knudz3n Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Han har gjort det i to dager nå.. Trodde egentlig at det var en hårball, men han har aldri holdt på så lenge.. Hva kan det være? Burde jeg ringe dyrlegen?
pittie Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Om den går ute og fanger mus etc kan jo det være et bein som sitter fast? Spiser og drikker den normalt?
Gjest Sisu Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Er det ikke best å reise dyrlegen for ihvertfall å få utelukket at det feiler pusen noe??
knudz3n Skrevet 30. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2008 den spiser og drikker som vanlig... kan ta kontakt med dyrlegen..
knudz3n Skrevet 2. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2008 Var til dyrlegen m pus.. han ble bedøvd og fikk hals/ svelg undersøkt.. men dyrlegen fant ikke noe annet enn sår hals noe som kunne tyde på luftveisinfeksjon.. Så nå får pus pencilin... i flytende form er jo håpløst.. dessuten lukter det sukker skvip...
la Flaca Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Rekner med dyrlegen spurte hvor lenge det er siden siste ormekur? Noen ormer passerer gjennom svelget før de utvikler seg videre i tarmene, da ser man at katten brekker seg et par dager før det er over. Jeg gir alltid en ekstra ormekur når pus brekker seg og det ikke kommer noen hårballer opp.
Chianty Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Prøv å bytt for. kanskje det er noe i foret han reagerer på?
Gjest øyenstikker*utlogget Skrevet 2. september 2008 #8 Skrevet 2. september 2008 Min katt hadde det slik. Spiste som normalt og kastet opp. Han viste seg hadde en kraftig magekattarr. Så hvis ikke oppkastet gir seg med antibiotikan, så kan du jo nevne dette til dyrlegen. Jeg hadde 3 forskjellige mixturer jeg måtte gi 2 ganer om dagen......ikke spessielt lett...
Solbakkenlias Skrevet 2. september 2008 #9 Skrevet 2. september 2008 Katter med leverbettenelse har også denne brekking, og i en del tilfeller kaster de opp grønn/gult slim. Men dette vil mest sansynelig antibiotikaen ta knekken på hvis det skulle være noe slik. Bactrim tok knekker på betennelsen som vår katt hadde i allefall.
knudz3n Skrevet 2. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. september 2008 Åkej! Litt mange forskjellige "diagnoser" her nå... Tror jeg gir pus medisin i en uke sånn som dyrlegen sa.. så får jeg ta det derfra..
Gjest Skrevet 2. september 2008 #11 Skrevet 2. september 2008 Det er utrolig mye antibiotika hjelper mot på dyr, jeg blir overrasket noen ganger. Så la kuren gå sin gang og se om pusen er frisk etterpå.
Gjest Nishiki Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 Vår brekker seg innimellom. Varer i noen minutt så er det kanskje en uke til neste gang. han er innekatt og fikk ormekur for noen måneder siden. Har ikke tenkt på at det kunne vært lurt med dyrlege, har bare trodd det har vært hår eller noe. Bør jeg ta han til dyrlegen? (beklager kupping av tråd, men ble jo bekymret her..)
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #13 Skrevet 3. september 2008 Var til dyrlegen m pus.. han ble bedøvd og fikk hals/ svelg undersøkt.. men dyrlegen fant ikke noe annet enn sår hals noe som kunne tyde på luftveisinfeksjon.. Så nå får pus pencilin... i flytende form er jo håpløst.. dessuten lukter det sukker skvip... Du får bruke sånn stor sprøytesak slik at du "tvinger" pusen til å svelge ned om han ikke drikker/spiser det frivillig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå