Gå til innhold

Neseplastikk

Penny Lane

Anbefalte innlegg

Ashton20 skrev (5 timer siden):

Takk for svar! De har lagt på moms på plastikkirurgi fra 1.januar i år også, så sikkert derfor det koster både skjorta og buksa. Men det er nok verdt det! Jeg skal bare fikse tuppen, men det er jo desto vanskeligere å finne den beste kirurgen føler jeg 😟😑

Ja den momsen var helt insane.. 

Jeg fikset litt på tuppen selv, og håper han gjorde som jeg ba om som var å forminske tuppen en smule, men mener å huske han sa nei rett før jeg sovna. Satser på det beste og er det ikke som jeg forklarte jeg ønsket og vi ble enige om så får jeg klage etterhvert. Tar jo en del mnd før jeg får sett resultatet uansett! 😫😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonM skrev (11 timer siden):

Ja den momsen var helt insane.. 

Jeg fikset litt på tuppen selv, og håper han gjorde som jeg ba om som var å forminske tuppen en smule, men mener å huske han sa nei rett før jeg sovna. Satser på det beste og er det ikke som jeg forklarte jeg ønsket og vi ble enige om så får jeg klage etterhvert. Tar jo en del mnd før jeg får sett resultatet uansett! 😫😂

Hvor mye måtte du betale i moms? Plastisk kirurgi er dyrt nok fra før av, så kjipt at en må betale moms itillegg.

Har du operert deg nylig? Håper du blir fornøyd! 

Anonymkode: 3981d...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2021 den 9.33):

Hvor mye måtte du betale i moms? Plastisk kirurgi er dyrt nok fra før av, så kjipt at en må betale moms itillegg.

Har du operert deg nylig? Håper du blir fornøyd! 

Anonymkode: 3981d...02b

Aner ikke, men det gikk opp 25% mva  fra 1 januar i pris så tror det var det hun mente med moms, at hun sa det istedenfor mva. 

opererte for 1,5 uke siden! Er så langt veldig fornøyd tross hevelsen, men kan se litt hvordan det blir! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea87 skrev (På 18.5.2021 den 20.22):

Det skjønner jeg veldig godt- jeg trodde heller ikke på det;-) kunne liksom ikke helt skjønne at man ikke kunne se det. Jeg hadde nok sett det dersom noen andre hadde gjort det, men så ser jeg jo også ofte på nesen til andre, siden jeg har hatt disse kompleksene selv. «Vanlige» folk ser ikke sånn på andres nese (med mindre den er ekstremt pragende). Du skjønner sikkert hva jeg mener. 
Jeg var så nervøs før operasjonen, trodde jeg skulle dø, og kunne ikke fatte at jeg faktisk fikk meg til å gjøre det. På den annen side, så var jeg så sikker på avgjørelsen min at det var ikke noe alternativ å backe ut. 
Den første uken var litt krevende. Mye hevelse og trykk i hodet, som gjorde at jeg sov litt dårlig, men ellers gikk det greit. Var ekstremt hoven og blå, men følte meg bedre enn jeg så ut😆 Var veldig hoven når jeg tok av bandasjen, lignet på mummitrollet🤣 Men så allerede da at jeg kom til å bli fornøyd. Hevelsen gikk mer og mer nedover, kunne fint dratt på jobb etter ca.2,5 uker, da var hevelsen mest slik at jeg så det selv. Er fortsatt hoven (6 mnd), og nesen hovner mer opp når jeg trener etc. Dette ser jeg kun selv. Nesen har droppet en del med tiden, men ikke mer enn det som var avtalt. Det eneste jeg kanskje ikke er helt fornøyd med som jeg har skrevet tidligere, er at området der stingene har vært er litt fortykket/er litt lenger ned enn det jeg skulle ønske. Men skal se hvordan det ser ut når jeg er på 1 år, og hvis jeg fortsatt føler at det er det samme, skal jeg høre hva han tenker om å korrigere det (det vil uansett være en liten operasjon/korrigering). 
Totalt sett er jeg utrolig glad for at jeg gjennomførte dette, det har bedret livskvaliteten min betraktelig. Dr.Haug har gjort akkurat det vi avtalte (bortsett fra det lille som er der stingene var, noe en kirurg ikke kan forutsi- da ingen av dem kan si hva som skjer når nesen begynner å heles). Jeg synes han er utrolig dyktig, og anbefaler han absolutt. 
 Dette ble langt- men jeg vet selv hvor fint det var med noen utfyllende svar fra andre som har vært igjennom det samme før det var min tur. ☺️

Wanda Mashadi og Athena Anwari er to tidligere pasienter hos Dr. Haug. De har også vært litt uheldige med stingpartiet under nesen. Wanda hadde en ganske stor heng der etter operasjonen og fikk utbedret dette i utlandet (husker ikke hvor). Athena fikk også en ganske skjev nese, usikker på om hun gjorde noe mer... tror dessverre ikke han utbedrer dette, men du kan jo høre... krysser fingrene for deg🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt mulig dette allerede er nevnt her, men vit at mye også kan fikses med injeksjoner,  såkalte non-surgical nosejobs. Jeg har selv gjort dette for noen år siden, fikk rettet ut kulen slik at nesen nå er helt rett og fin, angrer bare på at jeg ikke begynte tidligere. En enkel og mindre "skummelt" prosedyre enn full operasjon. Men dette fungerer ikke på alle type neser.

Går nå ca 1 gang i året og fyller på, så prisen er ikke helt gærn heller.

Anonymkode: 2b572...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Godt mulig dette allerede er nevnt her, men vit at mye også kan fikses med injeksjoner,  såkalte non-surgical nosejobs. Jeg har selv gjort dette for noen år siden, fikk rettet ut kulen slik at nesen nå er helt rett og fin, angrer bare på at jeg ikke begynte tidligere. En enkel og mindre "skummelt" prosedyre enn full operasjon. Men dette fungerer ikke på alle type neser.

Går nå ca 1 gang i året og fyller på, så prisen er ikke helt gærn heller.

Fillers i nesen gjør nesen hovedsakelig større, fordi det er en tykk gell som bygger på/fyller på nesen. Ei venninne av meg gjorde dette for ca 3 år side, hun fikk et stort rødt merke i huden på nesetippen, merket har fortsatt ikke gått bort. Men for all del, dette kan også gå både bra og dårlig, kommer an på nesens utgangspunkt og behandlerens kompetanse og erfaring. Har man en nese som man ofte går rundt og irriterer seg over så blir ikke denne plagsomme tanken borte, du vil fortsette med å kikke i speilet og følge med på om den snart trenger mer filler. Veldig slitsomt! Nesen din vil heller ikke bli lik hver gang du fyller på produkt... Denne behandlingen kan være farlig dersom behandleren treffer ei «viktig» blodåre/nerve i nesen... Kan gjøre stor skade på nese og/eller andre deler i fjeset. MEN ja, litt mindre skummel prosedyre og du må ikke ut med et så stort pengebeløp med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R0galand skrev (7 timer siden):

Wanda Mashadi og Athena Anwari er to tidligere pasienter hos Dr. Haug. De har også vært litt uheldige med stingpartiet under nesen. Wanda hadde en ganske stor heng der etter operasjonen og fikk utbedret dette i utlandet (husker ikke hvor). Athena fikk også en ganske skjev nese, usikker på om hun gjorde noe mer... tror dessverre ikke han utbedrer dette, men du kan jo høre... krysser fingrene for deg🤞🏼

Det er en annen i tråden her som har operert hos Haug 2 ganger, den 2.gangen for å fikse et lite heng, som jeg forstod. Så jeg håper og tror at han er villig til å fikse dette på meg også (dersom det fortsatt ser slik ut når det har gått 1 år) ☺️ 
Har forresten lest at Athena var fornøyd med sin operasjon hos Haug..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
R0galand skrev (1 time siden):

Fillers i nesen gjør nesen hovedsakelig større, fordi det er en tykk gell som bygger på/fyller på nesen. Ei venninne av meg gjorde dette for ca 3 år side, hun fikk et stort rødt merke i huden på nesetippen, merket har fortsatt ikke gått bort. Men for all del, dette kan også gå både bra og dårlig, kommer an på nesens utgangspunkt og behandlerens kompetanse og erfaring. Har man en nese som man ofte går rundt og irriterer seg over så blir ikke denne plagsomme tanken borte, du vil fortsette med å kikke i speilet og følge med på om den snart trenger mer filler. Veldig slitsomt! Nesen din vil heller ikke bli lik hver gang du fyller på produkt... Denne behandlingen kan være farlig dersom behandleren treffer ei «viktig» blodåre/nerve i nesen... Kan gjøre stor skade på nese og/eller andre deler i fjeset. MEN ja, litt mindre skummel prosedyre og du må ikke ut med et så stort pengebeløp med en gang.

Hvis man går til noen som er profesjonelle på dette feltet så er det trygt og man får samme reultat hver gang.  

Det å rette ut en hump på nesen gir en mye penere og mer estetisk nese med jevnere skygge,  og gjør IKKE nesen større.

Som sagt,  har man en i utgangspunktet stor nese vil den ikke kunne bli mindre, men hvis man har en liten men ujevn eller humpete nese (som jeg har), så kan dette være mye bedre enn operasjon. Min nese har beholdt sin sjarm men blitt mye rettere. Mktt mareritt ville vært å operere og få en sånn Barbie-nese som mange får, hvor man ser helt åpenbart at det er operert. Flere norske influenserne har denne nesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea87 skrev (1 time siden):

Det er en annen i tråden her som har operert hos Haug 2 ganger, den 2.gangen for å fikse et lite heng, som jeg forstod. Så jeg håper og tror at han er villig til å fikse dette på meg også (dersom det fortsatt ser slik ut når det har gått 1 år) ☺️ 
Har forresten lest at Athena var fornøyd med sin operasjon hos Haug..?

På den gamle bloggen hennes, noen få dager etter operasjonen, så skrev hun vell noe om at hun var fornøyd. Noen år senere, når hun er med i noen realityprogrammer, så kommer det frem at hun ikke er så fornøyd likevell. Skjevheter er ofte noe som kommer lettere til syne når hevelsen har gått ned, i visse tilfeller kan faktisk hevelse være din beste venn fordi hevelsen fyller ut det området som f.eks går for mye innover eller til siden.... Jeg håper resultatet ditt blir bra, dersom du ikke blir helt fornøyd så håper jeg at Haug retter på det☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man går til noen som er profesjonelle på dette feltet så er det trygt og man får samme reultat hver gang.  

Det å rette ut en hump på nesen gir en mye penere og mer estetisk nese med jevnere skygge,  og gjør IKKE nesen større.

Som sagt,  har man en i utgangspunktet stor nese vil den ikke kunne bli mindre, men hvis man har en liten men ujevn eller humpete nese (som jeg har), så kan dette være mye bedre enn operasjon. Min nese har beholdt sin sjarm men blitt mye rettere. Mktt mareritt ville vært å operere og få en sånn Barbie-nese som mange får, hvor man ser helt åpenbart at det er operert. Flere norske influenserne har denne nesen

Kjekt å høre at du er fornøyd. Er enig i mye av det du sier. Tror det kan være en fin ting å teste ut nesefillers før en operasjon, for så å se om dette er tilfredsstillende nokk. Men samtidig så synes jeg at vi skal være åpne om både fordeler og ulemper med nesefillers. Jeg har absolutt tro på at denne behandlingen kan være til hjelp for dem som ønsker å gjøre noe med «et lite problem», som f.eks å jevne ut den krumme ørnenesen eller å bygge på den lave neseryggen som minner om et skihopp. Men, jeg er ikke enig i påstanden din om at «så lenge man går til profesjonelle så er det trygt og man får samme reultat hver gang»... de som er profesjonelle kan også være uheldige/gjøre feil, resultatet avhenger av både dem (kompetanse og erfaring) og din neses utgangspunkt (anatomi, helsetilstand, hudsykdom...), vi har alle ulike utgangspunkt... jeg velger å tror at de fleste kirurger og kosmetiske sykepleieren prøver å gjøre oss fornøyde, men det er ikke alltid det blir slik, dessverre! det er ikke sikkert at du og behandleren din har samme oppfatning av hva som er fint heller... de fleste behandlerne har mange kunder, tviler på at de klarer å huske hvordan akkurat ditt resultatet ble sist gang, hvis du skjønner? når det gjelder min uttalelse om at resultatet med nesefillers aldri blir helt likt hver gang, så var dette altså en uttalelse som ble nevnt av Dr. Paul Nassif (hvis du har hørt om ham?) 

Btw, kan være greit å vite at dersom en får fylt på for mye fillers et sted, så må dette enten utbedres med enda mer fillers, eller så må man sprøyte inn et middel som fjerner hele produktet for så å begynne på nytt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
R0galand skrev (6 timer siden):

Kjekt å høre at du er fornøyd. Er enig i mye av det du sier. Tror det kan være en fin ting å teste ut nesefillers før en operasjon, for så å se om dette er tilfredsstillende nokk. Men samtidig så synes jeg at vi skal være åpne om både fordeler og ulemper med nesefillers. Jeg har absolutt tro på at denne behandlingen kan være til hjelp for dem som ønsker å gjøre noe med «et lite problem», som f.eks å jevne ut den krumme ørnenesen eller å bygge på den lave neseryggen som minner om et skihopp. Men, jeg er ikke enig i påstanden din om at «så lenge man går til profesjonelle så er det trygt og man får samme reultat hver gang»... de som er profesjonelle kan også være uheldige/gjøre feil, resultatet avhenger av både dem (kompetanse og erfaring) og din neses utgangspunkt (anatomi, helsetilstand, hudsykdom...), vi har alle ulike utgangspunkt... jeg velger å tror at de fleste kirurger og kosmetiske sykepleieren prøver å gjøre oss fornøyde, men det er ikke alltid det blir slik, dessverre! det er ikke sikkert at du og behandleren din har samme oppfatning av hva som er fint heller... de fleste behandlerne har mange kunder, tviler på at de klarer å huske hvordan akkurat ditt resultatet ble sist gang, hvis du skjønner? når det gjelder min uttalelse om at resultatet med nesefillers aldri blir helt likt hver gang, så var dette altså en uttalelse som ble nevnt av Dr. Paul Nassif (hvis du har hørt om ham?) 

Btw, kan være greit å vite at dersom en får fylt på for mye fillers et sted, så må dette enten utbedres med enda mer fillers, eller så må man sprøyte inn et middel som fjerner hele produktet for så å begynne på nytt...

Er ikke uenig i det du skriver, og er inneforstått med risikoene ved fillers. Men jeg har aldri hittil vært misfornøyd etter behandlingene. Og behandleren bruker jo bilder fra forrige gang for å fylle på og se at det blir mest mulig likt. Jeg merker ihvertfall ikke at det blir noe annerledes fra gang til gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal operere om under en månede i Oslo. Selv bor jeg ca 2 timers flytur unna og må ta fly hjem igjen etter operasjonen. Er det noen her som har tatt fly rett etter en neseoperasjon? 

Anonymkode: 82c02...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skal operere om under en månede i Oslo. Selv bor jeg ca 2 timers flytur unna og må ta fly hjem igjen etter operasjonen. Er det noen her som har tatt fly rett etter en neseoperasjon? 

Jeg fikk ikke lov til å fly rett etter operasjonen.... jeg måtte overnatte på ett hotell til dagen etterpå, for så å ta flyet hjem. Årsaken har vel noe med narkosen å gjøre + det er høyt trykk oppe i lufta noe som ikke er bra rett etter operasjonen. Hvis du absolutt må hjem så tror jeg det går greit med tog....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
R0galand skrev (56 minutter siden):

Jeg fikk ikke lov til å fly rett etter operasjonen.... jeg måtte overnatte på ett hotell til dagen etterpå, for så å ta flyet hjem. Årsaken har vel noe med narkosen å gjøre + det er høyt trykk oppe i lufta noe som ikke er bra rett etter operasjonen. Hvis du absolutt må hjem så tror jeg det går greit med tog....

Ja! Men bor helt øverst i nord så går ikke tog hit.. siste utvei blir vel å kjøre som tar ca 3- 4 dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja! Men bor helt øverst i nord så går ikke tog hit.. siste utvei blir vel å kjøre som tar ca 3- 4 dager!

Du får ringe inn og høre☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Maarthemor skrev (På 30.5.2021 den 16.45):

Absolutt ingen som vil dele bilder på innboks? 😕

Jeg kan! Er enda kjempe hoven, send meg en melding 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonM skrev (På 31.5.2021 den 23.08):

Jeg kan! Er enda kjempe hoven, send meg en melding 💕

Så snill du er🥰 har sendt deg en melding 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Ni måneder siden jeg opererte nå, så tenkte en liten oppdatering for de som lurer. Jeg opererte bort en hump på nesen hos Chiu, og er veldig fornøyd. Synes profilen er kjempefin nå, og de dårlige følelsene jeg hadde rundt nesen er borte. Som var det jeg håpet å oppnå med operasjonen. Hevelsen forsvant ganske fort. Så for de som vurderer lignende operasjon må dere bare sende meg en melding om dere har noen spørsmål :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

vurderer å operere nese, men er redd for å gå til feil klinikk med lite erfaring og evnt dårlig omtale. Hvilken anbefaler dere i Oslo/Viken?  sett på fornebuklinikken og Aleris, men finner ikke mye tilbakemeldinger om neseoperasjon.

Anonymkode: 358a4...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...