Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #21 Skrevet 7. september 2008 Jeg ser bare på om maten ser bra ut. Jeg skal da for svarte ikke sitte og gnage i meg kopper og fat. Enkelte skal jo klage bare for å klage...
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #22 Skrevet 7. september 2008 Jeg ser bare på om maten ser bra ut. Jeg skal da for svarte ikke sitte og gnage i meg kopper og fat. Enkelte skal jo klage bare for å klage... Slik tolker du det. Det er på sin plass å kommentere forbedringspotensiale. Det handler om å hjelpe der vi kan. Du vet tydeligvis ikke at omgivelsenes fysiske utforming påvirker oss mennesker direkte, og du har tydeligvis ikke sans for presentasjon og innpakning. Deg om det. Jeg må si at matpresentatører skal vite hva de holder på med, og "luksussandwich" bør se mer innbydende ut enn en hvit, tørr loffskalk, der pålegget er godt gjemt. Hva med å presentere på en mer innbydende måte?
Gjest New Dawn Skrevet 7. september 2008 #23 Skrevet 7. september 2008 I dag er maten som presenteres "Luksussandwich". Da forventer jeg noe annet enn hvitt, tørt brød (det ser tørt ut..) Burde ikke brødet være tynt og grovt, der pålegget syntes bedre? Jeg mener det. Slik det er nå er sandwichen klattet sammen der det hvite usunne brødet dominerer. Hvorfor i himmelens navn er det din smak som skal avgjøre hvilket brød KG bruker når de skal presentere oppskrift på et smørbrød? Når jeg skal lage smørbrød til gjester så bruker jeg aldri grovt brød - jeg bruker loff eller lyst landbrød ..
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #24 Skrevet 7. september 2008 Hvorfor i himmelens navn er det din smak som skal avgjøre hvilket brød KG bruker når de skal presentere oppskrift på et smørbrød? Når jeg skal lage smørbrød til gjester så bruker jeg aldri grovt brød - jeg bruker loff eller lyst landbrød .. Jo, men her kalles det "luksussandwich". Da forventer man jo litt luksus. Tørr, hvit og tykk skalk er vel ingen luksus.
Gjest antigartner Skrevet 7. september 2008 #25 Skrevet 7. september 2008 Dette begynner å bli komisk! Noen påpeker et forbedringspotensiale og klager dermed på bildekvaliteten på matsidene , mens andre tenner på de fleste av pluggene over dette. For meg framstår sistnevnte som minst like sterk klaging som opprinnelig klage. Er den andre klagingen mer stueren enn den første?
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #27 Skrevet 13. september 2008 Det gjentar seg: I dag er det "biff i form", og det er nærbilde inn til maten, samt at maten er brent. Det ser ikke lekkert ut.
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 13. september 2008 #28 Skrevet 13. september 2008 Synes det er greit med bilder av ordentlig mat jeg. I kokebøker o.l. er ofte ikke bildene av ekte mat en gang og hvis de er det, så er de gjerne beiset, malt, spraylakkert og vinkelslipt og gudene vet hva. Det er mye arbeid med profesjonelt matfotografi, synes ikke man kan kreve det i alle sammenhenger. Dessuten er det litt befriende å se hvordan måltidet faktisk kommer til å se ut til slutt, så kan man velge å pynte på det selv i stedet for å føle seg mislykket fordi man ikke fikk så glansfulle formkaker som på bildet. Nei til photoshop, sminke og airbrushing, ja til det naturlige :gjeiper:
Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 13. september 2008 #29 Skrevet 13. september 2008 Jeg legger spesielt merke til at den type mat som "presenteres" i bilder her er typisk arbeidsklassemat: potetsalat fra super'n klines oppe op den brente biffen i skikkelig arbeiderform, og når "luksussmørbrødene" kommer blir det brukt tørr, tykkskivet loff. Hvor ble det av de gode råvarene, Daniellas kjøkken, Tinas kjøkken, den enkle med gode og sunne maten. Dette blir jo bare klin.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #30 Skrevet 13. september 2008 Liker ikke å måtte klage for mye, gjentatte ganger, og vil gi meg med dette, tror poenget er understreket nå Siste bemerkning må bare bli at også laksefileten som i dag er presentert ikke er presentert på en god måte. Det blir for klumpete. Bildet skal ikke vise laksen rett inn på en så direkte måte. Men ok, kan man ikke presentere mat så kan man ikke. Ikke så mye å gjøre med.
Gjest New Dawn Skrevet 14. september 2008 #32 Skrevet 14. september 2008 Er dette en tulletråd? :klø: man skulle jo tro det - men jeg tror faktisk den er ment i fullt alvor.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #34 Skrevet 14. september 2008 Dårlig Du har i din signatur at "mennesker er av natur politisk tilbakestående". Det er tydeligvis ikke bare innen politikk at de er det. I Frankrike og Italia ville det ikke ha vært merkelig med en tråd som dette. Typisk nordmenn å rape etter ølen og blåse i innpakningen. Dere om det! Så får heller vi med sans for estetisk design og utseende på produkter fortsette med det.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #35 Skrevet 14. september 2008 http://www.fotosearch.com/gourmet-images/f...ntation/UNE123/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå