Gjest AnonymNobel Skrevet 18. februar 2011 #581 Del Skrevet 18. februar 2011 Hei Plante! Gratulere med vel overstått!! Hvordan har dag nr 2 gått? Jeg er overrasket over at du fikk tamponger inni - trodde de hadde sluttet med det. Hvor lenge skal du ha de der? Godt å høre at du ikke har vondt, det hadde ikke jeg heller. Man får jo smertestillende i bøtter og spann og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymNobel Skrevet 18. februar 2011 #582 Del Skrevet 18. februar 2011 Og Plante: Hadde du åpen eller lukket operasjon? (dvs har du sting mellom neseborene eller bare inni) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2011 #583 Del Skrevet 18. februar 2011 Dag 2: Føler meg realativ slapp, men har blitt bedre utover kvelden. Har slitt litt med blødninger fra nesen, det renner fortsatt, men ikke like mye. Det er et godt tegn. Slet litt natten til idag og fikk sovet rundt 4 timer, grunnen til det var at jeg fikk streng beskjed om å ligge rett og bygge opp med puter slik at det ikke blir så stort press på hodet. Det er en stilling jeg ikke er vandt til så fant det litt ubehagelig. Samtidig så trenger kroppen bare å hvile seg så det å bare lukke øynene og slappe av har mye av samme effekt som søvn. Merker jeg er litt mer hoven idag enn jeg var i går. Har fått ganske stor overleppe som gjør det litt komplisert å snakke. Slet litt med å spise og svelge igår, idag går det lettere. Fikk kjøpt inn diverse juice og smoothier som har fungert veldig bra, da de inneholder veldlig mye nyttige vitaminer og du trenger ikke tygge. Alt du spiser bør være kaldt/lunket for varme åpner opp kanalene og får blodet til å strømme, det vil du ikke. Har ikke slitt med noe kvalme eller feber. Litt hodepine, så det er lurt å ha noen isposer. Har spist veldig mye vitamintilskudd for å stoppe blødning, gi kroppen energi og ikke få så mye blåmerker. Har blitt litt blå på det ene øyet (da snakker vi litt altså) Nobel; tusen takk! Jeg tar ut tampongene imorgen, skal bli behagelig å få de ut. Men igjen, neseplastikk har definitivt gjort mindre vondt enn jeg hadde sett for meg. Jeg er litt usikker på om jeg hadde lukket eller åpent. Opprinnelig var jeg satt opp for en åpen operasjon, men vi skulle se om det var mulig å gjøre den lukket i og med at det ikke var en veldig komplisert operasjon. Jeg tror vi gjorde den lukketfor jeg kan ikke se noe snitt under nesen. Hva med deg Nobel? har noe hevelse gått ned? er du fornøyd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymN Skrevet 19. februar 2011 #584 Del Skrevet 19. februar 2011 Hei - AnonymNobel her, som har laget en innlogget profil. Høres bra ut Plante. Dersom du har hatt lukket operasjon, og kun operert på beinbiten i nesen, kommer du sikkert til å hele raskt. Det er naturlig at opplevelsen av det, og en tuppkirurgi der huden løsnes fra absolutt hele nesen, snittes og løftes av tuppen, bein files bort fra humpen, før beinene på siden brekkes inn, og hele tuppen remodelleres, er forskjellig. Jeg tenkte ikke på det med varm mat, men du har sikkert rett. Når det kommer til vitamintilskudd tok jeg ikke det heller, fordi alle kosttilskudd var forbudt 2 uker før operasjonen. Visstnok fordi noen av de kan bidra til økt blødningsfare. Jeg ble anbefalt å kjøpe gelemaske til å ha over øynene/neseryggen på the bodyshop, men da måtte jeg ha et "gasbind" mellom den og huden, da dekselet over nesen ikke fikk bli vått. Synes det er litt rart at de gir så forskjellig informasjon. Jeg hadde heldigvis ikke noe stort problem med å sove sittende så lenge dekselet osv var på. Det var værre etterpå da underbevisstheten nok glemte at jeg hadde gjort noe. Men jeg anbefaler deg å holde ut! Så noe på youtube om en som hadde sovnet flatt og hun var veldig blå, blodutredelser inne på øyet, og hoven. Ja, nå hjelper det her hos meg også. Det meste av hevelsen er borte på beinryggen, og jeg har fått en fin svai i profil som jeg elsker. Tuppen hjelper det også på, men det går saktere. Heldigvis er den ikke så øm lenger, jeg kan glemme det litt nå. Den best midt på dagen, og mer hoven om morgen og kveld. Grunnen til at jeg er litt reservert mtp resultatet er at den ikke er helt rett. Den var ikke rett før heller. Det sa jeg til kirurgen, men jeg vet ikke helt om han så det. Han sa at skjevheten var så liten at det ville ikke kunne rettes i operasjon. Jeg tenkte - greit - om nesen er mindre markant, så vil sikkert skjevheten synes mindre også. Men han så at den ikke hadde blitt rett ved "avdukningen". Skjevheten er akkurat som før. Det er ikke sånn at andre ser det nå med mindre jeg viser de det. Det kan synes på bilder, så jeg fortsetter med den innøvde tilten på hodet fra tidligere. Det er derfor spennende å se hvordan det blir når hevelsen blir helt borte i tuppen. Jeg tenker: enten er nesen så mye nettere at det ikke synes stort, eller så har bein-biten blitt rett, og brusken fortsatt skjev, og da vil det se rart ut. Men jeg føler meg trygg på at kirurgen vil at jeg skal ha et godt resultat, så han vil nok korrigere det om det ikke blir det. Time will tell. Den er uansett mye bedre nå enn den var! Puh - langt innlegg. God bedring videre Plante! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest June Skrevet 19. februar 2011 #585 Del Skrevet 19. februar 2011 Hei. Er det noen som har erfaring med Knut Kvinnesland fra Colosseum klinikken i Stavanger? Hadde vaert fint om de som gjennomgaar operasjon sier hvem de har vaert hos.. Helt umulig aa finne erfaringer med diverse kirurger paa nett! Takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamtitam Skrevet 20. februar 2011 #586 Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg savner også det June! Skulle ønske flere kunne legge ut sine erfaringer med klinikker og kirurger!!! Kan jo tenkes at man blir litt rådvill, sikkert flere med forskjellige synspunkter, men da kan man hvertfall finne ut hvor man ikke skal gå!! Det virker også som det er lettere å få tips hvis man bor i Oslo eller Trondheim. Rart det ikke ligger mer ute om stavanger, da...?? Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med Knut Kvinnesland.... Det er ihvertfall veldig lite informasjon om klinkker og kirurger i Lillehammer. Da må man vel inn til Oslo eller Trondheim og det er jo ganske langt å reise.... Har hørt og lest at Bunæs og Eva Dobrska skal være veldig gode da: http://www.plastikkirurgi.nu/forum/neseplastikk/809-neseoperasjon-i-polen.html Håper du får hjelp med det du lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymN Skrevet 20. februar 2011 #587 Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg savner også det June! Skulle ønske flere kunne legge ut sine erfaringer med klinikker og kirurger!!! Kan jo tenkes at man blir litt rådvill, sikkert flere med forskjellige synspunkter, men da kan man hvertfall finne ut hvor man ikke skal gå!! Det virker også som det er lettere å få tips hvis man bor i Oslo eller Trondheim. Rart det ikke ligger mer ute om stavanger, da...?? Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med Knut Kvinnesland.... Det er ihvertfall veldig lite informasjon om klinkker og kirurger i Lillehammer. Da må man vel inn til Oslo eller Trondheim og det er jo ganske langt å reise.... Har hørt og lest at Bunæs og Eva Dobrska skal være veldig gode da: http://www.plastikkirurgi.nu/forum/neseplastikk/809-neseoperasjon-i-polen.html Håper du får hjelp med det du lurer på Hei, Vet det er mange sider i dette forumet, men om dere tar dere tid til å lese alt, så vil dere se navn og mange forskjellige erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plante Skrevet 20. februar 2011 #588 Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg synes egentlig det står ganske mye om de forskjellige kirugene og klinikker i tråden men. Det viktigste vil jeg uansett tro er å gå til flere og prøve litt ut hvem som du føler passer deg. De ulike kirurgene har jo ulik teknikk og spesialiteter vil jeg tro. Grunnen til at jeg ikke valgte nobel var fordi jeg ikke synes vi hadde det samme bilde av hvordan jeg ville ha det og jeg fikk kun tilbud om endring av neseryggen og ikke tuppen for det var "for vanskelig og ingen ser forskjell". Når det er sagt så er det mange som bakover her i tråden har veldig gode erfaringer derifra på samme måte som Buenæs. Dag 4: Første dagen jeg har følt meg oppegående nok til å kunne dratt på skole eller jobb, men alt er fremdeles rimlig hovent og lite lekkert så jeg drøyer til torsdag. Hevelse i ansiktet begynner å gå ned, men har blitt litt gulere og mer bkå rundt øynene. Fremdeles ikke så veldig mye, nok til å få dekket det med concealer, men litt gul og blå altså. Tok ut tampongene i går, nok en ting jeg gruet meg skikkelig til fordi jeg hadde lest at det var helt forferdelig, men jeg synes ikke det var særlig vondt. Det kilte litt i nesa og jeg måtte holde meg fast i noe for det var ekkelt, men ikke vondt. Ellers har jeg tatt noen bilder idag for å sammenlikne, gipsen og bandasjen er fremdes på så det er ikke så godt å se. Likevel ser jeg stor forskjell. Det er utrolig fint å se profilen med en nydelig svai. Nå har jeg ganske liten nese i utgangspunktet, men den har fått et bittelite løft og gjort mer harmonisk. Jeg er sikker på at dere andre har følt samme ubehag med en bulk på nesen når du skal snakker med folk, når noen har et kamera eller at du kanskje sitter på flyet og du vil sitte innerst så ikke alle ser på nesen din. Det er veldig deilig å se for seg å slutte å gå med briller for å dekke kulen. Jeg er veldig fornøyd så langt. Enig med deg Nobel at det er rart med motsettende informasjon, jeg fikk en vitaminplan og det tror jeg var veldig lurt i og med det har vært utfordrende å spise og tygge så har ikke fått i meg så mye næring. Jeg har forresten bestemt å farge håret lysebrunt hehe, så får vi se da om folk ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymN Skrevet 23. februar 2011 #589 Del Skrevet 23. februar 2011 Hei Plante! Har du vært på "avdukning" enda? Fornøyd?? Hos meg skjer det ikke stort nå, går tydligvis veldig gradevis med denne brusken. Men jeg er ikke opphengt i nesa som jeg har vært før, for den er mye mindre markant. Huden er veldig fet på nesen da (mer enn vanlig), det er egentlig største plagen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plante Skrevet 24. februar 2011 #590 Del Skrevet 24. februar 2011 Hei hei jeg har vært på avdukning idag, det var veldig spennende og rart egentlig. Bandasjen satt ganske stramt på så brukte lang tid på det. Jeg har veldig mye skorper i nesa så har slitt litt med tørr hals, men får vel bare rense enda mer. Dag 8: Det å ta av bandasjen var ganske skuffende, da jeg så meg selv i speilet følte jeg at jeg så en ny person, det var utrolig merkelig. Det var liksom noe veldig annerledes og det noe var veldig tydlig for meg nesa. Det er noe rart med det å gå med bandasjen, du venner deg på en sær måte til den og det var rart å se ansiktet sitt igjen. Spesielt etter en uke med et forvengt utseende (store lepper, hovne kinn, små øyne) Egentlig hadde jeg ikke en spesiell forventninger om hvordan den skulle se ut, men det var ikke sånn. Litt senere på dagen så jeg meg i speilet igjen og så at det egentlig var ganske ok, noe jeg ble ganske lettet over selv. Selvfølgelig er det hovent og resultatet er ikke ferdig, men jeg er enig med noen andre om at det er begrenset hvor mye nesa kommer til å forandre seg sånn egentlig før og etter hevelse, strukturen er jo den samme. Jeg vet ikke helt hvem som skrev det, men det er utrolig lurt å ta et før og etterbilde, jeg ble iallefall veldig fornøyd etter å se bilder av meg som jeg tok med mobilen. Jeg legger ut et før og etterbilde sånn at dere kan se: Før- og etterbilde Jeg har fått en veldig søt og nett nese og selv om den er veldig annerledes så tror jeg at jeg at jeg kler den ganske godt og jeg begynner å like den litt noe som er bra for man venner seg jo til den etterhvert. Nobel: Så bra du begynner å bli vandt til nesen, jeg tror jeg kommer til å bli mer og mer fornøyd, håper iallefall det. Forresten, hvilket ugangspunkt hadde du? Hva slags type nese? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Super Fornøyd Skrevet 25. februar 2011 #591 Del Skrevet 25. februar 2011 Noen her som har operert seg ved Plastikk kirugisk institutt i Bergen? Er Dr.Stefan Emmes å anbefale? Eller Dr.Bugge på Fana medisniske senter? (Har lest mye bra om Bugge i div. forum, men finner ingenting om Stefan Emmes...) Jeg var på plastikk kirugisk institutt, har vært der nå nyrlig og fått utført en operasjon. Dette er nå kun noen få dager siden så ser ikke enderlig resultat men så langt er jeg kjempefornøyd. Opplevelsen fra jeg kom til klinikken til jeg dro var særdeles bra, og det er god kommunikasjon i fra lege og fra sykepleiere. Teknisk virker Dr.Stefan Emmes meget dyktig. Jeg har vært i kontakt med de fleste steder i Norge angående plastik kirugi for å være sikker, er superfornøyd så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymN Skrevet 25. februar 2011 #592 Del Skrevet 25. februar 2011 Hei hei! Det er kjempefint å høre om andres opplevelser. Jeg tror nok at folk rundt meg har hørt nok om nesa mi, så greit å få ut behovet for "nese-fokus" her! Plante: Så fin du har blitt!! Jeg synes forresten nesen din var fin før også, men det er jo imponerende at den er så fin så kort tid etter. Det er rart med det - selvom det ikke er en stor forandring, så har en liten hump mye å si. Det er ikke så rart at det tar litt tid å venne seg til en forandring midt i ansiktet. Blir vel spennende om dine foreldre merker noe. Men, en ting har jeg innsett - og det er at folk flest har mer enn nok med sitt eget liv til å legge merke til sånt. Jeg hadde nok ikke noen typisk nese av noe slag. Jeg har ikke sett noen med liknende, men nærmeste beskrivelse er vel en potetnese. For det første så hadde jeg en liten hump over neseryggen. Den hadde egentlig ikke plaget meg stort da den ble overskygget av hovedproblemet, men det er en meget positiv opplevelse at den er borte! Profilen ble mye mer feminin med en gang. Men så til hovedproblemet, brusken. Der de fleste har en nesetipp som nettopp ender i en tupp, så ble min nese bredere framover. Nedefra var den helt rund. Samt at den som sagt var litt potetete.. Jeg har aldri gått noe sted uten foundation og pudder parat i veska for å prøve å maskere den så godt jeg kan (ser trossalt mye værre ut om den er rød og blank i tillegg..) Angrer ikke på at jeg opererte! Det er mulig det kommer før og etter bilder fra meg og, men i såfall ikke på flere måneder enda. Jeg kjenner godt at det er hovent fortsatt, pluss at det ikke er rent lite tilpasning huden skal igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #593 Del Skrevet 26. februar 2011 Bilder av min nese i profil. Opererte på oslo plastikkirurgi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kamilla Skrevet 26. februar 2011 #594 Del Skrevet 26. februar 2011 Bilder av min nese i profil. Opererte på oslo plastikkirurgi. Så flott resultat (men den opprinnelige nesen så bra ut den også). Hvor mye betalte du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #595 Del Skrevet 26. februar 2011 Så flott resultat (men den opprinnelige nesen så bra ut den også). Hvor mye betalte du? Betalte 30.000. Stor forskjell i profil! Men ennå litt jeg er missfornøyd med, i andre vinkler. Tok også bort noe brusk i nesetippen, men der ser jeg ikke så mye forskjell på ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #596 Del Skrevet 27. februar 2011 Beklager at jeg ikke orker å lese hele denne lange tråden, men jeg lurer på hvem jeg skal gå til i Oslo-området for å korrigere min brede nese? Har ikke problemer med kun på nesen eller noe sånt, men den er veldig bred og klumpete med store nesebor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest June Skrevet 1. mars 2011 #597 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg har lest store deler av tråden, mente ikke at det ikke fantes info, bare at veldig mange skriver at de var fornøyd/ikke fornøyd uten å si hvor de har vært og hos hvem. Tror det hadde gjort ting litt lettere for folk som leter etter info. Jeg bor for tiden i England og vurderer et par kirurger her, men jeg flytter snart hjem igjen, og lurer på Knut Kvinnesland på coloseum i Stavanger eller Morten Haug på nobel i Oslo. Det er spesielt vanskelig å finne info om K.K. Hvis noen har noen synspunkter hadde det vært fint om de ville dele dem! June Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymN Skrevet 1. mars 2011 #598 Del Skrevet 1. mars 2011 Beklager at jeg ikke orker å lese hele denne lange tråden, men jeg lurer på hvem jeg skal gå til i Oslo-området for å korrigere min brede nese? Har ikke problemer med kun på nesen eller noe sånt, men den er veldig bred og klumpete med store nesebor. Hei, Fra en som har lest hele tråden (og ja.. er ikke alt som er interessant, og det tok mye tid, hehe), og som har operert. Som jeg har forstått det så er hovedmeningene i tråden: mange fornøyde med Oslo Plastikkirurgi (men her er det kun en kirurg som gjør alle typer operasjoner - som også eier klinikken - det gjorde meg usikker. Google og les også om avfalls-sorterings avsløringen), veldig delte meninger om Buenes, fra meget fornøyd til meget misfornøyd, og få misfornøyde (som jeg har registrert, men det er jo mye som du har merket), men flere meget fornøyde med Haug på Nobel clinic. Jeg er en av sistnevnte - så langt meget fornøyd med opplevelsen, men pga bruskkirurgi så vil jeg ikke vite endelig resultat før utover høsten. Litt minus for at du ikke nødvendigvis føler at du får full oppmerksomhet på konsultasjon (men han tar virkelig telefonen slik at du vet du får tak i han om du har spørsmål etter operasjonen), men pluss for at jeg (iallefall) følte meg meget trygg på hans kompetanse, samt institusjonen rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest June Skrevet 1. mars 2011 #599 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei AnonymN, tusen takk for det du skriver. Det høres ut som min oppfatning også. Er skeptisk til både bunæs og oslo plastikkirurgi. Nobel og Morten Haug virker bra. Ser han er både ENT og plastikkirurgi spesialist. Knut K. på colosseum i stavanger er kun ENT, men han har visst bred erfaring osv. I tillegg så er Oslo vanskeligere tilgjengelig for meg. Men for all del, hvis Morten Haug er den beste så er jo en liten tur til Oslo en liten pris å betale! Takk igjen, June Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymN Skrevet 2. mars 2011 #600 Del Skrevet 2. mars 2011 Hei AnonymN, tusen takk for det du skriver. Det høres ut som min oppfatning også. Er skeptisk til både bunæs og oslo plastikkirurgi. Nobel og Morten Haug virker bra. Ser han er både ENT og plastikkirurgi spesialist. Knut K. på colosseum i stavanger er kun ENT, men han har visst bred erfaring osv. I tillegg så er Oslo vanskeligere tilgjengelig for meg. Men for all del, hvis Morten Haug er den beste så er jo en liten tur til Oslo en liten pris å betale! Takk igjen, June Det er helt sikkert flere i Norge som er dyktige også enn de som er omtalt her. Å ha klinikken i nærheten om det skulle skje noe etter operasjonen er jo absolutt også et stort pluss. Jeg anbefaler deg å gå på konsultasjoner. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå