AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2961 Del Skrevet 27. september 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke veldig mye pga gipsen, men jeg fikk se et bilde rett etter operasjonen. Vi får se når jeg fjerner gipsen. Har en følelse om at det er 80% sannsynlighet for at jeg blir fornøyd. Det er gode marginer. Anonymkode: 26baf...a86 Krysser fingrene for at du blir fornøyd! Jeg klarer ikke å forestille meh helt hvordan nesen min vil se ut, ser jo at den er litt hoven. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 27. september 2020 #2962 Del Skrevet 27. september 2020 Dere som har gjort mye på nesetippen- var dere fortsatt veldig hovne etter ca.2 måneder...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2963 Del Skrevet 27. september 2020 32 minutter siden, Andrea87 said: Dere som har gjort mye på nesetippen- var dere fortsatt veldig hovne etter ca.2 måneder...? Nesetippen har jeg lest veldig mye at er den delen på nesen som du er lengst hoven på. Du kan forvente å være hoven der fra. ca 6mnd til 1 eller 1,5 år Anonymkode: 26baf...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 27. september 2020 #2964 Del Skrevet 27. september 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nesetippen har jeg lest veldig mye at er den delen på nesen som du er lengst hoven på. Du kan forvente å være hoven der fra. ca 6mnd til 1 eller 1,5 år Anonymkode: 26baf...a86 Jeg har også lest det, og fikk også beskjed av kirurgen om at endelig resultatet kan sees først etter 1 år. Men det jeg lurer på er om det da ved ca. 2 måneder i hovedsak er hevelse man ser selv, eller om det fortsatt er type avatar-hevelse, slik at andre legger merke til det med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #2965 Del Skrevet 28. september 2020 17 hours ago, Andrea87 said: Jeg har også lest det, og fikk også beskjed av kirurgen om at endelig resultatet kan sees først etter 1 år. Men det jeg lurer på er om det da ved ca. 2 måneder i hovedsak er hevelse man ser selv, eller om det fortsatt er type avatar-hevelse, slik at andre legger merke til det med en gang. I følge google kan du få en god idee om hvordan nesen din er etter 2-3 måneder. Mye av hevelsen vil være borte innen denne tid. Starter liksom oppefra og jobber seg nedover. Anonymkode: 26baf...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 28. september 2020 #2966 Del Skrevet 28. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I følge google kan du få en god idee om hvordan nesen din er etter 2-3 måneder. Mye av hevelsen vil være borte innen denne tid. Starter liksom oppefra og jobber seg nedover. Anonymkode: 26baf...a86 Ok, håper det. Skal på jobb igjen etter 8 uker. Håper for alt i verden at det ikke er skikkelig synlig (selv om jeg skal gjøre en god del med nesetippen). Tenker uansett å klippe håret og «begynne» med briller rett før jobb igjen, håper dette kan ta bort noe av fokuset fra nesen.. 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #2967 Del Skrevet 28. september 2020 14 minutter siden, Andrea87 said: Ok, håper det. Skal på jobb igjen etter 8 uker. Håper for alt i verden at det ikke er skikkelig synlig (selv om jeg skal gjøre en god del med nesetippen). Tenker uansett å klippe håret og «begynne» med briller rett før jobb igjen, håper dette kan ta bort noe av fokuset fra nesen.. 🙈 Hadde unngått brillebruk noen måneder etter operasjonen! Anonymkode: 26baf...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 28. september 2020 #2968 Del Skrevet 28. september 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde unngått brillebruk noen måneder etter operasjonen! Anonymkode: 26baf...a86 Står at man kan bruke briller etter 4-6 uker, det var dette kirurgen også sa. Men jeg må jo ikke det, da jeg egentlig ikke trenger briller- men tenker at det kunne være kjekt for å flytte fokuset fra nesen 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2969 Del Skrevet 29. september 2020 På 28.9.2020 den 14.58, Andrea87 skrev: Ok, håper det. Skal på jobb igjen etter 8 uker. Håper for alt i verden at det ikke er skikkelig synlig (selv om jeg skal gjøre en god del med nesetippen). Tenker uansett å klippe håret og «begynne» med briller rett før jobb igjen, håper dette kan ta bort noe av fokuset fra nesen.. 🙈 Jeg forstår at du ikke vil det skal være synlig for andre, så sikkert greit å farge håret eller gjøre noe for å få fokuset bort fra nesen, men jeg syns ikke du (eller noen andre) skal skamme dere over å operere nesen deres. Ingen som opererer nesen ønsker å få et "unaturlig" utseende, ikke et unaturlig utseende slik man får av mange plastiske operasjoner. Jeg var redd før jeg skulle operere nesen, men jeg endret meg ikke som person på grunn av en liten operasjon, er fremdeles den jeg var før operasjonen, så å dømme meg på grunn av en slik operasjon ville vært latterlig. Jeg har aldri blitt mobbet på grunn av den nesen jeg hadde og jeg hadde heller ikke en nese som var stygg, men jeg av en eller annen grunn var jeg ikke fornøyd og jeg bestemt meg for å gjøre noe med det etter å ha tenkt på det i veldig mange år. Det var rart å se meg selv i speilet etter operasjonen, det var ikke en dramatisk endring, men det var endring og da hevelsen hadde gått bort, syns jeg ikke nesevingene og tuppen passet til neseryggen, og det var dette jeg gjorde endringer på nå. Har tatt bort stingene og er klar over at jeg ikke vil se så mye endringer siden nesen er hoven, nesen er mindre enn før operasjonen, men det vil bli litt mindre når alt av hevelse har gått bort. Syns nesen ser naturlig ut nå, til tross for hevelse, så jeg er glad for at jeg utførte denne operasjonen. Nå er det bare å håpe på at arrene ikke blir så synlige. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2970 Del Skrevet 29. september 2020 På 28.9.2020 den 15.50, Andrea87 skrev: Står at man kan bruke briller etter 4-6 uker, det var dette kirurgen også sa. Men jeg må jo ikke det, da jeg egentlig ikke trenger briller- men tenker at det kunne være kjekt for å flytte fokuset fra nesen 😉 Hvis du ikke skal på jobb før etter åtte uker etter operasjonen, må du bare slappe av med tanke på hevelse, det meste av hevelsen skal forsvinne etter de første ukene. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 29. september 2020 #2971 Del Skrevet 29. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke skal på jobb før etter åtte uker etter operasjonen, må du bare slappe av med tanke på hevelse, det meste av hevelsen skal forsvinne etter de første ukene. Anonymkode: 3981d...02b Håper det. Men siden det står overalt at nesetippen er den delen det tar lengst tid før hevelse forsvinner fra- opp mot ett år, så vil jeg jo tro at jeg, tross tynn/normal hud, fortsatt vil være veldig hoven ved 8 uker.. Prøver å forberede meg så godt jeg kan få det som venter meg etter operasjonen, men herregud så skummelt det er. Vil bare ha dette overstått og få tilbake livet mitt, for det er sånn det føles nå (overfladisk ja, men tror mange av dere skjønner hva jeg mener). Livet er litt på vent, fordi alt jeg gjør er å tenke på denne operasjonen som snart kommer og tiden som følger etter operasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 29. september 2020 #2972 Del Skrevet 29. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at du ikke vil det skal være synlig for andre, så sikkert greit å farge håret eller gjøre noe for å få fokuset bort fra nesen, men jeg syns ikke du (eller noen andre) skal skamme dere over å operere nesen deres. Ingen som opererer nesen ønsker å få et "unaturlig" utseende, ikke et unaturlig utseende slik man får av mange plastiske operasjoner. Jeg var redd før jeg skulle operere nesen, men jeg endret meg ikke som person på grunn av en liten operasjon, er fremdeles den jeg var før operasjonen, så å dømme meg på grunn av en slik operasjon ville vært latterlig. Jeg har aldri blitt mobbet på grunn av den nesen jeg hadde og jeg hadde heller ikke en nese som var stygg, men jeg av en eller annen grunn var jeg ikke fornøyd og jeg bestemt meg for å gjøre noe med det etter å ha tenkt på det i veldig mange år. Det var rart å se meg selv i speilet etter operasjonen, det var ikke en dramatisk endring, men det var endring og da hevelsen hadde gått bort, syns jeg ikke nesevingene og tuppen passet til neseryggen, og det var dette jeg gjorde endringer på nå. Har tatt bort stingene og er klar over at jeg ikke vil se så mye endringer siden nesen er hoven, nesen er mindre enn før operasjonen, men det vil bli litt mindre når alt av hevelse har gått bort. Syns nesen ser naturlig ut nå, til tross for hevelse, så jeg er glad for at jeg utførte denne operasjonen. Nå er det bare å håpe på at arrene ikke blir så synlige. Anonymkode: 3981d...02b Takk for svar😊 Hvor opererte du? Og hvor lang tid tok det før du følte deg som «normal» igjen, tenker da på det å orke hverdagslige aktiviteter ol.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2973 Del Skrevet 29. september 2020 Jeg «burde» vel egentlig operert nesegrevet selv. Har lært her inne at jeg har en lang nese siden den går til ledd nr 2 på pekefingeren når jeg holder fingertuppen inntil neseroten. Nesen er også bred nederst med brede nesevinger og store nesebor. Når jeg smiler eller ler blir nesa nesten «flat» og nesevingene utvider seg enda mer. Syns den ser lang ut i profil og, men de store neseborene og de brede nesevingene er det som plager meg mest. Har frie luftveier i det minste med store nesebor da, men jeg skulle ønske jeg hadde en liten, smal og feminin nese. Jeg kommer nok ikke til å ta noen operasjon da jeg er alvorlig kronisk syk med nedsatt immunforsvar og har vel egentlig ikke råd til det heller, men syns det er spennende å lese i denne tråden likevel. Sliter veldig med selvtilliten, så er kanskje litt triggende, men likevel spennende. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette når jeg ikke skal operere, men dere vet nok hva jeg snakker om. Anonymkode: 1da5d...b68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2974 Del Skrevet 29. september 2020 1 time siden, Andrea87 skrev: Håper det. Men siden det står overalt at nesetippen er den delen det tar lengst tid før hevelse forsvinner fra- opp mot ett år, så vil jeg jo tro at jeg, tross tynn/normal hud, fortsatt vil være veldig hoven ved 8 uker.. Prøver å forberede meg så godt jeg kan få det som venter meg etter operasjonen, men herregud så skummelt det er. Vil bare ha dette overstått og få tilbake livet mitt, for det er sånn det føles nå (overfladisk ja, men tror mange av dere skjønner hva jeg mener). Livet er litt på vent, fordi alt jeg gjør er å tenke på denne operasjonen som snart kommer og tiden som følger etter operasjonen. 75-80% av hevelsen er borte etter de første ukene. Du vil ikke selv legge merke til hevelsen når det har gått noen uker, siden det meste er borte da. Det er sant at du kan ha hevelse i opptil ett år, men det er ikke hevelse som er så synlig. Jeg la ikke merke til hevelsen etter at det hadde gått 14 dager, men jeg la merke til etter noen måneder at nesen hadde blitt mindre og smalere. Skjønner godt at du vil ha dette overstått, hadde samme følelse og er glad for at jeg er ferdig nå, håper bare at arrene ikke vil bli synlige. Jeg har fjernet stingene, men området hvor stingene var er rødt og det har dannet seg litt skorpe der, nå skal jeg bare fokusere på være forsiktig med nesen de neste ukene. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2975 Del Skrevet 29. september 2020 1 time siden, Andrea87 skrev: Takk for svar😊 Hvor opererte du? Og hvor lang tid tok det før du følte deg som «normal» igjen, tenker da på det å orke hverdagslige aktiviteter ol.? Opererte meg på Nimo! Jeg var tilbake på jobb og på forelesning etter litt over to uker, så sliten ut og følte ikke som meg selv før det hadde gått en måned, men det var ikke på grunn av hevelse, men at ansiktet så litt "dratt" ut på en måte, som om jeg ikke hadde sovet på en uke. Jeg har lys hud uten en kvise og flekk i ansiktet, så alle blåmerker, sprengte blodkar, osv. var veldig synlig. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2976 Del Skrevet 29. september 2020 1 time siden, Andrea87 skrev: Håper det. Men siden det står overalt at nesetippen er den delen det tar lengst tid før hevelse forsvinner fra- opp mot ett år, så vil jeg jo tro at jeg, tross tynn/normal hud, fortsatt vil være veldig hoven ved 8 uker.. Prøver å forberede meg så godt jeg kan få det som venter meg etter operasjonen, men herregud så skummelt det er. Vil bare ha dette overstått og få tilbake livet mitt, for det er sånn det føles nå (overfladisk ja, men tror mange av dere skjønner hva jeg mener). Livet er litt på vent, fordi alt jeg gjør er å tenke på denne operasjonen som snart kommer og tiden som følger etter operasjonen. Jeg var på jobb etter 7 dager, hevelsen var ikke synlig da. Hadde et bittelite blåmerke igjen, men det var det hele. Så etter 8 uker ser det helt sikkert fint ut! Anonymkode: 4155e...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2977 Del Skrevet 29. september 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg «burde» vel egentlig operert nesegrevet selv. Har lært her inne at jeg har en lang nese siden den går til ledd nr 2 på pekefingeren når jeg holder fingertuppen inntil neseroten. Nesen er også bred nederst med brede nesevinger og store nesebor. Når jeg smiler eller ler blir nesa nesten «flat» og nesevingene utvider seg enda mer. Syns den ser lang ut i profil og, men de store neseborene og de brede nesevingene er det som plager meg mest. Har frie luftveier i det minste med store nesebor da, men jeg skulle ønske jeg hadde en liten, smal og feminin nese. Jeg kommer nok ikke til å ta noen operasjon da jeg er alvorlig kronisk syk med nedsatt immunforsvar og har vel egentlig ikke råd til det heller, men syns det er spennende å lese i denne tråden likevel. Sliter veldig med selvtilliten, så er kanskje litt triggende, men likevel spennende. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette når jeg ikke skal operere, men dere vet nok hva jeg snakker om. Anonymkode: 1da5d...b68 Det er ingen som burde operere seg, men hvis det er noe som plager deg i hverdagen så syns jeg ikke det skader å gå på konsultasjon for å høre hva man oppnå, pris, osv. Jeg har aldri møtt en person og reagert på hvordan nesen deres ser ut, men når det gjelder meg selv, har jeg aldri følt at nesen min var noe som passet til ansiktet mitt og jeg tenkte veldig lenge før jeg tok avgjørelse om å operere meg. Jeg kommer ikke til å ta flere plastiske operasjoner, så jeg er glad for at dette kapittelet av livet mitt er over snart. Jeg syns man skal være litt forsiktig hvis man har en ganske pen nese i utgangspunktet og bare vil gjøre noen endringer for å gjøre den helt perfekt, da ville jeg vurdert om det er verdt risikoen. Jeg ville plassert meg selv i denne kategorien og etter den første operasjonen så endret smilet mitt litt, eller nesen fikk en fasong jeg ikke likte når jeg smilte, så jeg er glad for at kirurgen var villig til å utføre en korreksjon. Nå er jeg ferdig med alt av plastiske operasjoner og håper at arrene blir fine. Anonymkode: 3981d...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 29. september 2020 #2978 Del Skrevet 29. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: 75-80% av hevelsen er borte etter de første ukene. Du vil ikke selv legge merke til hevelsen når det har gått noen uker, siden det meste er borte da. Det er sant at du kan ha hevelse i opptil ett år, men det er ikke hevelse som er så synlig. Jeg la ikke merke til hevelsen etter at det hadde gått 14 dager, men jeg la merke til etter noen måneder at nesen hadde blitt mindre og smalere. Skjønner godt at du vil ha dette overstått, hadde samme følelse og er glad for at jeg er ferdig nå, håper bare at arrene ikke vil bli synlige. Jeg har fjernet stingene, men området hvor stingene var er rødt og det har dannet seg litt skorpe der, nå skal jeg bare fokusere på være forsiktig med nesen de neste ukene. Anonymkode: 3981d...02b Hvor har du operert? Og gjorde du mye med nesetippen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 29. september 2020 #2979 Del Skrevet 29. september 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opererte meg på Nimo! Jeg var tilbake på jobb og på forelesning etter litt over to uker, så sliten ut og følte ikke som meg selv før det hadde gått en måned, men det var ikke på grunn av hevelse, men at ansiktet så litt "dratt" ut på en måte, som om jeg ikke hadde sovet på en uke. Jeg har lys hud uten en kvise og flekk i ansiktet, så alle blåmerker, sprengte blodkar, osv. var veldig synlig. Anonymkode: 3981d...02b Når opererte du? Gjorde du mye med nesetippen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2980 Del Skrevet 30. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at du ikke vil det skal være synlig for andre, så sikkert greit å farge håret eller gjøre noe for å få fokuset bort fra nesen, men jeg syns ikke du (eller noen andre) skal skamme dere over å operere nesen deres. Ingen som opererer nesen ønsker å få et "unaturlig" utseende, ikke et unaturlig utseende slik man får av mange plastiske operasjoner. Jeg var redd før jeg skulle operere nesen, men jeg endret meg ikke som person på grunn av en liten operasjon, er fremdeles den jeg var før operasjonen, så å dømme meg på grunn av en slik operasjon ville vært latterlig. Jeg har aldri blitt mobbet på grunn av den nesen jeg hadde og jeg hadde heller ikke en nese som var stygg, men jeg av en eller annen grunn var jeg ikke fornøyd og jeg bestemt meg for å gjøre noe med det etter å ha tenkt på det i veldig mange år. Det var rart å se meg selv i speilet etter operasjonen, det var ikke en dramatisk endring, men det var endring og da hevelsen hadde gått bort, syns jeg ikke nesevingene og tuppen passet til neseryggen, og det var dette jeg gjorde endringer på nå. Har tatt bort stingene og er klar over at jeg ikke vil se så mye endringer siden nesen er hoven, nesen er mindre enn før operasjonen, men det vil bli litt mindre når alt av hevelse har gått bort. Syns nesen ser naturlig ut nå, til tross for hevelse, så jeg er glad for at jeg utførte denne operasjonen. Nå er det bare å håpe på at arrene ikke blir så synlige. Anonymkode: 3981d...02b Trengte denne!! Jeg har hadd så mye frykt i det siste med hva andre kommer til å tenke om de ser det, slekt, familie, venner, gamle klassekompiser... kommer jeg til å ville bli tatt bilde av, være redd for at noen skal sammenligne gamle bilder... jeg har følt meg feil fordi jeg skal operere nesen, kan jeg ikke bare leve med nesen jeg har... og har to venner som har ganske like neser som meg men ikke gjort noe, og tørr ikke si noe til de heller.... samtidig som jeg er så redd for at hva om den ser veldig operert ut, eller om man får noen komplikasjoner som gjør at det i alle fall kommer frem..... har noen her fått høre noe i ettertid? Og er det noen her inne som angrer på at man opererte, at nesen var bedre før? Anonymkode: d2cbe...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå