Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Tenkte jeg skulle servere biff med brokkoli i dag. Problemet er bare at jeg aldri har laget brokkoli selv... Noen som kan hjelpe?
Supraspinatus Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Noen liker den også med litt crisp. Koker du den helt bløt, så blir den blass og vassen. Det er ikke godt. Jeg har også hørt at det å putte pittelitt (veeeeeldig lite) bakepulver i kokevannet gjør at grønnfargen holder seg intensiv og delikat. Når du er ferdig å koke dem i saltet vann, så kan du slå av vannet og slenge en liten klatt smør oppi. Ta på lokket igjen og sett bort på den varme, men avslåtte platen. Sørg for å ha bevegelse på det hele tiden slik ingenting brenner seg fast. Du skal bare ha det på varmen til smøret har smeltet og dampet litt.
Flua Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Jeg gjør: brokkolihoder i en glassbeholder med lokk, en skvett vann og litt salt. Putt i micro i 4-5 min avhengig av mengde og mikro. Pass på at den ikke blir for myk. Slå av vannet og server tvert.
Marikke Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Jeg koker broccolien. Det er ikke mange minuttene som skal til. Husk å salte, og skrell stilken hvis du bruker den.
molline Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 (endret) . Endret 17. januar 2023 av molline
Gjest nextlife Skrevet 1. september 2008 #8 Skrevet 1. september 2008 Hvis det er vanlig kokt broccoli synes jeg den blir best når jeg gjør slik : Kok opp vann (evt med salt), ha i broccolien og småkok til den er knapt mør (et par minutter). Ha den kokte broccolien direkte i iskaldt vann, gjerne med isbiter i, og la den avkjøle seg. Ha tilbake i det kokende grønnsakvannet i 20-30 sekunder. Den blir da sprø, frisk og god
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2008 #9 Skrevet 2. september 2008 Hvis du vil gjøre litt ekstra meg den så hell over litt rapsolje med sitronsmak når den er ferdig + salt & pepper. nam nam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå