Gå til innhold

lukter vondt av dama

Fremhevede innlegg

Skrevet

fitta til dama lukter mildt sagt ikke no godt. er ikke fullt så ille rett etter at hu har dusja, men når det har gått et par timer el mer lukter det ikke no godt lenger. det er så ille at det lukter skikkelig ille når jeg tar hu bakfra.

sånn har det vært helt siden første gangen jeg lå med hu for ca 2 mnd siden.

hun har vært hos gynekologen etter det, så hvis det hadde vært sopp el noen kjønnssykdom burde hun vel fått noe for det for lenge siden.

er det rett og slett noen det lukter så ille av?

er det dårlig hygiene?

har vært borti ei jente før som det lukta omtrent like ille av, men det var bare et ons, så vet ikke om hu pleide å lukte sånn. ellers har jeg aldri liggi med noen som har lukta sååå ille....

noen som vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Urinveisinfeksjon kan gi skikkelig dårlig lukt, men det ville hun nok ha merket symptomer på selv...

Skrevet

Kan ha noe med maten hun spiser? Røyker hun? Gutter smaker og lukter ihvertfall annerledes om de røyker, og evt. hva de spiste dagen før. Er vel kanskje ikke hygiene siden du sier hun lukter like ille bare få timer etter en dusj. Reagerer hun på det selv, er un plaget av dette?

Skrevet

virker ikke som hun reagerer på det nei. hun røyka før, men ikke nå lenger. ene exdama mi røyka,men det lukta ikke no spesielt av henne fordet.

er liksom litt redd for å ta det opp med henne også, i tilfelle hun faktisk ikke kan no for det.....

men er ikke særlig digg å slikke hu. går til nød rett etter at hu har dusja iblant, men ikke alltid det heller... :(

Skrevet (endret)

Smaker det noe spesielt da? Eller er det bare lukten du reagerer på?

Endret av Serenity88
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Det høres ut som bakteriell vaginose, en bakterieinfeksjon. Hvis man vasker seg overdrevent mye,og/eller bruker for mye såpe(tilogmed intimsåpe), kan det bli færre av de gode, beskyttende melkesyrebakteriene i vagina, og da blir det en overvekt av de slemme bakteriene, da kan det oppstå vond lukt.

Dette kan undersøkes hos legen. Legen tar en prøve av vaginaen hennes, og foretar en 'dyrkningsprøve'. Man får svaret med en gang. Så får hun medisin hvis hun har infeksjon. Antibiotikatabletter som puttes i skjeden i noen dager. Etter denne kuren anbefaler jeg å bruke ecovag melkesyrebakterier(kjøpes på apotek), for å gjenopprette balansen(antibiotika kan gi sopp).

Gjest Gjest_simsalabim_*
Skrevet

spise hun mye asparges? Det kan gi en spesiell lukt.

Skrevet

Lukter fitte noen gang godt da?

Det lukter jo ikke roser, uansett liksom...

Gjest smellycat
Skrevet

Hei

Dette har alltid vært min største frykt, og jeg tror mange andre jenter også er redd for å luklte vondt der nede.

Hadde en venninne en gang som rett og slett stinket. Det kunne luktes bare du sto ved siden av henne....ikke nice med andre ord. En annen venninne av henne og jeg sa det til slutt, selvføgelig på en saklig og ordentlig måte. Det var null stress faktisk!

Jeg synes du skal si det til henne. For det første får hun undersøkt det skikkelig dersom det skulle være noe. Dersom det er noe hun spiser el.l. så blir hun sikkert mer obs. Det kan bare komme bra ting ut av at du sier det. Selvfølgelig er det litt flaut for henne, men du er jo glad i henne og vil hun skal ha det bra. Hva om det hadde vært andre veien, ville ikke du likt å vite det??

Jeg opplevde faktisk det en gang dessverre...en gutt jeg datet som ikke luktet så godt. Det kom faktisk av arbeidsplassen hans. Han oppholdt seg i fiskelukt hele dagen, og for å si det sånn, det satt seg i kroppen hans. Han var veldig renslig av seg, men det hjalp faktisk ikke. Det skal sies at denne gangen sa jeg ikke noe....

Uansett hva du velger å gjøre så håper jeg det går bra.

Skrevet

Dette er det absolutt værste som finnes.

Det er så turn-off og så antifeminint som det er mulig å komme.

Ingen menn lukter på samme måte, med normal hygiene - garantert.

Kvinner er jo så plaget med sopp og bakterieinfeksjoner at det fra et evolusjonsmessigs synspunkt må ha gått helt galt en plass i historien.

Eller er det bare "moderne" vestlige kvinner som sliter ?

Jeg har vært tvunget til å slå opp med ellers flotte damer, da de ikke klarte eller ikke hadde vilje nok til å kvitte seg med problemet - hvis det da er mulig.

Piller, intimsåper, ingen såper og plugger - intet hjalp. Og, ja, de visste om og ble fortalt om problemet.

Tror faktisk at det er vanskelig å kvitte seg med problemet når det først har oppstått. Eller ?

Til tider var det så ille at jeg var på grensen til å kaste opp.

Naturlig nok fikk ingen av disse kvinnene se et mannshode nord for navlen.

Da er det bare å pakke kofferten...

Skrevet

Ut av nysgjerrighet, PoolBoy, hva slags undertøy brukte disse jentene?

Skrevet

Kvinner er jo så plaget med sopp og bakterieinfeksjoner at det fra et evolusjonsmessigs synspunkt må ha gått helt galt en plass i historien.

Jeg har vært tvunget til å slå opp med ellers flotte damer, da de ikke klarte eller ikke hadde vilje nok til å kvitte seg med problemet - hvis det da er mulig.

Piller, intimsåper, ingen såper og plugger - intet hjalp. Og, ja, de visste om og ble fortalt om problemet.

Tror faktisk at det er vanskelig å kvitte seg med problemet når det først har oppstått. Eller ?

Du mener vel sør for navelen :)

Skrevet

Here we go again...

Skrevet

Noen kvinner er mere plaget enn andre ja, for noen er rett og slett litt mer sensitive. Undertøy har mye og si, noen kan kun bruke bomull ellers blir det problemer, trange bukser kan gi problemer, for mye vasking osv.

Også har vi hormoner som stadig forandrer seg og mens.

Det er nok ikke bare moderne vestlige kvinner som sliter med dette nei, men det er kanskje vi som er mest åpne om det.

Melkesyrekapsel o.l kan ofte hjelpe.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er bakteriell vaginose.. også kalt skjedekatarr..

Da må hun til legen å få Flagyl tabl eller Cidoval gel som inneholder antibiotika for å bli kvitt dette..

Det kan lukte som råtten fisk eller som om man ikke har vasket seg.. mange jenter går med dette uten å vite hva det er.. tilslutt tror de at det skal være slik... jeg trodde nesten det selv..

Var tilogmed hos Gyno flere ganger uten at det ble oppdaget.. å jeg visste jo ikke hva det var heller.. helt til jeg kom til 1 flink lege... så jeg gikk faktisk med det ett år... nå vet jeg hva det er, så da får jeg bare Cidoval med en gang..

Det er lurt å behandle seg med stikkpiller som øker melkesyrebaktereiene i skjeden etter en slik kur.. for antibiotika dreper de naturlige bakt. å da får man sopp...

Du kan jo late som du vet hva dette er.. si det på en pen måte at du tror hun har skjedekatarr for det har det vært noen andre du har vært sammen med som har hatt og du kjenner igjen lukta.. å si at hun må få Flagyl for dette..

At hun burde da gå til gyno å si at hun misteker dette...

Jeg vet ikke jeg.. men det er bare en måte å si det på.. vet ikke om det er den beste da men det får du vurdere selv..

Min mening er at man skal kunne si alt til partneren sin på både godt å vondt!

Lykke til!

Skrevet

JA, dette er et 'fenomen' som er blitt vanligere og vanligere blant kvinner, sikkert spesielt vestlige kvinner.

Grunnene til dette er:

hyppig dusjing(spesielt med såpe),

p-piller(forstyrrer hormonene)

truser blir vasket i parfymert vaskemiddel og skyllemiddel(forstyrrer bakteriebalansen)

truser i syntetisk materiale(huden får ikke puste)

stringtruser, fordi de er trange og lettere drar med seg bakterier fra anus frem til skjeden enn det vanlige truser gjør.

andre trange klær; trange bukser, skaper et tett og kanskje klamt miljø hvor sopp trives.

bind og tamponger, ofte klorbleket,parfymert,syntetiske materialer, klamt.

klorbleket toalettpapir

barbering av underliv; hårene beskytter mot bakterier og frakter svette fra huden,hårene fjernes og underlivet blir mer utsatt.

Kosthold; sukker, hvitt mel, raffinert mat, gjær; slike ting trives soppen i.

Og så prøver man å behandle soppen og skjedekatarren med antibiotika og diverse, men det kommer ofte tilbake, hvorfor, jo fordi antibiotika dreper de gode bakteriene også, dermed har skjeden et dårlig immunforsvar, og får infeksjon igjen. Derfor er det viktig med melkesyrekapsler som puttes i skjeden etter en slik kur. Prøv også å bytt til parfymefritt vaskemiddel, miljømerket toalettpapir, bomullstruser,slutt med p-piller,kutt ned på sukker, skyll underlivet med kun vann en gang daglig, la hårene få gro innimellom, bytt til allergivennlig bind og tamponger, merket heter 'natracare'. Dette hjalp meg, jeg var sterkt plaget med sopp og tørrhet, og hadde skjedekatarr en gang. Nå har jeg ikke hatt plager på ufattelig lenge, og underlivet mitt dufter friskt og godt.

Skrevet

Stakkars dame sier jeg bare!

Og jeg kjenner meg igjen. Jeg lukter forferdelig der nede... holder kansje 1 time etter en dusj... Har prøvd ALT for å bli kvitt det, vært hos sikkert 10-15 gynekologer og leger, men alle sier at alt er normalt.

Så løsningen her har blitt at all sex må planlegges så jeg kan dusje først og oralsex er utelukket....

Skrevet
fitta til dama lukter mildt sagt ikke no godt. er ikke fullt så ille rett etter at hu har dusja, men når det har gått et par timer el mer lukter det ikke no godt lenger. det er så ille at det lukter skikkelig ille når jeg tar hu bakfra.

sånn har det vært helt siden første gangen jeg lå med hu for ca 2 mnd siden.

hun har vært hos gynekologen etter det, så hvis det hadde vært sopp el noen kjønnssykdom burde hun vel fått noe for det for lenge siden.

er det rett og slett noen det lukter så ille av?

er det dårlig hygiene?

har vært borti ei jente før som det lukta omtrent like ille av, men det var bare et ons, så vet ikke om hu pleide å lukte sånn. ellers har jeg aldri liggi med noen som har lukta sååå ille....

noen som vet hva det kan være?

Som noen har nevnt ovenfor her så kan det være baktriell vaginose. Har selv vært plaget med dette fra tid til annen. Spesielt i stress perioder, men jeg har vært var på dette selv, og har brukt melkesyrebakterier, og bioafidofolus(peroralt). Har til tider vært så plaget at jeg har skreket over magesmerter.

Nå klarer jeg å holde sjakk på dette problemet, og er veldig varsom i forhold til kost, og lever i et harmoniskt og fint forhold. Typen merker aldri at det lukter.

Syns du bør si i fra på en fin måte, da burde hun takle dette greit.

Jeg tror at jeg ble gravid i eggelederen pga dette, i.o.m at jeg ikke har hatt kjønnssykdommer som kan ha gjort eggelederene trange.

Dessto større og viktigere grunn til å si i fra.

Noen jenter tror at det er normalt å lukte slik fra kjeden siden de alltid har kjent denne lukten

Skrevet

Mensenkopp har hjulpet mange somsliter med soppinfeksjon og bakteriell vaginose, har jeg hørt. Jeg har aldri hatt problemer med noen av delene selv, men jeg har hørt det fra andre. :)

Skrevet
Du mener vel sør for navelen :)
Først sør for navlen, deretter kvier man seg til og med for å gå nordover. Til slutt går man rett vest - med kofferten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...