AlexBee Skrevet 20. september 2020 #2901 Skrevet 20. september 2020 Hei, Så bra du er fornøyd så langt. Vet du om han måtte knekke opp nesen ? Jeg fikk beskjed om at nesen ville Se bredere ut etter at humpen var fjernet og derfor måtte han knekke opp for å gjøre neseryggen smalere. Du gjorde ingenting med bredden på tippen? Det er ofte da den ser mest hoven ut i etterkant 😅
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2902 Skrevet 20. september 2020 1 time siden, AlexBee skrev: Hei, Så bra du er fornøyd så langt. Vet du om han måtte knekke opp nesen ? Jeg fikk beskjed om at nesen ville Se bredere ut etter at humpen var fjernet og derfor måtte han knekke opp for å gjøre neseryggen smalere. Du gjorde ingenting med bredden på tippen? Det er ofte da den ser mest hoven ut i etterkant 😅 Jeg opererte neseryggen, fjernet en liten kul på venstre side og gjorde nesen smalere, det som da skjedde var at nesetippen og nesevingene så bredere ut, så det kan være verdt å tenke på eller ta opp med kirurgen. Jeg skal utføre en korrigering snart. Hvis jeg kunne gått tilbake i tid, ville jeg ikke gjort neseryggen smalere, bare fjernet den lille kulen. (For øvrig, gjorde endringer på tippen også, men syns ikke jeg var så hoven på tippen i etterkant.) Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2903 Skrevet 20. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg opererte neseryggen, fjernet en liten kul på venstre side og gjorde nesen smalere, det som da skjedde var at nesetippen og nesevingene så bredere ut, så det kan være verdt å tenke på eller ta opp med kirurgen. Jeg skal utføre en korrigering snart. Hvis jeg kunne gått tilbake i tid, ville jeg ikke gjort neseryggen smalere, bare fjernet den lille kulen. (For øvrig, gjorde endringer på tippen også, men syns ikke jeg var så hoven på tippen.) Anonymkode: 3981d...02b Anonymkode: 3981d...02b
Orangechic Skrevet 20. september 2020 #2904 Skrevet 20. september 2020 2 timer siden, AlexBee skrev: Hei, Så bra du er fornøyd så langt. Vet du om han måtte knekke opp nesen ? Jeg fikk beskjed om at nesen ville Se bredere ut etter at humpen var fjernet og derfor måtte han knekke opp for å gjøre neseryggen smalere. Du gjorde ingenting med bredden på tippen? Det er ofte da den ser mest hoven ut i etterkant 😅 Ja, han forklarte i forkant at han måtte gjøre det, for å smale nesen der hvor de fjerner humpen så den ikke blir mye bredere der. Hos meg ser nesen ca helt lik ut foran som den gjorde før, mens profilen er rett og fin. Den er fortsatt litt bredere akkurat der hvor humpen var, men det var den jo før også. Så den er uansett blitt smalere og ser helt naturlig ut. Hadde de tatt mer vil jeg tror det kunne gått på bekostning av luftveiene, og det ville jeg heller ikke risikere Nei, gjorde ingenting annet på tuppen enn å løfte den litt. Så gjerne derfor hevelsen forsvant raskt ja. Men nå er det bare tre uker siden også, så vil jo tro at hevelsen kanskje går ytterligere ned. Men er fornøyd med resultatet som den er nå også
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2905 Skrevet 20. september 2020 1 hour ago, Orangechic said: Ja, han forklarte i forkant at han måtte gjøre det, for å smale nesen der hvor de fjerner humpen så den ikke blir mye bredere der. Hos meg ser nesen ca helt lik ut foran som den gjorde før, mens profilen er rett og fin. Den er fortsatt litt bredere akkurat der hvor humpen var, men det var den jo før også. Så den er uansett blitt smalere og ser helt naturlig ut. Hadde de tatt mer vil jeg tror det kunne gått på bekostning av luftveiene, og det ville jeg heller ikke risikere Nei, gjorde ingenting annet på tuppen enn å løfte den litt. Så gjerne derfor hevelsen forsvant raskt ja. Men nå er det bare tre uker siden også, så vil jo tro at hevelsen kanskje går ytterligere ned. Men er fornøyd med resultatet som den er nå også Så utrolig flott å lese noen gode historier nå! Operasjon på tirsdag. Har holdt følelsene på avstand, men kjenner at de sniker seg innpå. Det er faktisk ÈN arbeidsdag igjen, også er det operasjon. Oi. Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2906 Skrevet 20. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Så utrolig flott å lese noen gode historier nå! Operasjon på tirsdag. Har holdt følelsene på avstand, men kjenner at de sniker seg innpå. Det er faktisk ÈN arbeidsdag igjen, også er det operasjon. Oi. Anonymkode: 26baf...a86 Masse lykke til. Hvem skal du operere hos? Anonymkode: 81288...de0
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2907 Skrevet 20. september 2020 8 hours ago, Orangechic said: Jeg opererte nesen hos Kenneth Chiu for tre uker siden. Hadde mange år tenketid og flere konsultasjoner før jeg endelig tok valget. Er så glad jeg gjorde det! Alt har gått kjempefint. Jeg var på jobb etter 10 dager, da var blåmerker og hevelse i ansiktet borte. Og etter to uker følte jeg meg like frisk som før operasjonen. Ingen komplikasjoner og det ser veldig naturlig ut, så ingen kommentarer fra venner eller familie Fjernet en hump, og hevet tippen litt så den ikke vipper ned når jeg smiler lenger. Deler gjerne erfaringer på pm om noen har spørsmål Opererte også hos han. Har hatt et veldig godt inntrykk av han helt fra konsultasjonen og frem til nå. Føler at man er i trygge hender hos han. ☺️ Anonymkode: 81288...de0
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2908 Skrevet 20. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Masse lykke til. Hvem skal du operere hos? Anonymkode: 81288...de0 Bjørn Tvedt! Jeg må bare følge den magefølelsen jeg fikk da jeg var på konsultasjon. Anonymkode: 26baf...a86
Orangechic Skrevet 20. september 2020 #2909 Skrevet 20. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så utrolig flott å lese noen gode historier nå! Operasjon på tirsdag. Har holdt følelsene på avstand, men kjenner at de sniker seg innpå. Det er faktisk ÈN arbeidsdag igjen, også er det operasjon. Oi. Anonymkode: 26baf...a86 Jeg valgte å holde meg unna dette forumet 10 dager før operasjon, og helt til jeg fjernet neseskjoldet Hehe. Tenkte jeg fort kunne bli litt koko om jeg leste noe negativt like før eller etter operasjonen. Søkte heller på artikler og utenlandske forum når jeg trengte tips til ting jeg lurte på dagene etter operasjonen. Masse lykke til - det går nok kjempebra!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2910 Skrevet 20. september 2020 47 minutter siden, AnonymBruker said: Bjørn Tvedt! Jeg må bare følge den magefølelsen jeg fikk da jeg var på konsultasjon. Anonymkode: 26baf...a86 Har hørt mye bra om han! Anonymkode: 81288...de0
Andrea87 Skrevet 20. september 2020 #2911 Skrevet 20. september 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hørt mye bra om han! Anonymkode: 81288...de0 Jeg skal operere hos Morten Haug om 1 måned! Gruer meg.. 😫 Har noen av dere vært hos han på konsultasjon eller operert hos han?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2912 Skrevet 21. september 2020 Kan man rense sårene sine selv før man tar av stingene? Altså fjerne blodtester og slikt? Har mye størknet blod inne i nesen og har så lyst å fjerne det med q-tips. Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2913 Skrevet 21. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kan man rense sårene sine selv før man tar av stingene? Altså fjerne blodtester og slikt? Har mye størknet blod inne i nesen og har så lyst å fjerne det med q-tips. Anonymkode: 3981d...02b Jeg vet ikke, men tenker å rense sårene mine selv med natriumklorid og q-tips Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2914 Skrevet 21. september 2020 På 20.9.2020 den 19.12, Orangechic skrev: Jeg valgte å holde meg unna dette forumet 10 dager før operasjon, og helt til jeg fjernet neseskjoldet Hehe. Tenkte jeg fort kunne bli litt koko om jeg leste noe negativt like før eller etter operasjonen. Søkte heller på artikler og utenlandske forum når jeg trengte tips til ting jeg lurte på dagene etter operasjonen. Masse lykke til - det går nok kjempebra! Hvordan går det med deg nå? Jeg gruer meg litt til å fjerne stingene ettersom jeg er så redd for å ikke bli fornøyd. Ser at nesen er ganske hoven, og merker jeg er redd for at nesevingene fremdeles vil være dominerende. Syntes nemlig at nesevingene var litt for dominerende. Kirurgen var ikke helt enig i at jeg skulle forminske nesevingene, men han gikk med på det. Litt redd for at de fremdeles vil være store i forhold til neseryggen, men det er vanskelig å se resultater nå rett etter operasjonen. Hatt god erfaring med kirurgen og klinikken, men er spent på resultatet. Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2915 Skrevet 21. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke, men tenker å rense sårene mine selv med natriumklorid og q-tips Anonymkode: 26baf...a86 Ja, har fått beskjed om å rense området rundt nesen tidligere, men operasjonssykepleieren mente at jeg skulle la nesen være i fred fram til jeg skal ta bort stingene. Så litt usikker på hva som er best. Det vil bli vanskelig å puste gjennom nesen jo mer størknet blod som samler seg der. Anonymkode: 3981d...02b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2916 Skrevet 21. september 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, har fått beskjed om å rense området rundt nesen tidligere, men operasjonssykepleieren mente at jeg skulle la nesen være i fred fram til jeg skal ta bort stingene. Så litt usikker på hva som er best. Det vil bli vanskelig å puste gjennom nesen jo mer størknet blod som samler seg der. Anonymkode: 3981d...02b Fikk utdelt vaselin til å smøre forsiktig inni neseborene med, det myker opp det størknede blodet frem til kirurgen skal fjerne gipsen, eventuelle sting og de tingene du får oppi nesa. Man må bare være forsiktig ved påføring, ikke gni hardt liksom ☺️ Anonymkode: 81288...de0
Orangechic Skrevet 22. september 2020 #2917 Skrevet 22. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det med deg nå? Jeg gruer meg litt til å fjerne stingene ettersom jeg er så redd for å ikke bli fornøyd. Ser at nesen er ganske hoven, og merker jeg er redd for at nesevingene fremdeles vil være dominerende. Syntes nemlig at nesevingene var litt for dominerende. Kirurgen var ikke helt enig i at jeg skulle forminske nesevingene, men han gikk med på det. Litt redd for at de fremdeles vil være store i forhold til neseryggen, men det er vanskelig å se resultater nå rett etter operasjonen. Hatt god erfaring med kirurgen og klinikken, men er spent på resultatet. Anonymkode: 3981d...02b Forstår veldig godt at du er spent - det var jeg også! Akkurat når han tok av skjoldet og jeg såg meg i speilet inne hos kirurgen så var jeg litt sånn.. "oy, se her ja. men dette kan vel bli bra!" haha. Men så fort jeg gikk ut på et toalett og fikk studere den alene, og tok bilder i profil så ble jeg kjempefornøyd, og er fortsatt det. Som jeg har skrevet før gjorde jeg ca ingenting med tuppen, så den var heller ikke så hoven. Men var ganske hoven på neseryggen, som har gått en del ned igjen nå etter tre uker. Så du må gjerne bare ha mer tålmodighet om ting ser stort ut. Søk på youtube så finner du mange filmer med folk som viser rett etter operasjon og et år senere, så ser du hvor mye endringer som kan komme Når skal du fjerne?
Orangechic Skrevet 22. september 2020 #2918 Skrevet 22. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man rense sårene sine selv før man tar av stingene? Altså fjerne blodtester og slikt? Har mye størknet blod inne i nesen og har så lyst å fjerne det med q-tips. Anonymkode: 3981d...02b Jeg startet dette med en gang, for jeg hadde sett litt skrekk-eksempler med folk som hadde veldig mye størknet blod under nesen. Så startet på dag 1 egentlig, med å hele veien fukte q-tips med vann og bløte skorpene. Fikk en større skorpe på den ene siden som irriterte meg i slutten. Den bløtet jeg mye med vann og vaselin dagene før jeg skulle ta stingene, sånn at den også løsnet. Gikk helt fint, men vær forsiktig med at du ikke tar på sårene med fingrene. Jeg brukte også steril rens på bomull hver dag fra dag 3 Og pass på at du kun tar skorpene som er nederst, og ikke stikk q-tipsen opp i nesen hvor plastrørene ligger.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2919 Skrevet 22. september 2020 59 minutter siden, Orangechic skrev: Jeg startet dette med en gang, for jeg hadde sett litt skrekk-eksempler med folk som hadde veldig mye størknet blod under nesen. Så startet på dag 1 egentlig, med å hele veien fukte q-tips med vann og bløte skorpene. Fikk en større skorpe på den ene siden som irriterte meg i slutten. Den bløtet jeg mye med vann og vaselin dagene før jeg skulle ta stingene, sånn at den også løsnet. Gikk helt fint, men vær forsiktig med at du ikke tar på sårene med fingrene. Jeg brukte også steril rens på bomull hver dag fra dag 3 Og pass på at du kun tar skorpene som er nederst, og ikke stikk q-tipsen opp i nesen hvor plastrørene ligger. Hvorfor gir du råd når du åpenbart ikke har peiling på hvordan man behandler operasjonssår? Tørre sår skal IKKE fuktes med vann og iallfall ikke med en q-tips som ikke er steril. Anonymkode: 39ea2...326 1
Orangechic Skrevet 22. september 2020 #2920 Skrevet 22. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gir du råd når du åpenbart ikke har peiling på hvordan man behandler operasjonssår? Tørre sår skal IKKE fuktes med vann og iallfall ikke med en q-tips som ikke er steril. Anonymkode: 39ea2...326 Det ene har du helt rett i, jeg har lite peiling på rensing av sår. Når det gjelder hvorfor jeg gir rådene er det fordi det står skrevet i dokumentet fra klinikken at de anbefaler å rense såret med vann og q-tips. Send meg gjerne en melding privat, så kan jeg sende deg bilde av skrivet hvor det står som jeg fortsatt har hjemme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå