Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er over 6 mnd post op, og nesen er betydelig mindre stiv! Ved 3 mnd kjentes den ut slik du beskriver. Fortsatt litt stivt og rart akkurat der hvor arret er, men ikke på langt nær slik det var for 3 mnd siden. Enda litt nummenhet på tippen, men har blitt vant til det. Skal på kontroll neste uke, så er spent på hva kirurgen sier :)

Anonymkode: c196d...90d

Takk, det høres betryggende! :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 23.4.2020 den 14.28, AnonymBruker skrev:

Da er operasjonsdato satt hos Tormod Westvik, kjenner jeg gruer meg siden jeg fant en svært negativ omtale av han nettopp, men resten jeg har lest har vært positivt. Er det noen som vil dele sin erfaring med han som kirurg, gjerne med før-etter bilder på mail til meg?

Anonymkode: ce1b2...922

Har du gjennomført operasjonen? Og vil du evt sende meg bildene du fikk tilsendt, eller egne? Har selv tenkt å bestille time. 

Anonymkode: d2cbe...ea1

Skrevet

Du som hadde operert hos Chiu og hadde bein som stakk ut på siden av nesen, har du vært til kontroll enda? Hva sa han, blir det ny operasjon? 

Anonymkode: 3793d...791

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte nesen min for fire pr siden, og min erfaring er følgende:

1. nesen har blitt mer rennende enn før, men ikke slik at jeg ikke kan leve med det.

2. Nesen min er har på tippen, noe den ikke var før. da kunne jeg på en måte klemme den flat, men det kan jeg ikke nå. Dette er ikke plagsomt. 
3. Jeg puster mye bedre nå enn før. Da var det ene neseboret nærmest tett, mens nå er det fri «flyt».

4. Jeg har ingen sjenerende arr.  

Jeg vil forøvrig si at du må tenke deg godt om før du velger å operere! For meg var det å ha operert nese noe som opptok tankene og hverdagen min i lang tid etter operasjonen. Jeg følte at jeg så rar ut, og det tok et halvt år før jeg kunne se meg i speilet og like det jeg så. Nå er jeg fornøyd, men det tok sin tid.

Anonymkode: 8b92a...a49

Er det flere som det også tok tid for å bli vant til den nye nesen? Hører mange si at de synes de ser så annerledes ut etter operasjonen, og at de ikke helt ligner seg selv.. 

Skrevet
On 8/13/2020 at 10:42 AM, AlexBee said:

Ble det operasjon på deg ?😀

Ja, det ble operasjon hos Dr. Westvik :)

Som flere før her har nevnt, man merker at han vet hva han driver med. Jeg har så langt (10 dager etter operasjon) hatt en veldig positiv erfaring. Jeg har ikke vært fryktelig tett, jeg puster bedre og bedre for hver dag som går. De siste 5 nettene har jeg endelig kunnet sove hele natten med munnen lukket igjen. Jeg fikk så godt som ingen blåmerker, og bare såvidt hoven rundt øyne og på kinnene. De første par dagene lo jeg litt da jeg så meg i speilet etter å ha våknet, da skjønte jeg dette med å ligne på en Avatar hehe

Nesen var veldig hoven da han fjernet skinnen, og det er den fortsatt. Det var såklart rart å se seg i speilet når nesen er bredere og virket større enn den var før, men han forklarte jo som jeg også skjønte og var forberedt på, at dette ville gå over. Jeg kunne se den gode jobben han hadde gjort og jeg ser jo hva jeg har i vente når hevelsen går ned, så jeg ble fornøyd med en gang heldigvis :) På en måte var det greit at den er så hoven, minte litt om min gamle nese og ikke var liten og søt med en gang, det er ingen som har sagt noe eller spurt om noe.

Det mest utfordrende så langt har vært å ikke ha fjeset i solen og ikke bruke solbriller på stranden, jeg gjemmer meg under en stilig strandhatt ;) men en venninne lurte jo litt på om ikke det ble slitsomt å myse under den der uten solbriller på..

Skrevet
45 minutter siden, Solstråle81 skrev:

Som flere før her har nevnt, man merker at han vet hva han driver med. Jeg har så langt (10 dager etter operasjon) hatt en veldig positiv erfaring. Jeg har ikke vært fryktelig tett, jeg puster bedre og bedre for hver dag som går. De siste 5 nettene har jeg endelig kunnet sove hele natten med munnen lukket igjen. Jeg fikk så godt som ingen blåmerker, og bare såvidt hoven rundt øyne og på kinnene. De første par dagene lo jeg litt da jeg så meg i speilet etter å ha våknet, da skjønte jeg dette med å ligne på en Avatar hehe

Nesen var veldig hoven da han fjernet skinnen, og det er den fortsatt. Det var såklart rart å se seg i speilet når nesen er bredere og virket større enn den var før, men han forklarte jo som jeg også skjønte og var forberedt på, at dette ville gå over. Jeg kunne se den gode jobben han hadde gjort og jeg ser jo hva jeg har i vente når hevelsen går ned, så jeg ble fornøyd med en gang heldigvis :) På en måte var det greit at den er så hoven, minte litt om min gamle nese og ikke var liten og søt med en gang, det er ingen som har sagt noe eller spurt om noe.

Det mest utfordrende så langt har vært å ikke ha fjeset i solen og ikke bruke solbriller på stranden, jeg gjemmer meg under en stilig strandhatt ;) men en venninne lurte jo litt på om ikke det ble slitsomt å myse under den der uten solbriller på..

Gratulerer 😃 Er det slik at man må tilbake til klinikken for å fjerne diverse etter operasjonen? Jeg tenker på oss som bor langveis fra 🙄😯 tenkte kanskje det holdt med en etterkontroll noen mnd etter. 

Skrevet

Utfører denne Westvik også penisreduksjoner?

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gratulerer 😃 Er det slik at man må tilbake til klinikken for å fjerne diverse etter operasjonen? Jeg tenker på oss som bor langveis fra 🙄😯 tenkte kanskje det holdt med en etterkontroll noen mnd etter. 

Ja du må tilbake etter 1 uke for å fjerne skinnen og eventuelt annet som som beskytter og stabiliserer nesen den første tiden :)

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte i Bergen og valgte å være der i en uke før jeg dro hjem. Tampongene/silikonkompressene jeg hadde i nesen tok jeg selv lett ut. Gipsen dro jeg for å fjerne hos kirurg dagen jeg skulle hjem. Noen fjerner også gipsen på egenhånd for å slippe å dra tilbake etter en uke, men dette kan være risikabelt. Kirurgen fortalte meg at ved flere tilfeller har han opplevd at de har vært for hardfør og revet opp nesen så reoperasjon måtte til. 

Skrevet

Får man se ordentlig 3d bilde av alle vinkler av nesen hos Tvedt? Skal på konsultasjon hos ham snart. Hvor mye betalte dere for en operasjon?

Anonymkode: 26baf...a86

Skrevet
På 16.8.2020 den 22.10, Solstråle81 skrev:

Gjorde du nesetippen smalere ? Vet du om du hadde åpen eller lukket operasjon? Å måtte han brekke opp nesen hos deg? Jeg må nok ha åpen, har skjev skillevegg og kalsifisert neserygg 😃

Anonymkode: f00e7...76a

Skrevet
On 8/18/2020 at 2:24 PM, AnonymBruker said:

Gjorde du nesetippen smalere ? Vet du om du hadde åpen eller lukket operasjon? Å måtte han brekke opp nesen hos deg? Jeg må nok ha åpen, har skjev skillevegg og kalsifisert neserygg 😃

Anonymkode: f00e7...76a

Jeg hadde åpen operasjon, arret er allerede nesten ikke synlig :) Jeg hadde en ganske liten hump, men han har filet ned den litt, og ved å gjøre det har han også smalnet neseryggen, om det er det som kalles å "knuse'" den er jeg litt usikker på. Han har også "samlet" nesetippen slik at den blir smalere og jevn uten alt det jeg hatet ved den fra før, og gitt et bittelite løft. Jeg var tydelig på at jeg ikke ønsker svai og heller ikke oppstopper, det er kun snakk om en antydning til løft av tippen. Neseskilleveggen var rett fra før, og nesevingene er latt være som de er :)

Skrevet

Ingen her som har barn, og som har operert?? Mine er 3 og 8, og kjenner jeg kommer til å være nervøs for å gi dem en klem i lengre tid etter operasjonen, i frykt for at de skal komme borti nesen😩

Skrevet
35 minutter siden, Andrea87 skrev:

Ingen her som har barn, og som har operert?? Mine er 3 og 8, og kjenner jeg kommer til å være nervøs for å gi dem en klem i lengre tid etter operasjonen, i frykt for at de skal komme borti nesen😩

Tror det skal gå helt fint😊 Hadde ingen problemer sånn. Når skal du operere?

Skrevet

Hei folkens! Her føler jeg at jeg kan bidra litt!😊 jeg ville styrt LANGT unna plastikkirurger her i Norge. Fåtallet vet hva de holder på med, og det er jeg og mange andre vandrende eksempel på. 

Fatter meg i korthet;

Jeg hadde min første operasjon når jeg var 19 år. En lege som virket å være meget oppegående innen fagfeltet sitt. Endte med 3 operasjoner på 1,5 år av samme lege. (Bare det er no-go, da nesen trenger MINST ett år på å leges). 
Jeg endte opp med en nese som var både skeiv, svak og var styggere enn før operasjonene. 

Jeg dro deretter til California og fikk utført neseplastikk av Dr. David E Kim i Beverly Hills, han spurte om jeg brukte kokain pga at nesten all brusk i nesa var borte! 
Nesen ble betraktelig mye bedre etter hans jobb med den, men langt ifra slik jeg så for meg. 

Spoler frem 7 år så dro jeg til en lege i Amsterdam. Prof. dr. G.J. Nolst Trenité . Beste avgjørelsen jeg har gjort. Dette ble operasjon nr 5, så det var en risiko operasjon. Men han var så flink, imøtekommende, og lyttet virkelig på ønskene mine. 

Jeg anbfefaler å gjøre en god research sånn at du får en fin nese på første operasjon. Jeg sitter her med en nese som fort kan blø, den er stiv (da den måtte bygges opp på nytt). Lymfedrenasjen er også ødelagt rundt nesen, så jeg er konstant hoven. (Hvis jeg teiper nesen om natta, så har den en helt annen form på morningen! Da har jeg virkelig min drømmenese😊).

Gå gjerne inn på Realself.com der dere kan søke på den eventuelle legen dere måtte være nysgjerrig på, så får dere ekte reviews fra folk som har erfaring selv😊

Annet enn det så har man dr. Paul Nassif i USA som er en av de beste!

Lykke til😊

Skrevet
På 14.5.2020 den 17.25, AnonymBruker skrev:

Oppdatering fra meg som er operert av T. Westvik. I dag er det gått en uke og vi tok av gipsen og jeg kan endelig puste normalt igjen, jeg puster mye bedre nå enn etter sist operasjon i Trondheim. Men jeg ble redd da jeg så meg i speilet. Jeg vet nesen min var veldig tynn og skeiv før, så jeg forventet at tippen skulle bli litt bredere, men dette er FOR bredt! Jeg ser ut som Hufsa. Det er det første jeg tenkte faktisk, at jeg ser ut som en tegneseriefigur. Jeg er så lei meg. 😭 Har grått siden jeg kom tilbake til hotellet. Westvik sa at dette er hevelse og kommer til å gå over om med tiden og at jeg må vente, men det ser så ille ut at jeg vet ikke hvor mye bedre det kan bli? Nesetippen min har jo ingen definisjon nå. Er det noen som har noen trøstende ord? Noen som har opplevd så mye hevelse etter en uke? Og hva gjør jeg hvis det ikke blir bedre? 

140039881_Skjermbilde2020-05-14kl_17_13_20.png.de9fd0c47fae3e9e71a8d9471d61ee18.png

Anonymkode: ce1b2...922

Hvordan er resultatet nå? Er du mer fornøyd?

Anonymkode: 4dbc0...dd1

Skrevet
På 22.8.2020 den 1.49, mae1234 skrev:

Hei folkens! Her føler jeg at jeg kan bidra litt!😊 jeg ville styrt LANGT unna plastikkirurger her i Norge. Fåtallet vet hva de holder på med, og det er jeg og mange andre vandrende eksempel på. 

Fatter meg i korthet;

Jeg hadde min første operasjon når jeg var 19 år. En lege som virket å være meget oppegående innen fagfeltet sitt. Endte med 3 operasjoner på 1,5 år av samme lege. (Bare det er no-go, da nesen trenger MINST ett år på å leges). 
Jeg endte opp med en nese som var både skeiv, svak og var styggere enn før operasjonene. 

Jeg dro deretter til California og fikk utført neseplastikk av Dr. David E Kim i Beverly Hills, han spurte om jeg brukte kokain pga at nesten all brusk i nesa var borte! 
Nesen ble betraktelig mye bedre etter hans jobb med den, men langt ifra slik jeg så for meg. 

Spoler frem 7 år så dro jeg til en lege i Amsterdam. Prof. dr. G.J. Nolst Trenité . Beste avgjørelsen jeg har gjort. Dette ble operasjon nr 5, så det var en risiko operasjon. Men han var så flink, imøtekommende, og lyttet virkelig på ønskene mine. 

Jeg anbfefaler å gjøre en god research sånn at du får en fin nese på første operasjon. Jeg sitter her med en nese som fort kan blø, den er stiv (da den måtte bygges opp på nytt). Lymfedrenasjen er også ødelagt rundt nesen, så jeg er konstant hoven. (Hvis jeg teiper nesen om natta, så har den en helt annen form på morningen! Da har jeg virkelig min drømmenese😊).

Gå gjerne inn på Realself.com der dere kan søke på den eventuelle legen dere måtte være nysgjerrig på, så får dere ekte reviews fra folk som har erfaring selv😊

Lykke til😊

Hva kostet operasjonene i utlandet?

Og hva koster det hos Nassif f.eks. Sophie Elise brukte vel 100.000,- i NY da hun opererte seg sist...

Anonymkode: b534d...7d5

Skrevet
På 22.8.2020 den 1.49, mae1234 skrev:

Fatter meg i korthet;

Lykke til😊

Hvem i Norge opererte du deg først hos? Det er mye til hjelp for oss som holder på å velge mellom kirurger, dersom du vil svare På dette 😊 

Skrevet
På 16.8.2020 den 17.58, AnonymBruker skrev:

Du som hadde operert hos Chiu og hadde bein som stakk ut på siden av nesen, har du vært til kontroll enda? Hva sa han, blir det ny operasjon? 

Jeg vet ikke om det er meg du tenker på. Jeg opererte hos Kenneth i juli 2019, skrev innlegg her for en stund siden at i noen vinkler (svakt skrått forfra) ser det ut som jeg fortsatt har kul på nesen, selv om den er helt perfekt i profil. Jeg var på kontroll forrige uke og jeg skal opereres på nytt uten å betale for det.

Anonymkode: 17c8a...d84

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det er meg du tenker på. Jeg opererte hos Kenneth i juli 2019, skrev innlegg her for en stund siden at i noen vinkler (svakt skrått forfra) ser det ut som jeg fortsatt har kul på nesen, selv om den er helt perfekt i profil. Jeg var på kontroll forrige uke og jeg skal opereres på nytt uten å betale for det.

Anonymkode: 17c8a...d84

Hei, ja det var deg jeg mente:) blir det full narkose, med neseskjold i 1 uke og hele pakka? Og måtte du vente 1 år for å operere på nytt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...