Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kanelia
Skrevet

Jeg har ett bryst som er blitt helt hardt og ømt. Skikkelig ømt faktisk...Fikk junior til å suge 1 time i sted, men det føles ikke som om det hjalp. Virket ikke som om han fikk ut så mye som han vanligvis gjør heller, for han var ikke mett da han var ferdig. Går det an å ha melkespreng i ett bryst eller tyder dette på at det er noe annet galt? Brystet er ikke rødt og jeg har ikke feber, så da kan det vel ikke være betennelse eller tette melkeganger? Eller?

Det andre brystet er helt fint.

Skrevet

Man kan ha melkespreng i ett bryst hvis det andre er mer tømt, selvfølgelig... Hvis det er veldig hardt, kan det være tilstoppede melkeganger.

Skrevet

Om det er veldig hardt, så kan barnet slite med å få tak og få ut så mye som det pleier. Er det hardt rundt der han skulle ta sugetak?

Forsøk å håndmelke ut litt for å lette på trykket, se om det hjelper?

Jeg har hatt melkespreng i bare ene brystet ja, nettopp fordi det andre var mer tømt (og så melkespreng i det andre brystet når det andre var mer tømt, overproduksjon de første dagene...) men litt håndmelking og lett massasje i dusjen (godt oppvarmet) hjalp...

Skrevet

Jeg hadde et bryst som jeg trodde var melkespreng, ømt og sprengte, men ikke rødt el.l. og det viste seg etterhvert å være brystbetennelse, så ville fulgt med. Om ømheten vedvarer kan det faktisk være det, selv om det ikke blir rødt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...