Alison Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Vi skal pusse opp badet helt fra grunnen av. Både gleder og gruer meg. Gleder meg til å få alt slik jeg ønsker, men gruer meg til å være uten dusj over lang tid. Hvor lang tid tok det før dere kunne ta i bruk badet etter oppussingen?
pittie Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Det kommer jo ann på hvor stort det er og hvor stor arbeidsinnsats som bli brukt. Vårt ble ferdig på nesten 2 uker. Fra scratch kan du si. (der var rør opp til badet, så alt vi gjorde med rør var å flytte på avløp) Da var det stor arbeidsinnsats. Badet er for så vidt middelsstort til stort. Våre svigerforeldre som pusset opp, brukte litt over 1mnd. Da var de max 2 om gangen, jobbet rolig og badet er middelsstort. (vegger ble flyttet og gjenåpning av avløp)
Alison Skrevet 29. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2008 Vårt bad er ca 4 kvm. Han som var innom for å ta mål av badet vårt sa at det i verste fall kunne ta 5-7 uker . Det synes jeg er veldig lenge å være uten dusj . Det var diverse som måtte tørke skikkelig ol.
pittie Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Desverre kan det ta så lang tid ja.. Blir mye dusjing hos venner og familie. Naboer og Men de ukene går gjerne fortere enn man tror heldigvis. Vaske håret i vasken og alt det. slitsomt, men sluttresultatet er jo verd det :D
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Vårt bad er ca 4 kvm. Han som var innom for å ta mål av badet vårt sa at det i verste fall kunne ta 5-7 uker . Det synes jeg er veldig lenge å være uten dusj . Det var diverse som måtte tørke skikkelig ol. Nå spørs det selvfølgelig hvor skikkelig jobben hos dere blir gjort, men skal dere ha ny støp på gulvet, må dere regne tørketid på i uke pr cm påstøp. Men i den tiden kan det jobbes med veggene. Det kan legges membran nesten helt ned til gulvet (la det stå igjen 5 cm nederst), og det kan flislegges fra andre rad nedenfra og helt opp. Smøremembranen på veggene har tørketid, men den legges jo inn i tiden det tar å tørke ut påstøpen. Regner med at dere skal ha banemembran/sveisemambran på gulvet, og den har ingen tørketid.
Ciara Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 Det tok vel fire uker hos oss. Det var et lite bad, men jeg tror ikke størrelsen på badet har all verdens å si, egentlig. Det er jo de samme elementene som finnes på de fleste bad uansett størrelse: Toalett, sluk, vask og dusj. Større bad kan kreve noe mer tid på flislegging selvsagt, men det er utrolig hvor fort proffe håndverkere legger fliser. Det er selvsagt et helvete mens det varer, men gud bedre, så fornøyd man blir når det er over. Vel verdt det!
Ce'Nedra Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Vi brukte vel ca. 6 uker, men det var fordi vi måtte støpe nytt gulv på badet, og det måtte tørke ganske lenge før det kunne legges fliser.
Alison Skrevet 30. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. august 2008 Regner med at dere skal ha banemembran/sveisemambran på gulvet, og den har ingen tørketid. Det må jeg innrømme at jeg ikke har noe greie på. Vi har kontaktet et firma som er med i Bademiljø og kommer til å la de ordne med alt.
hilli Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 Vårt bad tok ca to uker. Det ble støpt nytt gulv og lagt fliser.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #10 Skrevet 30. august 2008 Det må jeg innrømme at jeg ikke har noe greie på. Vi har kontaktet et firma som er med i Bademiljø og kommer til å la de ordne med alt. Ukritisk? Selv om 3 av 4 fire bad som er renovert av fagfolk har feil?
Alison Skrevet 31. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 31. august 2008 Ukritisk? Selv om 3 av 4 fire bad som er renovert av fagfolk har feil? Nei, ikke ukritisk. Vi bruker et firma som vi har erfaring med fra før. De er også kjent for å gjøre en god jobb. Vi vil heller ha fagfolk til å ordne med nytt bad enn at vi gjør alt selv.
Annie Skrevet 1. september 2008 #12 Skrevet 1. september 2008 Vi holder på med vårt nå, og regner med å være ferdig til sommeren. Alt gjøres fra bunnen av, og mannen tar det i tillegg til vanlig jobb. Det er noen ekstra utfordringer med vannbåren varme osv der, og vi har et annet bad vi kan bruke, så derfor regner vi at vi er ferdige med det nye til sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå