Gå til innhold

AVG kjennere... Hjelp,hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest TittTitt
Skrevet

Jeg hadde dataen min på service, og da jeg fikk den tilbake hadde de instalert AVG. Så no plutselig måtte jeg oppdatere den, men så koster det penger.. Trodde det var gratis jeg? Jeg avinstalerte hele greien, og lastet det ned på nytt. Men det funka ikke.. Hvorfor?

Når jeg åpner programmet så står det under på både "Anti-Virus", og "Anti-Spyware".. Under de to står det et rødt utropstegn, så står det "database is outdated".. Hva betyr det? Jeg oppdaterer og oppdaterer, men skjer ingenting..

Noen som kan hjelpe meg? Da hadde jeg blitt kjempe gla!! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Fjøsnisse42
Skrevet

Hvis du sliter med avg, kan du prøve dette: free

Skrevet

Eller du kan laste ned den versjonen som er gratis av avg.

Og den finner du HER

Gjest TittTitt
Skrevet

Jeg har lastet ned det gratis AVG, er derfor jeg ikke forstår..

Hva er det der Avira greiene? Er det bra, eller chrap?

Skrevet

AVG har en gratisversjon og to betalingsversjoner

http://www.grisoft.com/ww.special-enhance-...-appf8.tpl-mcr1.

Vet du hvilken versjon du har?

Jeg har den nyeste versjonen, 8.0. Når jeg åpner AVG ved å høyreklikke og går til open AVG User Interface kommer det opp en beskjed nederst i skjermbildet om at jeg må oppgradere AVG, men det er unødvendig om siden jeg bruker gratisversjonen.

Gratisversjonen finner du øvert på denne siden.

Gjest Fjøsnisse42
Skrevet
Jeg har lastet ned det gratis AVG, er derfor jeg ikke forstår..

Hva er det der Avira greiene? Er det bra, eller chrap?

Avira er crap. Derfor jeg la det ut :lol:

Eller alternativ 2: Avira er et anerkjent gratis antivirusprogram på linje med AVG.

Gjest TittTitt
Skrevet
Gratisversjonen finner du øvert på denne siden.

Når jeg går på den linken og trykker der det står Download helt øverst, så kommer det opp etterpå at det koster EUR 51.74 inc. VAT..

Men har lastet ned den andre tipset som står litt over.. Men pyyysen meg tør jo ikke instalere. Ska gjøre det no, men vedder på jeg får virus.. Min flaks :P

Skrevet
Når jeg går på den linken og trykker der det står Download helt øverst, så kommer det opp etterpå at det koster EUR 51.74 inc. VAT..

Men har lastet ned den andre tipset som står litt over.. Men pyyysen meg tør jo ikke instalere. Ska gjøre det no, men vedder på jeg får virus.. Min flaks :P

Den linken jeg fant fram til deg, hvis det er den du har brukt, er det samme som jeg har installert på min pc, min sønns pc og min venninnes pc. Vi har ikke virus. Så det går nok bra.

Nå vet jeg ikke hva for nettleser du bruker, men for å være enda sikrere når du surfer på nett så burde du bruke en annen nettleser enn Internet Explorer også.

Skrevet

Beklager, jeg la inn feil link, det var den Polly Ester linket jeg mente. :)

Jeg har lastet ned fra den siden og har ikke fått virus.

Gjest TittTitt
Skrevet

Ja, men det er det som er så rart.. Den funker ikke.. Jeg avinstalerte hele AVG som jeg hadde. Så lastet jeg ned ned på nytt via den linken polly sente. Og når den var ferdig instalert, så sto det fremdeles "database is outdated".. Aner ikke hva det betyr jeg.. Kansje jeg må tilkalle noen eksperter..

Prøvde også å laste ned Avira, og når den var ferdig nedlastet, så var det bare masse forskjellige mapper du kunne åpne. Jeg trykket der det sto "pakk ut alle filer", men skjedde ikke så mye..

Har dere noen andre bra tips til gratis virusprogrammer, som jeg kan prøve? :)

Gjest Fjøsnisse42
Skrevet (endret)
Ja, men det er det som er så rart.. Den funker ikke.. Jeg avinstalerte hele AVG som jeg hadde. Så lastet jeg ned ned på nytt via den linken polly sente. Og når den var ferdig instalert, så sto det fremdeles "database is outdated".. Aner ikke hva det betyr jeg.. Kansje jeg må tilkalle noen eksperter..

Prøvde også å laste ned Avira, og når den var ferdig nedlastet, så var det bare masse forskjellige mapper du kunne åpne. Jeg trykket der det sto "pakk ut alle filer", men skjedde ikke så mye..

Hva prater du om? Følger du linken komer du til EN exefil på 23,9 mb.

Titt titt her er jeg: Jeg er bare en fil jeg

Endret av Fjøsnisse42
Skrevet

Avira er jo soleklart best da... av-comparatives testet en del antivirusprogrammer med 11000 forskjellige malware, der avira oppdaget og fjernet 72%, AVG 32% og Avast 28%

Den slo til og med Nod32, som kun ligger på 58%.

Dessuten er avira det programmet som bruker minst resurser av alle de tre.

Kilde: www.av-comparatives.com

Skrevet

Fjøsnisse: fordel å gi ut ofisiell link for å være sikker på at det ikke er noen sikkerhetshull i versjonen som ligger andre plasser.

http://www.free-av.com/ er den ofisielle linken...

Gjest Fjøsnisse42
Skrevet
Fjøsnisse: fordel å gi ut ofisiell link for å være sikker på at det ikke er noen sikkerhetshull i versjonen som ligger andre plasser.

http://www.free-av.com/ er den ofisielle linken...

Sier du det....den linken jeg la ut er den du ender med hvis du følger din............

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet

Har du oppdatert AVG?

Høyreklikk på ikonet nederst på verktøylinja og på update now om du ikke har gjort det.

Gjest TittTitt
Skrevet
Har du oppdatert AVG?

Høyreklikk på ikonet nederst på verktøylinja og på update now om du ikke har gjort det.

Ja, jeg har gjort det mange ganger, men det har ikke hjulpet.

Men no har jeg nettopp bestilt sånn club pakke via nextgentel, for 15 kr mnd. Da får jeg et virusprogram med. F-Secure, eller noe.. Er det noen som har erfaring med det programmet?

Skrevet

F-secure er ikke det "beste".. Men gjør jobben sin. Om jeg husker riktig var det den som plagde meg litt med e-post scanningen sin. Tok lang tid og stjal mye ytelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...