Gjest ts Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Jeg har ei jente på snart 4 år som jeg har vært alene med siden rett etter fødsel. Men nå har jeg fått meg kjæreste Hvordan introduserer man den nye kjæresten ovenfor en fireåring? De har ikke møtt hverandre ennå, siden dette er rimelig nytt. Og jeg vil jo gjerne ha han her på overnatting og sånn etterhvert da. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, hva jeg skal si til henne og er veldig spent på hvordan hun reagerer når hun møter han og ikke minst om hun ser at vi kysser.(ikke det at det er det første jeg har tenkt å gjøre foran henne altså) Hun har jo aldri sett meg med noen, siden jeg og pappaen gikk fra hverandre når hun var spedbarn. Gode råd mottas med takk.
pittie Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Du kan evt fortelle henne at mamma har fått seg en venn i første om gang? Og dere kan planlegge en liten dag i lag å gjøre noe gøy så hun får et fint førsteinntrykk. Noe hun syns er veldig gøy så klart Da asosierer de gjerne mannen med noe fint. Deretter er det bare å spør om hun husker den mannen og sier at han kommer på besøk. Bare ta det rolig og litt etter hvert. Og så er det mye opp til kjemien mellom dem. Hvis hun eventuelt har en bror eller en annen mann som er inkludert i livet blir det gjerne enklere. Er selv et "møte (mange) menn" barn, og de vokser på seg mannen, selv om det kan være vansklig for noen. Er ingen ekspert, men dette er slik jeg selv ville gjort det, lykke til!
missluna Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Da jeg fikk meg kjæreste etter å ha vært alene med småen i flere år, introduserte jeg han som "mammas venn". Dette gikk veldig fint. Han har egentlig ikke stilt så mye spørsmål ang mammas venn heller, og han liker han veldig godt. Barn godtar vel som regel fort nye folk om "den nye" inkluderer dem og er snille med dem Masse lykke til
Gjest ts Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Har aldri presentert henne for noen menn(kjærester altså) før, er mitt første forhold siden det ble slutt med barnefaren. Hun har samvær med pappaen sin. Så hun har jo en pappa/mannsfigur i livet sitt. Det å introdusere som en venn burde jo gå bra. Har jo kompiser fra før av som hun har møtt og har kjent hele livet sitt. Er mer den kjærestebiten jeg lurer på åssen kommer til å gå. Om hun blir sjalu eller syns det er rart eller noe. Men vi får vel ta det gradvis etterhvert...har det ikke travelt, men er litt bekymra mamma kanskje Liksom en helt ny situasjon å være i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå