Smørblomsten Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Bør man velge kasko MED leiebil eller uten leiebil? Nettopp kjøpt ny bil og den har hele 7 års nybilgaranti. Er det da vits å betale 500 kr ekstra pr år i forsikring for å ha inkl leiebil??????
Pasha Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 kommer veldig ann på. Dersom du kræsjer og bilen må på verksted, greier du deg uten bil den tiden det tar? selv om bilen har nybilgaranti kan den jo ikke garantere at noen kræsjer inn i deg, eller du kræsjer selv?
Smørblomsten Skrevet 29. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2008 Nei det er et godt poeng Mange ting man må tenke på...men hvis noen kræsjer inn i meg, går det da på deres forsikring at den det går utover får leiebil Siden det koster kr 500 ekstra PER år må jeg vurdere om det er verdt å ha det...som du sier; en kræsj: klarer man seg da uten bil?! Andre ting som kan skje
Pasha Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Det er jeg usikker på. Jeg var akkuratt i en liten ulykke der jeg ble påkjørt bakifra. Men jeg hadde leiebil i min forsikring, så akkruatt det punktet vet jeg ikke.
girlypai Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Nei det er et godt poeng Mange ting man må tenke på...men hvis noen kræsjer inn i meg, går det da på deres forsikring at den det går utover får leiebil Siden det koster kr 500 ekstra PER år må jeg vurdere om det er verdt å ha det...som du sier; en kræsj: klarer man seg da uten bil?! Andre ting som kan skje ja! blir du påkjørt får du leiebil! jeg har vært i en bilulykke hvor jeg ble påkjørt, og jeg fikk gratis leiebil- fra hans forsikringsselskap uannsett om han hadde dette i sin forsikring. men jeg måtte bekrefte at jeg var daglig avhengig av bil, og at bussholdeplass var for langt unna arbeidssted. min sjef måtte dokumentere dette. (dette var et litt kranglete og utspekulert forsikringsselskap) akkuratt som man skal bli straffet fordi man ble påkjørt.. ta buss du liksom, og så betale bussbilletten selv.. nei vettu hva!! da hadde jeg blitt mildt sagt rasende! så ergo, ja du er har krav på dette! helt til din bil er fikset, eller kjøpt ny (dersom den ble kondemnert.. slik som min ble)
Smørblomsten Skrevet 29. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2008 ja! blir du påkjørt får du leiebil! jeg har vært i en bilulykke hvor jeg ble påkjørt, og jeg fikk gratis leiebil- fra hans forsikringsselskap uannsett om han hadde dette i sin forsikring. men jeg måtte bekrefte at jeg var daglig avhengig av bil, og at bussholdeplass var for langt unna arbeidssted. min sjef måtte dokumentere dette. (dette var et litt kranglete og utspekulert forsikringsselskap) akkuratt som man skal bli straffet fordi man ble påkjørt.. ta buss du liksom, og så betale bussbilletten selv.. nei vettu hva!! da hadde jeg blitt mildt sagt rasende! så ergo, ja du er har krav på dette! helt til din bil er fikset, eller kjøpt ny (dersom den ble kondemnert.. slik som min ble) Åj såpass ja! Ja forsikringsselskaper KAN være kranglete, og d er irriterende at man som offer skal krangle seg frem til logiske løsninger!!! Men hvis jeg altså ikke har skyld i en kræsj, så får jeg leiebil? Og da er spm om vi skal gidde å betale 500 kr mer i året for å ha inkl leiebil....synes alle forsikringene vi har er så dyre, så prøver å spare inn der det er mulig, uten at det er DUMT for å si d sånn....
Leo Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 Og da er spm om vi skal gidde å betale 500 kr mer i året for å ha inkl leiebil....synes alle forsikringene vi har er så dyre, så prøver å spare inn der det er mulig, uten at det er DUMT for å si d sånn.... Om du trenger leiebildekning eller ikke avhenger ene og alene av om du er helt avhengig av bil. Hvis du ikke har mulighet for andre løsninger, bør du inkludere dette. Har du mulighet for å låne en bil, sitte på med noen eller ta bussen noen dager uten for mye bryderi, trenger du det ikke. Hvis du synes du betaler for mye i forsikringspremie, bør du ta en kopi av polisen/polisene du har, skjule premiebeløpene og sende dem på fax/mail til forskjellige selskaper og be om pristilbud på tilsvarende dekninger. Da kan du velge det rimeligste alternativet (NB! Husk å sjekke vilkårene!) og i det minste leve i vissheten om at du ikke betaler mer enn høyst nødvendig.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 Bør man velge kasko MED leiebil eller uten leiebil? Nettopp kjøpt ny bil og den har hele 7 års nybilgaranti. Er det da vits å betale 500 kr ekstra pr år i forsikring for å ha inkl leiebil?????? 500 pr.år er ikke mye. Det dreier seg om ca 40 kr mnd. jeg har hatt forsikring med og uten. skal si det svei i pungen å betale leiebil selv i tre uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå