august 2008 Ser opp til mennesker som alltid klarer å holde hodet kaldt, selv i situasjoner hvor kaoset råder. At de klarer å se de viktige tingene, og handle deretter, hvor andre blir bråsinte og handler i affekt. Dette kan være situasjoner i dagliglivet, avgjørelser på en arbeidsplass eller en debatt på KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 30. august 2008 #13 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg ser opp til mange mennesker egentlig. Jeg ser opp til: Læreren min gjennom hele barneskolen. Fordi hun er det ulimate bildet på en god lærer, slik jeg ser det. Blandingen av å kunne oppnå respekt, gi av seg selv, vise omsorg, være genuint interessert i sine elever og deres foreldre, hennes store kompetanse innenfor alle fag osv. En lærer som gir og tar, en som virkelig ser på elever som små mennesker som deg og meg, som har noe å bidra med i klasserommet. Å klare å skape et klasserom fylt med læringslyst, harmoni, vennskap, glede og kunnskap. Min kjæreste, fordi han får fram det beste og det verste i meg. Han får meg til å være mer av meg selv, mer enn jeg noen gang trodde jeg kom til å være. Jeg beundrer han for hans styrke og hans svakheter, fordi han tør å vise dem og fordi han er villig til å la meg ta en del av dem. Nelson Mandela - pågangsmotet hans beunderer jeg. Uansett hvor vanskelig han har hatt det, så har han alltid stått på sine krav og alltid stått for det han har ment. Det synes jeg er stort. Av samme grunn beundrer jeg også Martin Luther King - og vanlige mennesker, slik som Rosa Parks, som turte å gjøre noe, noe som forandret historiet, eller ble betegnende for den tiden man levde i. Min bestevenninne, som har oppnådd mye - og som vil oppnå mye mer. En som gjør meg ydmyk med sin viljestyrke, og som viser meg hva som er viktig i livet. Hun er der for meg, slik jeg er der for henne. Mine foreldre. Fordi de er dem de er. Fordi de gir meg støtte, pågangsmot, viljestyrke og har lært meg livets realiteter, samtidig som de har vært der når det har vært vanskelig å takle. Jeg er dem evig takknemlig. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 31. august 2008 #14 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg ser opp til folk som er veldig sosialt intelligente og som takler alle typer mennesker og sosiale situasjoner. I tillegg beundrer jeg folk som har en sterk lidenskap for noe som de i tillegg er veldig flinke til (feks. sport), og mest av alt ser jeg opp til folk som er så sterke mentalt (og tror så mye på det de er og står for) at de overhode ikke lar seg affisere av hva andre tror og mener om dem. Slike folk er ofte herlig avslappede, og har en ro over seg som veldig få andre har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. september 2008 #15 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg ser opp til folk som har evnen til å få andre til å føle seg bra. De som er flinke til å gi komplimenter, og som lett blir imponert når andre er flink til noe. Folk som får andre rundt seg til å føle seg bedre. Jeg skulle ønske jeg var sånn selv, men dessverre er jeg alt for dårlig til å gi komplimenter osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #16 Del Skrevet 1. september 2008 Integritet er en egenskap jeg setter høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 1. september 2008 #17 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg ser opp til alenemødre som er i stand til å følge drømmene sine og samtidig ta vare på barna selvfølgelig. -mamma og pappa:) - folk som tør å si fra om at andre blir urettferdig behandlet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 1. september 2008 #18 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg ser opp til folk som tar utradisjonelle valg fordi det passer dem. Om det så er å reise av gårde for å jobbe med u-hjelp eller om det er å være hjemme med barna utover det første året, selv om de har spennende jobber som venter. Jeg beundrer mennesker som gir av seg selv, som er rause og fordomsfrie. Som har et åpent og varmt hjem som det er godt å komme på besøk i. Jeg setter også pris på mennesker som har en høy moralsk standard, og som setter dette høyere enn muligheten for å oppnå materielle goder. Mennesker som først og fremst følger sin egen magefølelse for hva som er rett og galt, uavhengig av hva de selv har å tjene på det. Men alt dette kommer med forbehold. Jeg beundrer ikke mennesker som er så opptatt av å hjelpe andre at de fullstendig overser sine egne barn. Det er også menneskelig at man ønsker å oppnå materielle goder eller at man tar irrasjonelle valg, så jeg ser ikke ned på de som ikke alltid følger sin moralske stemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 2. september 2008 #19 Del Skrevet 2. september 2008 Ser opp til mennesker som står på for de riktige kriteriene å får det til. Som tar riktige og kloke valg hver dag. Som er stabile, egenrådige og har tid til å lytte til seg selv. Som tar godt vare på fysisk og psykisk helse. Som har integritet og handlignskraft. Som har god balanse i livet å ikke lar seg påvirke lett, eller gi etter for press. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 3. september 2008 #20 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg kom forresten på en konkret person jeg ser opp til, og det er bestefaren min. Han er en grunnleggende snill person som har stor glede av å hjelpe andre. Han er over 80 år og fortsatt i jobb, men likevel står han på døra med hammer og sag hvis han værer at noen trenger praktisk hjelp. Han har alltid en åpen dør selv, og man går aldri tomhendt derfra. Særlig om høsten utstyrer han nabolaget med poteter, gulrøtter, tomater osv. Noe som resulterer i at jeg plutselig fant et glass med plommesyltetøy og en pose med plommer på trappa hans en dag fra en anonym og takknemlig nabo. Man kan bli snill på grensen til det dumsnille og man skal jo ikke la seg overkjøre, men jeg vil egentlig heller ikke si at uselvisk omtanke er noe det er for mye av i samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå