Gjest grrrrl Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Jeg tror jeg har møll i huset. All ulla mi er hullete, og dersom jeg kjøper noe nytt går det ikke lang tid før det er i samme tilstand. Hva kan man gjøre mot dette? Møllkuler er så vidt jeg forstår ut?! Hvilken type butikk kan man spørre i??
pittie Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Det kan være møll ja. Møllkuler er ikke å anbefale om det er et skap som står i soverom/brukes mye. (kjøpes ihvertfall hos jernvarehandler som jernia feks) Fant et tips om å bruke tørket sitrusskall/appelsinskall. Legges mellom tøy og sko og skiftes ut et par ganger i året. Dette var forebyggende. Når du har har møll skriver dem og: Lavendel lukter deilig, vil de fleste nok mene. Men det synes ikke møll, som etter sigende ikke kan fordra den lukten. Så hvis du vil ta knekken på møll, anbefaler vi at du legger en håndfull lavendel i et stykke musselin (finvevd stoff av ull) og binder det i en pose. Og lag gjerne flere i samme slengen, så du har en pose til diverse skuffer og skap. I tillegg til å holde møllen unna klærne, sprer lavendelposen også en romantisk duft til klær og sengetøy.
Gjest grrrrl Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Takk for tips! Er dette bare forebyggende eller kan det ta knekken på møllen som er her? Lurer på om jeg bør kaste ut ulla mi.. og det vil jeg jo helst ikke..
Mosefruen Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Jeg ville ha tatt absolutt alle klærne og slengt i en fryser og latt det ligge i en par dager. Ta det eventuelt puljevis, men bland ikke det som er frosset og ikke. Du kan eventuelt vaske tøyet. Så ville jeg ha vasket skapene nøye. Fant denne: har ikke lest gjennom, men kansje du finner gode tips der: http://www.fhi.no/dav/4c252640bf.pdf
pittie Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Lavendel skal visstnok få dem til å pakke sakene å dra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå