marlowe Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Har en sønn på 8 måneder som våkner mange (kanskje fem-seks) ganger om natten og vil ha mat. Jeg er klar over at det er min egen skyld fordi jeg har latt ham få mat hver gang han våkner siden han sovner igjen med en gang han får pupp. Jeg ønsker nå å venne ham av med nattspising. Jeg har begynt med å forsøke å få det ned til to nattmåltider, ett ca 2130 (da legger jeg meg selv) og et ca 0100. Jeg venter med å gi ham mat til han våkner av seg selv, men han får ikke mat før disse to tidspunktene. Han legger seg ca 1900 og våkner gjerne rundt 0600. Nå han våkner om natta nå bysser jeg ham i søvn til han sovner. Jeg har forsøkt å la ham ligge uten å ta ham opp, men som oftest begynner han da å hyle noe aldeles forferdelig (vi får klager fra naboene), så det er ikke noe godt alternativ. Jeg har lest rundt på en mengde nettsider uten å bli så veldig mye klokere, og blir kjempeglad for gode råd!
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Nå vet ikke jeg om han får grøt, men om han ikke får det, kanskje et skikkelig grøtmåltid til kvelds hjelper slik at han holder lenger?
Gjest nobilian Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Har en sønn på 8 måneder som våkner mange (kanskje fem-seks) ganger om natten og vil ha mat. Jeg er klar over at det er min egen skyld fordi jeg har latt ham få mat hver gang han våkner siden han sovner igjen med en gang han får pupp. Jeg ønsker nå å venne ham av med nattspising. Jeg har begynt med å forsøke å få det ned til to nattmåltider, ett ca 2130 (da legger jeg meg selv) og et ca 0100. Jeg venter med å gi ham mat til han våkner av seg selv, men han får ikke mat før disse to tidspunktene. Han legger seg ca 1900 og våkner gjerne rundt 0600. Nå han våkner om natta nå bysser jeg ham i søvn til han sovner. Jeg har forsøkt å la ham ligge uten å ta ham opp, men som oftest begynner han da å hyle noe aldeles forferdelig (vi får klager fra naboene), så det er ikke noe godt alternativ. Jeg har lest rundt på en mengde nettsider uten å bli så veldig mye klokere, og blir kjempeglad for gode råd! *** Guttungen forlangte også fem nattmåltider fram til omtrent sju mnd. Vi gjorde det slik at jeg (far) tok ham opp de gangene han ikke skulle ha mat, gav ham smokk og gikk med ham til han sovnet igjen. Noe skriking ble det de første nettene, men han lærte fort å spise skikkelig de to gangene han fikk melk(ca. 2330 og 0400). Vi ga ham også grøt som siste måltid før leggetid for å få mettheten til å vare lenger. I mnd ni mistet mor melka pga ny graviditet, og vi gikk over til NAN. Nå, tre måneder etter, krever ikke guttungen mat på natta lenger. Å la ungen ligge er ikke et alternativ, ihvertfall ikke for dere som bor i blokk o.l. Noe ungeskriking får folk tåle, men det er lett å irritere seg over hyling fra en unge ingen gidder ta opp.
Gjest marlowe Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Han får en god posjon grøt om kvelden, og også litt tilleggskost tre ganger tidligere i løpet av dagen. Takk for svar. Godt å høre at fler har hatt samme problem, og at det har løst seg!
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Det kan ikke være at han er tørst da? Har dere prøvd å gi han vann når han våkner?
Arielle Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Mini var 8 mndr når vi avvente han med nattespising. Da tok vi ham opp og byssa ham i stedet for å gi ham mat. Den fjerde natta sov han gjennom, og har gjort det siden. Så lenge de får fast føde morgen og kveld, kan man venne de av nattespising, da har de ikke behov for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå