Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har operert i utlandet, hvilken klinikk og lege? Er dere fornøyde? 

Er selve operasjonen billigere i utlandet, og er det verdt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opererte nylig hos Dr.Tvedt og resultatet ble akkurat som vi bli enige om 😊 han er også veldig hyggelig og tar godt vare på pasientene sine, er også super fornøyd med personalet på akademikliniken, følte meg godt ivaretatt. 

Anonymkode: 66eca...351

Skrevet

Hvem er landets beste på nese for øyeblikket? Noen som har erfaring og vil dele, som har operert de siste 1-2 årene😊 GJERNE før og etterbilder

Anonymkode: f78ea...faa

Skrevet

Hei. Er det noen som har fått utført operasjon her i Norge for «hengende nese/columella)?

Ikke særlig problemer med kul på neseryggen men tippen og dette som henger under..

F358E6A1-E175-4CE3-9568-27A8DC00EB15.jpeg

• Liker 1
Skrevet (endret)
Anonymus00 skrev (På 25.9.2022 den 23.55):

Hei. Er det noen som har fått utført operasjon her i Norge for «hengende nese/columella)?

Ikke særlig problemer med kul på neseryggen men tippen og dette som henger under..

Jeg har operert det under, det hang ganske ned på meg. Så har fått er større mellomrom mellom nese og leppe nå, opererte i tillegg kul på neseryggen. Opererte hos Kenneth Chiu, og det var han selv som kom med ideen om å fikse det med tippen som hang under

Endret av nose99
Skrevet

Hei

Skal operere hos Kenneth Chiu i November, er ganske nervøs. Er det noen som har operert (hos hvilken som helst lege) som har noen tips eller erfaringer å dele med meg? 

Skrevet
Sitrons skrev (På 3.10.2022 den 10.33):

Hei

Skal operere hos Kenneth Chiu i November, er ganske nervøs. Er det noen som har operert (hos hvilken som helst lege) som har noen tips eller erfaringer å dele med meg? 

Det kommer til å gå kjempe bra, han er en helt fantastisk lege som bryr seg om deg. Og tar seg tid til deg etter operasjonen hvis du har spørsmål osv. Mitt tips er å ikke studere nesen din daglig, ikke ta bilder av den hele tiden fordi du blir for opphengt i den. Jeg ble anbefalt å ta bilder første uken, så etter 1 måned osv. Og ikke få panikk om den ser større ut en dag, hevelse tar tid og det vil gå veldig opp og ned. Dårlige dager er normalt, så jobb litt med mindset på forhånd. Jeg fikk for eksempel panikk denne uken fordi nesen plutselig var blitt større, dette var hevelse som hadde blusset opp etter 3 måneder. Så Kenneth tok meg inn og teipet nesen min, så tålmodighet er viktig. Husk at sluttresultatet kan ta over 1 år og at nesen vil forandre seg daglig, på både godt og vondt. 

Skrevet
nose99 skrev (14 timer siden):

Det kommer til å gå kjempe bra, han er en helt fantastisk lege som bryr seg om deg. Og tar seg tid til deg etter operasjonen hvis du har spørsmål osv. Mitt tips er å ikke studere nesen din daglig, ikke ta bilder av den hele tiden fordi du blir for opphengt i den. Jeg ble anbefalt å ta bilder første uken, så etter 1 måned osv. Og ikke få panikk om den ser større ut en dag, hevelse tar tid og det vil gå veldig opp og ned. Dårlige dager er normalt, så jobb litt med mindset på forhånd. Jeg fikk for eksempel panikk denne uken fordi nesen plutselig var blitt større, dette var hevelse som hadde blusset opp etter 3 måneder. Så Kenneth tok meg inn og teipet nesen min, så tålmodighet er viktig. Husk at sluttresultatet kan ta over 1 år og at nesen vil forandre seg daglig, på både godt og vondt. 

Hvorfor teiper du ikke nesen selv? Og koster det penger når du må til klinikken for hjelp/kontroll? 

Anonymkode: b625a...b12

• Liker 1
Skrevet

Noen som har tatt revision i Tyrkia eller som vurderer?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor teiper du ikke nesen selv? Og koster det penger når du må til klinikken for hjelp/kontroll? 

Jeg teiper den selv nå, etter den timen. Han tok meg inn til en sjekk og sa jeg hadde mer hevelse enn tidligere , og sa jeg skulle begynne å teipe daglig . Så tilbød han seg å teipe nesen min med en teip som skulle være på i 3 dager i strekk. Klager ikke, da jeg ikke hadde noe erfaring med dette og han tilbød seg å sette på. Du betaler ingenting for timene, alt etter operasjonen er gratis. Så du kan komme så mye du vil til klinikken i ettertid uten å betale 

Endret av nose99
Skrevet
nose99 skrev (1 time siden):

Jeg teiper den selv nå, etter den timen. Han tok meg inn til en sjekk og sa jeg hadde mer hevelse enn tidligere , og sa jeg skulle begynne å teipe daglig . Så tilbød han seg å teipe nesen min med en teip som skulle være på i 3 dager i strekk. Klager ikke, da jeg ikke hadde noe erfaring med dette og han tilbød seg å sette på. Du betaler ingenting for timene, alt etter operasjonen er gratis. Så du kan komme så mye du vil til klinikken i ettertid uten å betale 

Det er betryggende. Men gir han sprøyte for hevelse? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er betryggende. Men gir han sprøyte for hevelse? 

Veldig sjelden, kortison er ikke så bra for kroppen så tror han prøver å unngå det med mindre det er et ekstremt tilfelle. Han nevnte at hvis hevelsen blir større, så setter han kortison sprøyte på meg, men han var nesten sikker på at vi kom til å slippe det. Hevelse går som regel over av seg selv, man må bare ha veldig tålmodighet og passe på hva man spiser osv

Skrevet
nose99 skrev (1 time siden):

Veldig sjelden, kortison er ikke så bra for kroppen så tror han prøver å unngå det med mindre det er et ekstremt tilfelle. Han nevnte at hvis hevelsen blir større, så setter han kortison sprøyte på meg, men han var nesten sikker på at vi kom til å slippe det. Hevelse går som regel over av seg selv, man må bare ha veldig tålmodighet og passe på hva man spiser osv

Hvorfor er ikke kortison bra for kroppen? Bare lurer 🙂

Anonymkode: 3ceb1...19b

Skrevet
Anonymus00 skrev (På 25.9.2022 den 23.55):

Du har jo en helt nydelig nese! Ser ut som Charlise Theron i profil 😍 Du må ikke gjøre noe mer nå. 

Anonymkode: be2f1...a57

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor er ikke kortison bra for kroppen? Bare lurer 🙂

Fordi det blir i kroppen for alltid og er beregnet for betennelser og ulike sykdommer. Har en del bivirkninger, så ting som hovenhet burde man la gå naturlig over av seg selv 

Endret av nose99
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har jo en helt nydelig nese! Ser ut som Charlise Theron i profil 😍 Du må ikke gjøre noe mer nå. 

Anonymkode: be2f1...a57

Det er ikke hennes nese, er random nese fra nettet. Hun skulle bare vise et eksempel 

Skrevet

Jeg har vurdert neseoperasjon i mange år, men det er ET problem! 

Jeg tåler ikke tape… vet ikke hva som er grunnen, men får utslett og betent sår om det blir brukt medisinsk tape. Har også reagert på arr tape (som skal hjelpe arr gro pent). 

Dere som har operert, nesen må vell alltid tapes?? For at det skal gro pent?

Jeg har tatt en øyelokk operasjon og det gikk helt fint, da arrene fikk være i fred og lufte. Tok vekk en føflekk og det ble kjempe styr og måtte på antibiotika kur, da såret ble betent siden de tapet det igjen 😫 

Om neseoperasjoner MÅ ha tape, så kan jeg jo ikke ta den operasjonen 😕 

Dette er kanskje spørsmål jeg burde spørre kirurgen (og skal det), men om noen vet noe, så er jeg åpen for all erfaring! 😊

Anonymkode: bda44...d62

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg tåler ikke tape… vet ikke hva som er grunnen, men får utslett og betent sår om det blir brukt medisinsk tape. Har også reagert på arr tape (som skal hjelpe arr gro pent). 

Jeg har tatt en øyelokk operasjon og det gikk helt fint, da arrene fikk være i fred og lufte. Tok vekk en føflekk og det ble kjempe styr og måtte på antibiotika kur, da såret ble betent siden de tapet det igjen 😫 

Dette er kanskje spørsmål jeg burde spørre kirurgen (og skal det), men om noen vet noe, så er jeg åpen for all erfaring! 😊

Nei, jeg hadde ikke tape fra noen av operasjonene! 🙂

Skrevet
On 11/24/2021 at 5:18 PM, AnonymBruker said:

Tenkte bare å dele instagrammen jeg lagde for neseoperasjonen min med morten haug i 2020. Det er en privat profil, så send dm om dere vil følge og hvorfor.  Nosejob4410

Anonymkode: b0085...b39

Har sendt forespørsel, kan du godta ? :) sendte  for en stund tilbake, og skrev dm på insta

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.10.2022 den 22.24):

Er mange som reagerer negativt på limen fra teip. Silketeip er mildere for huden. Må ikke teipe for å operere nesen. Er flere leger som ikke tror på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...