Gå til innhold

Neseplastikk

Penny Lane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

princess08 skrev (På 16.2.2021 den 11.36):

Hei 

Hvordan går det med deg nå?

Så du en fin forandring på nesen?

Og ble det slik som Dr. westvik viste på bildet før operasjonen?

Jeg opererte nesen min i 2017 og kan ikke si noe annet enn at man må faktisk gjennom 2 operasjoner for å få en ønskende nese, men man kan også risikere mye mer på 2 operasjon. Nesen kan ese seg ut. 

Leste om en del det skjedde på men jeg tok sjansen uansett. Nesen min har eset seg litt ut og var ikke noe jeg burde gjort sånn egentlig. Var fornøyd i 2 år men så begynte det å ligne mer og mer min gamle nese, bare ikke like fin fordi det virket som det kun eset seg på selve nesen i midten, og ikke på tippen. Så så kanskje rart ut. Vet ikke om folk ser det. Jeg sminker det bort.

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke to år en gang heller. Kanskje litt over 1 år var jeg fornøyd. Nesen setter seg ordentlig på plass etter to år. Så kanskje den var fin kun under prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJRB skrev (På 30.1.2021 den 0.20):

Hei:) Jeg er operert av Morten Haug i 2015 og må ta en ny operasjon da nesetippen har droppet masse etter operasjonen:/ vurderer Westvik. Noen som har kun operert nesetipp hos ham? Evnt også kortet ned på neseborene? 

Droppet masse?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å Få nesen smalere uten å måtte fikse på nesetippen? Litt skrekk for å ødelegge nesen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg opererte nesen min i 2017 og kan ikke si noe annet enn at man må faktisk gjennom 2 operasjoner for å få en ønskende nese, men man kan også risikere mye mer på 2 operasjon. Nesen kan ese seg ut. 

Leste om en del det skjedde på men jeg tok sjansen uansett. Nesen min har eset seg litt ut og var ikke noe jeg burde gjort sånn egentlig. Var fornøyd i 2 år men så begynte det å ligne mer og mer min gamle nese, bare ikke like fin fordi det virket som det kun eset seg på selve nesen i midten, og ikke på tippen. Så så kanskje rart ut. Vet ikke om folk ser det. Jeg sminker det bort.

Hva mener du med å ese ut?

Anonymkode: 4dbc0...dd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men var du fornøyd først? Med Westvik? Gjorde han det dere ble enige om på konsultasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg skal operere nesen. Men er så usikker på om jeg skal gjøre det i Norge eller utlandet. Har jo lest skrekk historier fra utlandet om kollapset neser og at folk sliter med å puste. MEN jeg er også redd for at i Norge så gjør de ikke nok. Er redd for å operere i Norge og føle at de ikke gjorde så mye som er mulig. Prismessig har det ikke noe å si for meg, operasjonen er såpass viktig og jeg skal leve med det resten av livet. 

Noen som har noe formeninger om å operere i utlandet vs Norge, i forhold til hvor mye de gjør? Har sett en del før og etter bilder fra operasjoner i Norge, og jeg syntes det ikke er så stor forskjell... som i utlandet. Men jeg vil jo klare å puste også 

Anonymkode: bda44...d62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.3.2021 den 15.46):

Jeg skal operere nesen. Men er så usikker på om jeg skal gjøre det i Norge eller utlandet. Har jo lest skrekk historier fra utlandet om kollapset neser og at folk sliter med å puste. MEN jeg er også redd for at i Norge så gjør de ikke nok. Er redd for å operere i Norge og føle at de ikke gjorde så mye som er mulig. Prismessig har det ikke noe å si for meg, operasjonen er såpass viktig og jeg skal leve med det resten av livet. 

Noen som har noe formeninger om å operere i utlandet vs Norge, i forhold til hvor mye de gjør? Har sett en del før og etter bilder fra operasjoner i Norge, og jeg syntes det ikke er så stor forskjell... som i utlandet. Men jeg vil jo klare å puste også 

Anonymkode: bda44...d62

De beste i Norge operererer maaaange neser. Gå i det minste på konsultasjon her og se hva slaks inntrykk du får, sier nå jeg. Jeg ville aldri ha dratt til utlandet.

Anonymkode: e6d50...1b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk god hjelp av dette forumet da jeg skulle velge riktig kirurg, og vil derfor gi min anbefaling. Endte på Kenneth Chiu og kan anbefale han på det varmeste!! En kirurg som virkelig brenner for både fag og pasientene sine. Kan virkelig ikke få sagt nok hvor takknemlig jeg er for at jeg valgte han. Resultatet ser jeg blir superbra, selvom jeg selvsagt fortsatt er hoven nå under 2 uker siden operasjon. Anbefaler alle å i allefall gå på konsultasjon til han før dere bestemmer dere. Jeg vet av erfaring hvor kjipt det er å velge «feil» kirurg, etter en tidligere neseoperasjon som ikke ble som ønsket. 

Anonymkode: 58290...f7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg fikk god hjelp av dette forumet da jeg skulle velge riktig kirurg, og vil derfor gi min anbefaling. Endte på Kenneth Chiu og kan anbefale han på det varmeste!! En kirurg som virkelig brenner for både fag og pasientene sine. Kan virkelig ikke få sagt nok hvor takknemlig jeg er for at jeg valgte han. Resultatet ser jeg blir superbra, selvom jeg selvsagt fortsatt er hoven nå under 2 uker siden operasjon. Anbefaler alle å i allefall gå på konsultasjon til han før dere bestemmer dere. Jeg vet av erfaring hvor kjipt det er å velge «feil» kirurg, etter en tidligere neseoperasjon som ikke ble som ønsket. 

Hei! Godt å høre at du er fornøyd. Jeg har også vært utsatt for en dårlig utført neseoperasjon og må operere på nytt. Kan jeg spørre deg om du kan dele hva som ble gjort med nesen din og hva kostnadene ble?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Og hvor opererte du første gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg leste her at det ble opprettet en lukket gruppe for sekundære neseoperasjoner. Er det noen som kan gi tilgang til den? Hadde vært fint å kunne utveksle litt erfaringer spesifikt på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.10.2020 den 19.00):

Opererte meg for kort tid siden ja og tok av stingene for denne uken. Nesen min er hoven, den er mindre enn den var før operasjonen, men den er hoven og jeg gleder meg til det meste av hevelsen har gått bort. 

Anonymkode: 3981d...02b

Håper du er her fortsatt; hvordan går det med deg nå, er du fornøyd med nesen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Andrea87 skrev (På 22.3.2021 den 22.39):

Håper du er her fortsatt; hvordan går det med deg nå, er du fornøyd med nesen?

Ja, jeg er så fornøyd som jeg kan bli. Er glad for at jeg utførte en sekundæroperasjon, kommer ikke til å ta flere operasjoner. Har en liten arrdannelse på venste neseving, men ikke noe som er veldig synlig og som andre legger merke til. Hvordan går det med deg? Er du fornøyd med resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 10.38):

Hei! Godt å høre at du er fornøyd. Jeg har også vært utsatt for en dårlig utført neseoperasjon og må operere på nytt. Kan jeg spørre deg om du kan dele hva som ble gjort med nesen din og hva kostnadene ble?

Gjorde det meste;) Forminsket på alle områder, løftet tipp og rettet skjevhet etter skade (Han kunne ikke garantere at den ikke vil være noe skjev etter operasjon også men det ser fint ut så langt. Skjevheten var heller ikke det jeg irriterte meg mest over så er den ikke 100% rett etter hevelse har gått ned kan jeg leve med det..)

Kostnaden tørr jeg ikke skrive😅 (Tok brystforstørrelse samtidig også) Men operasjonen min var komplisert så prisen er veldig individuell. All plastikkkirurgi har gått opp med 25% pga blitt mva belagt i år. 

Lykke til med vurderingen din😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er det noen her inne som har erfaring med sekundær neseplastikk hos Jarl Bunæs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det noen her inne som har erfaring med sekundær neseplastikk hos Jarl Bunæs?

Det er mange i denne tråden som har dårlige erfaringer med han. Det står en del hvis du går tilbake i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er mange i denne tråden som har dårlige erfaringer med han. Det står en del hvis du går tilbake i tråden.

Jeg er fullt klar over det, men denne tråden er 13 år gammel, og har lest mye gode ting også. Derfor jeg lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hei! jeg skal operere nesen og lurer på hvor lenge etter operasjonen jeg må vente med å bruke sminke? jeg skal brekke opp nesen og smalne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...