Gå til innhold

Dikt om kjærlighet

Gjest Kari

Anbefalte innlegg

Gjest Tabby

Vi skal i to bryllup nå snart så jeg lurte på om noen av dere har noen fine dikt, vers eller ordtak om kjørlighet som jeg kunne skrevet inn på kortene? Er helt blank på slikt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helenius

Gå på biblioteket! Lise Fjeldstad redigerte en antologi med kjærlighetsdikt for et par år siden. Den er veldig fin, husker ikke tittelen i øyeblikket. Dessuten har Stein Mehren mange flotte kjærlighetsdikt.

Eller du kan jo investere i en slik bok hos bokhandleren, det er de verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka heter "En går seg selv så lett av minne"

Det er mange nydelige dikt der. Jeg er enig i at Stein Mehren har mye fint. Jeg leste to dikt av ham under vielsen til noen venner av meg i fjor. Ellers har Halldis Moren Vesaas mye nydelig. Og jeg tror også det står et kort fint dikt der som spiller på Aslaug Vaas nydelige " Å eiga". Men jeg husker ikke hvem som har skrevet det, men det heter også noe med "eiga".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kunne tenke seg å sende meg diktet "Å eiga" på pm? Er litt vanskelig for meg å få tak i det, og jeg har hørt det skal være så fint. Tenkte å kanskje lese ett dikt for mannen min i steden for tale, så hvis noen har andre, fine kjærlighetsdikt så hadde jeg blitt kjempeglad om de kunne sende meg de også!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kunne tenke seg å sende meg diktet "Å eiga" på pm?

Den vil jeg også gjerne ha, jeg har aldri hørt det før...

Ellers synes jeg det ikke finnes noe finere enn

Bibelens 1. Korinterbrev Kap. 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som kunne tenke seg å sende meg diktet "Å eiga" på pm?

Kan jeg også få det? Vær så snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den samme som ovenfor

Diktet Å eigsa finner man lett ved å søke på aslaug vaa på nettet.

Jeg vil gjerne ha det diktet som byyger på Å eiga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, dette er kun slutten på diktet. Søk på Google på Aslaug Vaa og Å eiga. Diktet begynner med "Stundom..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

.....huff jeg synes ikke det var så lett å forstå den dialekta, ny-norsken. Noen som kan oversette eller kanskje det finnes på bokmål???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Helenius
.....huff jeg synes ikke det var så lett å forstå den dialekta' date=' ny-norsken. Noen som kan oversette eller kanskje det finnes på bokmål???[/quote']

Hallo!!! Grusomt poesiovergrep! Du øydelegg Aslaug Vaas andsverk om du freistar å omskrive det til bokmål. Om du ikkje skjønar diktet, får du då hjelpe meg finne eit ANNA dikt!!!!

(Og om du ikke forsto hva jeg skrev, følger her en oversettelse: )

Hallo!!! Grusomt poesiovergrep! Du ødelegger Aslaug Vaas åndsverk om du prøver å omskrive det til bokmål. Om du ikke skjønner diktet, får du da hjelpe meg finne et ANNET dikt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alf prøysen sin sang "mitt hjerte er ditt" kan være fin å lese eller synge. Jeg sang den for brudgommen som hans tale en gang, -en morsom idè synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alf prøysen sin sang "mitt hjerte er ditt" kan være fin å lese eller synge. Jeg sang den for brudgommen som hans tale en gang, -en morsom idè synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Alvorlig talt. Folk må da få lov til å spørre om ting uten å bli "angrepet" på den måten. Finn på noe annet å gjøre hvis du kun er her for å slenge med leppa.

Jeg skjønner godt at folk synes noen dialekter er vanskelig å forstå.

02augustbrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...