Gå til innhold

Hvis du MÅTTE velge

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hadde du valgt bort barnet ditt eller begge foreldrene dine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir for teit... Ingen blir stilt ovenfor det dilemmaet uansett. Syns det er uetisk med slike tråder.

Skrevet

Hvem kan si på forhånd hvordan man vil velge i ekstreme situasjoner? Jeg synes det samme som Tanita. Unødvendig tråd.

Skrevet
Dette blir for teit... Ingen blir stilt ovenfor det dilemmaet uansett. Syns det er uetisk med slike tråder.

Dette er jeg enig i.

Bortkastet energi å starte slike tråder som dette!

Skrevet

De har en enten-eller-lek i ordlekforumet.. Du får flytte spørsmålet dit.. Det stilles mange andre uetiske spørsmål der. Det er vel det som er spennende med hele greia.

Skrevet

Forutsatt et friskt barn, foreldrene mine, uten tvil.

Gjest Gjest ok
Skrevet

Dere som syns spørsmålet er så teit og; kan dere ikke bare la være å svare? Dere må jo ha et voldsomt markeringsbehov? Man må jo ikke svare på alle tråder. :kaffekopp:?

Skrevet

Synes trådstarter her er inne på en veldig interessant problemstilling.

Altfor mange mennesker som unnviker vanskelige spørsmål.

Skjønner ikke hva som er så problematisk og uetisk med det. Mange av oss vil en eller annen gang her i livet ta svært vanskelige valg om ikke så drøyt som i dette tilfellet.

Skrevet
Synes trådstarter her er inne på en veldig interessant problemstilling.

Altfor mange mennesker som unnviker vanskelige spørsmål.

Skjønner ikke hva som er så problematisk og uetisk med det. Mange av oss vil en eller annen gang her i livet ta svært vanskelige valg om ikke så drøyt som i dette tilfellet.

Skal du ikke svare på spørsmålet , da?

Skrevet

Tror valget er enkelt: Instinktivt velger vel de fleste barnet. Jeg ville i alle fall har gjort det. Og det tror jeg mine foreldre også ville syntes var det rette valget.

Gjest Gjest_ravn_*
Skrevet

Du verden så lite du vet. Hvor mange gravide, unge jenter tror du ikke har måttte tatt dette valget?

Om det ikke er så vanlig i Norge i dag, er det ikke så mange generasjoner siden alenemødre som valgte å bære fram sitt barn ble kjeppjaget av sine foreldre. Noen valgte å bære frem barnet og beholdt det (mot å miste kontakt med sine foreldre), mens andre valgte sine foreldre og tok abort eller adopterte bort barnet.

Rundt om i verden er nok dette fortsatt ikke uvanlig.

Umulig å vite hva jeg hadde gjort. Det hele kommer jo ant på situasjonen og forholdene rundt.

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Det er jo som å spørre Hva ville du gjort om huset brant ned? Det er også vanskelig. På en skole jeg gikk på for mange år siden, teater, fikk vi ofte slike spørsmål. Kanskje for å utfordre oss selv, kanskje for å kunne sette oss inn i situasjoner som faktisk kan oppstå. Osv.

Og... ja, det er mange gravide/mødre/fedre som tar slike valg.

Alle er ikke nødt til å sette seg inn i slikt, men da kan man la være å bruke energien sin her. Noen ser ut til å bare svare på tråder som man kan være negative i. "Slutt med ditt, slutt med datt. At du kan si noe sånt, at du kan skrive noe slikt når det trossalt er slik og slik.... Oj nå merker jeg at jeg bare fikk litt nok, og ser at jeg nesten ble slik selv..puff, får så bare være;)

Jeg er veldig glad i familien min. Men tror familien min ville ha skjønt at jeg måtte ha valgt barnet mitt! På en annen side, er jeg veldig glad for at jeg slipper det valget! Men tanken var ikke dum fordet

Skrevet
Du verden så lite du vet. Hvor mange gravide, unge jenter tror du ikke har måttte tatt dette valget?

Om det ikke er så vanlig i Norge i dag, er det ikke så mange generasjoner siden alenemødre som valgte å bære fram sitt barn ble kjeppjaget av sine foreldre. Noen valgte å bære frem barnet og beholdt det (mot å miste kontakt med sine foreldre), mens andre valgte sine foreldre og tok abort eller adopterte bort barnet.

Rundt om i verden er nok dette fortsatt ikke uvanlig.

Umulig å vite hva jeg hadde gjort. Det hele kommer jo ant på situasjonen og forholdene rundt.

Ja, det kan hende at det var sånn før, at de måtte velge mellom sine egne foreldre eller at de kutta kontakten med de hvis de valgte å beholde barnet. Det tenkte jeg ikke på. For det er ikke så vanlig her til lands den dag i dag, at man blir satt til å velge. Hvis problemstillingen var slik at jeg måtte ha valgt mellom å beholde babyen eller beholde kontakten med foreldrene, hadde jeg helt klart valgt babyen. Det er snakk om et menneskeliv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...