Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bry deg om hva andre tenker. Du har jo booket den operasjonen, og arbeidsgiver vet du er borte den perioden. Hva annet du gjør er ingen andres sak. Det er ikke uetisk. Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 26baf...a86

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare på dette- det setter jeg pris på❤️ 
Synes det er vanskelig fordi jeg ikke vil gjøre noe «feil» ift. arbeidsgiver da jeg liker både arbeidsgiver og jobben veldig godt. Men jeg heller mest mot det du skriver jeg også- at jeg likevel vil være borte den perioden. Fint å høre andres meninger om saken likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Andrea87 skrev:

Jeg skal operere foten i januar. Det er en operasjon som gjør at jeg må ha gips, og være sykmeldt i 4-6 uker. Skal være mest mulig i ro i denne perioden og sitte med benet høyt. Jeg har tenkt å operere nesen i samme periode, altså uken før fot-operasjonen, tenker at dette vil passe bra, siden jeg likevel må holde meg i ro denne perioden. Men så har jeg den tenkt tanken, at det blir litt «feil» ift. arbeisgiver, når de ser at jeg etter fot-operasjonen og sykmeldingsperioden, også kommer tilbake på jobb med «noe forandret i ansiktet». Altså, jeg ville jo vært sykmeldt i denne perioden uansett, men dere forstår sikkert hva jeg mener.
Jeg vil gjerne meninger/evt. lignende erfaringer rundt dette. Tenker å spørre kirurgen jeg skal operere hos også. 

Det er overhodet ikke feil! For det første har ingen noe med det. For det andre vet arbeidsgiver (eller bør vite) at det ikke er neseoperasjonen du har vært sykemeldt for, fordi slike kosmetiske operasjoner gir ikke rett til sykemelding. For det tredje er det langt fra sikkert at noen du jobber med vil se at noe er forandret, folk er overraskende lite oppmerksomme på sånt. For det fjerde vil jeg bare gjenta at dette er en privatsak som absolutt ingen andre enn deg selv har noe med. Jeg synes planen din høres fornuftig ut, bare husk at det kan bli kraftig kost for kroppen din å restituere etter to operasjoner som kommer så tett på hverandre. 

Anonymkode: d62dc...cd9

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Andrea87 skrev:

Jeg skal operere foten i januar. Det er en operasjon som gjør at jeg må ha gips, og være sykmeldt i 4-6 uker. Skal være mest mulig i ro i denne perioden og sitte med benet høyt. Jeg har tenkt å operere nesen i samme periode, altså uken før fot-operasjonen, tenker at dette vil passe bra, siden jeg likevel må holde meg i ro denne perioden. Men så har jeg den tenkt tanken, at det blir litt «feil» ift. arbeisgiver, når de ser at jeg etter fot-operasjonen og sykmeldingsperioden, også kommer tilbake på jobb med «noe forandret i ansiktet». Altså, jeg ville jo vært sykmeldt i denne perioden uansett, men dere forstår sikkert hva jeg mener.
Jeg vil gjerne meninger/evt. lignende erfaringer rundt dette. Tenker å spørre kirurgen jeg skal operere hos også. 

Jeg opererte et håndledd uken før nesen. Ganske greit å ta to fluer i en smekk! Ingen har noe med hva du er sykemeldt for heller, eller om du velger å ta nesen samtidig. Du blir jo «sykemeldt» etter en neseoperasjon også, bare at du må ordne fri til sykemeldingen på egenhånd. 

Anonymkode: c196d...90d

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er overhodet ikke feil! For det første har ingen noe med det. For det andre vet arbeidsgiver (eller bør vite) at det ikke er neseoperasjonen du har vært sykemeldt for, fordi slike kosmetiske operasjoner gir ikke rett til sykemelding. For det tredje er det langt fra sikkert at noen du jobber med vil se at noe er forandret, folk er overraskende lite oppmerksomme på sånt. For det fjerde vil jeg bare gjenta at dette er en privatsak som absolutt ingen andre enn deg selv har noe med. Jeg synes planen din høres fornuftig ut, bare husk at det kan bli kraftig kost for kroppen din å restituere etter to operasjoner som kommer så tett på hverandre. 

Takk for svar❤️ Vet at kosmetisk neseoperasjon ikke gir rett til sykmelding. Arbeidsgiver vet jo bare at jeg blir borte i 4-6 uker pga. operasjonen i foten. Tenker derfor at når jeg uansett må holde meg så lenge i ro, hadde det passet ypperlig å ta neseoperasjonen i «samme slengen», da får jeg jo noen ekstra uker på at hevelsen går ned også. Jeg har tenkt at det er greit å gjøre dette, men så er det fint å høre andres meninger rundt det etiske likevel😊 

Kan nok bli noen slitsomme uker med to steder av kroppen som er operert, men håper og tror at det går greit.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte et håndledd uken før nesen. Ganske greit å ta to fluer i en smekk! Ingen har noe med hva du er sykemeldt for heller, eller om du velger å ta nesen samtidig. Du blir jo «sykemeldt» etter en neseoperasjon også, bare at du må ordne fri til sykemeldingen på egenhånd. 

Opererte du håndleddet i narkose? Skal spørre kirurgene (både Haug, og den som skal operere foten min) hvordan det er med 1 ukes mellomrom mellom hver narkose. Nå vet jeg riktignok ikke helt ennå om de skal operere foten med lokalbedøvelse eller Narkose, men tror de velger narkose.

Skrevet
Akkurat nå, Andrea87 skrev:

Opererte du håndleddet i narkose? Skal spørre kirurgene (både Haug, og den som skal operere foten min) hvordan det er med 1 ukes mellomrom mellom hver narkose. Nå vet jeg riktignok ikke helt ennå om de skal operere foten med lokalbedøvelse eller Narkose, men tror de velger narkose.

Har forresten vært i narkose to ganger før (etter to fødsler), og kroppen min har taklet det veldig fint.

Skrevet
1 minutt siden, Andrea87 skrev:

Har forresten vært i narkose to ganger før (etter to fødsler), og kroppen min har taklet det veldig fint.

Narkose når jeg opererte håndleddet, men hadde lokalbedøvelse kombinert med likegladsprøyte under neseoperasjonen☺️ 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

18 minutter siden, Andrea87 skrev:

Takk for svar❤️ Vet at kosmetisk neseoperasjon ikke gir rett til sykmelding. Arbeidsgiver vet jo bare at jeg blir borte i 4-6 uker pga. operasjonen i foten. Tenker derfor at når jeg uansett må holde meg så lenge i ro, hadde det passet ypperlig å ta neseoperasjonen i «samme slengen», da får jeg jo noen ekstra uker på at hevelsen går ned også. Jeg har tenkt at det er greit å gjøre dette, men så er det fint å høre andres meninger rundt det etiske likevel😊 

Kan nok bli noen slitsomme uker med to steder av kroppen som er operert, men håper og tror at det går greit.

Jeg er selv arbeidsgiver. Så lenge du uansett skal operere nesen så er det etter min mening positivt at du tar to fluer i en smekk. Lykke til 🙂 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AlexBee skrev:

Jeg er selv arbeidsgiver. Så lenge du uansett skal operere nesen så er det etter min mening positivt at du tar to fluer i en smekk. Lykke til 🙂 

Takk❤️

• Liker 1
Skrevet
Just now, Andrea87 said:

Takk❤️

Lykke til ❤️ 

Hva vil du fikse?

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til ❤️ 

Hva vil du fikse?

Jeg skal operere nesetippen. Har en lang nese, med ganske rund og lite feminin nesetipp. Det skal legges inn brusk på hver side av nesetippen, gropen på midten av nesetippen skal sys sammen, og nesetippen skal løftes noe. Så det er ganske mye som skal gjøres. Er så spent på hvor lenge jeg vil være hoven, og hvordan resultatet blir. Hva og hos hvem har du operert?

Skrevet
1 time siden, Andrea87 skrev:

Jeg skal ta silikon samtidig som neseoperasjon så blir noen slitsomme uker for meg også. Noen som har erfaring med begge deler samtidig? 

Skrevet
3 minutter siden, diel skrev:

Jeg skal ta silikon samtidig som neseoperasjon så blir noen slitsomme uker for meg også. Noen som har erfaring med begge deler samtidig? 

Har ikke erfaring fra silikon, men kjenner flere som har tatt det. De ble veldig tunge i brystet og hadde sterke smerter. Jeg hadde ikke smerter etter neseoperasjon, men var sykt ekkel følelse å ikke få puste med nesen. Kan tenke meg at det kan føles tungt og litt klaustrofobisk å ha vondt i brystet samtidig som du ikke får pustet ordentlig🤔 

Skrevet
On 8/28/2020 at 12:08 AM, AnonymBruker said:

Er du fornøyd med resultatet og valg av kirurg? 😀

Anonymkode: c698f...48e

Ja, absolutt :) Men nesen er fortsatt veldig hoven, så venter tålmodig/utålmodig på at den skal bli mere "min" :)

Skrevet
10 hours ago, Andrea87 said:

Jeg skal operere nesetippen. Har en lang nese, med ganske rund og lite feminin nesetipp. Det skal legges inn brusk på hver side av nesetippen, gropen på midten av nesetippen skal sys sammen, og nesetippen skal løftes noe. Så det er ganske mye som skal gjøres. Er så spent på hvor lenge jeg vil være hoven, og hvordan resultatet blir. Hva og hos hvem har du operert?

Spennende! Blir det åpen eller lukket operasjon? 

Jeg har ikke operert enda, men opererer hos Tvedt om litt over 20 dager. Har en lang nese med overprodusert tip. Den skal løftes og hele nesen skal senkes. Det blir en lukket operasjon, sa kirurgen. Han sa også at nesen min er på den tykke siden, så er også spent på helingsprosessen. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spennende! Blir det åpen eller lukket operasjon? 

Jeg har ikke operert enda, men opererer hos Tvedt om litt over 20 dager. Har en lang nese med overprodusert tip. Den skal løftes og hele nesen skal senkes. Det blir en lukket operasjon, sa kirurgen. Han sa også at nesen min er på den tykke siden, så er også spent på helingsprosessen. 

Skal du gjøre mye med nesetippen også? 
håper du holder oss oppdatert etter operasjonen!

Skrevet
Akkurat nå, Andrea87 skrev:

Jeg glemte å svare deg- men siden jeg i hovedsak skal operere tippen, så blir det åpen operasjon. 

Skrevet
2 hours ago, Andrea87 said:

Ja, regner med at han gjør en del med tippen da den er stor og udefinert. Hvem skal du operere hos? 

Skal oppdatere godt både før og etter, og samt dele bilder også! 

Skrevet
23 timer siden, Solstråle81 skrev:

Ja, absolutt :) Men nesen er fortsatt veldig hoven, så venter tålmodig/utålmodig på at den skal bli mere "min" :)

Vil veldig hoven si at den er større en hva den var før operasjon ? Huff. Vil ikke gå rundt som en Avatar alt for lenge kjenner jeg. 🤪

Skrevet

Hei. I forhold til en konsultasjon: sjekker plastikkirurgen om du har funksjonelle problemer som foreksempel at du puster dårlig osv. eller er det bare det estetiske/visuelle (hva du vil gjøre med nesen) som blir snakket om? Jeg lurer fordi jeg har blitt henvist til øre-nese-hals lege av fastlegen i forhold til en synlig skjev nese. Men dersom dette blir sjekket på konsultasjon hos en plastikkirurg (skjev nese, om du puster bra eller dårlig), er det vits å dra til øre-nese-hals lege før du bestemmer deg for en konsultasjon hos plastikkirurg? Vil ikke bruke tid og penger på øre-nese-hals lege dersom en konsultasjon hos plastikkirurg gir meg same informasjon. Setter pris på svar! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...