Andrea87 Skrevet 30. september 2020 #2981 Skrevet 30. september 2020 Er så enig i det du skriver, dette er mine nøyaktige tanker også. Jeg har kommet frem til, at siden nesen «hemmer» meg såpass mye i hverdagen (føler det ikke hjelper med fine klær, sminke osv. fordi nesen er fortsatt der), så har jeg kommet frem til at jeg vil gjøre noe med dette. Det fortjener jeg. Har du operert deg ennå? Evt. hvor?
Andrea87 Skrevet 30. september 2020 #2982 Skrevet 30. september 2020 Du som opererte på Nimo forrige uke, har du tatt av gipsen ennå? Håper du vil oppdatere oss 😊
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2983 Skrevet 1. oktober 2020 Oppdatering: 2 dager siden jeg fjernet gipsen. Å fjerne stingene var ikke vonde, men det middelet de bruker for å fjerne limrester fra ansiktet var veldig ubehagelig og nesten vondt. Forventet en diger potetnese, siden alle videoene jeg har sett og alt jeg har lest har indikert til at du får en veldig stor nese pga hevelse. Derfor ble jeg mildt sagt sjokkert da jeg så meg i speilet og visste ikke hvordan jeg skulle reagere så jeg brøt ut i latter. Nesen var skeiv (da mener jeg skeiv) og kantete (av mangel for bedre ord) og spiss. Det så ut som en påtegnet karikaturnese. Måtte minne meg selv på at dette også er pga hevelse og at det skal forandre seg. Nesen har allerede ´´droppet´´litt fra det bildet jeg så rett etter operasjon, men håper til gudene at det ikke dropper enda mer fordi jeg liker at den er sånn som den er nå. Jeg hadde ingen blåmerker, og det synes jeg er merkelig da jeg har blåmerke på hånda etter narkose. Forventet bare ikke en så spiss nese, da kirurgen sa at huden min er på den tykke siden og at en veldig spiss nese er litt urealistisk. Sykepleier som fjernet gipsen lærte meg en teipemetode. Har vært livredd for at jeg har gjort dette feil. Så har gjort egen research og funnet en bedre måte å teipe på. Var jo redd for at feil teknikk kunne påvirke resultatet, men har falt til ro etter at jeg fant ut at teiping ikke kan påvirke neseformen. Det er kun for å unngå hevelse, som kan danne arr i vevet som KAN påvirke resultatet. Så nå er nesa mi dekket i teipen og jeg skal teipe det store deler av dagen i en uke, og etter en uke skal jeg gå over til å teipe på natten. Men siden jeg ikke skal på jobb før om et par uker vurderer jeg å fortsette å teipe store deler av dagen. Har ikke sett nesen min siden i går, men jeg kan se selv med teip på at den har blitt litt bedre. Jeg er utrolig spent. Og roligere. Har akseptert at jeg ikke får styre utkommet. Og blir det ikke som jeg ville, er nesen uansett bedre enn før. Og blir det veldig ille, får jeg vente et par år og fikse det på nytt. Men post-op. depresjon er en ekte ting, dere. Er fremdeles mye sliten. Jeg glemmer å drikke vann og jeg beveger meg ikke nok. Spiser dessverre ikke sunt nok heller. Må skjerpe meg der. Spør om det er noe, og jeg kan også dele bilder til de som er i samme båt som meg for å roe dere ned Anonymkode: 26baf...a86 1
Andrea87 Skrevet 1. oktober 2020 #2984 Skrevet 1. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering: 2 dager siden jeg fjernet gipsen. Å fjerne stingene var ikke vonde, men det middelet de bruker for å fjerne limrester fra ansiktet var veldig ubehagelig og nesten vondt. Forventet en diger potetnese, siden alle videoene jeg har sett og alt jeg har lest har indikert til at du får en veldig stor nese pga hevelse. Derfor ble jeg mildt sagt sjokkert da jeg så meg i speilet og visste ikke hvordan jeg skulle reagere så jeg brøt ut i latter. Nesen var skeiv (da mener jeg skeiv) og kantete (av mangel for bedre ord) og spiss. Det så ut som en påtegnet karikaturnese. Måtte minne meg selv på at dette også er pga hevelse og at det skal forandre seg. Nesen har allerede ´´droppet´´litt fra det bildet jeg så rett etter operasjon, men håper til gudene at det ikke dropper enda mer fordi jeg liker at den er sånn som den er nå. Jeg hadde ingen blåmerker, og det synes jeg er merkelig da jeg har blåmerke på hånda etter narkose. Forventet bare ikke en så spiss nese, da kirurgen sa at huden min er på den tykke siden og at en veldig spiss nese er litt urealistisk. Sykepleier som fjernet gipsen lærte meg en teipemetode. Har vært livredd for at jeg har gjort dette feil. Så har gjort egen research og funnet en bedre måte å teipe på. Var jo redd for at feil teknikk kunne påvirke resultatet, men har falt til ro etter at jeg fant ut at teiping ikke kan påvirke neseformen. Det er kun for å unngå hevelse, som kan danne arr i vevet som KAN påvirke resultatet. Så nå er nesa mi dekket i teipen og jeg skal teipe det store deler av dagen i en uke, og etter en uke skal jeg gå over til å teipe på natten. Men siden jeg ikke skal på jobb før om et par uker vurderer jeg å fortsette å teipe store deler av dagen. Har ikke sett nesen min siden i går, men jeg kan se selv med teip på at den har blitt litt bedre. Jeg er utrolig spent. Og roligere. Har akseptert at jeg ikke får styre utkommet. Og blir det ikke som jeg ville, er nesen uansett bedre enn før. Og blir det veldig ille, får jeg vente et par år og fikse det på nytt. Men post-op. depresjon er en ekte ting, dere. Er fremdeles mye sliten. Jeg glemmer å drikke vann og jeg beveger meg ikke nok. Spiser dessverre ikke sunt nok heller. Må skjerpe meg der. Spør om det er noe, og jeg kan også dele bilder til de som er i samme båt som meg for å roe dere ned Anonymkode: 26baf...a86 Det var du som var på Nimo, ikke sant? Det er jeg som skal dit om en måned. Er du alt i i alt fornøyd, bortsett fra at du synes nesen din er for spiss? Jeg er også redd for å få for spiss nese, kommer til å presisere dette en ekstra gang rett før operasjonen. Men som du skriver, så er jeg heller ikke innstilt på å få en perfekt nese. Jeg tenker litt sånn at nesen min kan umulig bli styggere enn den er nå. Om du vil dele før og etter-bilder meg med, så vil jeg veldig gjerne det. Kan gjøre det samme etter min operasjon.
Andrea87 Skrevet 1. oktober 2020 #2985 Skrevet 1. oktober 2020 Sa kirurgen forresten noe om det at nesen din var så skjev? Det er vel pga. hevelse, men kan ikke huske å ha lest noe sted at det er så vanlig med skjev nese med en gang gipsen er tatt av?
Andrea87 Skrevet 1. oktober 2020 #2986 Skrevet 1. oktober 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering: 2 dager siden jeg fjernet gipsen. Å fjerne stingene var ikke vonde, men det middelet de bruker for å fjerne limrester fra ansiktet var veldig ubehagelig og nesten vondt. Forventet en diger potetnese, siden alle videoene jeg har sett og alt jeg har lest har indikert til at du får en veldig stor nese pga hevelse. Derfor ble jeg mildt sagt sjokkert da jeg så meg i speilet og visste ikke hvordan jeg skulle reagere så jeg brøt ut i latter. Nesen var skeiv (da mener jeg skeiv) og kantete (av mangel for bedre ord) og spiss. Det så ut som en påtegnet karikaturnese. Måtte minne meg selv på at dette også er pga hevelse og at det skal forandre seg. Nesen har allerede ´´droppet´´litt fra det bildet jeg så rett etter operasjon, men håper til gudene at det ikke dropper enda mer fordi jeg liker at den er sånn som den er nå. Jeg hadde ingen blåmerker, og det synes jeg er merkelig da jeg har blåmerke på hånda etter narkose. Forventet bare ikke en så spiss nese, da kirurgen sa at huden min er på den tykke siden og at en veldig spiss nese er litt urealistisk. Sykepleier som fjernet gipsen lærte meg en teipemetode. Har vært livredd for at jeg har gjort dette feil. Så har gjort egen research og funnet en bedre måte å teipe på. Var jo redd for at feil teknikk kunne påvirke resultatet, men har falt til ro etter at jeg fant ut at teiping ikke kan påvirke neseformen. Det er kun for å unngå hevelse, som kan danne arr i vevet som KAN påvirke resultatet. Så nå er nesa mi dekket i teipen og jeg skal teipe det store deler av dagen i en uke, og etter en uke skal jeg gå over til å teipe på natten. Men siden jeg ikke skal på jobb før om et par uker vurderer jeg å fortsette å teipe store deler av dagen. Har ikke sett nesen min siden i går, men jeg kan se selv med teip på at den har blitt litt bedre. Jeg er utrolig spent. Og roligere. Har akseptert at jeg ikke får styre utkommet. Og blir det ikke som jeg ville, er nesen uansett bedre enn før. Og blir det veldig ille, får jeg vente et par år og fikse det på nytt. Men post-op. depresjon er en ekte ting, dere. Er fremdeles mye sliten. Jeg glemmer å drikke vann og jeg beveger meg ikke nok. Spiser dessverre ikke sunt nok heller. Må skjerpe meg der. Spør om det er noe, og jeg kan også dele bilder til de som er i samme båt som meg for å roe dere ned Anonymkode: 26baf...a86 Du sier du ikke beveger deg nok- men skal man ikke holde seg mest mulig i ro de 2 første ukene da..? Unnskyld for mye spørsmål🙈
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2987 Skrevet 1. oktober 2020 3 minutter siden, Andrea87 said: Sa kirurgen forresten noe om det at nesen din var så skjev? Det er vel pga. hevelse, men kan ikke huske å ha lest noe sted at det er så vanlig med skjev nese med en gang gipsen er tatt av? Nei, jeg har vært hos Tvedt. Jeg har ikke noe imot en spiss nese, har spisse trekk og det hadde kledd meg. Han sa bare at det var urealistisk pga huden min, og nesen min er ikke så spiss nå, den er helt perfekt balansert. Jeg bare forventet rundere nese pga det han sa, så jeg er overrasket og glad. Sender bilder snart. Nesen min var skeiv før operasjonen, ja. Men han fant ut under operasjonen at nesen også var skeiv inni. Har ikke snakket med han etter operasjonen (var sykepleier som tok av gipsen) men skal på kontrolltime om 1 mnd. og da forklarer han nok hva han har gjort. Vet ikke om han har gjort noe med skeive neseskilleveggen, men jeg håper det, da jeg faktisk kan huske at jeg tenkte jeg pustet litt mindre fra den ene neseboren. Det at nesen min fremstår så skeiv nå er mest sannsynlig pga. hevelsen. Hvis den blir skeiv etterhvert, er det nok fordi nesen min var skeiv, men humpen dekket over skeivheten. Så ved å gjøre humpen mindre, kommer også skeivheten betydelig frem. Håper jo selvfølgelig at Bjørn skjønte det selv, og at han ikke gjorde noe for at jeg skal få en ny skeivhet. Var skeiv på tuppen før. Nå er tuppen skeiv, så jeg håper ikke jeg får en skeiv neserygg. Orker ikke stresse om det nå, det tar jeg når det kommer. Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2988 Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, Andrea87 said: Du sier du ikke beveger deg nok- men skal man ikke holde seg mest mulig i ro de 2 første ukene da..? Unnskyld for mye spørsmål🙈 Man skal ikke løfte tungt eller anstrenge seg for mye, men bør absolutt gå turer o.l Bare leve vanlig sunt Anonymkode: 26baf...a86
Verje Skrevet 1. oktober 2020 #2989 Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering: 2 dager siden jeg fjernet gipsen. Å fjerne stingene var ikke vonde, men det middelet de bruker for å fjerne limrester fra ansiktet var veldig ubehagelig og nesten vondt. Forventet en diger potetnese, siden alle videoene jeg har sett og alt jeg har lest har indikert til at du får en veldig stor nese pga hevelse. Derfor ble jeg mildt sagt sjokkert da jeg så meg i speilet og visste ikke hvordan jeg skulle reagere så jeg brøt ut i latter. Nesen var skeiv (da mener jeg skeiv) og kantete (av mangel for bedre ord) og spiss. Det så ut som en påtegnet karikaturnese. Måtte minne meg selv på at dette også er pga hevelse og at det skal forandre seg. Nesen har allerede ´´droppet´´litt fra det bildet jeg så rett etter operasjon, men håper til gudene at det ikke dropper enda mer fordi jeg liker at den er sånn som den er nå. Jeg hadde ingen blåmerker, og det synes jeg er merkelig da jeg har blåmerke på hånda etter narkose. Forventet bare ikke en så spiss nese, da kirurgen sa at huden min er på den tykke siden og at en veldig spiss nese er litt urealistisk. Sykepleier som fjernet gipsen lærte meg en teipemetode. Har vært livredd for at jeg har gjort dette feil. Så har gjort egen research og funnet en bedre måte å teipe på. Var jo redd for at feil teknikk kunne påvirke resultatet, men har falt til ro etter at jeg fant ut at teiping ikke kan påvirke neseformen. Det er kun for å unngå hevelse, som kan danne arr i vevet som KAN påvirke resultatet. Så nå er nesa mi dekket i teipen og jeg skal teipe det store deler av dagen i en uke, og etter en uke skal jeg gå over til å teipe på natten. Men siden jeg ikke skal på jobb før om et par uker vurderer jeg å fortsette å teipe store deler av dagen. Har ikke sett nesen min siden i går, men jeg kan se selv med teip på at den har blitt litt bedre. Jeg er utrolig spent. Og roligere. Har akseptert at jeg ikke får styre utkommet. Og blir det ikke som jeg ville, er nesen uansett bedre enn før. Og blir det veldig ille, får jeg vente et par år og fikse det på nytt. Men post-op. depresjon er en ekte ting, dere. Er fremdeles mye sliten. Jeg glemmer å drikke vann og jeg beveger meg ikke nok. Spiser dessverre ikke sunt nok heller. Må skjerpe meg der. Spør om det er noe, og jeg kan også dele bilder til de som er i samme båt som meg for å roe dere ned Anonymkode: 26baf...a86 Vil veldig gjerne ha bilde! Skal operere snart!
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2990 Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, Andrea87 skrev: Det var du som var på Nimo, ikke sant? Det er jeg som skal dit om en måned. Er du alt i i alt fornøyd, bortsett fra at du synes nesen din er for spiss? Jeg er også redd for å få for spiss nese, kommer til å presisere dette en ekstra gang rett før operasjonen. Men som du skriver, så er jeg heller ikke innstilt på å få en perfekt nese. Jeg tenker litt sånn at nesen min kan umulig bli styggere enn den er nå. Om du vil dele før og etter-bilder meg med, så vil jeg veldig gjerne det. Kan gjøre det samme etter min operasjon. Nei, det er ikke meg du siterer. Du må se på AB-koden. Jeg var på Nimo og jeg fikk ikke en skjev nese, men tuppen min er - i motsetning til den du siterer - hoven. Har tatt av stingene og angrer ikke på operasjonen, nesen er hoven, men smalere enn den var før, men den vil bli enda smalere når hevelsen er borte. Er glad for at jeg er ferdig, nå skal jeg bare gjøre det jeg kan for at arrene skal bli fine:) Anonymkode: 3981d...02b
Andrea87 Skrevet 1. oktober 2020 #2991 Skrevet 1. oktober 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke meg du siterer. Du må se på AB-koden. Jeg var på Nimo og jeg fikk ikke en skjev nese, men tuppen min er - i motsetning til den du siterer - hoven. Har tatt av stingene og angrer ikke på operasjonen, nesen er hoven, men smalere enn den var før, men den vil bli enda smalere når hevelsen er borte. Er glad for at jeg er ferdig, nå skal jeg bare gjøre det jeg kan for at arrene skal bli fine:) Anonymkode: 3981d...02b Åja, har ikke fått med meg at det finnes en kode å se etter🙈 Var det du som opererte for kort tid siden?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2992 Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, Andrea87 skrev: Åja, har ikke fått med meg at det finnes en kode å se etter🙈 Var det du som opererte for kort tid siden? Opererte meg for kort tid siden ja og tok av stingene for denne uken. Nesen min er hoven, den er mindre enn den var før operasjonen, men den er hoven og jeg gleder meg til det meste av hevelsen har gått bort. Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2993 Skrevet 1. oktober 2020 3 timer siden, Andrea87 skrev: Det var du som var på Nimo, ikke sant? Det er jeg som skal dit om en måned. Er du alt i i alt fornøyd, bortsett fra at du synes nesen din er for spiss? Jeg er også redd for å få for spiss nese, kommer til å presisere dette en ekstra gang rett før operasjonen. Men som du skriver, så er jeg heller ikke innstilt på å få en perfekt nese. Jeg tenker litt sånn at nesen min kan umulig bli styggere enn den er nå. Om du vil dele før og etter-bilder meg med, så vil jeg veldig gjerne det. Kan gjøre det samme etter min operasjon. Dersom dette er tilfellet, at du syns du har en så fæl nesen som ikke kan (etter din mening) bli styggere, ville jeg uten tvil tatt operasjonen. Hadde du hatt en nese som nesen var OK og bare ønsket å ta en operasjon for å gjøre den perfekt så ville jeg revurdert operasjon. Anonymkode: 3981d...02b
Andrea87 Skrevet 1. oktober 2020 #2994 Skrevet 1. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom dette er tilfellet, at du syns du har en så fæl nesen som ikke kan (etter din mening) bli styggere, ville jeg uten tvil tatt operasjonen. Hadde du hatt en nese som nesen var OK og bare ønsket å ta en operasjon for å gjøre den perfekt så ville jeg revurdert operasjon. Anonymkode: 3981d...02b Jeg hadde aldri i verden turt å legge meg under kniven dersom jeg hadde syntes at nesen min var ok. Men jeg hater nesen min, virkelig. Det jeg derimot er redd for, er at hele ansiktet mitt skal se annerledes ut etter neseoperasjonen, jeg er nemlig veldig fornøyd med resten av ansiktet- bortsett fra nesen. Vil bare at nesen skal endres, ikke noe annet. Håper dette ga mening..
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2995 Skrevet 1. oktober 2020 Akkurat nå, Andrea87 skrev: Jeg hadde aldri i verden turt å legge meg under kniven dersom jeg hadde syntes at nesen min var ok. Men jeg hater nesen min, virkelig. Det jeg derimot er redd for, er at hele ansiktet mitt skal se annerledes ut etter neseoperasjonen, jeg er nemlig veldig fornøyd med resten av ansiktet- bortsett fra nesen. Vil bare at nesen skal endres, ikke noe annet. Håper dette ga mening.. Skjønner deg godt, og hvis du føler det slik syns jeg du skal ta den operasjonen. Jeg har aldri hatet nesen min og aldri fått kommentarer om den, men jeg likte den ikke og sammenlignet meg selv med andre som hadde det jeg mente hadde perfekt nese. Nesen min så sikkert pen ut for andre etter den første operasjonen, men jeg syntes ikke at nesevingene passet til resten av nesen og jeg syns tuppen gikk litt for mye oppover, og det var dette jeg rettet på. Nesen er smalere, men tuppen er ganske hoven (tror ikke andre vil legge merke til hevelsen, men jeg ser det selv). Det jeg syns du skal tenke på hvis du vurderer å gjøre neseryggen smalere, er å vurdere om nesevingene blir for brede for neseryggen. Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2996 Skrevet 1. oktober 2020 9 minutter siden, Andrea87 skrev: Jeg hadde aldri i verden turt å legge meg under kniven dersom jeg hadde syntes at nesen min var ok. Men jeg hater nesen min, virkelig. Det jeg derimot er redd for, er at hele ansiktet mitt skal se annerledes ut etter neseoperasjonen, jeg er nemlig veldig fornøyd med resten av ansiktet- bortsett fra nesen. Vil bare at nesen skal endres, ikke noe annet. Håper dette ga mening.. Da jeg var på kontroll etter operasjonen møtte jeg ei jente på venterommet som også skulle ta neseplastikk og hun hadde en lang og stor ørnenese, og for å være helt ærlig, skjønner jeg godt at man ønsker å gjøre noe med en slik nese. Det høres ganske slemt ut, men jeg forstår det hvis det er noe som plager en i hverdagen. Anonymkode: 3981d...02b 1
Andrea87 Skrevet 1. oktober 2020 #2997 Skrevet 1. oktober 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var på kontroll etter operasjonen møtte jeg ei jente på venterommet som også skulle ta neseplastikk og hun hadde en lang og stor ørnenese, og for å være helt ærlig, skjønner jeg godt at man ønsker å gjøre noe med en slik nese. Det høres ganske slemt ut, men jeg forstår det hvis det er noe som plager en i hverdagen. Anonymkode: 3981d...02b Helt enig. Om det var på Nimo, så var det kanskje meg du møtte🤣🙈
Marthe123 Skrevet 1. oktober 2020 #2998 Skrevet 1. oktober 2020 Ser flere har prøvd å få et svar på dette før, men er det virkelig ingen her som har erfaring med Utvoll? :) Var på konsultasjon med Haug for et par år siden, men følte meg ikke sikker på at jeg ville operere på den tiden. Nå føler jeg meg klar og står mellom Utvoll (fordi jeg har veldig gode erfaringer med fornebu klinikken, som gjør at det føles tryggere) eller Chiu (lest mye bra om han her og virker som han spesialiserer seg mer på neser?)
Andrea87 Skrevet 1. oktober 2020 #2999 Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, Marthe123 skrev: Ser flere har prøvd å få et svar på dette før, men er det virkelig ingen her som har erfaring med Utvoll? Var på konsultasjon med Haug for et par år siden, men følte meg ikke sikker på at jeg ville operere på den tiden. Nå føler jeg meg klar og står mellom Utvoll (fordi jeg har veldig gode erfaringer med fornebu klinikken, som gjør at det føles tryggere) eller Chiu (lest mye bra om han her og virker som han spesialiserer seg mer på neser?) Jeg har ikke hørt så mye om Jørgen Utvoll når det kommer til neseplastikk (virker ikke som så mange bruker han?) Chiu har jo etter det jeg har lest, mange fornøyde kunder etter neseplastikk- men har ikke holdt på i så mange år. For min del, så legger jeg mye vekt på antall år erfaring, og antall utførte neseoperasjoner, samt følelsen jeg får av kirurgen på konsultasjon. Har vært hos Westvik, Tvedt og Haug. Jeg synes Haug hadde en ordentlig «plan» på hva han mente burde gjøres med nesen min. De andre var litt sånn «du har jo en litt komplisert nese, men det skal vi ordne». Fikk liksom ikke noe godt svar på deres operasjonsplan. I tillegg har Haug lang erfaring (over 2000 neseplastikker), og han ga meg trygghetsfølelse under konsultasjon. Derfor har jeg valgt han, skal operere om 1 måned. Når det er sagt, så er det både vanskelig og skummelt uansett- alle kirurger har jo misfornøyde kunder.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #3000 Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, Andrea87 skrev: Helt enig. Om det var på Nimo, så var det kanskje meg du møtte🤣🙈 Så morsomt. Da har du nok sett meg 😁 Har du mørkt hår? Anonymkode: 3981d...02b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå