AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3381 Del Skrevet 18. mai 2021 Natalie96 skrev (1 time siden): Jeg var og er helt lik. Hadde gjort det for flere år siden om dette ikke var en bekymring. Jeg har operasjon om noen uker nå og har nettopp fortalt foreldrene mine om det. Jeg brukte flere år på å overtenke hvordan de skulle reagere da de ikke er for plastikkirurgi generelt, men det gikk så utrolig bra og nå er jeg kjempe lettet. Noen venninner vet om det nå og tar det helt fint. Det er dog ingen som mener at det er nødvendig, men støtter meg fordet. Jeg tenker mye på hvordan andre kommer til å reagere, og orker ikke å måtte forklare meg for alle muligens i min nærhet. Men mine nærmeste var min største bekymring og de overrasket meg på en utrolig positiv måte i dette! Så tenker jeg at det ikke kan ta så alt for lang tid før folk venner seg til min nye nese heller...🤥 Det var godt å høre! Har fortalt det til ettpar venner og moren min selv og det gikk fint. Gruer meg veldig til søstera mi får vite det, og til tantebarna mine ser det.. føler meg som et dårlig forbilde. Ellers gruer jeg meg også veldig mye til når de skal se det på jobb... men så tenker vel folk over det litt i starten også går det jo over. Dessuten er det jo kun en selv som har studert sin egen nese, så er jo ikke sikkert folk legger så godt merke til det. I starten er den vel også såpass hoven at det er jo ikke sikkert endringen blir så synlig. Håper det hvertfall! Hehe Anonymkode: d3878...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 18. mai 2021 #3382 Del Skrevet 18. mai 2021 Natalie96 skrev (4 timer siden): Jeg var og er helt lik. Hadde gjort det for flere år siden om dette ikke var en bekymring. Jeg har operasjon om noen uker nå og har nettopp fortalt foreldrene mine om det. Jeg brukte flere år på å overtenke hvordan de skulle reagere da de ikke er for plastikkirurgi generelt, men det gikk så utrolig bra og nå er jeg kjempe lettet. Noen venninner vet om det nå og tar det helt fint. Det er dog ingen som mener at det er nødvendig, men støtter meg fordet. Jeg tenker mye på hvordan andre kommer til å reagere, og orker ikke å måtte forklare meg for alle muligens i min nærhet. Men mine nærmeste var min største bekymring og de overrasket meg på en utrolig positiv måte i dette! Så tenker jeg at det ikke kan ta så alt for lang tid før folk venner seg til min nye nese heller...🤥 Må bare få sagt dette: jeg opererte for 6 mnd. siden (jeg har skrevet lenger bak i tråden her). Noe av det jeg gruet meg desidert mest til var at andre skulle se at jeg hadde operert. Det ble gjort ganske mye med nesen min (fjernet kul på neserygg, og gjorde en del med nesetippen). Den første tiden var nesen veldig hoven og veldig oppstoppet (som nesen ofte er etter operasjonen pga. hevelse). Nå er hevelsen gått veldig mye ned, så nå ser den mye mer naturlig ut enn da jeg var 2-mnd. post-op. Var på jobb igjen etter 1,5 mnd., og det var INGEN som la merke til at jeg hadde operert, ikke engang mine to nærmeste venninner (de så det når jeg fortalte det, men hadde ikke kommet til å tenkt over det hvis jeg ikke hadde sagt noe). Og det kan jeg ikke fatte, da nesen så helt fullstendig annerledes enn før. Og dette hører jeg flere si- det er kun vi som er veldig opptatt av neser som tenker veldig over andres neser. Så du må ta det helt rolig i forhold til dette. Jeg ble også fortalt at jeg måtte slappe av og ikke være redd for at andre skulle se det- men jeg hørte ikke på det😉 Skulle ønske at jeg hadde gjort det, hadde spart meg for mye stress og magevondt☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3383 Del Skrevet 18. mai 2021 Andrea87 skrev (1 time siden): Må bare få sagt dette: jeg opererte for 6 mnd. siden (jeg har skrevet lenger bak i tråden her). Noe av det jeg gruet meg desidert mest til var at andre skulle se at jeg hadde operert. Det ble gjort ganske mye med nesen min (fjernet kul på neserygg, og gjorde en del med nesetippen). Den første tiden var nesen veldig hoven og veldig oppstoppet (som nesen ofte er etter operasjonen pga. hevelse). Nå er hevelsen gått veldig mye ned, så nå ser den mye mer naturlig ut enn da jeg var 2-mnd. post-op. Var på jobb igjen etter 1,5 mnd., og det var INGEN som la merke til at jeg hadde operert, ikke engang mine to nærmeste venninner (de så det når jeg fortalte det, men hadde ikke kommet til å tenkt over det hvis jeg ikke hadde sagt noe). Og det kan jeg ikke fatte, da nesen så helt fullstendig annerledes enn før. Og dette hører jeg flere si- det er kun vi som er veldig opptatt av neser som tenker veldig over andres neser. Så du må ta det helt rolig i forhold til dette. Jeg ble også fortalt at jeg måtte slappe av og ikke være redd for at andre skulle se det- men jeg hørte ikke på det😉 Skulle ønske at jeg hadde gjort det, hadde spart meg for mye stress og magevondt☺️ Det var betryggende å høre! Jeg må egentlig tilbake på jobb etter to uker, så håper det ikke er alt for synlig! Tror du de ville sett det bedre om du begynte å jobbe igjen tidligere? Er du fornøyd med resultatet?:) Anonymkode: d3878...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natalie96 Skrevet 18. mai 2021 #3384 Del Skrevet 18. mai 2021 Andrea87 skrev (1 time siden): Må bare få sagt dette: jeg opererte for 6 mnd. siden (jeg har skrevet lenger bak i tråden her). Noe av det jeg gruet meg desidert mest til var at andre skulle se at jeg hadde operert. Det ble gjort ganske mye med nesen min (fjernet kul på neserygg, og gjorde en del med nesetippen). Den første tiden var nesen veldig hoven og veldig oppstoppet (som nesen ofte er etter operasjonen pga. hevelse). Nå er hevelsen gått veldig mye ned, så nå ser den mye mer naturlig ut enn da jeg var 2-mnd. post-op. Var på jobb igjen etter 1,5 mnd., og det var INGEN som la merke til at jeg hadde operert, ikke engang mine to nærmeste venninner (de så det når jeg fortalte det, men hadde ikke kommet til å tenkt over det hvis jeg ikke hadde sagt noe). Og det kan jeg ikke fatte, da nesen så helt fullstendig annerledes enn før. Og dette hører jeg flere si- det er kun vi som er veldig opptatt av neser som tenker veldig over andres neser. Så du må ta det helt rolig i forhold til dette. Jeg ble også fortalt at jeg måtte slappe av og ikke være redd for at andre skulle se det- men jeg hørte ikke på det😉 Skulle ønske at jeg hadde gjort det, hadde spart meg for mye stress og magevondt☺️ Har hørt folk si det så mange ganger men klarer ikke helt å tro på det😳 Men kanskje alle har rett da. Jeg hadde selv sett det fort på flere av dem jeg kjenner (og har gjort det), men det har vel med at jeg er så opptatt av neser😂 Takk for svaret da, nå senket jeg skuldrene litt❤️ Hvordan har tiden for deg vært i etterkant av operasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 18. mai 2021 #3385 Del Skrevet 18. mai 2021 Natalie96 skrev (32 minutter siden): Har hørt folk si det så mange ganger men klarer ikke helt å tro på det😳 Men kanskje alle har rett da. Jeg hadde selv sett det fort på flere av dem jeg kjenner (og har gjort det), men det har vel med at jeg er så opptatt av neser😂 Takk for svaret da, nå senket jeg skuldrene litt❤️ Hvordan har tiden for deg vært i etterkant av operasjon? Det skjønner jeg veldig godt- jeg trodde heller ikke på det;-) kunne liksom ikke helt skjønne at man ikke kunne se det. Jeg hadde nok sett det dersom noen andre hadde gjort det, men så ser jeg jo også ofte på nesen til andre, siden jeg har hatt disse kompleksene selv. «Vanlige» folk ser ikke sånn på andres nese (med mindre den er ekstremt pragende). Du skjønner sikkert hva jeg mener. Jeg var så nervøs før operasjonen, trodde jeg skulle dø, og kunne ikke fatte at jeg faktisk fikk meg til å gjøre det. På den annen side, så var jeg så sikker på avgjørelsen min at det var ikke noe alternativ å backe ut. Den første uken var litt krevende. Mye hevelse og trykk i hodet, som gjorde at jeg sov litt dårlig, men ellers gikk det greit. Var ekstremt hoven og blå, men følte meg bedre enn jeg så ut😆 Var veldig hoven når jeg tok av bandasjen, lignet på mummitrollet🤣 Men så allerede da at jeg kom til å bli fornøyd. Hevelsen gikk mer og mer nedover, kunne fint dratt på jobb etter ca.2,5 uker, da var hevelsen mest slik at jeg så det selv. Er fortsatt hoven (6 mnd), og nesen hovner mer opp når jeg trener etc. Dette ser jeg kun selv. Nesen har droppet en del med tiden, men ikke mer enn det som var avtalt. Det eneste jeg kanskje ikke er helt fornøyd med som jeg har skrevet tidligere, er at området der stingene har vært er litt fortykket/er litt lenger ned enn det jeg skulle ønske. Men skal se hvordan det ser ut når jeg er på 1 år, og hvis jeg fortsatt føler at det er det samme, skal jeg høre hva han tenker om å korrigere det (det vil uansett være en liten operasjon/korrigering). Totalt sett er jeg utrolig glad for at jeg gjennomførte dette, det har bedret livskvaliteten min betraktelig. Dr.Haug har gjort akkurat det vi avtalte (bortsett fra det lille som er der stingene var, noe en kirurg ikke kan forutsi- da ingen av dem kan si hva som skjer når nesen begynner å heles). Jeg synes han er utrolig dyktig, og anbefaler han absolutt. Dette ble langt- men jeg vet selv hvor fint det var med noen utfyllende svar fra andre som har vært igjennom det samme før det var min tur. ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 18. mai 2021 #3386 Del Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det var betryggende å høre! Jeg må egentlig tilbake på jobb etter to uker, så håper det ikke er alt for synlig! Tror du de ville sett det bedre om du begynte å jobbe igjen tidligere? Er du fornøyd med resultatet?:) Anonymkode: d3878...3be Se svaret mitt litt lenger ned☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
R0galand Skrevet 20. mai 2021 #3387 Del Skrevet 20. mai 2021 Min opplevelse... du vil ikke tro det! For 6 år siden gjennomførte jeg en rhinoplasty hos Dr. Morten H. Haug. Mine plager var en skjev og krum nese. Dette var en plage som jeg ikke ønsket å bruke mer energi og tid på å tenke på. Jeg gjorde derfor et grundig søk på nettet, leste bla. på ulike klinikker sine hjemmesider, legelistene.no, leste ulike innlegg som her, og var i kontakt med andre personer som satt med ulike erfaringer.... var det noe mer jeg kunne gjort?? Jeg var på konsultasjon hos ulike kirurger og kom frem til at det måtte bli Morten Haug siden han var den som hadde lengst erfaring med nesekirurgi i Norge på det tidspunktet. På operasjonsdagen gikk alt som det skulle, ingen ting å klage på. Jeg reiste hjem fra Oslo til Stavanger dagen etter operasjonen. En uke etter, når jeg reiste tilbake til klinikken for å fjerne bandasjen, var det ikke Dr. Haug som tok meg i mot, men en annen kirurg (her begynte det å ringe en varsellampe...). Når kirurgen hadde tatt av bandasjen og jeg fikk sett meg i speilet, så jeg en skjev nese, veldig skjev nese, mye skjevere enn den jeg hadde før. Nesen var også veeeldig tynn og neseborene var bare to tynne streker... Etter som månedene gikk ble ikke nesen bedre... Jeg blødde neseblod når jeg snøt meg, noe som aldri var tilfellet før... Mannen min klaget på snorking, noe som heller aldri var tilfellet før.... Fra det ene neseboret dryppet det alltid væske... Vell, jeg var altså veldig skuffet! Etter ett år tok jeg kontakt med klinikken igjen. Dr. Haug var enig i at resultatet ikke ble helt som avtalt, og vi ble derfor enige om en ny operasjon etter 2 år (når hevelsen er borte og nesen er «myk» igjen). Etter to års ventetid, reiste jeg tilbake til klinikken for å opereres igjen (ny operasjonskontrakt var signert, jeg hadde tatt fri fra jobb i en uke, tatt alle medisinene før operasjonen, bestilt hotell osv...). Mens jeg sitter på kontoret hans så ringer telefonen hans, han avtaler med noen om å møte dem om en halv time... Etter telefonsamtalen så ser han bort på meg og sier «beklager, men det er ikke noe mer å gjøre med nesen din, den er helt rett, men fjeset ditt er skjeft». Jeg var helt i sjokk og fikk ikke ut et ord. Det tok lang tid å bearbeide hendelsen, og jeg tenkte ofte på om jeg skulle gå rettens vei, men det orket jeg ikke (ja, jeg er en taper). Har hatet meg selv for dette lenge, men har endelig klart å tilgi meg selv for det. Året etter denne hendelsen fant jeg en kirurg i hjembyen min, Stavanger. Her kom jeg i kontakt med Dr. Knut Kvinnesland. Han så med en gang hva som var galt. På forhånd sa han at nesen ikke ville bli helt rett, men den ville bli betydelig bedre. Mitt mål med en neseoperasjon har aldri vært å få en perfekt nese, men å få en nese som kler mitt ansikt og som ikke er noe særlig fremtredende på noen måte... Dr. Kvinnesland påpekte at alt for mye av brusken i nesetippen var borte. Han påpekte også at den nederste delen av neseskilleveggen var for lang utover mot nesetippen, slik at den ikke klarer å holde seg oppreiste med den «tunge» huden oppå seg (dette var altså grunnen til at nesen hadde vridd seg). Vi ble enige om en liten operasjon i lokalbedøvelse, dette for at jeg skulle slippe å betale så mye. Selve opperasjonen gikk fint og han var veldig flink til å berolige meg. Jeg ble fornøy med resultatet, både utseendemessig og funksjonelt. Så ENDELIG kunne jeg slutte å tenke mer på neseproblematikken! Ut i fra min opplevelse så oppfordrer jeg alle til å være helt sikre på denne operasjonen. Nesen er midt i fjeset og den kan med litt fiksing forandre hele utsende ditt, både på godt og vondt. Skulle du være uheldig så er det vanskelig å skjule nesen... Kirurgene er mennesker de også, noe som innebærer at de også kan gjøre feil. Hadde jeg i midt tilfelle blitt tatt i mot av en kirurg som er ærlig og som viste vilje til å ville hjelpe meg når resultatet ble helt feil, så hadde nokk ikke denne opplevelsen vært så traumatisk. En god kirurg kjenner sine begrensninger og er lojal. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 20. mai 2021 #3388 Del Skrevet 20. mai 2021 R0galand skrev (2 timer siden): Min opplevelse... du vil ikke tro det! For 6 år siden gjennomførte jeg en rhinoplasty hos Dr. Morten H. Haug. Mine plager var en skjev og krum nese. Dette var en plage som jeg ikke ønsket å bruke mer energi og tid på å tenke på. Jeg gjorde derfor et grundig søk på nettet, leste bla. på ulike klinikker sine hjemmesider, legelistene.no, leste ulike innlegg som her, og var i kontakt med andre personer som satt med ulike erfaringer.... var det noe mer jeg kunne gjort?? Jeg var på konsultasjon hos ulike kirurger og kom frem til at det måtte bli Morten Haug siden han var den som hadde lengst erfaring med nesekirurgi i Norge på det tidspunktet. På operasjonsdagen gikk alt som det skulle, ingen ting å klage på. Jeg reiste hjem fra Oslo til Stavanger dagen etter operasjonen. En uke etter, når jeg reiste tilbake til klinikken for å fjerne bandasjen, var det ikke Dr. Haug som tok meg i mot, men en annen kirurg (her begynte det å ringe en varsellampe...). Når kirurgen hadde tatt av bandasjen og jeg fikk sett meg i speilet, så jeg en skjev nese, veldig skjev nese, mye skjevere enn den jeg hadde før. Nesen var også veeeldig tynn og neseborene var bare to tynne streker... Etter som månedene gikk ble ikke nesen bedre... Jeg blødde neseblod når jeg snøt meg, noe som aldri var tilfellet før... Mannen min klaget på snorking, noe som heller aldri var tilfellet før.... Fra det ene neseboret dryppet det alltid væske... Vell, jeg var altså veldig skuffet! Etter ett år tok jeg kontakt med klinikken igjen. Dr. Haug var enig i at resultatet ikke ble helt som avtalt, og vi ble derfor enige om en ny operasjon etter 2 år (når hevelsen er borte og nesen er «myk» igjen). Etter to års ventetid, reiste jeg tilbake til klinikken for å opereres igjen (ny operasjonskontrakt var signert, jeg hadde tatt fri fra jobb i en uke, tatt alle medisinene før operasjonen, bestilt hotell osv...). Mens jeg sitter på kontoret hans så ringer telefonen hans, han avtaler med noen om å møte dem om en halv time... Etter telefonsamtalen så ser han bort på meg og sier «beklager, men det er ikke noe mer å gjøre med nesen din, den er helt rett, men fjeset ditt er skjeft». Jeg var helt i sjokk og fikk ikke ut et ord. Det tok lang tid å bearbeide hendelsen, og jeg tenkte ofte på om jeg skulle gå rettens vei, men det orket jeg ikke (ja, jeg er en taper). Har hatet meg selv for dette lenge, men har endelig klart å tilgi meg selv for det. Året etter denne hendelsen fant jeg en kirurg i hjembyen min, Stavanger. Her kom jeg i kontakt med Dr. Knut Kvinnesland. Han så med en gang hva som var galt. På forhånd sa han at nesen ikke ville bli helt rett, men den ville bli betydelig bedre. Mitt mål med en neseoperasjon har aldri vært å få en perfekt nese, men å få en nese som kler mitt ansikt og som ikke er noe særlig fremtredende på noen måte... Dr. Kvinnesland påpekte at alt for mye av brusken i nesetippen var borte. Han påpekte også at den nederste delen av neseskilleveggen var for lang utover mot nesetippen, slik at den ikke klarer å holde seg oppreiste med den «tunge» huden oppå seg (dette var altså grunnen til at nesen hadde vridd seg). Vi ble enige om en liten operasjon i lokalbedøvelse, dette for at jeg skulle slippe å betale så mye. Selve opperasjonen gikk fint og han var veldig flink til å berolige meg. Jeg ble fornøy med resultatet, både utseendemessig og funksjonelt. Så ENDELIG kunne jeg slutte å tenke mer på neseproblematikken! Ut i fra min opplevelse så oppfordrer jeg alle til å være helt sikre på denne operasjonen. Nesen er midt i fjeset og den kan med litt fiksing forandre hele utsende ditt, både på godt og vondt. Skulle du være uheldig så er det vanskelig å skjule nesen... Kirurgene er mennesker de også, noe som innebærer at de også kan gjøre feil. Hadde jeg i midt tilfelle blitt tatt i mot av en kirurg som er ærlig og som viste vilje til å ville hjelpe meg når resultatet ble helt feil, så hadde nokk ikke denne opplevelsen vært så traumatisk. En god kirurg kjenner sine begrensninger og er lojal. Så trist å høre om opplevelsen din. Jeg har, som du sikkert har lest, er helt annen oppfattelse av han. Oppfatter han som veldig seriøs og dyktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
R0galand Skrevet 22. mai 2021 #3389 Del Skrevet 22. mai 2021 Andrea87 skrev (På 20.5.2021 den 18.44): Så trist å høre om opplevelsen din. Jeg har, som du sikkert har lest, er helt annen oppfattelse av han. Oppfatter han som veldig seriøs og dyktig. Det er godt at du har en annen oppfatning og opplevelse, håper ingen andre opplever det samme som meg. I følge legelisten.no så kommer han meget dårlig ut når det gjelder neseoperasjoner, der står det mye negativt.... grunnen til at hans samlede vurdering ikke ser så verst ut skylles andre operasjoner (silikon...). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonM Skrevet 24. mai 2021 #3390 Del Skrevet 24. mai 2021 Hallo dere! 🥰 operasjonen min gikk veldig fint, har aldri vært så redd før og tror kroppen min gikk inn i sjokk - lå og skjalv så hele bordet ristet, men de var snille og gode mot meg! verste delen med hele oprasjonen er faktisk mangel på søvn, har aldri vært mer sint og lei enn jeg har vært de siste dagene. Føler meg som ett barn i trassalderen, ellers har smertene liggi på alt fra 3/10-6/10, oxy tar de verste toppene. Gips og teip skal taes av på onsdagen, kjenner jeg gruer meg til det. Nesen «sprenger» jo godt under gipsen og er øm og sår.. var det veldig vondt og ta den av? Evt hvor lenge varte smerten, der og da eller i noen timer etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maarthemor Skrevet 24. mai 2021 #3391 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonM skrev (1 time siden): Hallo dere! 🥰 operasjonen min gikk veldig fint, har aldri vært så redd før og tror kroppen min gikk inn i sjokk - lå og skjalv så hele bordet ristet, men de var snille og gode mot meg! verste delen med hele oprasjonen er faktisk mangel på søvn, har aldri vært mer sint og lei enn jeg har vært de siste dagene. Føler meg som ett barn i trassalderen, ellers har smertene liggi på alt fra 3/10-6/10, oxy tar de verste toppene. Gips og teip skal taes av på onsdagen, kjenner jeg gruer meg til det. Nesen «sprenger» jo godt under gipsen og er øm og sår.. var det veldig vondt og ta den av? Evt hvor lenge varte smerten, der og da eller i noen timer etterpå? Hvor valgte du å operere?❤️ håper du blir fornøyd med resultatet og at det går bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonM Skrevet 24. mai 2021 #3392 Del Skrevet 24. mai 2021 Maarthemor skrev (1 time siden): Hvor valgte du å operere?❤️ håper du blir fornøyd med resultatet og at det går bra med deg! Nimo klinikken, Morten Haug! Jeg også blir heeelt knust om jeg ikke får den nesen jeg så sårt ønsker meg etter så mange år og så mye penger.. men krysser fingrene!! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ashton20 Skrevet 25. mai 2021 #3393 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonM skrev (12 timer siden): Nimo klinikken, Morten Haug! Jeg også blir heeelt knust om jeg ikke får den nesen jeg så sårt ønsker meg etter så mange år og så mye penger.. men krysser fingrene!! 🥰 Håpe du får akkurat den du ønsker deg og blir superfornøyd! Er det lov å spørre hvor mye du betalte? Er så sykt usikker på hvem jeg skal velge og hvilken pris de forskjellige egentlig ligger på 🤷🏽♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #3394 Del Skrevet 25. mai 2021 Skjeve neser er visst vanskelig å få heltbra. Leste et sted at man kanskje måtte bruke bein eller brusk fra et annet sted på kroppen for å stive av? Harrison Ford har forresten skev nese, og han har jo klart seg ganske godt 🤪😁 "Skjevheten kan være i ben, brusk eller begge deler. Det vanligste er at skilleveggen er skjev, og da blir gjerne resten av nesen skjev også. Ved skjevhet er man nødt til å nøye analysere hva som er skjevt, for så å rette opp i dette. En skjev nese kan også ha innvirkning på pustefunksjonen, så det er viktig at dette tas hensyn til i planleggingen av en eventuell operasjon. En nese som har vært skjev, vil gjerne opparbeide et minne om hvordan dens stilling er – dette gjør det utfordrende å få den til å stå rett selv etter en gjennomgått operasjon. Helt rett nese kan derfor ikke garanteres, men er selvfølgelig det man forsøker å oppnå." (Dr Vestvik) Anonymkode: e6d50...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natalie96 Skrevet 25. mai 2021 #3395 Del Skrevet 25. mai 2021 Andrea87 skrev (På 18.5.2021 den 20.22): Det skjønner jeg veldig godt- jeg trodde heller ikke på det;-) kunne liksom ikke helt skjønne at man ikke kunne se det. Jeg hadde nok sett det dersom noen andre hadde gjort det, men så ser jeg jo også ofte på nesen til andre, siden jeg har hatt disse kompleksene selv. «Vanlige» folk ser ikke sånn på andres nese (med mindre den er ekstremt pragende). Du skjønner sikkert hva jeg mener. Jeg var så nervøs før operasjonen, trodde jeg skulle dø, og kunne ikke fatte at jeg faktisk fikk meg til å gjøre det. På den annen side, så var jeg så sikker på avgjørelsen min at det var ikke noe alternativ å backe ut. Den første uken var litt krevende. Mye hevelse og trykk i hodet, som gjorde at jeg sov litt dårlig, men ellers gikk det greit. Var ekstremt hoven og blå, men følte meg bedre enn jeg så ut😆 Var veldig hoven når jeg tok av bandasjen, lignet på mummitrollet🤣 Men så allerede da at jeg kom til å bli fornøyd. Hevelsen gikk mer og mer nedover, kunne fint dratt på jobb etter ca.2,5 uker, da var hevelsen mest slik at jeg så det selv. Er fortsatt hoven (6 mnd), og nesen hovner mer opp når jeg trener etc. Dette ser jeg kun selv. Nesen har droppet en del med tiden, men ikke mer enn det som var avtalt. Det eneste jeg kanskje ikke er helt fornøyd med som jeg har skrevet tidligere, er at området der stingene har vært er litt fortykket/er litt lenger ned enn det jeg skulle ønske. Men skal se hvordan det ser ut når jeg er på 1 år, og hvis jeg fortsatt føler at det er det samme, skal jeg høre hva han tenker om å korrigere det (det vil uansett være en liten operasjon/korrigering). Totalt sett er jeg utrolig glad for at jeg gjennomførte dette, det har bedret livskvaliteten min betraktelig. Dr.Haug har gjort akkurat det vi avtalte (bortsett fra det lille som er der stingene var, noe en kirurg ikke kan forutsi- da ingen av dem kan si hva som skjer når nesen begynner å heles). Jeg synes han er utrolig dyktig, og anbefaler han absolutt. Dette ble langt- men jeg vet selv hvor fint det var med noen utfyllende svar fra andre som har vært igjennom det samme før det var min tur. ☺️ Tusen takk for utfyllende svar❤️ Det hjelper mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natalie96 Skrevet 25. mai 2021 #3396 Del Skrevet 25. mai 2021 Dere som har operert hos Westvik, hva får man av klinikken og på resept av det man trenger? Som bomull til å ha under nesen, skylling til å rense, salve etc. Hva kjøpte dere selv? Ønsker å forberede meg så bra som mulig, og har ikke fått informasjon om detaljer som dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #3397 Del Skrevet 25. mai 2021 Natalie96 skrev (2 timer siden): Dere som har operert hos Westvik, hva får man av klinikken og på resept av det man trenger? Som bomull til å ha under nesen, skylling til å rense, salve etc. Hva kjøpte dere selv? Ønsker å forberede meg så bra som mulig, og har ikke fått informasjon om detaljer som dette.. Send en mail til klinikken. (Men står det ikke i pasientinformasjonen?) Anonymkode: e6d50...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonM Skrevet 25. mai 2021 #3398 Del Skrevet 25. mai 2021 Ashton20 skrev (5 timer siden): Håpe du får akkurat den du ønsker deg og blir superfornøyd! Er det lov å spørre hvor mye du betalte? Er så sykt usikker på hvem jeg skal velge og hvilken pris de forskjellige egentlig ligger på 🤷🏽♀️ Det håper virkelig jeg også!! 🥳 ouff jeg betalte dyre dommer, 76250,- men det vsr en full neseplastikk så det er nok billigere jo mindre man skal fikse på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonM Skrevet 25. mai 2021 #3399 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Send en mail til klinikken. (Men står det ikke i pasientinformasjonen?) Anonymkode: e6d50...1b9 Opererte hod Haug men fikk resept på smertestillende, og noe for helvelse + antibakteriell såpe. Bandasje tingen under nesa som du blør i + oxycontin får di med deg fra klinikken før du drar hjem. Alt annet må du kjøpe selv utenom resepten. Jeg måtte hvertfall det😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ashton20 Skrevet 25. mai 2021 #3400 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonM skrev (22 minutter siden): Det håper virkelig jeg også!! 🥳 ouff jeg betalte dyre dommer, 76250,- men det vsr en full neseplastikk så det er nok billigere jo mindre man skal fikse på! Takk for svar! De har lagt på moms på plastikkirurgi fra 1.januar i år også, så sikkert derfor det koster både skjorta og buksa. Men det er nok verdt det! Jeg skal bare fikse tuppen, men det er jo desto vanskeligere å finne den beste kirurgen føler jeg 😟😑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå