Gå til innhold

Hva synes du om presentasjon av mat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Veldig ofte er maten som blir presentert i bilder her på KGs forside i plastboller og annet hjemmesnekret. I dag f.eks., er ellers fin mat presentert i en hvit plastgreie. Det ødelegger veldig for inntrykket og følelsen av å ville ha lyst på maten.

Til den maten som i dag blir presentert ville det ha gjor tseg med f.eks. jordfarget terrecotta steinkeramikk i den flaten som maten skal ligge på.

Er det så vanskelig å variere mellom bedre oppbevaringsenheter her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder det ikke med at denne ligger på Matforumet og?

Skrevet
Holder det ikke med at denne ligger på Matforumet og?

Ikke når det gjentar seg uke for uke og dag for dag.

Nå gjelder tråden den maten som nylig ble presentert som er på forsiden nå.

Gjest nobilian
Skrevet
Ikke når det gjentar seg uke for uke og dag for dag.

Nå gjelder tråden den maten som nylig ble presentert som er på forsiden nå.

Hvorfor sender du ikke en mail til den som driver matdelen, da?

Skrevet

Fordi det er kjekt med en offentlig debatt om dette.

Jeg vil se hvor estetisk interessert KG-lesere er. Hvis ikke dette er interessant kan det være med på å bekrefte nordmenns manglende estetiske sans. Nordmenn er jo kjent for sin grovhet og "la det skure og gå holdning". Dør tråden ut betyr det at leseren her ikke bryr seg om hvordan mat blir presentert. Og det i seg selv er jo bekreftende.

Gjest New Dawn
Skrevet

Jeg for min del er mest lei av den stadige nedrakkingen på alt som Magasinet presenterer - det er rett og slett ingenting som er bra nok for en del av KG`s brukere. Nå er det altså mat-bildene som skal til pers har jeg da fått med meg ..

Vil gjerne legge til at jeg er veldig opptatt av estetikk og orden, både når det gjelder hus, hage, jobb, mat, klær, osv .. men jeg har aldri reagert negativt på presentasjonen av maten på KG, tvert imot så synes jeg det er et flott tilbud til oss brukere. Det er ikke alle som orker lage goumetmat til hverdags med ingredienser som man ikke selv klarer uttale navnet på :ler: Den gratengen som ble så utskjelt for en ukes tid siden - den syntes jeg så riktig så god ut.

Til slutt vil jeg gjerne si at jeg synes KG-redaksjonen er uhyre tålmodige - jeg hadde aldri fortsatt med et arbeid som ble så til de grader utskjelt .. hver minste lille filleting skal vris og vrenges på .. Har til og med flere ganger sett noen påpeke feil som ikke er feil, men en innrømmelse av at vedkommende selv tok feil, det har jeg aldri sett ..

Skrevet

Du over her har ikke helt forstått hva som diskuteres: det er ikke maten som kritiseres, men hva maten ligger i: fat, bolle, form, skål...

Plast er for dummies. Present maten i terrakotta-skåler/boller, keramikk, porselensfat i glade farger (ikke hvit og kjedelig hardplast)...ellers blir matens innpakning rett og slett harry. Og det vil vi ikke. Maten ser flott ut (for det meste). Men skaff dere andre og mer presentable former.

Skrevet

Jeg visste ikke at det var mulig å henge seg opp i sånt. jeg synes det ser helt greit ut med hvitt servise.

Gjest Elg i solnedgang-Kitch
Skrevet

Det er hvit hardplast. Det er ikke et service.

Skrevet

At det ikke er "service" er vi absolutt helt enige om. Hvordan vet du at det er plast?

Skrevet

Det er veldig enkelt å se med det blotte øye. For en teit diskusjon, det er da ingen tvil om at maten her på KG blir presentert i campingutstyr.

Så kitsch...det gjør maten ekkel å se på.

Gjest Isobutane
Skrevet
Jeg for min del er mest lei av den stadige nedrakkingen på alt som Magasinet presenterer - det er rett og slett ingenting som er bra nok for en del av KG`s brukere. Nå er det altså mat-bildene som skal til pers har jeg da fått med meg ..

...

Til slutt vil jeg gjerne si at jeg synes KG-redaksjonen er uhyre tålmodige - jeg hadde aldri fortsatt med et arbeid som ble så til de grader utskjelt .. hver minste lille filleting skal vris og vrenges på .. Har til og med flere ganger sett noen påpeke feil som ikke er feil, men en innrømmelse av at vedkommende selv tok feil, det har jeg aldri sett ..

Fullstendig enig! :Nikke:

Gjest Nishiki
Skrevet

Det er mye man kan slakte magasinet for, men akkurat dette synes jeg var tåpelig.

Om du synes maten blir ekkel i plast så kan du jo lese en av de andre flotte artiklene.

Skrevet
Det er mye man kan slakte magasinet for, men akkurat dette synes jeg var tåpelig.

Om du synes maten blir ekkel i plast så kan du jo lese en av de andre flotte artiklene.

Det blir jo feil fokus. Det må da være fullstendig lov å diskutere et fenomen, uten å bli henvist til å se bort i fra det. Da unngår du diskusjon om emnet.

Det er på en måte veldig uklokt.

Det er lov å diskutere farge på hus, uten å bli henvist til å se på noen andre hus...det er mange grunne folk på KG av og til, det må jeg bare si.

Skrevet

Nok en gang bommer de som jobber med å presentere mat på dette forumet: nå er dagens rett pizza, og den presenteres på pizzapapiret (brunt og brent), samtidig som pizzaen er brent og ser ikke spesielt innbydende ut.

Dette er krise for mat.

Gjest New Dawn
Skrevet
Nok en gang bommer de som jobber med å presentere mat på dette forumet: nå er dagens rett pizza, og den presenteres på pizzapapiret (brunt og brent), samtidig som pizzaen er brent og ser ikke spesielt innbydende ut.

Dette er krise for mat.

Ehh ... hvor der det du ser denne brente pizzaen?

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg er i prinsippet enig med trådstarter.

Det er absolutt et forbedringspotensiale på matbildene. Dagens pizzabilde er et godt eksempel på det. Ikke at den er så brent (ok, en liten løkbit var litt mørkere enn den burde, kanskje), men et nærbilde av en pizza er ikke spesielt delikat! Det hadde virkelig gjort seg om papiret også var fjernet.

Husk at leseren ikke kjenner den gode lukten av den nylagede maten.

Mat tar seg best ut i pene boller/fat eller på et pent servise. Gjerne med litt enkel staffasje rundt (duk, servietter, lys). De ekstreme nærbildene frister ikke meg til å lage maten, i alle fall. Jeg tror "dagens rett" får et større publikum hvis bildene forbedres. Dette trenger verken være fordyrende eller vanskelig, og resultatet vil bli et helt annet.

Skrevet

I dag er maten som presenteres "Luksussandwich". Da forventer jeg noe annet enn hvitt, tørt brød (det ser tørt ut..)

Burde ikke brødet være tynt og grovt, der pålegget syntes bedre? Jeg mener det. Slik det er nå er sandwichen klattet sammen der det hvite usunne brødet dominerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...