Gå til innhold

Neseplastikk

Penny Lane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Andrea87 skrev (4 timer siden):

Fatter ikke hva som er galt med den nesen der. Den er jo helt rett og vanlig..

Den er lang og utstikkende fra det lille ansiktet mitt. Den passer ikke i ansiktet. ville hatt sånn nese som Isabell Raad.

Men tviler på jeg noen gang kommer til å tørre denne operasjonen her da jeg har hørt neseoprasjon er utrolig vondt etterpå. Syns også alle programmer jeg har sett på TV at det ser helt brutalt og forjævlig ut når de banker med forskjellige instrumenter osv. 

Anonymkode: e4f0c...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den ser slik ut forfra. Jeg misliker den sterkt isåfall siden den er lite feminin i forhold til sånne små opererte oppstopper neser 

FEF595C4-D885-4D5C-9144-C12175594A6F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Den er lang og utstikkende fra det lille ansiktet mitt. Den passer ikke i ansiktet. ville hatt sånn nese som Isabell Raad.

Men tviler på jeg noen gang kommer til å tørre denne operasjonen her da jeg har hørt neseoprasjon er utrolig vondt etterpå. Syns også alle programmer jeg har sett på TV at det ser helt brutalt og forjævlig ut når de banker med forskjellige instrumenter osv. 

Jeg opererte nesen for 1 år siden uten narkose - kun lokalbedøvelse kombinert med likegladsprøyter. Lå rolig og fredfull som om jeg var død i en kiste 😂 Det var litt «ekkelt» med filing av neseryggen, men kunne gjort det hundre ganger til. Var ikke noe ille. Var veldig trøtt etter operasjon og blødde noe før jeg dro hjem, og vanskelig å sove da nesen var tett. Ingen smerter overhodet! Trengte ikke ta Paracet engang. Kjente bare at de sammenrullede vaselinkompressene var inni nesen og at gipsen stramma litt. Noen opplever vel alle operasjoner som vonde, men neseoperasjoner gir generelt lite til ingen smerte etterpå. 
Synes ikke nesen din er noe ille! Helt fin neserygg og helt normal forfra. Synes ikke du skal ta sjansen på å operere, i tilfelle du får en dårlig opplevelse og resultat. 

Anonymkode: c196d...90d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2021 den 20.57):

Tenker å operere meg hos Cosmo Clinic, men ser ikke at det står noe om å ta opp lån der? Tror det kan bli litt vanskelig uansett, jeg opererte meg sist hos Akademikliniken og selv om jeg tjente mer da så ble lånet mitt via dem avslått.

Anonymkode: 4dbc0...dd1

De har det alle steder, men det er forbudt å reklamere for det

Anonymkode: e6d50...1b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) Jeg er operert av Morten Haug i 2015 og må ta en ny operasjon da nesetippen har droppet masse etter operasjonen:/ vurderer Westvik. Noen som har kun operert nesetipp hos ham? Evnt også kortet ned på neseborene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJRB skrev (8 timer siden):

Hei:) Jeg er operert av Morten Haug i 2015 og må ta en ny operasjon da nesetippen har droppet masse etter operasjonen:/ vurderer Westvik. Noen som har kun operert nesetipp hos ham? Evnt også kortet ned på neseborene? 

Når etter operasjonen droppet nesetippen? De første 3 månedene eller også etter dette..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea87 skrev (6 timer siden):

Når etter operasjonen droppet nesetippen? De første 3 månedene eller også etter dette..?

Jeg teipet nesen inkl nesetippen i 6 mnd for å prøve å forhindre det. Så første året var det ok, men etter det har den droppet mer og mer. Nå henger neseborene ned på en måte. Har alltid hatt litt lange nesebor, sånn som Julia Roberts bare smalere nese. Men nå som tippen har droppet har neseborene også blitt lenger, eller ser sånn ut hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJRB skrev (52 minutter siden):

Jeg teipet nesen inkl nesetippen i 6 mnd for å prøve å forhindre det. Så første året var det ok, men etter det har den droppet mer og mer. Nå henger neseborene ned på en måte. Har alltid hatt litt lange nesebor, sånn som Julia Roberts bare smalere nese. Men nå som tippen har droppet har neseborene også blitt lenger, eller ser sånn ut hvertfall. 

Visste ikke at den kunne droppe etter at det hadde gått ett år. Trodde at den da var tilnærmet «ferdig», uten noe særlig forandring😳 Hva ble gjort med opprinnelig fikset med nesetippen din? Vet du om det ble lagt inn brusk under tippen for å støtte opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nesetipp droppet også etter operasjon - etter ca 1 år. Er så skuffet!! Betalte over 50 000 for operasjon og nå er dette resultatet - jeg var hos Emmes i Bergen.

Anonymkode: 5702f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2021 den 21.45):

Cosmo Clinic er faktisk en seriøs klinikk og det kan jeg garantere. Har operert keisersnitt arret mitt der som bar tykt og bredt og skjevt i tillegg. Jeg senket det og det ble utrolig fint! Og arret syns knapt! Ei venninne av meg har tatt neseoprasjon der også og det ble et pent resultat. 
Ja, her er nesa mi. Den er ganske lang og stygg så har komplekser for den, men jeg tørr ikke operere den for er livredd for akkurat den operasjonen der 

7646B403-14A3-4A77-95A9-A4F2FD4A8A46.png

Hallo, den nesa der kunne jeg dødd for. Hadde latt den være, den er jo kjempefin!

Anonymkode: 04b5e...091

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ikke noe med nesetippen pga ingen av kirurgene jeg var hos kunne garantere resultatet. Morten var den som var mest ærlig følte jeg så stolte mest på ham. Bjørn Tvedt ville legge en en plate under nesa mi og lage den spiss, så helt jævlig ut på 3D bildet så turte ikke å røre den. Morgen sa at ingen kirurger i Norge var spess flinke på nesetipp så derfor valgte jeg ham. Men dette var i 2015..  Morten mente at tippen ikke ville droppe om jeg teipet i 2 mnd. Bjørn anbefalte tripping i 6 mnd så derfor opererte jeg hos Morten og teipet ut ifra Bjørn sine anbefalinger.  Men nå må altså nesetippen tas for den helt merkelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som har tatt operasjon hos Cosmo Clinic som vil dele bilde med meg åssen nesen ser ut nå? Jeg har vært der til konsultasjon og leser at Westvik er flink osv, men jeg må nesten se hvordan resultat folk har fått der...  Er redd for å få et helt annet resultat som ikke passer ansiktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CaspertheGh0st skrev (6 minutter siden):

Er det noen her som har tatt operasjon hos Cosmo Clinic som vil dele bilde med meg åssen nesen ser ut nå? Jeg har vært der til konsultasjon og leser at Westvik er flink osv, men jeg må nesten se hvordan resultat folk har fått der...  Er redd for å få et helt annet resultat som ikke passer ansiktet..

Fikk du ikke se før og etter bilder hos ham? Jeg vurderer konsultasjon hos ham, men om han ikke kan vise før og etter bilder tror jeg at jeg dropper det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJRB skrev (2 timer siden):

Fikk du ikke se før og etter bilder hos ham? Jeg vurderer konsultasjon hos ham, men om han ikke kan vise før og etter bilder tror jeg at jeg dropper det.. 

Nei jeg fikk se sånn der program som viser sånn ca åssen det ser ut men det viste ikke helt 100% åssen det blir... Åsså fikk jeg se et eksempel men helt annen type nese og resultat som ikke sa meg så mye egentlig... Lyst å se bilder fra "ekte" folk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg skal gjennomføre neseplastikk og  vurderer enten Morten Haug eller Bjørn Tvedt som kirurg. Jeg ser at det er vekslende erfaringer med Bjørn Tvedt i dette forumet, noe som gjør meg usikker på han. Jeg ser at de fleste av dere som har vært hos Morten Haug er fornøyde og det er jo bra! :) 

Jeg skal først til konsultasjon hos Morten. Men skal jeg orke å reise inn til Oslo for å ha en stressende konsultasjon med Bjørn (som dere har skrevet, så virker det som at han har dårlig tid med pasientene)? Eller skal jeg høre hva Morten har å si, også bare gå for han hvis det høres fornuftig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJRB skrev (5 timer siden):

Snakket du med Haug om dette når den droppet etter det første året? Hvis han var enig i dine synspunkter, så er det isåfall litt merkelig at han ikke tilbydde deg ny operasjon for å korrigere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea87 skrev (1 time siden):

Snakket du med Haug om dette når den droppet etter det første året? Hvis han var enig i dine synspunkter, så er det isåfall litt merkelig at han ikke tilbydde deg ny operasjon for å korrigere dette?

Jeg hadde oppfølging hos ham ett år etter, da hadde den ikke droppet markant ennå. Sendte ham bilder etter 1 1/2 men fikk til svar at da måtte jeg inn på ny konsultasjon til 500kr og evnt bestille sekundær operasjon da det hadde gått over ett år. Jeg ville uansett ikke operere nesetippen hos ham siden han ikke kunne garantere utfallet.  Når han undersøkte nesetippen min skjønte han ikke om det var brusk eller bein og han sa at han måte åpne opp nesen for å se hva som var best å gjøre. Jeg sa at jeg ikke ønsket å få endret utseende rett forfra, altså ikke mer synlige nesebor eller oppstopper nese, kun fjerne droppet og huden som henger samt korte ned noe på neseborene men det kunne han ikke si noe om før under selve operasjonen. Var ikke helt klar for full kunstnerisk frihet fra ham på dette.. mitt mareritt er å få for mye oppstopper nese eller sånne trekantede nesebor som mange får når de blir kortet ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

princess08 skrev (På 21.1.2021 den 14.52):

Hei, jeg vurderer å ta en neseoperasjon. Jeg har operert før, men ikke fornøyd, det er over ti år siden sist.

Noen som har operert seg hos Kenneth Chiu eller Dr. Westvik som ønsker å dele noen erfaringer?

Jeg hadde konsultasjon med Chiu og Westvik. Nå jeg er 10 dager etter operasjonen hos Westvik- nose profil,  nosebor, nesetipp. Nese er hovent og stor etter at gipset er fjernet. Hele operasjonen var ok, lite smerte og blåmerker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...