AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3321 Del Skrevet 4. mai 2021 AnonM skrev (På 3.5.2021 den 15.11): Hei dere! Jeg har operasjonen 19 mai hos Morten Haug og gruer meg noe voldsomt. Jeg har så mange spørsmål som jeg sitter med, selvom jeg har fått svar på mange både her og hos klinikken. Disse spørsmålene er helt sikkert stilt før, men jeg trenger noen litt direkte svar (tror jeg) for å roe meg ned! Hvor vondt var det? Jeg har trekt noen visdomstenner en stund tilbake og syns det var forferdelig vondt, selvom det ikke er samme type smerte vil jeg tro. Mulig jeg har veldig lav smerteteskel. Ble du kvalm, og spydde du? Hvor vondt var i så fall det? Hvordan følte du deg i etter tid, slet du mye med f.eks post up blues? Takk på forhånd! Hadde ingen smerter etter operasjonen, var kvalm etter narkosen, men det hjalp ikke å ta kvalmestillende, det ble verre av det. Følg det skjemaet du får av klinikken i etterkant (hvilke medisiner du skal ta for å unngå smerter). Hadde ingen oppkast og smerter, men hovnet opp og fikk blåmerker. Opererte meg også hos MH. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonM Skrevet 4. mai 2021 #3322 Del Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde ingen smerter etter operasjonen, var kvalm etter narkosen, men det hjalp ikke å ta kvalmestillende, det ble verre av det. Følg det skjemaet du får av klinikken i etterkant (hvilke medisiner du skal ta for å unngå smerter). Hadde ingen oppkast og smerter, men hovnet opp og fikk blåmerker. Opererte meg også hos MH. Anonymkode: 3981d...02b Okei! Jeg har vært i narkose ett par ganger før og det har gått smertefritt så håper denne gangen er lik! Har fått kvalmestillende skrevet ut så regnet med at man ble litt kvalm, skal huske på og unngå de dersom jeg blir kvalm haha! Veldig fint å høre at det gikk smertefritt for seg for deg, håper jeg opplever det like smertefritt (og med mindre kvalme ) Er du fornøyd? Og hvor lang tid tok det før du så de første resultatene? 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3323 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonM skrev (10 timer siden): ååå ja det hadde vært fantastisk! ❤️ Veldig betryggende at du er så fornøyd også! Jeg skal fjerne en hump, file ned nesen, rette opp skjev nesevegg og korrigere tuppen, så det er ganske mye som skal skje! Og foresten; Hva skjer om man må nyse?! haha! Hahaha, hadde mange ganger på følelsen av at jeg måtte nyse. Jeg forsøkte å kun bruke munnen da jeg nøs :') Det gikk ganske fint! Og etter rørene var tatt ut ble det litt irritert som førte til mange nys i løpet av dagen :') Anonymkode: 190d2...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonM Skrevet 5. mai 2021 #3324 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hahaha, hadde mange ganger på følelsen av at jeg måtte nyse. Jeg forsøkte å kun bruke munnen da jeg nøs :') Det gikk ganske fint! Og etter rørene var tatt ut ble det litt irritert som førte til mange nys i løpet av dagen :') Anonymkode: 190d2...022 Hahah okei! I hodet mitt tenkte jeg at man ødela alt sammen om man nøys, men det er jo bra det går okei! 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3325 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonM skrev (5 minutter siden): Hahah okei! I hodet mitt tenkte jeg at man ødela alt sammen om man nøys, men det er jo bra det går okei! 😂 Jeg tenkte akkurat det samme :') Anonymkode: 190d2...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3326 Del Skrevet 6. mai 2021 Hei! Er det noen her som har operert og slitt litt med resultatet med en gang? Jeg synes alle virker så lykkelig med en gang men hos meg er det ikke sånn. Jeg fjernet casen i går, jeg ser at kirurg har gjort det jeg bedde om og at det er godt jobbet. Men det er så fryktelig uvandt å se meg seg! Jeg er foreløbig kun lei meg Hører gjerne fra noen som har opplevd lignende. Jeg trenger trøst nå. Anonymkode: a908f...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3327 Del Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Er det noen her som har operert og slitt litt med resultatet med en gang? Jeg synes alle virker så lykkelig med en gang men hos meg er det ikke sånn. Jeg fjernet casen i går, jeg ser at kirurg har gjort det jeg bedde om og at det er godt jobbet. Men det er så fryktelig uvandt å se meg seg! Jeg er foreløbig kun lei meg Hører gjerne fra noen som har opplevd lignende. Jeg trenger trøst nå. Anonymkode: a908f...479 Hei ❤️ Dette er veldig vanlig og det tar litt tid før man blir vant til sitt nye utseende. Tiden etter operasjon er absolutt den vanskeligste. For meg hjalp det å sette fokus over på noe annet en stund, og å holde meg opptatt. Det hjalp også å ikke se meg selv i speilet like mye. Det kommer til å gå over etterhvert 😊 Hvor opererte du deg? Anonymkode: 4dbc0...dd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3328 Del Skrevet 6. mai 2021 Takk for svar ❤️ Det ga meg litt håp. Akkurat nå føles det håpløst. Jeg opererte meg på Cosmo, ingenting å utsette på de. De har gjort akkurat det jeg bedde om. Det er bare så fryktelig uvandt! Kanskje jeg ikke var helt klar. Føler jeg ser SÅ anneledes ut. Anonymkode: a908f...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3329 Del Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar ❤️ Det ga meg litt håp. Akkurat nå føles det håpløst. Jeg opererte meg på Cosmo, ingenting å utsette på de. De har gjort akkurat det jeg bedde om. Det er bare så fryktelig uvandt! Kanskje jeg ikke var helt klar. Føler jeg ser SÅ anneledes ut. Anonymkode: a908f...479 Det er lys i enden av tunellen, altså! ❤️ Man er bare nødt til å gi det tid. Ansiktet blir jo litt forandret når man endrer nesen, så det er ikke rart at du føler det sånn, spesielt med tanke på at man har gått hele livet frem til nå hvor man er vant til å se en annen versjon av seg selv i speilet. Har du noen å prate med om dette? Det hjelper ❤️ Anonymkode: 4dbc0...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3330 Del Skrevet 6. mai 2021 Har du hatt det sånn også? Jeg har gjort dette veldig i skjul. Kun mine aller nærmeste venninner som vet om det. Det eneste jeg tenker på nå, er at jeg ser SÅ annerledes ut at alle kommer til å se det. Håper håper håper det bare er i hode mitt dette er verst! Ingen kjenner vel min nese bedre enn meg, men.. Anonymkode: a908f...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3331 Del Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du hatt det sånn også? Jeg har gjort dette veldig i skjul. Kun mine aller nærmeste venninner som vet om det. Det eneste jeg tenker på nå, er at jeg ser SÅ annerledes ut at alle kommer til å se det. Håper håper håper det bare er i hode mitt dette er verst! Ingen kjenner vel min nese bedre enn meg, men.. Anonymkode: a908f...479 Ja, jeg har også hatt det sånn. Gjorde det også veldig i skjul, og det var masse som ble gjort på nesen min. Det er ingen som så forskjell 😅 Selv ikke venninnene mine som visste om det. Noe jeg ikke kan fatte, men mennesker flest som ikke har nesekomplekser legger ikke merke til andres nese eller detaljer i andres ansikter, de ser helheten. Mulig noen kan legge merke til at du ser ekstra bra ut, uten å sette fingeren på hvorfor, men tro meg når jeg sier at de ikke kommer til å legge merke til det 😊 Anonymkode: 4dbc0...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3332 Del Skrevet 6. mai 2021 Takk , du roet angsten min 5 hakk her ❤️ Håper det blir sånn for meg og! Hvor lang tid gikk det for deg før du ble vandt til ditt nye utseende? dager/uker/år? Anonymkode: a908f...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3333 Del Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk , du roet angsten min 5 hakk her ❤️ Håper det blir sånn for meg og! Hvor lang tid gikk det for deg før du ble vandt til ditt nye utseende? dager/uker/år? Anonymkode: a908f...479 For meg tok det noen måneder, husker ikke eksakt hvor mange, men tror det tok ca så lenge hevelsen varte, men dette varierer helt sikkert fra person til person. Jeg tviler sterkt på at det kommer til å ta år, altså ☺️ Anonymkode: 4dbc0...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3334 Del Skrevet 6. mai 2021 Jeg har bestemt meg for å operere i Tyrkia. Etter å ha søkt og lest masse så føler jeg at det er mye flinkere der. De har mye mer erfaring, enn det de norske kirurgene har. Men det er viktig at man ikke går til typiske kirurger som comfortzone osv. Prisen blir ganske lik i Norge når man legger til at man må fly og bo på hotell. Noen her som har operert i Tyrkia? Anonymkode: d3878...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natalie96 Skrevet 7. mai 2021 #3335 Del Skrevet 7. mai 2021 Jeg har nå hatt to konsultasjoner hos Westvik og skal opereres om en måneds tid, er det noen som har noen spesielle tips til å forberede seg til den store dagen? Har forstått at man børr unngå koffein og alkohol et stykke i forveien, så tenker at jeg kutter det 4 uker før. Tenker å bytte ut kaffe med koffeinfri da det er vanskelig å gå uten😆 ellers har jeg bestilt gjenbrukbare ispakker og en slik maske jeg kan legge i fryseren og nakkepute. Vurderer å kjøpe en hotellpute eller en gravidpute, men er usikker på om det trengs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3336 Del Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 20.57): Jeg har bestemt meg for å operere i Tyrkia. Etter å ha søkt og lest masse så føler jeg at det er mye flinkere der. De har mye mer erfaring, enn det de norske kirurgene har. Men det er viktig at man ikke går til typiske kirurger som comfortzone osv. Prisen blir ganske lik i Norge når man legger til at man må fly og bo på hotell. Noen her som har operert i Tyrkia? Anonymkode: d3878...3be Hadde aldri turt å operere meg i utlandet. Det er så mye tryggere å operere her dersom noe går galt, og så er det greit å ikke være langt unna hjemmet sitt. Jeg opererte meg i Norge og har ikke angret på at jeg gjorde det. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3337 Del Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 20.57): Jeg har bestemt meg for å operere i Tyrkia. Etter å ha søkt og lest masse så føler jeg at det er mye flinkere der. De har mye mer erfaring, enn det de norske kirurgene har. Men det er viktig at man ikke går til typiske kirurger som comfortzone osv. Prisen blir ganske lik i Norge når man legger til at man må fly og bo på hotell. Noen her som har operert i Tyrkia? Anonymkode: d3878...3be Så at noen her skrevet at man ser lite endring hvis man utfører neseoperasjon i Norge, men det er ikke min erfaring. Ville uansett ikke operert hos en kirurg som endret så mye at det går utover nesens funksjon. Jeg vil ha en fungerende nese etter operasjonen. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3338 Del Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde aldri turt å operere meg i utlandet. Det er så mye tryggere å operere her dersom noe går galt, og så er det greit å ikke være langt unna hjemmet sitt. Jeg opererte meg i Norge og har ikke angret på at jeg gjorde det. Anonymkode: 3981d...02b Det er veldig forståelig! Jeg tenkte helt likt før jeg også. Men etter å ha sett på før og etter bilder og vært på konsultasjon hos flere kirurger i Norge, så har jeg funnet ut at norske kirurger har for lite erfaring med tykk hud på nesa. Jeg har tykk hud, og det har kirurgene i Tyrkia mye mer erfaring med. Hvem opererte du hos? Anonymkode: d3878...3be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3339 Del Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så at noen her skrevet at man ser lite endring hvis man utfører neseoperasjon i Norge, men det er ikke min erfaring. Ville uansett ikke operert hos en kirurg som endret så mye at det går utover nesens funksjon. Jeg vil ha en fungerende nese etter operasjonen. Anonymkode: 3981d...02b Jeg har ei venninne som opererte to ganger i Norge hos to forskjellige kirurger, og hun fikk dårligere pusteevne. Hun tok tredje operasjon i Tyrkia og nå puster hun helt fint igjen. Anonymkode: d3878...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #3340 Del Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ei venninne som opererte to ganger i Norge hos to forskjellige kirurger, og hun fikk dårligere pusteevne. Hun tok tredje operasjon i Tyrkia og nå puster hun helt fint igjen. Anonymkode: d3878...3be Jeg har operert meg i Norge, hos M. Haug, og pusteevnen min er slik den var før operajonen. Han er en øre-nese-hals-spesialist. Det er dyrere, men verdt det. Det er uansett tryggere å operere seg i Norge, for her er du bedre beskyttet dersom noe skulle gå galt. For meg var det ikke et alternativ å operere meg i utlandet. Det inntrykket jeg har fått er også at mange som opererer seg i Tyrkia får en nese som ser litt unaturlig ut, gjelder selvfølgelig ikke alle. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå