Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
33 minutter siden, Bella55 skrev:

Jeg har fjernet hump, smalnet neseryggen og senket tipp hos Kenneth Chiu 

Men du gjorde ingenting med størrelse på nesetipp ?? Siden det er dette som gir meg kalde føtter. Vet den vil være sykt hoven lenge... å i profil så ser jo folk ut som avatar nesten går rett ut fra pannen om du skjønner 😜 skulle ønske jeg fikk se bilder av alle her før og etter 😞 men skjønner at folk ikke vil dele. Men kun av nesen kanskje ??🤔🤔

Anonymkode: f00e7...76a

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker en del på nesen. Det som plager meg at de fleste som jeg forteller at jeg vil operere sier at de ikke har tenkt at nesen har sett feil ut.. så begynner jo av å til å lure om det er i hodet mitt det sitter. Men når jeg var på konsultasjon så snakket han om nesen slik jeg oppfatter den. Firkanta, bred neserygg, hump osv... jeg skal i tillegg rette opp skilleveggen. Dette kan jeg få dekket av det offentlige, men ettersom jeg nekter å la meg operere av noen andre en den beste så velger jeg å ta hele regningen selv. Bittert om jeg sitter igjen med en avatar nese. Gir baller i om jeg får bedre luftpassasje etterpå dersom jeg Ikke er fornøyd. Gruer meg mest til å gå i flere mnd å se nesen endre seg fra dag til dag. Hevelsen vil komme å gå i et år nesten. Å spesielt når det er nesetippen som skal tas. Skulle ønske jeg kunne melde meg ut av verden i 4 mnd etterpå for å slippe å treffe folk 😅 Huff blir så selvopptatt av dette fokuset. Men den sitter jo midt i trynet ..... 

Helt enig i alt du skriver..

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men du gjorde ingenting med størrelse på nesetipp ?? Siden det er dette som gir meg kalde føtter. Vet den vil være sykt hoven lenge... å i profil så ser jo folk ut som avatar nesten går rett ut fra pannen om du skjønner 😜 skulle ønske jeg fikk se bilder av alle her før og etter 😞 men skjønner at folk ikke vil dele. Men kun av nesen kanskje ??🤔🤔

Han har også samlet tippen og lagt inn en graft for støtte. 
send meg en privat melding, så deler jeg gjerne bilder 😊

Skrevet
15 hours ago, Andrea87 said:

Jeg blir snart sprø av eget hode. Fordi jeg kan ikke og vil ikke snakke med noen om dette. Det er ingen andre enn de som har komplekser med nesen sin som forstår. Jeg gruer meg så sinnsykt til operasjon (i november), fordi jeg er så redd for at jeg ikke skal bli fornøyd og at jeg skal se ut som en annen person (Jeg skal ikke bare fjerne en kul, jeg skal operere i hovedsak en rar og stor nesetipp).
Samtidig vet jeg at jeg ikke vil leve lenger med denne nesen- den ødelegger så mye for meg (ja- jeg høres sikkert litt gal ut). Men jeg tenker på dette HVER eneste dag. 
Er det flere som har hatt/har det sånn??

Jeg tenker på nesen min hele tiden. Mange sier at jeg ikke trenger det, men så har du de få som faktisk er ærlige og sier at det kommer til å bli fint. Altså jeg blir finere med en finere nese, noe jeg også er enig i. KAN jo absolutt leve med den nesen jeg har, men jeg vil slutte å ha det komplekset som har plaget meg siden jeg var 13. Du er ikke gal. De som ikke skjønner deg har bare ikke det komplekset selv. Det går utover hverdagen min, utover hvordan jeg er rundt mennesker, hvordan jeg er mot de jeg er tiltrukket av, at jeg ikke tør å date, at jeg ofte føler meg stygg med sminke/outfits osv fordi ingenting ´´matcher´´nesen. 

Anonymkode: 26baf...a86

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker på nesen min hele tiden. Mange sier at jeg ikke trenger det, men så har du de få som faktisk er ærlige og sier at det kommer til å bli fint. Altså jeg blir finere med en finere nese, noe jeg også er enig i. KAN jo absolutt leve med den nesen jeg har, men jeg vil slutte å ha det komplekset som har plaget meg siden jeg var 13. Du er ikke gal. De som ikke skjønner deg har bare ikke det komplekset selv. Det går utover hverdagen min, utover hvordan jeg er rundt mennesker, hvordan jeg er mot de jeg er tiltrukket av, at jeg ikke tør å date, at jeg ofte føler meg stygg med sminke/outfits osv fordi ingenting ´´matcher´´nesen. 

Hei.

Når skal du operere? 

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Er over 30 og har følt meg annerledes helt siden jeg kom i puberteten og nesa begynte å bli mer og mer markant. I perioder har det vært bedre, men tankene kommer alltid tilbake.

Nå som jeg har fått det gjennomført tenker jeg at jeg er glad for at jeg lot det gå en del år før jeg gjorde noe (for å få tid til å bli ordentlig voksen og prøve å jobbe med hodet først), men jeg er også glad for at jeg tørte å gi meg selv den sjansen til å få det bedre ved å gjøre noe med selve nesa. På tross av at jeg to måneder etter operasjonen uroer meg veldig for om hevelsen noensinne vil gå ned. Den ser fortsatt stor ut, men selve formen er fin. Har skrevet litt om det lenger bak i tråden.

Har også tenkt mye på om dette virkelig er et så stort problem som jeg har tenkt i hodet mitt. At man er veldig kritisk til seg selv. Men så er det det at man har jo øyne selv også. Og kanskje har man fått en og annen kommentar. Jeg fikk høre det av familiemedlemmer, små barn og ellers voksne som hadde fått seg litt for mye å drikke. Det er veldig lett for andre å komme og si at man bare må jobbe med seg selv og at du er fin som du er. Nesa (som mange andre også skriver her) sitter jo midt i ansiktet, og påvirker utseende i stor grad... 

Jaja. Mye av dette er sikkert gjentagelser av hva andre skriver og tenker. Men det er i det minste litt godt å være flere i samme båt og å kunne dele tanker og opplevelser. 😊

Anonymkode: 81288...de0

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Når skal du operere? 

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Er over 30 og har følt meg annerledes helt siden jeg kom i puberteten og nesa begynte å bli mer og mer markant. I perioder har det vært bedre, men tankene kommer alltid tilbake.

Nå som jeg har fått det gjennomført tenker jeg at jeg er glad for at jeg lot det gå en del år før jeg gjorde noe (for å få tid til å bli ordentlig voksen og prøve å jobbe med hodet først), men jeg er også glad for at jeg tørte å gi meg selv den sjansen til å få det bedre ved å gjøre noe med selve nesa. På tross av at jeg to måneder etter operasjonen uroer meg veldig for om hevelsen noensinne vil gå ned. Den ser fortsatt stor ut, men selve formen er fin. Har skrevet litt om det lenger bak i tråden.

Har også tenkt mye på om dette virkelig er et så stort problem som jeg har tenkt i hodet mitt. At man er veldig kritisk til seg selv. Men så er det det at man har jo øyne selv også. Og kanskje har man fått en og annen kommentar. Jeg fikk høre det av familiemedlemmer, små barn og ellers voksne som hadde fått seg litt for mye å drikke. Det er veldig lett for andre å komme og si at man bare må jobbe med seg selv og at du er fin som du er. Nesa (som mange andre også skriver her) sitter jo midt i ansiktet, og påvirker utseende i stor grad... 

Jaja. Mye av dette er sikkert gjentagelser av hva andre skriver og tenker. Men det er i det minste litt godt å være flere i samme båt og å kunne dele tanker og opplevelser. 😊

Så godt å høre. Opererte du nesetipp? Jeg skal i hovedsak operere nesetipp. Det skal legges inn brusk på hver side av nesetippen, og gropen på midten av nesetippen skal sys sammen. Plutselig får jeg tanker om at tenk hvis nesen plutselig kollapser etter operasjon, hva gjør jeg da. Er så lei av å tenke på dette hele tiden. 

Skrevet

Ikke lenge til jeg skal operere nå. Jeg gruer meg, er redd for å dø i narkose og til tiden rett etter operasjonen. Hvor ille er den første uka? Er det noen som tok fly kort tid etter operasjonen? 

Anonymkode: c698f...48e

Skrevet

Du bør ikke fly før etter en uke. Det sa kirurgen til meg. Den narkosen du får e så lett at det er ikke mulig å død av den. 

Skrevet

Hva ville dere valgt - lokalbedøvelse eller narkose?

Anonymkode: 3981d...02b

Skrevet
På 31.5.2020 den 8.54, AnonymBruker skrev:

Heisann. Tenkte bare å dele min erfaring, da jeg fant dette forumet veldig hjelpsomt før jeg opererte meg. Jeg opererte nesen hos Morten haug i januar.

Jeg har tidligere (2015)operert skilleveggen på offentlig sykehus pågrunn av pusteproblemer, men denne operasjonen ble ikke bra. Skilleveggen var fortsatt veldig skjev, og pusten heller ikke bra. I tillegg var nesen min veldig skjev, med en kul på neseryggen(ørnenese) , helt asymmetriske nesebor og med en litt kraftig tupp.  Alt dette ville jeg ordne når jeg først la meg under kniven.. Betalte forresten 60 k for operasjonen. 

Det ble en lang og komplisert operasjon. Hadde en del smerter i etterkant, og var ekstremt blå og hoven i sikkert 4 uker i ettertid. I tillegg fikk jeg en kraftig infeksjon ca 4-5 dager i etterkant av operasjonen, og måtte bruke antibiotika lenge( det skal nevnes at jeg er ung, sunn, normalvektig, ikke røyker og ikke har underliggende sykdommer som kan øke risikoen for infeksjon, så kanskje var jeg max uheldig).  

Uansett, hevelsen blir mindre og mindre for hver mnd nå.  Nesen min er rettere nå enn før operasjonen, og tuppen er smalere. Men jeg har fått det som kan se ut som en liten kollaps på midten av neseryggen, og jeg synes nesen min er litt for flat. Pusten er ikke bedre enn før operasjonen, mulig slimhinnene mine er litt hovne fortsatt . det er også en del hevelse enda, og noen dager er jeg kjempefornøyd, imens andre dager angrer jeg. Vet ikke om jeg hadde gjort det om jeg skulle tatt valget igjen. 

Anonymkode: b0085...b39

Håper du fortsatt er her. Hvordan går det med deg nå? Er du mer fornøyd?

Skrevet

Hei, jeg har utsatt operasjon til neste år. Men jeg bør gjøre det pga skjev skillevegg som gjør meg til en munnpuster. Kirurgen sa til meg at det var lurt at jeg ikke hadde operert skillevegg tidligere nå som jeg ønsket en liten justering. Da det ligger mye god «reisverk» i skilleveggen som blir kastet under en slik operasjon. De bruker visst deler av skilleveggen som «stendere» Jeg  er glad jeg takket nei til operasjon på offentlig sykehus. Hovedgrunnen til jeg trakk meg fra å operere skillevegg var fordi jeg er redd for at nesen skal se verre ut. Den er ikke verdens styggeste men skal ikke mye til før den hadde blitt det 😅 leit å høre at du fikk komplikasjoner. Om det er tilfelle at du har fått kollaps så håper jeg at du får fiksa det gratis!! Det som gjør at jeg kvier meg mest til å operere er tiden etterpå. Er usikker på om jeg har psyken til å takle alt fokuset, hevelsen som kommer å går.. å måtte vente på resultatet som det ikke finnes noen garanti for. Jeg tenker at om nesen er så stygg at den nesten ikke kan bli verre så er det en ting.. men jeg har levd i snart 40år med denne nesen, å det har jo gått fint ... selv om jeg må bruke mye sminke for å være fornøyd 😒 Men når sant skal sies så ble jeg mindre fornøyd med trynet mitt etter konsultasjon .....  ikke bra. Ble enda mer opphengt i lengden philtrum osv. Skulle ønske jeg ikke var så selvopptatt 🤢

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Hei.

Når skal du operere? 

om 19 dager ❤️ 

Hva føler du har forandret seg etter operasjonen?

Skrevet
På 2.9.2020 den 22.59, Andrea87 skrev:

Håper du fortsatt er her. Hvordan går det med deg nå? Er du mer fornøyd?

Hei. Jeg er her fortsatt!  I forhold til nesen har jeg fortsatt dager da jeg er Relativt fornøyd,og dager jeg ikke er så fornøyd. Det er vel den prosessen med å vende seg til et ‘’nytt ansikt’’ også, for jeg er veldig ulik  slik jeg så ut før operasjonen. Men de siste ukene har hevelsen gått mer ned, og jeg liker bedre det jeg ser i speilet.pusten har også blitt litt bedre enn tidligere, så jeg har nok hatt litt hovne slimhinner i nesen.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er her fortsatt!  I forhold til nesen har jeg fortsatt dager da jeg er Relativt fornøyd,og dager jeg ikke er så fornøyd. Det er vel den prosessen med å vende seg til et ‘’nytt ansikt’’ også, for jeg er veldig ulik  slik jeg så ut før operasjonen. Men de siste ukene har hevelsen gått mer ned, og jeg liker bedre det jeg ser i speilet.pusten har også blitt litt bedre enn tidligere, så jeg har nok hatt litt hovne slimhinner i nesen.

Tusen takk for at du svarer! Jeg skal nemlig også operere hos Morten, i hovedsak nesetipp. Gjorde han mye med din nesetipp? Jeg er så sinnsykt nervøs. Jeg gruer meg mest for det du skriver; at man skal se veldig annerledes ut etter operasjon. Har du vært åpen om operasjonen til kollegaene dine osv.? Og hva var det som gjorde at du valgte å operere hos Haug? hvordan oppfattet du Haug generelt, var oppfølgingen god? 
unnskyld mye spørsmål🙈😊

Skrevet

Nå som hevelsen min har gått ned har jeg ikke vært fornøyd med nesevingene og området under nesetippen. Har vært på konsultasjon hos kirurgen som opererte meg og jeg er glad for at han er villig til å gjøre korrigering. Er veldig nervøs for operasjon nummer to og håper jeg blir fornøyd. 

Skrevet
På 1.9.2020 den 22.15, AnonymBruker skrev:

Jeg var hoven etter operasjonen og syns nesen så fin ut, når hevelsen gikk ned fikk nesen en fasong som jeg ikke likte. Leser at noen hevder at hevelsen ikke går ned før etter 1-2 år, men det er ikke min erfaring. Det er nok individuelt, men etter seks måneder burde det meste av hevelsen være borte. Jeg la ikke selv merke til hevelsen, ikke før den var borte (ettersom nesen endret fasong).

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå som hevelsen min har gått ned har jeg ikke vært fornøyd med nesevingene og området under nesetippen. Har vært på konsultasjon hos kirurgen som opererte meg og jeg er glad for at han er villig til å gjøre korrigering. Er veldig nervøs for operasjon nummer to og håper jeg blir fornøyd. 

Er det du som har operert hos Haug, som jeg snakket med over? (Ikke så lett å se siden du er anonym)🙈

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var hoven etter operasjonen og syns nesen så fin ut, når hevelsen gikk ned fikk nesen en fasong som jeg ikke likte. Leser at noen hevder at hevelsen ikke går ned før etter 1-2 år, men det er ikke min erfaring. Det er nok individuelt, men etter seks måneder burde det meste av hevelsen være borte. Jeg la ikke selv merke til hevelsen, ikke før den var borte (ettersom nesen endret fasong).

Hvor opererte du? Og synes du at du har blitt annerledes i ansiktet etter operasjon?

Skrevet
På 25.8.2020 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Jeg byttet kirurg og nå skal jeg opereres hos Tvedt neste måned. Tross ting jeg har lest litt her inne har jeg en veldig god følelse på ham. Han skjønte hva jeg ville ha uten at jeg trengte å si ett ord. Kan ikke tro at om bare 1 mnd har jeg blitt kvitt det eneste ved meg selv som gir meg lav selvtillit 

Håper du oppdaterer oss etter operasjon😊

Skrevet

Er det noen som har operert hos Tvedt som ønsker å sende meg bilder? ❤️ Hadde satt så stor pris på det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...