Gjest Gjest_Sylvia_* Skrevet 29. august 2008 #1 Skrevet 29. august 2008 Alstå; en venninne fra barndommen tok kontakt med meg for ikke lenge siden. Hun var veldig "på" og virket oppriktig glad for å ha funnet meg igjen. Vi gikk ut å spiste i går, på hennes oppfordring. Under hele middagen presterer hun å KUN snakke om seg, mannen og sønnen. Ikke et eneste spm til meg, om livet mitt osv. Prøvde så godt å skyte inn noe når hun trakk pusten. Da hørte hun ettertenksomt på meg, men fortsatte med det samme å snakke videre om det hun først snakket om. Gjennom store deler av middag sitter jeg å tenker "bli ferdig" og "jeg angrer at jeg møtte deg igjen". Hun skravlet og skravlet. Nå sender hun sms om hvor gøy vi hadde det ute og at vi må gjenta det snarest mulig. Kan jeg si til henne at jeg ikke vil? Jeg tenker at dersom noen hadde sagt akkurat det til meg ville jeg nok blitt forbanna. Noen råd om hvordan gjøre dette? Vil jo ikke såre henne heller da.
Supramundane Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Hm, vanskelig .. Du kunne ikke prøvd en gang til, og sett om det var samme ulla da også? Det er vanskelig å "kvitte seg" med folk, men av og til må man bare. Det hørtes jo ikke ut som noen hyggelig middag akkurat..
bella domina Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Nå har hun jo fått av hjertet alt som har skjedd siden sist? Kanskje gi henne en sjanse til? Blir det like ille,kan du jo kanskje være tøff nok til å si det til henne selv om det er vanskelig. Ellers er det vanskelig å dumpe venner syns jeg, selv har jeg en tendens til å bare bli "fraværende", ikke ha tid til å møtes og aldri ringe. Men det holder kanskje ikke her, om hun er veldig på.
Gjest Chrissy82 Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Jeg ville også gitt henne en sjanse til. Det var vel også litt hyggelig at hun tok kontakt igjen. Jeg vet ikke hvor gode venner dere var før men.. vent litt og se det ann..
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Bare svar at ja, det var hyggelig, ja, vi får finne på noe igjen, men når hun foreslår en dag å møtes sier du at du er opptatt den dagen, dessverre. Det kan hende hun vil at du skal foreslå en dag, gjør det, men avlys avtalen fordi du er for sliten eller syk eller whatever. Etterhvert vil hun mest sannsynlig ta hintet, hvis ikke tror hun bare at du er for opptatt til å treffe henne. Ærlighet gjør folk ofte sinte. :-P Alstå; en venninne fra barndommen tok kontakt med meg for ikke lenge siden. Hun var veldig "på" og virket oppriktig glad for å ha funnet meg igjen. Vi gikk ut å spiste i går, på hennes oppfordring. Under hele middagen presterer hun å KUN snakke om seg, mannen og sønnen. Ikke et eneste spm til meg, om livet mitt osv. Prøvde så godt å skyte inn noe når hun trakk pusten. Da hørte hun ettertenksomt på meg, men fortsatte med det samme å snakke videre om det hun først snakket om. Gjennom store deler av middag sitter jeg å tenker "bli ferdig" og "jeg angrer at jeg møtte deg igjen". Hun skravlet og skravlet. Nå sender hun sms om hvor gøy vi hadde det ute og at vi må gjenta det snarest mulig. Kan jeg si til henne at jeg ikke vil? Jeg tenker at dersom noen hadde sagt akkurat det til meg ville jeg nok blitt forbanna. Noen råd om hvordan gjøre dette? Vil jo ikke såre henne heller da.
Lille Lea Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 ha ha ha! Dere vil helst bare møtes for å fortelle om deres eget! Jenter ELSKER jo å fortelle om seg selv og sitt. Skjønner deg, men hun tenker sikkert ikke noe over det! Du kan jo si på tull, "er det min tur nå? også ler du"
Gjest padawan Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 jeghar selv møtte flere personer som er lik veninnnen du beskriver. jeg møtte personen flere ganger men det var det samme hver gang: meg, meg, meg hele tiden. fortalte jeg om noe annet eller fra mitt eget liv som jeg hadde opplevd sa hun bare "åja" før hun fortsatte om seg selv. du kan selvfølgelig gi det en sjanse til men ut ifra den erfaringen jeg har med slike personer tviler jeg på at du vil se noe bedring.
Gjest Gjest_Sylvia_* Skrevet 1. september 2008 #8 Skrevet 1. september 2008 Hm, vanskelig .. Du kunne ikke prøvd en gang til, og sett om det var samme ulla da også? Det er vanskelig å "kvitte seg" med folk, men av og til må man bare. Det hørtes jo ikke ut som noen hyggelig middag akkurat.. Uff, jeg vet ikke om jeg klarer det en gang til. Vi er så innmari forskjellige og har vel alltid vært det. Jeg sier ikke at jeg er et bedre menneske enn henne, bare at jeg ikke finner NOE ved henne interessant. Det er tydelig gjensidig, siden hun ikke spør meg om noe fra mitt liv, selv om det er jo er mange år siden vi har sett hverandre....
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #9 Skrevet 1. september 2008 Du har antagelig funnet grunnen til at hun må oppsøke gamle venninner. Så du blir neppe den første som sier du er opptatt når hun ringer.
Lofotdorsken Skrevet 1. september 2008 #10 Skrevet 1. september 2008 Uff, eg veit i allefall at eg hadde blitt ganske fornærma om eg vart "dumpa" av ei venninne, uansett om eg fekk begrunning eller ikkje. ..
:-) anna Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 Finn på noe med henne en gang til, og når hun setter igang så kan du si... "Du... nå har du faktisk bare snakka om deg og ditt hele kvelden. Det er hyggelig det, men jeg har jo ting jeg har lyst til å fortelle deg jeg også" (Bedre å ta det opp i en der og da situasjon, enn å vise til at hun gjorde det sist også) Du har ingenting å tape. Enten så tåler hun det, sier beklager og skjerper seg. Eller så tåler hun det ikke, og vennskapet avsluttes av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå