Gjest ingun Skrevet 8. januar 2011 #561 Del Skrevet 8. januar 2011 Hei. Jo jeg har lest mye om nesekirurgi før operasjonen, lest på forum om andres erfaringer og sett på det jeg kunne finne av før og etterbilder på nettet. Denne operasjonen var ikke noe jeg bestemte meg å ta på en dårlig dag. Jeg har vurdert dette i flere år. Jeg har ikke lest at hevelsen kommer etter man har tatt av gipsen. Men det sier seg kanskje selv? Kirurgen sa jeg var litt hoven da han tok av gipsen, men sa det kom til å gå ned etter en uke eller to. Vi var enige om å ta kulen på neseryggen før operasjonen. Jeg var tre plasser på konsultasjoner og gikk etter det jeg oppfattet som tryggest og hvor jeg vet flere som har fått gode resultater. Jeg gikk ikke etter en 2. operasjon da jeg har lest at det kan være vanskeligere å gjøre ny operasjon. Jeg ville heller gå til en klinikk der jeg trodde det var minst sjanse for å måtte ta 2. operasjon. Jeg gikk heller ikke etter pris. Min erfaring er at jeg ser på operasjonen helt annerledes enn hva jeg hadde forutsett før jeg opererte meg. Du vet ikke hvordan resultatet blir for deg og hvordan du reagerer før du faktisk har gjort det, uansett hvor mye du leser. Jeg skjønner at mange sier nesen er hoven og at det blir bedre. Men nå har ikke disse sett min nese før og nå... Men klart jeg håper jo at det skal være tilfelle. Helt enig. Man vet ikke hva som blir ens eget resultat før man har gjort det. Jeg gruet og gledet meg og angrer heldigvis ikke. Er nå veldig glad jeg turte. Var litt på nippet til å ikke gjøre noe. Op. meg hos Bunæs i Sandvika. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymNobel Skrevet 15. januar 2011 #562 Del Skrevet 15. januar 2011 Jaja, da sitter jeg her. Med blåveiser på begge øyne, hovent ansikt, tildekket nese, sting, og veskende nesebor. Jeg har ikke hatt mye vondt og har tatt mindre smertestillende enn foreskrevet - men det er UBEHAGELIG. Veldig ubekvemt. Det er jammen ingen walk in the park med neseoperasjon, men forhåpentligvis blir resultatet bra så det blir vel verdt det. Forøvrig var operasjonsdagen på Nobel Clinic en fin opplevelse, med meget god pleie fra sykepleier på oppvåkningen. Når det kommer til Oslo Plastikkirurgi, så har jeg tenkt på en ting. Han sa at jeg skulle kunne jobbe relativt umiddelbart (dagene etter) etter denne operasjonen, hvis jeg kunne jobbe hjemmefra f.eks. Det har IKKE vært tilfelle for meg, jeg har ialler høyeste grad vært sofaliggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eventyrjenta Skrevet 15. januar 2011 #563 Del Skrevet 15. januar 2011 Du som sier at man ikke kan jobbe dagene etter, det varierer vell fra person til person. Jeg hadde absolutt ingen smerter i nesen etter oprerasjon enda jeg gjore det meste som kunne gjøres ved Oslo plastikkirurgi. Kunne godt jobbet dagen etter om jeg ikke hadde tatt neseplastikk med en annen operasjon samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymNobel Skrevet 15. januar 2011 #564 Del Skrevet 15. januar 2011 Du som sier at man ikke kan jobbe dagene etter, det varierer vell fra person til person. Jeg hadde absolutt ingen smerter i nesen etter oprerasjon enda jeg gjore det meste som kunne gjøres ved Oslo plastikkirurgi. Kunne godt jobbet dagen etter om jeg ikke hadde tatt neseplastikk med en annen operasjon samtidig. Ja, det varierer tydeligvis veldig. Det er mulig at jeg også har fått en forkjølelse paralellt. Jeg må si jeg hadde trodd jeg skulle orke litt mer enn dette flere dager etterpå. Heldig du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silje Skrevet 16. januar 2011 #565 Del Skrevet 16. januar 2011 hei! har lenge tenkt på å operere nesen min! har lest gjennom forumet og er veldig usikker på hvor jeg skal få et best mulig resultat, samt en forståelesfull kirurg! har ringt til bunæs, men nå hører jeg at han kanskje ikke er så flink som alle skal ha det til? det er et ganske stort valg og ta spesielt med tanke på at det kan få et dårlig resultat. trenger råd og lurer veldig på hvor man burde dra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymNobel Skrevet 17. januar 2011 #566 Del Skrevet 17. januar 2011 hei! har lenge tenkt på å operere nesen min! har lest gjennom forumet og er veldig usikker på hvor jeg skal få et best mulig resultat, samt en forståelesfull kirurg! har ringt til bunæs, men nå hører jeg at han kanskje ikke er så flink som alle skal ha det til? det er et ganske stort valg og ta spesielt med tanke på at det kan få et dårlig resultat. trenger råd og lurer veldig på hvor man burde dra! Hei Silje, Det er nok ikke noe helt enkelt svar på det. Som du har lest her er flere misfornøyde med Buenæs, men det er sikkert mange flere som er fornøyde med han. Det er gjerne når man er misfornøyd man har størst behov for å videreformidle dette. Men - dette forumet var grunnen til at jeg ikke vurderte han, kan jeg innrømme. Jeg vet ikke mer om han enn det jeg har lest her, men har fra det fått et bilde av han som tilsier at han iallefall ikke er spesielt god på å takle at noen ikke er helt fornøyd - og det er viktig å bli møtt med respekt da! Hva med å dra på konsultasjon hos noen av de du finner aktuelle, og så se hva magefølelsen sier deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silje Skrevet 20. januar 2011 #567 Del Skrevet 20. januar 2011 Hei Silje, Det er nok ikke noe helt enkelt svar på det. Som du har lest her er flere misfornøyde med Buenæs, men det er sikkert mange flere som er fornøyde med han. Det er gjerne når man er misfornøyd man har størst behov for å videreformidle dette. Men - dette forumet var grunnen til at jeg ikke vurderte han, kan jeg innrømme. Jeg vet ikke mer om han enn det jeg har lest her, men har fra det fått et bilde av han som tilsier at han iallefall ikke er spesielt god på å takle at noen ikke er helt fornøyd - og det er viktig å bli møtt med respekt da! Hva med å dra på konsultasjon hos noen av de du finner aktuelle, og så se hva magefølelsen sier deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silje Skrevet 20. januar 2011 #568 Del Skrevet 20. januar 2011 tusen takk for svar!=) ja jeg blir bare mer og mer usikker på han. har sendt bilder osv, men har enda ikke hørt noe fra han. syns dette er veldig vanskelig fordi jeg ønsker og få hjelp og få det bedre, men tanken på at det kan ende opp verre er helt utholdelig. skal prøve å ringe litt rundt, har du noen tips til hvor jeg kan forhøre meg? jeg tenker ikke på pris når det gjelder dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plante Skrevet 20. januar 2011 #569 Del Skrevet 20. januar 2011 tusen takk for all informasjon og hjelp. Jeg har fortalt det til en venn og har hennes støtte så det er jeg veldig fornøyd med. Godt å ha en. For det som er er jo at jeg skal ta en neseoperasjon og har ikke lyst til at hele verden skal få vite om det. Kommer nok til å klippe håret i tillegg sånn at man ikke ser det så godt for det er tross alt bare snakk om en liten korrektur av en liten hump og gjøre nesa mindre. Til Silje: anbefaler deg absolutt å gå på forskjellige konsultasjoner. Jeg var innom oslo colosseum, Nobel og stavager colosseum og endte opp med å velge stavanger fordi det var der jeg følte meg mest komfertabel med. Bunæs vurderte jeg ikke fordi det var så forskjellige erfaringer. Vil også råde deg til å dra til klinikken enn å sende inn bilder om du har muligheten fordi jeg sendte inn bilder i første omgang og det var utrolig lite de kunne si. Jeg har forøvrig fått meg time i midten av februar. kan oppdatere litt om hvordan jeg synes det går etter operasjonen hvis noen er interesserte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymNobel Skrevet 21. januar 2011 #570 Del Skrevet 21. januar 2011 Hei hei! Silje: Bor du langt unna Oslo? Det er absolutt å anbefale å komme til konsultasjon hvis du har mulighet. Plante: Så spennende! Godt at du har fått deg en alliert. Det trenger man. Hvor lenge tar du deg fri fra jobb/skole? Jeg setter pris på oppdagteringer og erfaringer jeg, selvom jeg er igjennom det værste. Har dere forresten vært på youtube? Det er flere amerikanske jenter som har lagt ut sine erfaringer under nose job blog, og nose job diary. Jeg kan iallefall anbefale Nobel Clinic så langt. De har vært veldig profesjonelle, og omtenksomme. Jeg var i elendig form fram til pusterør, sting og tildekning kom av (kanskje det kom av trykket de gav på hele systemet - øre, øyne og nese, sinuser henger jo sammen), men så ble jeg brått bedre. Nesa er også mye nettere, så so far so good! Men har fortsatt blåveiser som er så mørke at de er vanskelig å skjule for noen som kommer nærme og kjenner meg godt. I tillegg er hele ansiktet fortsatt litt hovent, særlig hevelse i overleppa hemmer meg fra å smile som jeg vanligvis gjør. Ser litt fårete ut! Men dette er nok individuelt, og alle reagerer forskjellig. Det blir spennende så se hvordan resultatet mitt blir når hevelsen går enda mer tilbake, men jeg må si jeg er lettet over at det allerede er så bra! Der hvor det før var hump, er det nå en fin liten svai (profilen er nice), og tuppen er iallefall nettere enn den var. Jeg innser nå hvor lite jeg hadde sett for meg resultatet - jeg var mer sånn "jeg har gjort mine forundersøkelser og stoler på deg - gjør den penere!" Nå vil jeg nok bruke litt tid på å venne meg til den og tro at den har kommet for å bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymNobel Skrevet 24. januar 2011 #571 Del Skrevet 24. januar 2011 Ehh.. Dere som har gjort dette før meg - satt dere også igjen med klister på nesa etter denne teipen som jeg skal ta på hver dag etter jobb den neste uken? Det finnes vel noe sånn plasterfjerner, men tenker at det kan være litt tøft for huden i lengden.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silje Skrevet 29. januar 2011 #572 Del Skrevet 29. januar 2011 Hei hei! Silje: Bor du langt unna Oslo? Det er absolutt å anbefale å komme til konsultasjon hvis du har mulighet. Plante: Så spennende! Godt at du har fått deg en alliert. Det trenger man. Hvor lenge tar du deg fri fra jobb/skole? Jeg setter pris på oppdagteringer og erfaringer jeg, selvom jeg er igjennom det værste. Har dere forresten vært på youtube? Det er flere amerikanske jenter som har lagt ut sine erfaringer under nose job blog, og nose job diary. Jeg kan iallefall anbefale Nobel Clinic så langt. De har vært veldig profesjonelle, og omtenksomme. Jeg var i elendig form fram til pusterør, sting og tildekning kom av (kanskje det kom av trykket de gav på hele systemet - øre, øyne og nese, sinuser henger jo sammen), men så ble jeg brått bedre. Nesa er også mye nettere, så so far so good! Men har fortsatt blåveiser som er så mørke at de er vanskelig å skjule for noen som kommer nærme og kjenner meg godt. I tillegg er hele ansiktet fortsatt litt hovent, særlig hevelse i overleppa hemmer meg fra å smile som jeg vanligvis gjør. Ser litt fårete ut! Men dette er nok individuelt, og alle reagerer forskjellig. Det blir spennende så se hvordan resultatet mitt blir når hevelsen går enda mer tilbake, men jeg må si jeg er lettet over at det allerede er så bra! Der hvor det før var hump, er det nå en fin liten svai (profilen er nice), og tuppen er iallefall nettere enn den var. Jeg innser nå hvor lite jeg hadde sett for meg resultatet - jeg var mer sånn "jeg har gjort mine forundersøkelser og stoler på deg - gjør den penere!" Nå vil jeg nok bruke litt tid på å venne meg til den og tro at den har kommet for å bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silje Skrevet 29. januar 2011 #573 Del Skrevet 29. januar 2011 har sendt mail til flere nå! ja jeg har planer om å dra ned i løpet av våren for konsultasjon, og håper på en operasjon med en dyktig kirurg til sommeren! bor i trondheim nå, men Skal faktisk flytte til Oslo nå til høsten for et år med jobbing og reising!=) håper at alt går bra! anonymnobel: så bra at alt gikk bra!=) det blir sikkert et kjempe flott resultat=) hvordan reagerte du etter operasjonen? var det rart? har også en hump som jeg ønsker fjernet og evt justere litt på tippen hvis det resulterer i en bedre helthet! har sendt mail til nobel clinic som du var hos og de virket veldig hyggelig, svarte raskt i forhold til bunæs som jeg ikke har hørt noe fra. kanskje like greit:P plante: det er nok veldig viktig å ha noen man kan støtte seg på, har heldigvis støtte fra familier og venner. det hjelper mye. selv om de tenker at du ikke trenger det, er det jo man selv som bestemmer hva som er best for seg! ønsker gjerne at du oppdaterer om hvordan operasjonen gikk og hvordan det er blitt etterpå!=) håper alt går bra!=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymNobel Skrevet 2. februar 2011 #574 Del Skrevet 2. februar 2011 har sendt mail til flere nå! ja jeg har planer om å dra ned i løpet av våren for konsultasjon, og håper på en operasjon med en dyktig kirurg til sommeren! bor i trondheim nå, men Skal faktisk flytte til Oslo nå til høsten for et år med jobbing og reising!=) håper at alt går bra! anonymnobel: så bra at alt gikk bra!=) det blir sikkert et kjempe flott resultat=) hvordan reagerte du etter operasjonen? var det rart? har også en hump som jeg ønsker fjernet og evt justere litt på tippen hvis det resulterer i en bedre helthet! har sendt mail til nobel clinic som du var hos og de virket veldig hyggelig, svarte raskt i forhold til bunæs som jeg ikke har hørt noe fra. kanskje like greit:P Aaaargh.. Jeg hadde akkurat skrevet et langt svar, og så kom det feilmelding da jeg skulle legge det ut. Here we go again.. Plante: Det høres ut som en god plan du har! Vær obs på at de fraråder soling - iallefall av ansiktet - i månedene etterpå for å unngå misfarging. Vel - rett etter operasjonen var jeg helt slått ut. Kroppen brukte tydligvis all energi til å reparere "skaden". Dag to var værst med hovne øyne som rant og bare orket å se litt på tv av gangen, veskende nese, mørkerøde blåveiser. Var slitsomt å snakke. Deretter ble det gradevis bedre, men var sløv helt til teip, aluminiumsdekke, pusterør og sting kom av etter en uke. Du ser egentlig ingenting heller, selvom jeg skal innrømme at jeg tittet endel i speilet. Nå har det gått 3 uker siden operajsonen og det begynner å gå seg til. Nesen hovner opp igjen etter at alt er av og man begynner å bruke sin vanlige mimikk. Jeg anbefaler å ta ordenlige Før bilder fra alle vinkler. Jeg tok en sammenlikningsrunde i helgen og det hjalp på humøret. Nesetippen har blitt nettere. Jeg ser det er hovent fra mellom øyenbrynene og hele området rundt nesen, men det er det ingen andre som ser. De selvoppløslige stingene inni nesen har også laget litt leven, da det kan stikke til i de, og feste seg skorpe og andre ting som hører til i nesa.. Jeg tør ikke snyte meg helt enda (har begynt å prøve litt forsiktig), og har mye myke kleenex tilgjengelig idet jeg går inn og ut av kulda. Huden er også problematisk da nesa har flasset etter hevelsen (hele ansiktet har det forsåvidt) og hudormer har storkost seg under alt dekket. Når det kommer til sminke er "less more", men mineralfoundation funker. Nesa er liksom nummen. Det kan gjøre vondt å komme borti den, men ellers så er det lite følelse. Sikkert pga at huden har vært løsnet fra alt, samt den ganske kompakte hevelsen. Jeg har vel ikke helt funnet magefølelsen min ifht resulatet enda, da det er langt i fra klart. Men det er helt greit, og det er jo bra bare 3 uker etter! Nå er det nok tid for å fokusere på andre ting igjen, og prøve å ikke være utolmodig.. Men jeg kommer til å være innom her flere ganger i uken, og setter pris på nytt fra andre i samme situasjon. Kommer sikkert med en update eller to også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest natalie Skrevet 6. februar 2011 #575 Del Skrevet 6. februar 2011 Aaaargh.. Jeg hadde akkurat skrevet et langt svar, og så kom det feilmelding da jeg skulle legge det ut. Here we go again.. Plante: Det høres ut som en god plan du har! Vær obs på at de fraråder soling - iallefall av ansiktet - i månedene etterpå for å unngå misfarging. Vel - rett etter operasjonen var jeg helt slått ut. Kroppen brukte tydligvis all energi til å reparere "skaden". Dag to var værst med hovne øyne som rant og bare orket å se litt på tv av gangen, veskende nese, mørkerøde blåveiser. Var slitsomt å snakke. Deretter ble det gradevis bedre, men var sløv helt til teip, aluminiumsdekke, pusterør og sting kom av etter en uke. Du ser egentlig ingenting heller, selvom jeg skal innrømme at jeg tittet endel i speilet. Nå har det gått 3 uker siden operajsonen og det begynner å gå seg til. Nesen hovner opp igjen etter at alt er av og man begynner å bruke sin vanlige mimikk. Jeg anbefaler å ta ordenlige Før bilder fra alle vinkler. Jeg tok en sammenlikningsrunde i helgen og det hjalp på humøret. Nesetippen har blitt nettere. Jeg ser det er hovent fra mellom øyenbrynene og hele området rundt nesen, men det er det ingen andre som ser. De selvoppløslige stingene inni nesen har også laget litt leven, da det kan stikke til i de, og feste seg skorpe og andre ting som hører til i nesa.. Jeg tør ikke snyte meg helt enda (har begynt å prøve litt forsiktig), og har mye myke kleenex tilgjengelig idet jeg går inn og ut av kulda. Huden er også problematisk da nesa har flasset etter hevelsen (hele ansiktet har det forsåvidt) og hudormer har storkost seg under alt dekket. Når det kommer til sminke er "less more", men mineralfoundation funker. Nesa er liksom nummen. Det kan gjøre vondt å komme borti den, men ellers så er det lite følelse. Sikkert pga at huden har vært løsnet fra alt, samt den ganske kompakte hevelsen. Jeg har vel ikke helt funnet magefølelsen min ifht resulatet enda, da det er langt i fra klart. Men det er helt greit, og det er jo bra bare 3 uker etter! Nå er det nok tid for å fokusere på andre ting igjen, og prøve å ikke være utolmodig.. Men jeg kommer til å være innom her flere ganger i uken, og setter pris på nytt fra andre i samme situasjon. Kommer sikkert med en update eller to også. Jeg synes det er supert at du deler med meg . jeg har selv lyst til å gjjøre det men er litt nervøs på hvrodan det blir etterpå. Fint om du fortsetter å holde oss opdatert.. den blir sikkert fin:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maloone Skrevet 7. februar 2011 #576 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei! Jeg har en såkalt "ørnenese", "kroknese" som jeg ønsker å operere. Forfra er nesen veldig fin, men i profil så spyr jeg rett og slett! Den er så stygg! Alltid blitt mobba, og har skikkelig lav selvtillitt grunnet dette. Jeg ligner veldig på moren min, det er bare det at jeg har arvet pappa sin nese hehe. Ønsker en litt finere nese som hun har. Siden vi ligner såpass mye så tror jeg dette også blir fint. Men jeg sliter litt med klinikker. Har skumlest igjennom her, og han Buænes skal jeg holde meg unna. Men har dere noen erfaringer med colosseum klinikken eller Nobel Clinic? Trenger sårt råd!! :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymNobel Skrevet 10. februar 2011 #577 Del Skrevet 10. februar 2011 Hei! Jeg har en såkalt "ørnenese", "kroknese" som jeg ønsker å operere. Forfra er nesen veldig fin, men i profil så spyr jeg rett og slett! Den er så stygg! Alltid blitt mobba, og har skikkelig lav selvtillitt grunnet dette. Jeg ligner veldig på moren min, det er bare det at jeg har arvet pappa sin nese hehe. Ønsker en litt finere nese som hun har. Siden vi ligner såpass mye så tror jeg dette også blir fint. Men jeg sliter litt med klinikker. Har skumlest igjennom her, og han Buænes skal jeg holde meg unna. Men har dere noen erfaringer med colosseum klinikken eller Nobel Clinic? Trenger sårt råd!! :/ Hei! Min forståelse av dette er (og jeg kan ha feil) at det er enklere å justere en "ørnenese" enn bruskoperasjon på tuppen som de fleste som har skrevet her har gjort, så det burde gå helt fint. Men man må ha en hud som egner seg også - hverken for tykk eller tynn. Den eneste måten du kan få riktig svar på dette er ved ågå på konsultasjoner. Kanskje flere? Jeg har operert hos Nobel Clinic, og er fornøyd så langt, men det er fortsatt mye hevelse så jeg vet ikke endelig resultat. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NN Skrevet 10. februar 2011 #578 Del Skrevet 10. februar 2011 Noen her som har operert seg ved Plastikk kirugisk institutt i Bergen? Er Dr.Stefan Emmes å anbefale? Eller Dr.Bugge på Fana medisniske senter? (Har lest mye bra om Bugge i div. forum, men finner ingenting om Stefan Emmes...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bulldogg Skrevet 14. februar 2011 #579 Del Skrevet 14. februar 2011 Hei. Har lurt på å få fiksa nesa ettersom den er litt skjev etter å ha blitt brista/knekt noen ganger + at jeg har "skjev skillevegg". Snorker endel i søvne og puster veldig dårlig med nesen. Noen som vet hva som er kriteriene for at staten skal dekke kostnadene på en slik operasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plante Skrevet 17. februar 2011 #580 Del Skrevet 17. februar 2011 Operasjonsdagen: Da ligger jeg i senga med bandasje, tamponger, gips og smertestillende ved siden av meg. Jeg er utrolig stolt over meg selv at jeg turte å gjennomføre dette! Det er veldig skummelt å ta en operasjon på min alder (19) uten å fortelle foreldre, søsken bare èn venn vet det fordi jeg må ha en som følger med meg den første dagen. Det blir spennende om folk kommer til å legge merke til noe forskjell. Jeg hadde operasjon i formiddag og ble ferdig i ettermiddag, jeg tok narkose og prisen kom på 30 000 kr, noe jeg synes er en grei pris i forhold til hva man kan betale. Selv om prisen ikke var en forutsetning for valget mitt, så er det selvfølgelig fint å spare en tusenlapp her og der. Det begynte med at jeg måtte skifte inn i en operasjonsdrakt og jeg var ganske klar og ganske nærvøs, men vi snakket vel i en halv time til sammen og gikk igjennom hva vi ville gjøre. Han som opererte meg hadde også skrevet ut et dokument over hva vi skulle gjøre med nesen noe som gjorde meg veldig komfertabel at vi lagde min nese og ikke noe som han bestemte var fint. Så fikk jeg en sprøyte, jeg har sprøyteskrekk, men merket ikke noe særlig til den. våknet opp tre timer senere, ferdig. Jeg kan ikke puste med nesa bare med munnen, men det går greit, litt tørt bare. Nå vil jeg bare si at når jeg har lest igjennom andre skrive at neseoperasjon er ubehagelig så ble jeg litt redd for at det ville gjøre veldig vondt. Ubehagelig er et ord som kan romme mye, men på en skala fra 1 til 10 så vil jeg si at det er en 3 kanskje. Det presser helt klart i nessen, men det er ikke sånn at jeg trenger å gråte eller at jeg lager smerteskrik osv. Det er selvsagt ikke like behagelig som å ha en fri nese som du puster igjennom, men jeg merker det altså bare som et slags press på nesa. utgangspunket mitt er en ganske beinete, strukturert nese. Han som opererte meg sa jeg hadde et veldig godt utgangspunkt med en fin tupp, så vi har ikke bygget opp, men fjernet. Jeg endret ikke neseborene, men har gjort nesen mer symetrisk og fjernet liten hump. Jeg kan allerede se at humpen er borte og det ser ganske fint ut (men det er alt for tidlig å si) Har du en potetnese eller veldig stor hump, så kan smertene sikkert være annerledes. Bare si ifra hvis dere vil ha flere oppdateringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå