AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #3021 Skrevet 5. oktober 2020 10 timer siden, Orangechic skrev: 1. Nei, fikk beskjed at det var kun for å unngå hevelse og at de ikke praktiserte det hvor jeg opererte. 2. Nei, kan ikke huske at det har gjort vondt. Må ha vært kun de første dagene isåfall. Da var det litt rart å le veldig mye husker jeg 3. Tror jeg kunne det ganske snart etter operasjonen. Hadde lest at nesen skulle være veldig stiv og at du ikke hadde følelse i den. Men fra jeg fjernet skjoldet syntes jeg min var ganske normal. Under tippen og midten av tippen er veldig hard fortsatt. Men jeg merker det kun om jeg tar på den, og mimikken er normal. 4. Min har ikke droppet og jeg håper den ikke gjør det heller! Seks uker siden operasjonen nå... Så heldig at du ikke har fått en stiv nesen, for det har nemlig jeg fått, selve tuppen er veldig hard og området under tippen er også hardt, men det er ikke noe som er ubehagelig, gleder meg bare til det verste av hevelsen er borte (for det er vel hevelsen som gjør at området er stivt?) Men er så usikker på jeg kan fjerne de bittesmå skorpene jeg har på arrene, er så redd for at sårene vil åpne seg om jeg gjør det, men området blir litt mørkt med disse små skorpene og det er litt sjenerende. Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #3022 Skrevet 5. oktober 2020 Vet ikke hvem denne kirurgen er og har aldri hørt om han, men ser ut som at han er utrolig flink. Her er instagram-siden hans: https://www.instagram.com/drgarymotykie/?hl=nb Anonymkode: 3981d...02b 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3023 Skrevet 6. oktober 2020 On 10/5/2020 at 11:48 AM, Orangechic said: 1. Nei, fikk beskjed at det var kun for å unngå hevelse og at de ikke praktiserte det hvor jeg opererte. 2. Nei, kan ikke huske at det har gjort vondt. Må ha vært kun de første dagene isåfall. Da var det litt rart å le veldig mye husker jeg 3. Tror jeg kunne det ganske snart etter operasjonen. Hadde lest at nesen skulle være veldig stiv og at du ikke hadde følelse i den. Men fra jeg fjernet skjoldet syntes jeg min var ganske normal. Under tippen og midten av tippen er veldig hard fortsatt. Men jeg merker det kun om jeg tar på den, og mimikken er normal. 4. Min har ikke droppet og jeg håper den ikke gjør det heller! Seks uker siden operasjonen nå... Min har droppet en del siden operasjonen, og jeg er redd den bare fortsetter å droppe!! Er så lei meg pga dette. Ble absolutt ikke slik jeg så for meg, og nesen min er skeiv. Det kan være pga hevelse, men etter at jeg våknet kom kirurgen til meg og sa at ´´du hadde skeiv neseskilleveg som jeg fant ut under operasjonen, så det var faktisk en komplisert operasjon´´. Men han sa ikke noe om han fikset det eller ikke. Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3024 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg har også smerter i nesen hvis jeg ved et uhell beveger på den. Håper til Gud at dette er vanlig Anonymkode: 26baf...a86
Andrea87 Skrevet 6. oktober 2020 #3025 Skrevet 6. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min har droppet en del siden operasjonen, og jeg er redd den bare fortsetter å droppe!! Er så lei meg pga dette. Ble absolutt ikke slik jeg så for meg, og nesen min er skeiv. Det kan være pga hevelse, men etter at jeg våknet kom kirurgen til meg og sa at ´´du hadde skeiv neseskilleveg som jeg fant ut under operasjonen, så det var faktisk en komplisert operasjon´´. Men han sa ikke noe om han fikset det eller ikke. Anonymkode: 26baf...a86 Hvor lenge er det siden du opererte?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3026 Skrevet 6. oktober 2020 3 minutter siden, Andrea87 said: Hvor lenge er det siden du opererte? I dag er det akkurat 2 uker siden. Fjernet gips for akkurat en uke siden Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3027 Skrevet 6. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min har droppet en del siden operasjonen, og jeg er redd den bare fortsetter å droppe!! Er så lei meg pga dette. Ble absolutt ikke slik jeg så for meg, og nesen min er skeiv. Det kan være pga hevelse, men etter at jeg våknet kom kirurgen til meg og sa at ´´du hadde skeiv neseskilleveg som jeg fant ut under operasjonen, så det var faktisk en komplisert operasjon´´. Men han sa ikke noe om han fikset det eller ikke. Anonymkode: 26baf...a86 Min nese ble skjev etter operasjon på Plastikkirugisk institutt i Bergen. Da jeg påpekte dette til kirurgen på etterkontrollen sa han at det hadde ikke noe å si, for jeg skulle uansett ikke jobbe som modell (!!!!) 😧 Ble ganske skuffet over at han kunne si noe sånt. Det er nå flere år siden men skjevheten er der fortsatt. Anonymkode: 9435a...87e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3028 Skrevet 6. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Min nese ble skjev etter operasjon på Plastikkirugisk institutt i Bergen. Da jeg påpekte dette til kirurgen på etterkontrollen sa han at det hadde ikke noe å si, for jeg skulle uansett ikke jobbe som modell (!!!!) 😧 Ble ganske skuffet over at han kunne si noe sånt. Det er nå flere år siden men skjevheten er der fortsatt. Anonymkode: 9435a...87e Kunne du se skeivheten med en gang? Sa kirurgen noe om at dette kunne være hevelse på kontrolltimen? Hvor ligger skeivheten din? Hadde du Stefan Emmmes? Fy søren for en skrekkopplevelse! Nå får jeg faktisk helt panikk. Kunne du ikke fikse det gratis hos kirurgen? Hvis det skjer med meg har jeg allerede planlagt at jeg skal dra til Tyrkia for å fikse det hos en anerkjent kirurg der nede. Det er så ufattelig trist å drive å planlegge sin 2. operasjon allerede nå. Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3029 Skrevet 6. oktober 2020 En annen ting jeg ikke forstår er dette; Før operasjonen var nesen min skeiv på tippen. Nå er skeivheten fra neseryggen (den skeivheten han sa han ikke visste jeg hadde!!). Nå er liksom hele nesen min skeiv. Da jeg påpekte dette sa kirurgen hele tiden at ´´skeivhet er normalt, og jeg kan ikke garantere å rette den. Det er vanskelig´´. Han ville liksom aldri gi meg et grønt signal eller en betryggelse på at denne skeivheten skulle han ta hånd om. Men når jeg ser på instagram på disse kjente og flinke tyrkiske kirurgene klarer de alltid å fikse også de verste skeivhetene. Forstår ikke hvordan de kan få dette til, mens her er det SÅ vanskelig og umulig å gjøre det? Hva i helvete skal jeg gjøre hvis han har klart å få frem skeivheten på neseryggen min? Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3030 Skrevet 6. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kunne du se skeivheten med en gang? Sa kirurgen noe om at dette kunne være hevelse på kontrolltimen? Hvor ligger skeivheten din? Hadde du Stefan Emmmes? Fy søren for en skrekkopplevelse! Nå får jeg faktisk helt panikk. Kunne du ikke fikse det gratis hos kirurgen? Hvis det skjer med meg har jeg allerede planlagt at jeg skal dra til Tyrkia for å fikse det hos en anerkjent kirurg der nede. Det er så ufattelig trist å drive å planlegge sin 2. operasjon allerede nå. Anonymkode: 26baf...a86 Det var Dr.Emmes ja. Helt i starten var det ikke synlig skjevhet, men det kom etterhvert. Nesen var veldig «komprimert» i starten da gipsen ble fjernet og så veldig fin ut. Han mente det kunne skyldes hevelse, men bagatelliserte det veldig. Var aldri snakk om noe korrigering. Han mente nok gjennom son kommentar at dette ikke var nødvendig. Hadde skjev neseskillevegg som ble oppdaget under operasjonen, så mulig skjevheten skyldes det. Den sitter omtrent midt på neseryggen. I enkelte vinkler på bilder sees det veldig godt, mens i andre er det nesten usynlig. Anonymkode: 9435a...87e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3031 Skrevet 6. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En annen ting jeg ikke forstår er dette; Før operasjonen var nesen min skeiv på tippen. Nå er skeivheten fra neseryggen (den skeivheten han sa han ikke visste jeg hadde!!). Nå er liksom hele nesen min skeiv. Da jeg påpekte dette sa kirurgen hele tiden at ´´skeivhet er normalt, og jeg kan ikke garantere å rette den. Det er vanskelig´´. Han ville liksom aldri gi meg et grønt signal eller en betryggelse på at denne skeivheten skulle han ta hånd om. Men når jeg ser på instagram på disse kjente og flinke tyrkiske kirurgene klarer de alltid å fikse også de verste skeivhetene. Forstår ikke hvordan de kan få dette til, mens her er det SÅ vanskelig og umulig å gjøre det? Hva i helvete skal jeg gjøre hvis han har klart å få frem skeivheten på neseryggen min? Anonymkode: 26baf...a86 Akkurat sånn har jeg det og! Hadde en liten skjevhet i nesetippen før operasjon, den ble borte men som nevnt er nå skjevheten på neseryggen og i tillegg det er liksom et fortykket parti midt på som er tydelig på bilder. Anonymkode: 9435a...87e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3032 Skrevet 6. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det var Dr.Emmes ja. Helt i starten var det ikke synlig skjevhet, men det kom etterhvert. Nesen var veldig «komprimert» i starten da gipsen ble fjernet og så veldig fin ut. Han mente det kunne skyldes hevelse, men bagatelliserte det veldig. Var aldri snakk om noe korrigering. Han mente nok gjennom son kommentar at dette ikke var nødvendig. Hadde skjev neseskillevegg som ble oppdaget under operasjonen, så mulig skjevheten skyldes det. Den sitter omtrent midt på neseryggen. I enkelte vinkler på bilder sees det veldig godt, mens i andre er det nesten usynlig. Anonymkode: 9435a...87e 2 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat sånn har jeg det og! Hadde en liten skjevhet i nesetippen før operasjon, den ble borte men som nevnt er nå skjevheten på neseryggen og i tillegg det er liksom et fortykket parti midt på som er tydelig på bilder. Anonymkode: 9435a...87e Hjertet mitt .... liker ikke å lese dette. Da er vi så og si i samme bås. Nesen min var også VELDIG ´´komprimert´´og ´´trykt´´ etter at jeg fjernet gipsen og så rar ut. Men etter et par dager kunne jeg se det. Ser det for eks hvis det glinser (pga oljete nese) så ser du at det ikke er ´´rett´´. Det er ´´skeivt´´på midten av nesen. Har lest utrolig mye om at hevelse kan være asymmetrisk, og denne skeivheten kan skyldes det. Skal på kontrolltime om litt over 1 mnd, så må bare vente. Men blir absolutt ikke betrygget av å lese om deg. Hvis man er skeiv på tippen er man ofte skeiv på neseskilleveggen også. Hvis man filer ned nesen kan skeivheten komme frem. Så antagelig var det dette du hadde, og jeg mest sannsynlig også har. Har du tenkt å gjøre noe med skeivheten? Min er veldig synlig fra skrå på venstre side. Skrå høyre vinkel ser perfekt ut Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3033 Skrevet 6. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjertet mitt .... liker ikke å lese dette. Da er vi så og si i samme bås. Nesen min var også VELDIG ´´komprimert´´og ´´trykt´´ etter at jeg fjernet gipsen og så rar ut. Men etter et par dager kunne jeg se det. Ser det for eks hvis det glinser (pga oljete nese) så ser du at det ikke er ´´rett´´. Det er ´´skeivt´´på midten av nesen. Har lest utrolig mye om at hevelse kan være asymmetrisk, og denne skeivheten kan skyldes det. Skal på kontrolltime om litt over 1 mnd, så må bare vente. Men blir absolutt ikke betrygget av å lese om deg. Hvis man er skeiv på tippen er man ofte skeiv på neseskilleveggen også. Hvis man filer ned nesen kan skeivheten komme frem. Så antagelig var det dette du hadde, og jeg mest sannsynlig også har. Har du tenkt å gjøre noe med skeivheten? Min er veldig synlig fra skrå på venstre side. Skrå høyre vinkel ser perfekt ut Anonymkode: 26baf...a86 Veldig synd du og opplever dette. Håper det bare er hevelse som forsvinner med tiden. Jeg er redd en ny operasjon vil gjøre vondt verre, så får bare leve med det. Men hadde jeg valgt ny operasjon hadde jeg aldri valgt denne kirurgen igjen. Oppfatter de som ganske useriøse. Han fortalte bl.annet at bedøvelsen ville føles som et vorspiel og nachspiel på en gang og brukte noen andre beskrivelser som jeg kjenner igjen i innleggene i linken under. Tror det er han eller noen av de andre ansatte som har skrevet reviews på seg selv: http://www.plastikkirurgi.nu/diskusjonsforum/emne/ros-til-plastikkirurgisk-institutt-as-radalen-bergen/ Anonymkode: 9435a...87e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3034 Skrevet 6. oktober 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne du se skeivheten med en gang? Sa kirurgen noe om at dette kunne være hevelse på kontrolltimen? Hvor ligger skeivheten din? Hadde du Stefan Emmmes? Fy søren for en skrekkopplevelse! Nå får jeg faktisk helt panikk. Kunne du ikke fikse det gratis hos kirurgen? Hvis det skjer med meg har jeg allerede planlagt at jeg skal dra til Tyrkia for å fikse det hos en anerkjent kirurg der nede. Det er så ufattelig trist å drive å planlegge sin 2. operasjon allerede nå. Anonymkode: 26baf...a86 Ikke få panikk. Du har fremdeles hevelse regner jeg med (det har jeg også), så nesen vil nok endre seg mer. Ikke tenkt på korreksjon enda, prøv å ta tiden til hjelp. Når det gjelder korreksjon er det anbefalt å ta det to år etter første operasjon (kan ta det etter ett år, men det er ikke anbefalt) så syns ikke du skal stresse med det. Sender deg en klem og håper at ting ordner seg❤️ Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3035 Skrevet 6. oktober 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Veldig synd du og opplever dette. Håper det bare er hevelse som forsvinner med tiden. Jeg er redd en ny operasjon vil gjøre vondt verre, så får bare leve med det. Men hadde jeg valgt ny operasjon hadde jeg aldri valgt denne kirurgen igjen. Oppfatter de som ganske useriøse. Han fortalte bl.annet at bedøvelsen ville føles som et vorspiel og nachspiel på en gang og brukte noen andre beskrivelser som jeg kjenner igjen i innleggene i linken under. Tror det er han eller noen av de andre ansatte som har skrevet reviews på seg selv: http://www.plastikkirurgi.nu/diskusjonsforum/emne/ros-til-plastikkirurgisk-institutt-as-radalen-bergen/ Anonymkode: 9435a...87e Litt shady at det er 3 uregistrerte og blokkerte brukere ... og det er 3/3 anmeldelsene liksom. Var på konsultasjon hos Emmet før jeg falt på Tvedt. Skjønner litt hva du snakker om. Det er jo en familiebedrift, ting er litt mer ´´slack´´. Han var veldig opphengt i visse ting, og mente at alle far midtøsten utelukkende hadde tykk hud (noe som ikke stemmer + jeg er ikke fra midtøstenmidtøsten, hvis det gir mening). Men det er EN ting han skal ha creds for, og det er det at han visste fra undersøkelsen at jeg hadde skeiv neseskilleveg. Plager dette deg veldig mye i hverdagen? Hadde du vondt i nesen din en stund? Min er fortsatt vond. Og hver gang jeg fjerner teipen blir smertene verre. 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke få panikk. Du har fremdeles hevelse regner jeg med (det har jeg også), så nesen vil nok endre seg mer. Ikke tenkt på korreksjon enda, prøv å ta tiden til hjelp. Når det gjelder korreksjon er det anbefalt å ta det to år etter første operasjon (kan ta det etter ett år, men det er ikke anbefalt) så syns ikke du skal stresse med det. Sender deg en klem og håper at ting ordner seg❤️ Anonymkode: 3981d...02b Når hadde du operasjon? Jeg skal nok vente en stund, minst 2 år. Men veldig lei meg over dette, om nesa mi har blitt skeiv og har droppet såå mye. Blir rett og slett deprimert. Kostet meg masse penger, og jeg går glipp av mange vakter pga jeg må være borte fra jobb så lenge. Vil ikke gå gjennom dette igjen Tusen takk for gode tanker ❤️ Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3036 Skrevet 6. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt shady at det er 3 uregistrerte og blokkerte brukere ... og det er 3/3 anmeldelsene liksom. Var på konsultasjon hos Emmet før jeg falt på Tvedt. Skjønner litt hva du snakker om. Det er jo en familiebedrift, ting er litt mer ´´slack´´. Han var veldig opphengt i visse ting, og mente at alle far midtøsten utelukkende hadde tykk hud (noe som ikke stemmer + jeg er ikke fra midtøstenmidtøsten, hvis det gir mening). Men det er EN ting han skal ha creds for, og det er det at han visste fra undersøkelsen at jeg hadde skeiv neseskilleveg. Plager dette deg veldig mye i hverdagen? Hadde du vondt i nesen din en stund? Min er fortsatt vond. Og hver gang jeg fjerner teipen blir smertene verre. Når hadde du operasjon? Jeg skal nok vente en stund, minst 2 år. Men veldig lei meg over dette, om nesa mi har blitt skeiv og har droppet såå mye. Blir rett og slett deprimert. Kostet meg masse penger, og jeg går glipp av mange vakter pga jeg må være borte fra jobb så lenge. Vil ikke gå gjennom dette igjen Tusen takk for gode tanker ❤️ Anonymkode: 26baf...a86 For to uker siden, og tuppen min er fremdeles hoven og jeg har lite følelse på nesevingene. Krysser fingrene for at nesen dropper litt. Skal på jobb på torsdag og arrene er fremdeles synlige og det er vanskelig å gjemme de med sminke, huden på nesen er også tørr og flasser litt, noe som gjør det enda vanskeligere å legge sminke. Jeg håper at du blir mer fornøyd med nesen etterhvert, men hvis du ikke blir fornøyd kan du ta neste operasjon når du har ferie slik at du ikke taper penger. Men ikke stress og få panikk, for det er lite du kan gjøre annet enn å vente ❤️ Anonymkode: 3981d...02b
Andrea87 Skrevet 6. oktober 2020 #3037 Skrevet 6. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: For to uker siden, og tuppen min er fremdeles hoven og jeg har lite følelse på nesevingene. Krysser fingrene for at nesen dropper litt. Skal på jobb på torsdag og arrene er fremdeles synlige og det er vanskelig å gjemme de med sminke, huden på nesen er også tørr og flasser litt, noe som gjør det enda vanskeligere å legge sminke. Jeg håper at du blir mer fornøyd med nesen etterhvert, men hvis du ikke blir fornøyd kan du ta neste operasjon når du har ferie slik at du ikke taper penger. Men ikke stress og få panikk, for det er lite du kan gjøre annet enn å vente ❤️ Anonymkode: 3981d...02b Vil du dele bilde i privat melding fra før og etter? Forstår veldig godt hvis du ikke vil, men jeg vil så gjerne se (det er jeg som snart også skal til Nimo)
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3038 Skrevet 7. oktober 2020 15 timer siden, Andrea87 skrev: Vil du dele bilde i privat melding fra før og etter? Forstår veldig godt hvis du ikke vil, men jeg vil så gjerne se (det er jeg som snart også skal til Nimo) Kan kanskje gjøre det når det meste av hevelsen er borte :) Er det lenge igjen til du skal opereres? Anonymkode: 3981d...02b
Andrea87 Skrevet 7. oktober 2020 #3039 Skrevet 7. oktober 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan kanskje gjøre det når det meste av hevelsen er borte Er det lenge igjen til du skal opereres? Anonymkode: 3981d...02b Kunne tenke meg å se når du fortsatt er hoven, innbiller meg at man ser det så godt selv, og at det ikke er så mange andre som legger merke til det. Men du bestemmer selv om du vil😊 Jeg skal operere i begynnelsen av november😊
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #3040 Skrevet 7. oktober 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: For to uker siden, og tuppen min er fremdeles hoven og jeg har lite følelse på nesevingene. Krysser fingrene for at nesen dropper litt. Skal på jobb på torsdag og arrene er fremdeles synlige og det er vanskelig å gjemme de med sminke, huden på nesen er også tørr og flasser litt, noe som gjør det enda vanskeligere å legge sminke. Jeg håper at du blir mer fornøyd med nesen etterhvert, men hvis du ikke blir fornøyd kan du ta neste operasjon når du har ferie slik at du ikke taper penger. Men ikke stress og få panikk, for det er lite du kan gjøre annet enn å vente ❤️ Anonymkode: 3981d...02b Jeg klarer ikke å bedømme hvordan man skal avgjøre om man har hevelse eller ikke. Tuppen min er nok hoven, da den er vond. Kom borti tippen når jeg skulle knipse til en sang, og fy søren det var vondt! Er det sånn for deg også? Etter to uker regner jeg med at vi har hevelse i hele nesen? Huden min er også veldig tørr på nesen. Men har begynt å vaske nesen hver dag med mild såpe og bruker krem etterpå. Funker litt, tror jeg. Anonymkode: 26baf...a86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå