AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2921 Skrevet 22. september 2020 1 time siden, Orangechic skrev: Det ene har du helt rett i, jeg har lite peiling på rensing av sår. Når det gjelder hvorfor jeg gir rådene er det fordi det står skrevet i dokumentet fra klinikken at de anbefaler å rense såret med vann og q-tips. Send meg gjerne en melding privat, så kan jeg sende deg bilde av skrivet hvor det står som jeg fortsatt har hjemme 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gir du råd når du åpenbart ikke har peiling på hvordan man behandler operasjonssår? Tørre sår skal IKKE fuktes med vann og iallfall ikke med en q-tips som ikke er steril. Anonymkode: 39ea2...326 Jeg tror dere misforstår hverandre her litt. Oeangechic sa vel aldri at hun renset sårene med q-tips og vann, men blod som hadde rent ut av nesen og størknet. Jeg snakket med kirurgen som opererte meg som anbefalte meg å rense størknet blod med q-tips og pyrisept, men har renset de med q-tips og vann og var redd for at jeg gjorde noe galt, så greit å lese at du har fått beskjed fra klinikken din om at det var anbefalt. Skal innom en tur på apoteket og kjøpe pyrisept i morgen, hvis jeg tør å gå ut da, ser forferdelig ut med sting med størknet blod og kompress under nesen. Anonymkode: 3981d...02b
Orangechic Skrevet 22. september 2020 #2922 Skrevet 22. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror dere misforstår hverandre her litt. Oeangechic sa vel aldri at hun renset sårene med q-tips og vann, men blod som hadde rent ut av nesen og størknet. Jeg snakket med kirurgen som opererte meg som anbefalte meg å rense størknet blod med q-tips og pyrisept, men har renset de med q-tips og vann og var redd for at jeg gjorde noe galt, så greit å lese at du har fått beskjed fra klinikken din om at det var anbefalt. Skal innom en tur på apoteket og kjøpe pyrisept i morgen, hvis jeg tør å gå ut da, ser forferdelig ut med sting med størknet blod og kompress under nesen. Anonymkode: 3981d...02b Jepp. Dette står i skrivet; "Rundt neseåpningen anbefales å rense fri for skorper med forsiktig bruk av q-tips fuktet i kaldt vann". Som sagt brukte jeg i tillegg sårdesinfeksjon under nesen hvor de største stingene er Husk at du kan bestille ting sendt hjem på apoteket også om du ikke vil ut
Andrea87 Skrevet 22. september 2020 #2923 Skrevet 22. september 2020 10 minutter siden, Orangechic skrev: Jepp. Dette står i skrivet; "Rundt neseåpningen anbefales å rense fri for skorper med forsiktig bruk av q-tips fuktet i kaldt vann". Som sagt brukte jeg i tillegg sårdesinfeksjon under nesen hvor de største stingene er Husk at du kan bestille ting sendt hjem på apoteket også om du ikke vil ut Men når gips og sting fjernes etter en uke, tas eventuelle rester av størknet blod og skorper bort av kirurgen samtidig da?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2924 Skrevet 22. september 2020 23 minutter siden, Andrea87 skrev: Men når gips og sting fjernes etter en uke, tas eventuelle rester av størknet blod og skorper bort av kirurgen samtidig da? Med meg rengjorde han nesen og satte på teip. Hadde ikke så mye størknet blod rundt heller etter 1 uke😊 Anonymkode: c196d...90d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2925 Skrevet 22. september 2020 Nå sitter jeg hjemme i stuebordet nyoperert. Synes Tvedt er litt sånn .. kjapp. Jeg synes det var uvant å se meg selv i de simulerte bildene så jeg trengte et lite øyeblikk. Han sa at hvis jeg er veldig skeptisk er jeg kanskje ikke moden inni hodet til å operere. Fikk sett ett bilde rett etter operasjonen. Bildet ser bra ut. Virket dog som om han visste hva han gjorde. Så hvis resultatet blir bra driter jeg i hvordan han er som person. Han er liksom så ´´kjapp´´og ´´uninteressert´´samtidig hyggelig og selvsikker og noen ganger empatisk. Det siste jeg husker er at jeg pustet inn på oksygenmasken og sa ´´Nå kjenner jeg at noe skjer´´, og i neste sekund hører jeg ´´nå må du våkne!´´av en hyggelig kvinnestemme. Husker jeg våknet fra en drøm, men husker ikke drømmen. Jeg var ´´klar´´i hodet umiddelbart. Måtte vente 45 min, og ville ikke ha mat. Var veldig, veldig klar for å dra hjem. Nå, 3-4 timer etter operasjonen, så kjenner jeg at det trykker veldig i hodet ved pannen. Det er mest ubehagelig. Jeg vil aldri ha det sånn igjen. Gruer meg til å ikke kunne sove vanlig. Gruer meg til å måtte kjøre langt igjen kun for å fjerne tampongene i morgen tidlig. Gruer meg til å vente en hel uke før jeg kan se den nye nesa mi. Men aller mest gleder jeg meg til trykkingen er borte. Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2926 Skrevet 22. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Nå sitter jeg hjemme i stuebordet nyoperert. Anonymkode: 26baf...a86 stuebordet? Wow. kanskje ikke helt klar likevel. Mente sofaen! Anonymkode: 26baf...a86 2
Orangechic Skrevet 22. september 2020 #2927 Skrevet 22. september 2020 49 minutter siden, Andrea87 skrev: Men når gips og sting fjernes etter en uke, tas eventuelle rester av størknet blod og skorper bort av kirurgen samtidig da? Ja, det gjør de Skorpene mine som var igjen var festet på stingene, så de må bort. Og så renser de litt ned i nesen også, så det ikke ligger noe grums igjen der. Var ganske behagelig å få alt ut samtidig som rørene, så det er ikke noe å grue seg til
Verje Skrevet 22. september 2020 #2928 Skrevet 22. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå sitter jeg hjemme i stuebordet nyoperert. Synes Tvedt er litt sånn .. kjapp. Jeg synes det var uvant å se meg selv i de simulerte bildene så jeg trengte et lite øyeblikk. Han sa at hvis jeg er veldig skeptisk er jeg kanskje ikke moden inni hodet til å operere. Fikk sett ett bilde rett etter operasjonen. Bildet ser bra ut. Virket dog som om han visste hva han gjorde. Så hvis resultatet blir bra driter jeg i hvordan han er som person. Han er liksom så ´´kjapp´´og ´´uninteressert´´samtidig hyggelig og selvsikker og noen ganger empatisk. Det siste jeg husker er at jeg pustet inn på oksygenmasken og sa ´´Nå kjenner jeg at noe skjer´´, og i neste sekund hører jeg ´´nå må du våkne!´´av en hyggelig kvinnestemme. Husker jeg våknet fra en drøm, men husker ikke drømmen. Jeg var ´´klar´´i hodet umiddelbart. Måtte vente 45 min, og ville ikke ha mat. Var veldig, veldig klar for å dra hjem. Nå, 3-4 timer etter operasjonen, så kjenner jeg at det trykker veldig i hodet ved pannen. Det er mest ubehagelig. Jeg vil aldri ha det sånn igjen. Gruer meg til å ikke kunne sove vanlig. Gruer meg til å måtte kjøre langt igjen kun for å fjerne tampongene i morgen tidlig. Gruer meg til å vente en hel uke før jeg kan se den nye nesa mi. Men aller mest gleder jeg meg til trykkingen er borte. Anonymkode: 26baf...a86 Gratulerer så mye Hm, det var litt spesielt å si av han... Jeg kan bare tenke meg hva du må tenke/føle, jeg merker bare hvor mye følelser jeg har nå før, og kan bare tenke meg etterpå. Om jeg i det hele tatt tørr å ta av bandasjen i fare for å bli skuffet. Jeg bor også 6-7 timer å kjøre fra der jeg skal operere og er veldig spent på det. Skal ligge en natt i Oslo før vi kjører hjem da, også nedover igjen. Har ordnet med meg med sånn reisepute, men har også vurdert å kjøpe https://www.rusta.com/no/no/kroppspute-p970008860201.aspx denne puten som er på tilbud nå til jeg skal sove på ryggen. Har forstått det slik at man må sove på ryggen i 4-6 uker? Noen som har erfaring? Vil du sende meg bilder av før og etter, evt simuleringsbildene? Jeg kan også sende.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2929 Skrevet 22. september 2020 4 timer siden, Orangechic skrev: Jepp. Dette står i skrivet; "Rundt neseåpningen anbefales å rense fri for skorper med forsiktig bruk av q-tips fuktet i kaldt vann". Som sagt brukte jeg i tillegg sårdesinfeksjon under nesen hvor de største stingene er Husk at du kan bestille ting sendt hjem på apoteket også om du ikke vil ut Jeg tenker å rense blodet som har rent ut og størknet under nesen, tror ikke jeg tør å forsøke å fjerne skorpene. Har hørt at man kan smøre vaselin på skorpene slik at det blir lettere å fjerne de, men det bør en kanskje vente med til dagen før man skal fjerne stingene? Er så spent på resultatet, men gruer meg litt til å fjerne stingene og se hvordan nesen ser ut når alt av hevelse er borte. Er det lenge siden du opererte deg? Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2930 Skrevet 22. september 2020 4 timer siden, Andrea87 skrev: Men når gips og sting fjernes etter en uke, tas eventuelle rester av størknet blod og skorper bort av kirurgen samtidig da? Ja, alt av blod og skorper fjernes. Har du fått en dato for operasjonen? Syns å huske at du skulle operere deg for ett år siden, men kan hende jeg blander deg med en annen. Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2931 Skrevet 22. september 2020 8 timer siden, Orangechic skrev: Forstår veldig godt at du er spent - det var jeg også! Akkurat når han tok av skjoldet og jeg såg meg i speilet inne hos kirurgen så var jeg litt sånn.. "oy, se her ja. men dette kan vel bli bra!" haha. Men så fort jeg gikk ut på et toalett og fikk studere den alene, og tok bilder i profil så ble jeg kjempefornøyd, og er fortsatt det. Som jeg har skrevet før gjorde jeg ca ingenting med tuppen, så den var heller ikke så hoven. Men var ganske hoven på neseryggen, som har gått en del ned igjen nå etter tre uker. Så du må gjerne bare ha mer tålmodighet om ting ser stort ut. Søk på youtube så finner du mange filmer med folk som viser rett etter operasjon og et år senere, så ser du hvor mye endringer som kan komme Når skal du fjerne? Oisann, så ikke at du hadde svart før nå. Så fint å lese at du ble fornøyd. Jeg var fornøyd selv også første gangen jeg opererte nesen, utførte en korrigering nå. Jeg var positiv og optimistisk, men da hevelsen forsvant fikk nesen en fasong jeg ikke likte og jeg har gått rundt og vært misfornøyd helt siden da, så nå er jeg veldig spent på hvordan den vil se ut, for det er ikke aktuelt å ta flere operasjoner. Syns nesen min ser fin ut i profil, men det jeg er mest spent på er hvordan den vil se ut forfra Tuppen min er ganske hoven nå og veldig rød 🙊 Anonymkode: 3981d...02b
Andrea87 Skrevet 22. september 2020 #2932 Skrevet 22. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, alt av blod og skorper fjernes. Har du fått en dato for operasjonen? Syns å huske at du skulle operere deg for ett år siden, men kan hende jeg blander deg med en annen. Anonymkode: 3981d...02b Ja, det stemmer at det er meg:) Skulle operere rett før sommeren, men så ble jeg skikkelig forkjølet rett før operasjon, og ble enig med kirurgen om at vi måtte utsette. Så har det ikke passet før nå, mtp. at jeg vil ha mest mulig tid før jeg drar på jobb. Hvor har du operert og hva har du fikset?
Andrea87 Skrevet 22. september 2020 #2933 Skrevet 22. september 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oisann, så ikke at du hadde svart før nå. Så fint å lese at du ble fornøyd. Jeg var fornøyd selv også første gangen jeg opererte nesen, utførte en korrigering nå. Jeg var positiv og optimistisk, men da hevelsen forsvant fikk nesen en fasong jeg ikke likte og jeg har gått rundt og vært misfornøyd helt siden da, så nå er jeg veldig spent på hvordan den vil se ut, for det er ikke aktuelt å ta flere operasjoner. Syns nesen min ser fin ut i profil, men det jeg er mest spent på er hvordan den vil se ut forfra Tuppen min er ganske hoven nå og veldig rød 🙊 Anonymkode: 3981d...02b Hvor har du operert?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2934 Skrevet 22. september 2020 13 minutter siden, Andrea87 skrev: Ja, det stemmer at det er meg:) Skulle operere rett før sommeren, men så ble jeg skikkelig forkjølet rett før operasjon, og ble enig med kirurgen om at vi måtte utsette. Så har det ikke passet før nå, mtp. at jeg vil ha mest mulig tid før jeg drar på jobb. Hvor har du operert og hva har du fikset? Jeg har operert meg hos Haug, har bare positive erfaringer med ham og med Nimo, syns han er dyktig og jeg føler meg godt ivaretatt av personalet. Jeg har fikset neseryggen, nesetippen og nesevingene. Hva har du tenkt å gjøre? Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2935 Skrevet 22. september 2020 20 minutter siden, Andrea87 skrev: Ja, det stemmer at det er meg:) Skulle operere rett før sommeren, men så ble jeg skikkelig forkjølet rett før operasjon, og ble enig med kirurgen om at vi måtte utsette. Så har det ikke passet før nå, mtp. at jeg vil ha mest mulig tid før jeg drar på jobb. Hvor har du operert og hva har du fikset? Må legge til at jeg ikke har sett resultatet ennå, er spent. Anonymkode: 3981d...02b
Andrea87 Skrevet 22. september 2020 #2936 Skrevet 22. september 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har operert meg hos Haug, har bare positive erfaringer med ham og med Nimo, syns han er dyktig og jeg føler meg godt ivaretatt av personalet. Jeg har fikset neseryggen, nesetippen og nesevingene. Hva har du tenkt å gjøre? Anonymkode: 3981d...02b Har vi snakket sammen før?🙈 Jeg skal også operere hos han. Når opererte du? Gjorde du mye med nesetippen? Jeg skal i hovedsak operere nesetipp, da jeg har en medfødt pinched tip/klypenese- som da skal støttes opp med brusk på hver side, samt at nesen skal forkortes noe (da nesen min er litt lang i tillegg). Har tro på at han skal få det til, men gruer meg helt sinnsykt for resultatet likevel...
Andrea87 Skrevet 22. september 2020 #2937 Skrevet 22. september 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må legge til at jeg ikke har sett resultatet ennå, er spent. Anonymkode: 3981d...02b Så spennende!! Så ikke at du hadde skrevet dette før jeg svarte deg nettopp. Når skal du ta av bandasjen? Håper du vil oppdatere, det er bare 1 måned til det er min tur hos Haug!!
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2938 Skrevet 22. september 2020 Er dere som har operert hos Westvik fornøyd med resultatet? Anonymkode: e9647...742
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2939 Skrevet 23. september 2020 Kan man puste gjennom nesen når man fjerner tampongene? Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2940 Skrevet 23. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man puste gjennom nesen når man fjerner tampongene? Anonymkode: 26baf...a86 Ja og det er utrolig deilig og befriende, trykket i nese/panne forsvinner også da. Anonymkode: 4d26b...b05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå