Gjest helene75 Skrevet 4. juni 2003 #1 Del Skrevet 4. juni 2003 Er det noen som vet om det er vanskelig å få med seg en vanlig prest ut i naturen for å foreta vielsen? Vi har tenkt så mye frem og tilbake - og vi vil ha et helt privat brullyp, med vitner fra kirken osv. Men vi syns det blir litt stusselig å gjøre dette i en diger kirke.... Vi står selvfølgelig for transport osv. Ellers noen som har noen tips til koselige bittesmå kirker i hordaland-distriktet som kunne vært aktuelt dersom det ikke går i friluft? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 4. juni 2003 #2 Del Skrevet 4. juni 2003 Det enkleste er å ringe og spørre. I oslo er det mulig å bli viet i 3 krikeruiner, det er eneste mulighet her hvis du ikke har en veldig velvillig prest... Tror forresten prestene er underlagt ganske strenge regler når det gjelder vielser utenfor kirken. Men vet noen har blitt viet utendørs av prest fra metodistkirken. kanskje greit å spørre litt rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 4. juni 2003 #3 Del Skrevet 4. juni 2003 Ring og spør en aktuell prest! Ellers vet jeg at Lysekloster kapell (tror det ligger i Os ved Bergen) skal være veldig fint, og kapeller er gjerne små, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 4. juni 2003 #4 Del Skrevet 4. juni 2003 Det kan bli vanskelig, ja. En stund tok det helt av med kreative vielser, av typen på toppen av et fjell eller i helikopter osv., så prestene fikk ikke tid til annet enn vielser. Jeg vet at biskopen i Oslo har satt ned foten, men at man fremdeles kan vies i klosterruinene ipå Hovedøya og i Maridalen. Men det er ikke sikkert dere får velge sted selv, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. juni 2003 #5 Del Skrevet 5. juni 2003 En venninde av meg giftet seg utendørs på Ulvøya i Oslo. Men det var en H.E. - vielse.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå