AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3101 Del Skrevet 11. november 2020 10 timer siden, Andrea87 skrev: Takk, godt å høre. Hvor lenge blødde det/rant sårveske fra din nese? Den første dagen blødde det litt, men det rant litt farget væske de 3-4 første dagene, noe som er vanlig og da er det greit å teipe fast en kompress under nesen. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 11. november 2020 #3102 Del Skrevet 11. november 2020 Ok, høres ut som det samme for meg- blødde litt i går, men i dag kommer det kun klar væske. Så bytter kompress ett par ganger ila. dagen. Men herregud, jeg er så sinnsykt hoven, og har store blåmerker over begge øynene. Ikke så mange jeg kan huske å ha lest om/sett video av som er SÅ blå.. Uff, lurer på når det skal begynne å gå nedover igjen (opererte rigtignok i går). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 11. november 2020 #3103 Del Skrevet 11. november 2020 Når begynte dere forresten å rense nesen med saltvannsskylling? Stod ikke noe om at jeg skulle begynne med det på skrivet jeg fikk fra klinikken. Kanskje jeg skal vente til jeg har tatt av gipsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3104 Del Skrevet 11. november 2020 6 hours ago, Andrea87 said: Når begynte dere forresten å rense nesen med saltvannsskylling? Stod ikke noe om at jeg skulle begynne med det på skrivet jeg fikk fra klinikken. Kanskje jeg skal vente til jeg har tatt av gipsen? Fikk beskjed om å skylle fra dag 1. Men når du sier det nå husker jeg ikke om det var etter at jeg fjernet gipsen, men jeg tror det! Anonymkode: 26baf...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3105 Del Skrevet 11. november 2020 6 hours ago, Andrea87 said: Når begynte dere forresten å rense nesen med saltvannsskylling? Stod ikke noe om at jeg skulle begynne med det på skrivet jeg fikk fra klinikken. Kanskje jeg skal vente til jeg har tatt av gipsen? Hvis du er usikker på noe kan du forresten ringe klinikken din og spørre de. Anonymkode: 26baf...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3106 Del Skrevet 11. november 2020 10 timer siden, Andrea87 skrev: Ok, høres ut som det samme for meg- blødde litt i går, men i dag kommer det kun klar væske. Så bytter kompress ett par ganger ila. dagen. Men herregud, jeg er så sinnsykt hoven, og har store blåmerker over begge øynene. Ikke så mange jeg kan huske å ha lest om/sett video av som er SÅ blå.. Uff, lurer på når det skal begynne å gå nedover igjen (opererte rigtignok i går). Det er ikke unormalt å være blå og hoven, jeg var selv skikkelig hoven og blå, spesielt under øynene, så det trenger du ikke å bekymre deg for. Jeg har lys og plettfri hud til vanlig, så alle disse blåmerkene var veldig synlig. 8 timer siden, Andrea87 skrev: Når begynte dere forresten å rense nesen med saltvannsskylling? Stod ikke noe om at jeg skulle begynne med det på skrivet jeg fikk fra klinikken. Kanskje jeg skal vente til jeg har tatt av gipsen? Jeg begynte å skylle nesen for tidlig, skulle kanskje ventet til dag 5. De første dagene burde det holde å rense med en q-tips rundt neseborene, du skal helst la nesen være i fred. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3107 Del Skrevet 11. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fikk beskjed om å skylle fra dag 1. Men når du sier det nå husker jeg ikke om det var etter at jeg fjernet gipsen, men jeg tror det! Anonymkode: 26baf...a86 Men er det lurt å skylle fra dag en? Sårene er ikke grodd. Det lureste er å la nesen være mest mulig i fred til du fjerne gips og eventuelle sting. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3108 Del Skrevet 12. november 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Men er det lurt å skylle fra dag en? Sårene er ikke grodd. Det lureste er å la nesen være mest mulig i fred til du fjerne gips og eventuelle sting. Anonymkode: 3981d...02b Tror nok du har rett! Jeg husker nå at hun som fjernet gips og sting forklarte hvordan jeg skulle skylle, så jeg fikk beskjed om å skylle 4x ganger om dagen frem til kontrolltimen min. Jeg sluttet å skylle etter 2 uker, da jeg ikke så behovet helt. Anonymkode: 26baf...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 13. november 2020 #3109 Del Skrevet 13. november 2020 Nå er begge neseborene mine mer eller mindre helt tette (dag 4). Går ut ifra at jeg ikke får gjort så mye med dette, og bare må vente til gipsen og sting/rør fjernes? For da fjernes vel også størknet blod ol. også, slik at jeg får pustet bedre..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3110 Del Skrevet 13. november 2020 Vet dette er individuelt etter hver sin nese, men hvor mye betalte du for operasjonen? ser hos Bjørn Tvedt står det pris fra 69 000. Det er ingen som måtte betale over 100 000 vell? 😮 Jeg har en grei nese, men har vært misfornøyd hele livet. Skulle gjerne hatt en liten blogger nese, den jeg har er litt for stor iforhold til ansiktet mitt. Har rett neserygg men tuppen på nesen er like bred som vingene, så ønsker mindre tupp. Jeg tror altså det ikke er mye som skal til for at jeg får en veldig søt nese. Men nå vet ikke jeg om jeg vil få bulk på nesen om jeg opererer nesetippen mindre da. Jeg tok en øvre øyelokk operasjon hos Tvedt i Mars og er veldig fornøyd men venninna mi ble helt sjokkert, for hun tenkte min første operasjon kom til å være nesen, siden jeg har klaget over den siden barneskolen 😅 er nå rundt 30 år 😊 Har også sett på Bjørn Tvedt sin eksempel video av dette redigerings programmet han bruker for at vi som kunder kan få en realistisk oppfatning av hva en operasjon kan gjøre. Her nevner han hake implantat for at nesen skal virke mindre, noen her som måtte både ta nese og hake? Hvor mye betalte evt dere? Eller er det ikke så vanlig? Anonymkode: bda44...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3111 Del Skrevet 13. november 2020 Skrev helt feil, var ikke i mars men i september 😅😅 Anonymkode: bda44...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3112 Del Skrevet 13. november 2020 Hei! Jeg skal operere på tirsdag! Lurer på hva slags doser andre har fått foreskrevet av paracet både før operasjon og i dagene etter? Takk for svar:) Anonymkode: 637a0...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 13. november 2020 #3113 Del Skrevet 13. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg skal operere på tirsdag! Lurer på hva slags doser andre har fått foreskrevet av paracet både før operasjon og i dagene etter? Takk for svar:) Anonymkode: 637a0...3bb 2 timer før operasjon skulle jeg ta 2 mg Paracet (da jeg er over 70 kg), og 2-7 dager etter skulle jeg ta 1 mg 4 ganger og dagen ved behov. Hvor skal du operere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 13. november 2020 #3114 Del Skrevet 13. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet dette er individuelt etter hver sin nese, men hvor mye betalte du for operasjonen? ser hos Bjørn Tvedt står det pris fra 69 000. Det er ingen som måtte betale over 100 000 vell? 😮 Jeg har en grei nese, men har vært misfornøyd hele livet. Skulle gjerne hatt en liten blogger nese, den jeg har er litt for stor iforhold til ansiktet mitt. Har rett neserygg men tuppen på nesen er like bred som vingene, så ønsker mindre tupp. Jeg tror altså det ikke er mye som skal til for at jeg får en veldig søt nese. Men nå vet ikke jeg om jeg vil få bulk på nesen om jeg opererer nesetippen mindre da. Jeg tok en øvre øyelokk operasjon hos Tvedt i Mars og er veldig fornøyd men venninna mi ble helt sjokkert, for hun tenkte min første operasjon kom til å være nesen, siden jeg har klaget over den siden barneskolen 😅 er nå rundt 30 år 😊 Har også sett på Bjørn Tvedt sin eksempel video av dette redigerings programmet han bruker for at vi som kunder kan få en realistisk oppfatning av hva en operasjon kan gjøre. Her nevner han hake implantat for at nesen skal virke mindre, noen her som måtte både ta nese og hake? Hvor mye betalte evt dere? Eller er det ikke så vanlig? Anonymkode: bda44...d62 Jeg betalte 61.500 kr for min operasjon, Nimo-klinikken. Jeg hadde aldri turt å operere nesen min dersom jeg hadde hatt en «grei» nese, slik du beskriver din nese. Men jeg hatet min nese over alt, så da tenker jeg at det er litt annerledes å ta den avgjørelsen. Husk at du må ha realistiske mål, og og at det ikke er mulig å få en helt «ny» nese. -Tror hakeimplantat er vanlig for de med veldig lite markert hake, de fleste selv med stor nese, har jo en «normal» hake. Var ikke noe samtaleemne for min del, har en veldig fin hake (nesen, derimot😉🙈). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3115 Del Skrevet 13. november 2020 1 time siden, Andrea87 skrev: Jeg betalte 61.500 kr for min operasjon, Nimo-klinikken. Jeg hadde aldri turt å operere nesen min dersom jeg hadde hatt en «grei» nese, slik du beskriver din nese. Men jeg hatet min nese over alt, så da tenker jeg at det er litt annerledes å ta den avgjørelsen. Husk at du må ha realistiske mål, og og at det ikke er mulig å få en helt «ny» nese. -Tror hakeimplantat er vanlig for de med veldig lite markert hake, de fleste selv med stor nese, har jo en «normal» hake. Var ikke noe samtaleemne for min del, har en veldig fin hake (nesen, derimot😉🙈). Takk for svar 😄 venninna mi har skeiv nese fordi den er knekt i barndommen, og vi har tulla hele livet om at vi gjerne kunne bytta nese 😂 Jeg hadde hver dag heller hatt en skeiv nese med liten tupp, og hun hadde hver dag heller hatt en rett nese med potet tupp 😅 værste er at vi mener det hehe... så jeg er forberedt på om jeg opererer så kan den ikke lenger være symmetrisk, men det er helt greit for meg! Jeg bruker pr dags dato mye tid på morningen på å sminke nesetuppen mindre... om operasjonen gjør bare en millimeter forskjell her og der, så tar jeg den lett for 60 000! betalte jo 15 000 kr for 1-2 mm mer synlig øyelokk også, og jeg er stor fornøyd 😍 Jeg har også fryktelig tykk på den skilleveggen på nesen alle andre har sånn tynn vegg der, og jeg har kjent mye på nesen, og det er bare hud der 🤷🏼♀️ Så jeg håper på at det også kan korrigeres da. Pluss litt mindre nese tupp 🙈 Kan jeg spørre deg hva du opererte på nesen din? 😊 Legger ved et bilde fra Google av hva jeg mener med tykk skillevegg 😅 rett på innsiden av nesen er skilleveggen helt tynn og vanlig Anonymkode: bda44...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3116 Del Skrevet 13. november 2020 5 timer siden, Andrea87 skrev: Nå er begge neseborene mine mer eller mindre helt tette (dag 4). Går ut ifra at jeg ikke får gjort så mye med dette, og bare må vente til gipsen og sting/rør fjernes? For da fjernes vel også størknet blod ol. også, slik at jeg får pustet bedre..? Du kan fjerne skorpene forsiktig med q-tips med litt vaselin, vaselin gjør at skorpene løsner lettere Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 13. november 2020 #3117 Del Skrevet 13. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan fjerne skorpene forsiktig med q-tips med litt vaselin, vaselin gjør at skorpene løsner lettere Anonymkode: 3981d...02b Men jeg ser ikke helt om det er sting inne i det som er størknet blod, på en måte. Så da tørr jeg ikke bevege på noe, i tilfelle det er noe jeg ikke skal røre på. Blir nesten halv av at nesen er så tett, og det er 3 dager igjen til jeg skal på kontroll😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 13. november 2020 #3118 Del Skrevet 13. november 2020 Halv=gal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3119 Del Skrevet 14. november 2020 På 13.11.2020 den 20.54, Andrea87 skrev: Men jeg ser ikke helt om det er sting inne i det som er størknet blod, på en måte. Så da tørr jeg ikke bevege på noe, i tilfelle det er noe jeg ikke skal røre på. Blir nesten halv av at nesen er så tett, og det er 3 dager igjen til jeg skal på kontroll😩 Jeg forstår deg, men det skal gå greit å fjerne noe av skorpene forsiktig med vaselin når det har gått i hvert fall fire dager, men jeg ville vært forsiktig. Fjernet selv skorpene i neseborene med q-tips og vaselin. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 14. november 2020 #3120 Del Skrevet 14. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår deg, men det skal gå greit å fjerne noe av skorpene forsiktig med vaselin når det har gått i hvert fall fire dager, men jeg ville vært forsiktig. Fjernet selv skorpene i neseborene med q-tips og vaselin. Anonymkode: 3981d...02b Jeg fikk tilslutt fjernet en stor skorpe fra hvert nesebor i dag-ettermiddag, etter at jeg hadde brukt vaselin. Den følelsen var helt ubeskrivelig befriende🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå