Gå til innhold

Neseplastikk

Penny Lane

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal på konsultasjon imorgen hos bjørn tvedt. Står mellom disse:

-Bjørn Tvedt

-Morten Haug

-Kenneth Chiu

Virker som Bjørn Tvedt har mest kompetanse/utdanning og erfaring men vil gjerne høre om noen som vil anbefale noen av disse? (Evt hvorfor). 

Takk på forånd?

Anonymkode: 25cd1...769

Var hod bjørn Tvedt, han er veldig sånn bambambam, ting skal skje fort 🙈 Så råder deg til å finne ut på forhold om deg er noe du evt skal spørre han om, så du er forberedt, ellers så bare fyker han til neste rom 😂 jeg hadde inne nede operasjon da, jeg hadde øvre øyelokk operasjon. 

Hvis du og Tvedt blir enige om operasjon, så blir du tatt med til et annet rom med en sykepleier, også avtaler du og sykepleieren når operasjons dagen skal være

På operasjons dagen kommer Tvedt innom for å si hei og tegne/markere deg i ansiktet. Så ser du aldri fyren igjen 😂

Han er rask og ting skal gå fort, men han er også veldig lett å prate med, du må bare være forberedt så du ikke ender opp med å så vidt ha åpnet munnen og han har løpt vekk 😂 

Anonymkode: bda44...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-Bjørn Tvedt

-Morten Haug

-Kenneth Chiu

Virker som Bjørn Tvedt har mest kompetanse/utdanning og erfaring men vil gjerne høre om noen som vil anbefale noen av disse? (Evt hvorfor). 

Takk på forånd?

Av disse tre er jeg ganske sikker på at Morten Haug har operert flest neser og har holdt på lengst😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

-Bjørn Tvedt

-Morten Haug

-Kenneth Chiu

Takk på forånd?

Hei.

Jeg var hos Bjørn Tvedt. Er veldig fornøyd med resultatet. Han så med en gang hva som burde gjøres og var hyggelig og lett å snakke med. På operasjonsdagen var jeg en rask tur inne hos han når han tegnet opp på nesa mi, etterpå ventet jeg på et venterom til jeg ble hentet av sykepleier. Ble lagt i narkose og våknet med en blid og hyggelig pleier hos meg som hentet mat til meg når jeg hadde våknet litt. Fikk med en bag med en hyggelig overraskelse da jeg skulle gå. Var tilbake dagen etter og sykepleier fjernet kompressene jeg hadde i nesen, senere var jeg innom og fjernet gipsen. Seks uker senere var jeg på første kontroll hos Bjørn etter operasjonen. Jeg følte meg svært godt ivaretatt av både pleiere og kirurg. Han er veldig dyktig og jeg anbefaler han på det varmeste. Det har nå gått noen mnd og jeg stortrives med min fine nese :)

Anonymkode: 4d26b...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har skrevet i tråden før, ikke lest de siste 20 sidene(enda), men jeg opererte nesen min i mars 2018 hos Ivan ved Aleris i Trondheim. Ser mange er misfornøyd hos han, for det det er verdt er jeg fornøyd. Han var veldig realistisk, mitt største problem var en stor hump på neseryggen, følte meg veldig maskulin. Han foreslo å løfte tippen litt, meget fornøyd med det. Hvis jeg nistirrer i speil så er kanskje det ene neseboret litt større enn det andre, men det er det nok kun jeg som legger merke til. Jeg får også puste bedre, da han fiksa den skjeve neseskilleveggen som jeg ikke visste at jeg hadde. Hadde så og si ingen smerter. Operert mandlene etter dette, og det var smertehelvete 😅

Anonymkode: c344b...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte hos Kenneth Chiu for nå cirka 2-3 år siden, og jeg anbefaler han til ingen!!

Jeg har et bein som stikker ut(leste det var flere her inne som har opplevd det samme) som er ekstremt ekkelt å ta på, jeg får nesten ikke puste gjennom nesen, har stygge arr etter han tok inn neseborene mine uten å spørre meg(avgjørelsen ble gjort da jeg lå i narkose på operasjonsbordet), og nesetippen min er helt lik som den var før.

Jeg hadde før ingen problemer med å puste, jeg tok opp dette med han, og han mente at jeg sikkert bare er allergisk mot noe. Noe jeg ikke er, og det har jeg fått bekreftet av både fastlege, og en annen lege ved Volvat. Kenneth Chiu skriver fra seg alt ansvar der.

Nesen min før hadde en veldig stor nesetipp, og jeg har alltid vært klar over at dette ikke er noe man kan endre særlig på. Da jeg snakket med han etter operasjonen så sa han at nesetippen min kommer til å bli mindre og at han fikk fjernet(?) huden under nesetippen som kommer til å gjøre den mindre... Men nesetippen min er idag helt lik.

Jeg betalte over 60 tusen for en konstant tett nese, stygge arr som jeg ikke var forberedt på, og en nese som egentlig er helt lik som den var før operasjonen.

Har tatt opp disse problemene med han, men det virker som at så lenge han er fornøyd så gidder han ikke å gjøre noe.

Vurderer nå å finne en ny kirurg, men er bare så redd for å bli behandlet på samme måte som jeg ble hos han, og kanskje utvikle større problemer med nesen min.

Kan også nevne at luktesansen min har blitt mye svakere, men dette er noe mange opplever.

(Beklager dårlig skrevet)

Anonymkode: 47fff...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte hos Kenneth Chiu for nå cirka 2-3 år siden, og jeg anbefaler han til ingen!!

Jeg har et bein som stikker ut(leste det var flere her inne som har opplevd det samme) som er ekstremt ekkelt å ta på, jeg får nesten ikke puste gjennom nesen, har stygge arr etter han tok inn neseborene mine uten å spørre meg(avgjørelsen ble gjort da jeg lå i narkose på operasjonsbordet), og nesetippen min er helt lik som den var før.

Jeg hadde før ingen problemer med å puste, jeg tok opp dette med han, og han mente at jeg sikkert bare er allergisk mot noe. Noe jeg ikke er, og det har jeg fått bekreftet av både fastlege, og en annen lege ved Volvat. Kenneth Chiu skriver fra seg alt ansvar der.

Nesen min før hadde en veldig stor nesetipp, og jeg har alltid vært klar over at dette ikke er noe man kan endre særlig på. Da jeg snakket med han etter operasjonen så sa han at nesetippen min kommer til å bli mindre og at han fikk fjernet(?) huden under nesetippen som kommer til å gjøre den mindre... Men nesetippen min er idag helt lik.

Jeg betalte over 60 tusen for en konstant tett nese, stygge arr som jeg ikke var forberedt på, og en nese som egentlig er helt lik som den var før operasjonen.

Har tatt opp disse problemene med han, men det virker som at så lenge han er fornøyd så gidder han ikke å gjøre noe.

Vurderer nå å finne en ny kirurg, men er bare så redd for å bli behandlet på samme måte som jeg ble hos han, og kanskje utvikle større problemer med nesen min.

Kan også nevne at luktesansen min har blitt mye svakere, men dette er noe mange opplever.

Huff, klem til deg ❤️ Da kan jeg fjerne ham fra lista mi. Da står jeg bare igjen med Dr. Westvik

Anonymkode: ddb19...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff, klem til deg ❤️ Da kan jeg fjerne ham fra lista mi. Da står jeg bare igjen med Dr. Westvik

Anonymkode: ddb19...263

Uff, så kjipt å høre om dårlige opplevelser!!

Men jeg opererte meg hos Chiu for 2 måneder siden, og er superfornøyd med han med alt fra kommunikasjon, hvordan jeg ble tatt vare på av både han og sykepleierne på Aleris til foreløpig resultat! 
Det viktigste for meg var at det skulle se naturlig ut, og han har virkelig fjernet alt jeg ikke likte med nesen min og latt meg sitte igjen med en kjempefin nese som fortsatt ser ut som meg!

Har ikke opplevd noen av problemene som beskrevet over, puster bedre enn før, arret er allerede helt borte og luktesansen er som før. Ut ifra min erfaring vil jeg anbefale Chiu på det sterkeste!

Lykke til!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forfengelighetens pris. 😅

Anonymkode: 899e9...e6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Forfengelighetens pris. 😅

Anonymkode: 899e9...e6f

Stygt og ufølsomt skrevet.

Anonymkode: 81288...de0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bella55 skrev:

Uff, så kjipt å høre om dårlige opplevelser!!

Men jeg opererte meg hos Chiu for 2 måneder siden, og er superfornøyd med han med alt fra kommunikasjon, hvordan jeg ble tatt vare på av både han og sykepleierne på Aleris til foreløpig resultat! 
Det viktigste for meg var at det skulle se naturlig ut, og han har virkelig fjernet alt jeg ikke likte med nesen min og latt meg sitte igjen med en kjempefin nese som fortsatt ser ut som meg!

Har ikke opplevd noen av problemene som beskrevet over, puster bedre enn før, arret er allerede helt borte og luktesansen er som før. Ut ifra min erfaring vil jeg anbefale Chiu på det sterkeste!

Lykke til!! ❤️

Samme erfaring her! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2020 den 23.44, AnonymBruker skrev:

Stor klem til deg ❤️ 

Anonymkode: e6d50...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2020 den 12.53, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo helt enig i at det er mye finere nå, og også at skeivheten var synlig før. Men på ekte kan man se at skeivheten starter litt lengre oppefra. Selv om nesen er mye finere nå er det jo helt drøyt å betale 60 tusen uten at han retter det opp. Det er ikke umulig å rette på en skeivhet, og jeg klarer ikke å forstå hvorfor han ikke gjorde noe. Dette knuser psyken min.

Anonymkode: 26baf...a86

Hvordan går det med deg nå? Er du mer fornøyd med nesen, eller er situasjonen den samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 1 uke etter operasjon og har nettopp tatt av bandasjen. Er usikker på om jeg skal skylle nesen med saltvann eller ikke.. Kirurgen sa jeg kunne gjøre det hvis jeg ville, men var ikke noe "must" virket det som, og at hvis jeg skulle gjøre det burde jeg dra det inn og ikke blåse ut. Dere som har operert, skyller dere eller ikke? Og hvor lang tid gikk det før arret under nesen gikk vekk? 

Anonymkode: 72a02...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er 1 uke etter operasjon og har nettopp tatt av bandasjen. Er usikker på om jeg skal skylle nesen med saltvann eller ikke.. Kirurgen sa jeg kunne gjøre det hvis jeg ville, men var ikke noe "must" virket det som, og at hvis jeg skulle gjøre det burde jeg dra det inn og ikke blåse ut. Dere som har operert, skyller dere eller ikke? Og hvor lang tid gikk det før arret under nesen gikk vekk? 

Slik jeg har skjønt, skyller de fleste nesen fra dag 1. Drar det inn og blåser forsiktig ut igjen. Arret blekner vel en god del når det har gått 2-3 uker. 
Hvor har du operert og hva har du gjort med nesen? Er du fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2020 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Jeg startet med saltvannspray etter 4-5 dager. Da startet jeg for å løse opp, siden nesen var blitt litt tett. Etter jeg fjernet skjoldet sprayet jeg daglig for å rense. Bøyde hodet først bak, og så tørket jeg bare det som rant ut igjen med papir uten å snyte det ut.

Arret mange var ganske lite synlig etter 10 dager ca :) 

Anonymkode: 2c11e...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 1.9.2020 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Han sa han skulle brekke nesa mi. Uansett, det du skriver gir meg litt mer ro. Googlet litt rundt på engelsk og så en del skriverier fra kirurger at hvis det var nettopp dette (callus formation) som var problemet, så skulle det la seg løse ved et relativt enkelt inngrep i lokalbedøvelse (om ikke kroppen ordnet opp på egenhånd). 

Det skrives ellers mye om sprøyter med kortison for å fremskynde heling/redusere arrdannelse, men ikke lest noe om det på norske sider. Prednisolon er på resept? Kan uansett ta vitamin c så lenge, det kan jo i hvert fall ikke skade 😊

Hei! Hvordan går det med nesen? Stikker det fortsatt bein ut på sidene? Og hva har kirurgen sagt om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! Hvordan går det med nesen? Stikker det fortsatt bein ut på sidene? Og hva har kirurgen sagt om det? 

Takk for at du spør 😊 Akkurat i det siste har jeg fordypet meg en del i jobb og glemt nesa litt bort.

Det er veldig lite endring til det bedre og jeg ser at den fortsatt går ut til hver side nesten øverst på nesa fortsatt, før det plutselig slutter og så blir nesa helt udefinert. Jeg kjenner to spisse kanter på hver side av nesa når jeg følger dem med fingrene langs neseryggen, føles litt som fortauskanter som tar slutt før man kommer ned til neste del av nesa. Som en brå overgang nedover. Ligner på inverted V deformity.
Fra profil ser nesa forskjellig ut fra hver side (fra den ene siden ser den ut som den peker mer ned enn på den andre), og forfra ser den også skjev ut. Tippen er fremdeles veldig stor og rund, men akkurat det må man vel forvente med tykk hud etter fire måneder. 

Jeg har ikke time hos kirurgen før om to måneder, da er det halvårskontroll. Vet ikke om jeg orker å forholde meg mer til det før den tid. Det føles absolutt ut som en del ting ikke er helt riktig, men tenker fremdeles at den tid den sorg. Foreløpig puster jeg like bra som før operasjonen, ihvertfall 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/22/2020 at 5:02 PM, Orangechic said:

Skjønner at du ville hatt den helt rett, men synes den ser kjempeflott ut 😊 Håper du blir mer fornøyd etterhvert. 

Tusen takk ❤️ 

On 10/22/2020 at 7:09 PM, AnonymBruker said:

Du som postet de bildene lenger opp her:

Nesa di ser foreløpig kjempefin ut, da. Er du sikker på at ikke mesteparten av tingene du selv ser skyldes hevelse? 

Tenkte bare å oppsummere et par ting som går igjen og er skrevet av kirurger på diverse sider om neseplastikk: De aller fleste skriver at det er umulig å se det endelige resultatet før ett år er gått. Og etter tre-fire måneder (bildene dine var et par uker gamle?) kan man først bare begynne å se konturene av resultatet. Kanskje mer, om man har tynn hud. Nesetippen blir av kirurgen heist høyere enn det som er ment for å være sluttresultatet, fordi han vet at den vil droppe. Når hevelsen går helt ned, så vil den sannsynligvis se bedre ut også der, særlig hvis det er mye hevelse oppå selve nesa. Man blir stort sett bedt om å glemme nesa (Jada, skikkelig lett) frem til ca seks mnd når det er tid for en kontroll. Les litt på realself.com om du ikke har vært der. Det hjalp meg MYE. Har fremdeles «ben« som stikker ut på sidene av neseryggen og veldig hoven tipp (3,5 mnd etter operasjon), men har bestemt meg for å bare se litt «rar» ut frem til kontrollen. Det er bare jeg som legger merke til det. Sakte, men sikkert har ting blitt bedre. Også humpen på neseryggen som dukket opp litt etter bandasjen ble fjernet 😊 Regner med at tiden vil ordne resten, hvis ikke er jeg sikker på at man kan få gjort noe med det.

Jeg kan selvsagt ikke utelukke hevelse. Hevelse kan være intern også. Men det er en kule øverst på venstre side (kan være hevelse), og når jeg kjenner under det føles det som om det er et lite ´´hul´´. Det første jeg tenker er at nesa mi er på vei til å kollapse. Puster også mindre fra den siden. 

Ellers enig i alt du skriver. Bare at jeg ikke vil at nesa mi skal droppe, da jeg synes den peker mer ned enn den gjorde uken etter operasjonen. Nesen min så mer definert ut etter gipsfjerning enn det gjør nå, men det er selvsagt sikkert hevelse. Vi får bare vente og se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/31/2020 at 9:50 PM, Andrea87 said:

Hvordan går det med deg nå? Er du mer fornøyd med nesen, eller er situasjonen den samme?

Jeg har, som AB over også nevner, glemt nesen min. Har som tidligere skrevet vært deprimert pga. det, men jeg er lei av å gå rundt med en sorg over noe jeg ikke kan forandre akkurat nå. Begynner å fokusere på at det er helt ok at nesen min fremdeles har mange av karakteristikkene til min gamle nese.

Nå har jeg for eks. ´´skygge´´under nesetippen på hver side (klarer ikke å forklare det), og det er noe av det søteste og har alltid ønsket meg det. Innbiller meg at dette blir mer tydelig når jeg får mindre hevelse og mer definisjon. Nesen min er mye finere enn før. Jeg har sluttet å få panikk for at noen ser meg fra siden. Og bare den siste biten der er verdt hele den opplevelsen. 

Skal på oppfølgningstime om noen dager. Vi får se hva Bjørn sier. Håper ikke han avviser alle bekymringene mine. Men har bestemt meg for å være tålmodig frem til 6 måneders kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...