Gjest Ketchup Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Uffda - i natt var det så mye frost at alle bladene på tomatplanten har blitt mørkegrønne og vasne (dvs vært frosne). Tomatene ser greie ut. Kan tomatene fortsette å vokse/modnes nå, eller er løpet kjørt? Skjønner jo at jeg ev må ta den inn - har tenkt på det en stund nå, men var selvfølgelig en anelse for seint ute De andre plantene i drivhuset bærer ingen preg av frosten
Humleblomst Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Er tomatene begynt å bli litt rød kan de ihvertfall legges i en varm vinduskarm og bli helt røde der. Om de grønne tomatene kan bli røde vet jeg ikke, men jeg vet at man kan lage mat av tomater selv om de er umodne, de kan hermetiseres og de fleste (ihvertfall mange) har vel hørt om filmen Fried Green Tomatoes. Oppskrifter eller erfaring med å lage mat av grønne tomater har jeg ikke...
Alison Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Om de grønne tomatene kan bli røde vet jeg ikke, Jeg har plukket inn grønne tomater mange ganger. De blir røde de også .
Gjest Ketchup Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Tomatene er enda grønne. Har sett filmen og smakt stekte grønne tomater Så dere mener det ikke er noe håp å ta inn planten og la dem henge på - best å plukke dem?
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Tomatene er enda grønne. Har sett filmen og smakt stekte grønne tomater Så dere mener det ikke er noe håp å ta inn planten og la dem henge på - best å plukke dem? Har jo ingen hensikt å ta inn planten, tomatene vil jo ikke vokse mer nå når planten har frosset. Men plukk inn tomatene. Legg dem gjerne på et mørkt sted med litt lufting - så tar det litt lenger tid før de modnes (hvis du har mange kan det være smart).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå