Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg byttet kirurg og nå skal jeg opereres hos Tvedt neste måned. Tross ting jeg har lest litt her inne har jeg en veldig god følelse på ham. Han skjønte hva jeg ville ha uten at jeg trengte å si ett ord. Kan ikke tro at om bare 1 mnd har jeg blitt kvitt det eneste ved meg selv som gir meg lav selvtillit 

Anonymkode: 26baf...a86

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg byttet kirurg og nå skal jeg opereres hos Tvedt neste måned. Tross ting jeg har lest litt her inne har jeg en veldig god følelse på ham. Han skjønte hva jeg ville ha uten at jeg trengte å si ett ord. Kan ikke tro at om bare 1 mnd har jeg blitt kvitt det eneste ved meg selv som gir meg lav selvtillit 

Spennende 🙂 Jeg var også der på konsultasjon, og ikke vært til flere men følte meg egentlig veldig trygg på han. Det ble dessverre ikke så mye tid til redigeringen av nesen og slik, men som du sa det føltes som han forsto så godt hva du ville ha. Hva blir det at du skal gjøre? og hvilken pris fikk du? 🙂 

Anonymkode: d2cbe...ea1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Spennende 🙂 Jeg var også der på konsultasjon, og ikke vært til flere men følte meg egentlig veldig trygg på han. Det ble dessverre ikke så mye tid til redigeringen av nesen og slik, men som du sa det føltes som han forsto så godt hva du ville ha. Hva blir det at du skal gjøre? og hvilken pris fikk du? 🙂 

På meg ble det ikke redigering i det hele tatt da verktøyet de bruker er ødelagt. Så får redigeringen på operasjonsdagen. Men vi tegnet og han forklarte godt. Før jeg rakk å si noe som helst sa han liksom alt jeg tenkte på! Så føler meg veldig trygg på at det går bra. Blir ikke verre uansett😅

Prisen blir 60. Alle jeg forteller får hakeslep, men det er jo noe permanent og er vel normal prislapp på operasjon i Norge? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Glemte å svare: 

Vi skal senke hele nesen, gjøre deg kortere liksom, pluss mye tipparbeid da tippen min er ´´overprodusert´´, mangler definisjon og peker ned. Det blir en lukket operasjon. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På meg ble det ikke redigering i det hele tatt da verktøyet de bruker er ødelagt. Så får redigeringen på operasjonsdagen. Men vi tegnet og han forklarte godt. Før jeg rakk å si noe som helst sa han liksom alt jeg tenkte på! Så føler meg veldig trygg på at det går bra. Blir ikke verre uansett😅

Prisen blir 60. Alle jeg forteller får hakeslep, men det er jo noe permanent og er vel normal prislapp på operasjon i Norge? 

Jeg hadde full åpen kirurgi uten narkose, og betalte 55.000,-. Er rundt 55-65k for åpen kirurgi. Dyrt, men det er tross alt en ganske avansert operasjon 🙄

Anonymkode: c196d...90d

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem kirurg byttet du fra? Noen av dere som har vært hos Haug?

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å svare: 

Vi skal senke hele nesen, gjøre deg kortere liksom, pluss mye tipparbeid da tippen min er ´´overprodusert´´, mangler definisjon og peker ned. Det blir en lukket operasjon. 

Trodde tipp-operasjoner oftest ble gjort som åpen neseplastikk?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde full åpen kirurgi uten narkose, og betalte 55.000,-. Er rundt 55-65k for åpen kirurgi. Dyrt, men det er tross alt en ganske avansert operasjon 🙄

Oi! Er lukket kirurgi billigere? 

3 minutter siden, Andrea87 said:

Trodde tipp-operasjoner oftest ble gjort som åpen neseplastikk?

Vet ikke om det var meg du refererte til, men byttet fra Emmes. Prisen hos Emmet skulle bli 55 uten narkose. 

Jeg vet ikke om tipp-operasjoner ofte ble gjort åpent. Men han sa jeg er akkurat innenfor som en god kanditat for lukket operasjon. Han skal gjøre tippen smalere og løfte det opp. Har en hump som han vil beholde (uten at jeg selv nevnte jeg ikke ville bli kvitt det!), men likevel senke ned ryggraden. Er egentlig overrasket over at begge kirurgene ville beholde humpen min. Emmes derimot ville opprinnelig kun fikse tippen min, men Tvedt mente jeg bør ha en mindre lang nese pga høyden min, og jeg er forsåvidt enig. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ja det var deg jeg mente:) blir det full narkose, med neseskjold i 1 uke og hele pakka? Og måtte du vente 1 år for å operere på nytt?

Anonymkode: 3793d...791

Jeg har fått det han kalte Inverted V. 

(The inverted V deformity is a classic post-rhinoplasty aesthetic (cosmetic) complication but can also be caused by trauma to the nose. It may also cause breathing problems via internal nasal valve collapse. It is a sign that the middle vault of the nose has collapsed inwards.)

Han var veldig lei seg for at dette har skjedd, og det er hverken kirurgen eller min feil. Jeg får alt dekket og det blir full operasjon. Han må hente brusk fra ribbein og legge inn der nesen er sunket inn på hver side. Jeg opererte nesetippen min også og siden den er hoven fortsatt så ble vi enige om å vente til neste vår med å operere, slik at vi ser det endelige resultatet på tippe også. Han sa at da får jeg også muligheten til å gjøre korrigeringer på tippen også dersom jeg ikke er helt fornøyd med den. 

Jeg er superfornøyd med hvordan Kenneth tok meg imot og hvor opptatt han er av at vi skal ordne dette og at jeg skal bli 100% fornøyd. 

Anonymkode: 17c8a...d84

Skrevet
On 8/24/2020 at 7:37 PM, AnonymBruker said:

Hva kostet operasjonene i utlandet?

Og hva koster det hos Nassif f.eks. Sophie Elise brukte vel 100.000,- i NY da hun opererte seg sist...

Anonymkode: b534d...7d5

Hos Nassif veit jeg ikke, men han er nok en av de dyreste. Personlig ville jeg heller betalt for kvalitet første gang, istedet for å kanskje måtte betale ny operasjon senere. Det er ikke bare vondt til pengeboka, men risikoen blir større for hver operasjon du tar. 

Hos Dr. Kim i California betalte jeg omlag 35.000 dengang, dollaren var da verdt rundt 5 kroner om jeg husker rett. Fantastisk service der, men han er ikke så flink med re-operasjon og tykkhudet neser😊 

Prof Nolst Trenite betalte jeg vel rundt 4700 euro. 😊

Skrevet
23 hours ago, Andrea87 said:

Hvem i Norge opererte du deg først hos? Det er mye til hjelp for oss som holder på å velge mellom kirurger, dersom du vil svare På dette 😊 

Jeg var hos Dr. Rollheim ved colosseumklinikken. Dummeste jeg gjort i mitt liv.  Vet ikke om han praktiserer lenger. Forferdelig uproffesjonell lege. Han var i hovedsak ØNH-lege også. Skulle ønske jeg hadde tilgang til min gamle e-post. Så skulle jeg gjerne delt epostene som ble skrevet oss imellom dengang. 

Har lest artikkel etter artikkel på nett ang leger i norge som har fullstendig ødelagt nesen til folk. At de får fortsette er for meg et mysterium. 

Gjør deg iallefall en tjeneste og heller spare noen mnd ekstra så du har råd til å dra til en ordentlig plastikkirurg med engang😊

Skrevet
2 minutter siden, mae1234 skrev:

Jeg var hos Dr. Rollheim ved colosseumklinikken. Dummeste jeg gjort i mitt liv.  Vet ikke om han praktiserer lenger. Forferdelig uproffesjonell lege. Han var i hovedsak ØNH-lege også. Skulle ønske jeg hadde tilgang til min gamle e-post. Så skulle jeg gjerne delt epostene som ble skrevet oss imellom dengang. 

Har lest artikkel etter artikkel på nett ang leger i norge som har fullstendig ødelagt nesen til folk. At de får fortsette er for meg et mysterium. 

Gjør deg iallefall en tjeneste og heller spare noen mnd ekstra så du har råd til å dra til en ordentlig plastikkirurg med engang😊

Sophie Elise opererte vel første gang på Colosseum, gjorde hun ikke? Det ble jo katastrofe🙄

Skrevet
3 minutter siden, mae1234 skrev:

Leste litt om Dr. Rollheim nå. Han er vel ikke plastiskkirurg? Han praktiserer bare ØNH tjenester... Hvertfall etter hva jeg kan lese. Har hørt om flere ØNH-leger som utfører plastiskkirurgi, når de i hovedsak ikke har peiling på hva de driver med. Som du sier - sykt at det får lov til å holde på.

Skrevet
44 minutter siden, mae1234 skrev:

Hvor finner du disse artiklene? Jeg har lest MYE overalt. Har bestemt meg for å operere hos Morten Haug. Har lest et par saker for noen år siden der han har misfornøyde kunder, men de aller fleste er fornøyd med han. Han har jo operert over 2000 neser, da vil det alltid være en og annen som ikke er fornøyd. Noe negativt vil man finne om alle kirurger..

• Liker 1
Skrevet

Har satt opp time til operasjon hos Tormod Westvik. Fikk et godt inntrykk av han på konsultasjonen, men lurer på om det er noen som har operert hos han som kan si noe om resultatet? Synes det er vanskelig å bestemme seg for hvilken kirurg...

Anonymkode: c698f...48e

Skrevet
On 7/14/2020 at 8:17 AM, AnonymBruker said:

Jeg opererte hos Kennet i juli i fjor og har også kul på begge sidene av nesen. Kan sende bilde hvis du vil. Skal bestille time for å spørre om å få det rettet opp 

Anonymkode: 17c8a...d84

Hei! Kan du sende meg også bilde? Har en kul/hump på den ene siden av nesa, nesten øverst ved neserota. Så du skulle få operert på nytt og lurte på om det var noe lignende det jeg har. Og har du merket andre problemer? 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt valg, han er kjempeflink. Jeg er superfornøyd med min nye nese. Han fikset alt som hadde gått galt hos forrige kirurg. Lykke til :)

Anonymkode: 4d26b...b05

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt valg, han er kjempeflink. Jeg er superfornøyd med min nye nese. Han fikset alt som hadde gått galt hos forrige kirurg. Lykke til :)

Anonymkode: 4d26b...b05

Hvem opererte du deg hos første gang? 

Anonymkode: c698f...48e

Skrevet

Hei, noen som nylig har operert eller vært på konsultasjon hos Plastikkirurgisk Institutt i Bergen med Dr. Stefan Emmes? Vurderer å bestille konsultasjon men skulle gjerne hørt om noen erfaringer derfra. Setter pris på svar. 

Skrevet
13 minutter siden, dash skrev:

Hei, noen som nylig har operert eller vært på konsultasjon hos Plastikkirurgisk Institutt i Bergen med Dr. Stefan Emmes? Vurderer å bestille konsultasjon men skulle gjerne hørt om noen erfaringer derfra. Setter pris på svar. 

Anbefaler han virkelig! En mann som er realistisk til mulig oppnåelig resultat og som er opptatt av å fra frem et fint, men naturlig resultat. Opererte hos han i januar og er nå 6-7 mnd post-op. Hadde open surgery (humpreduksjon - smalning av tipp pga. litt bulbous nose - korrigerte skjevhet så mye det lot seg gjøre - skrået tippen ørlite slik at den peker mer oppover = kompleks operasjon.) Var super fornøyd med måten jeg ble behandlet på, både av Dr. Emmes og sykepleierne. Hadde lokalbedøvelse kombinert med likegladsprøyte. Dette var virkelig IKKE skummelt. Kunne gjort operasjonen hundre ganger til. Jeg var tilstede, men jeg var helt rolig og hadde ingen tanker i hodet som gjorde at operasjonen var skremmende. Utrolig hvor godt denne sprøyten fungerer. Slapp også å være så dårlig etterpå, slik en kan bli av narkose. Jeg reagerte dessverre på medisinen, så jeg kastet opp en del før jeg dro hjem til hotellet.

Hadde INGEN smerte etter operasjonen og behøvde aldri å ta en eneste pille. Dette er dog ganske vanlig etter neseoperasjoner - men, alle reagerer forskjellig. Eneste jeg syntes var ubehagelig, var å puste med munnen hele tiden, da hele kjeften ble tørr som en murstein. Søvn ble det lite av, men så fort jeg fikk ut tampongene (han bruker sammenrullede vaselinkompress, som glir kjempe lett ut uten noe ubehag), ble det mye bedre. Jeg tok ut disse selv på dag 3 post-op. De ligger ikke så langt inn som vanlig tamponger, så dette kjentes ikke engang. Skylte nesen ofte med et sånt neshorn, men hadde ganske lite groms, så var heldig der.

Dag 6 post-op dro jeg for å fjerne gipsen. Når jeg så meg i speilet var nesen tydelig hoven, men jeg ble så fornøyd! Ingen hump og kjempe fin neserygg. Tippen så jeg ikke så mye forandring på, siden den var så hoven. Tok fly hjem etter jeg hadde tatt av gipsen. Det gikk kjempe bra, selv om han egentlig sier at fly er uaktuelt pga. trykk. Jeg merket ingenting av noe smerte. 

Nå har jeg nettopp vært på halvårskontroll, og alt var kjempe bra, bortsett fra at jeg enda er litt hoven/hard på nesetippen. Kunne ikke vært mer fornøyd med resultatet og jeg elsker nesen min. Det ble så likt som det kunne bli de manipulerte bildene! Etter hvert som ukene gikk, så jeg flere og flere detaljer på nesen. Ofte kan nesen se asymmetrisk ut de første mnd, på grunn av hevelse og healing. Dette jevner seg ut etter 1 år, så det er ikke nødvendigvis varig!  

Lykke til med å finne kirurg! ☺️ Anbefaler ikke å lese sånn ALT for mye her inne, da det står så mye forskjellig om hver kirurg. Man kan bli stresset hvis en har bestemt seg for kirurg, og så plutselig leser man noe negativt her inne om kirurgen... Det er dessverre slik at noen ikke blir fornøyde med en kirurg som noen andre er blitt kjempe fornøyd med. Dette handler om at alles neser er forskjellige, dermed er også oppnåelig resultat forskjellig. Jo mer du vil gjøre med nesen, jo vanskeligere er det = større risiko. Ingen vet heller hvordan brusken i sin egen nese vil heale. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...