Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 5.7.2020 den 22.57, Andrea87 skrev:

Høres ut som du er i fin form så kort tid etter operasjonen da😊 Hvor mange dager etter operasjonen begynte du å føle deg mer som «deg selv» igjen? Og hva har du fått operert på nesen?

Jeg er i fin form nå 13 dager etter operasjonen. Følte meg i bra form dagen etter operasjonen også, med unntak av at det var ubehagelig og tett i nesa. Nå venter jeg bare på at resten av de blå halvmånene under øynene skal forsvinne helt. Hevelsen i nesa blir mindre for hver dag, og den er kjempefin. Fikk senket neseryggen, ordnet tippen slik at den ble mer feminin og løftet den litt opp. 

Jeg har lang sommerferie nå, og tror ikke folk på jobb vil se at noe er forandret med akkurat nesen. Opererte hos Westvik som jeg er svært fornøyd med😊

Anonymkode: 3196e...647

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Noen som kan anbefale en kirurg som er god på nesetipp eller har erfaringer med å ha operert det? Jeg har en relativt smal neserygg, men til gjengjeld veldig lang nese og stor nesetipp med mye brusk. Ønsker å smalne og korte ned tuppen en god del. Har vurdert Bjørn Tvedt, Morten Haug og Stefan Emmes 

Anonymkode: 5ce46...596

AnonymBruker
Skrevet
På 5.11.2019 den 0.17, idaaa92 skrev:

Få i Norge dessverre. Tror mesteparten av de som er missfornøyde reiser til utlandet. Lurest å spare opp litt penger enn å bli fristet til en billigere sekundær i Norge. 

Vi som er interessert i å gjennomføre sekundær har laget en privat gruppe her. Du får si ifra om du kunne tenkt deg å joine:) 

Kan jeg bli med i gruppen? 😄 Jeg må også ta ny operasjon, da jeg ikke er fornøyd med første operasjon i det hele tatt jeg hadde hos Tvedt. Har tenkt mye på å dra på konsultasjon til Westvik, men usikker. De i USA vet jeg kan være utrolig flinke. Men har ingen bekjente der, så aner jo ikke hvem av de som er flinke. Og prisen er sikkert mye dyrere på de aller flinkeste kirurgene i USA? Ikke lett 🤔

Anonymkode: 3ceb1...19b

Gjest vohnah
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg bli med i gruppen? 😄 Jeg må også ta ny operasjon, da jeg ikke er fornøyd med første operasjon i det hele tatt jeg hadde hos Tvedt. Har tenkt mye på å dra på konsultasjon til Westvik, men usikker. De i USA vet jeg kan være utrolig flinke. Men har ingen bekjente der, så aner jo ikke hvem av de som er flinke. Og prisen er sikkert mye dyrere på de aller flinkeste kirurgene i USA? Ikke lett 🤔

Anonymkode: 3ceb1...19b

Heisann, hva heter du? Jeg har også hatt en dårlig utført neseplastikk hos Bjørn Tvedt og er også med i denne gruppen. Kan legge deg til, men litt vanskelig når du er anonym :)

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Noen som kan anbefale en kirurg som er god på nesetipp eller har erfaringer med å ha operert det? Jeg har en relativt smal neserygg, men til gjengjeld veldig lang nese og stor nesetipp med mye brusk. Ønsker å smalne og korte ned tuppen en god del. Har vurdert Bjørn Tvedt, Morten Haug og Stefan Emmes 

Høres akkurat ut som min nese! Jeg har vært hos Haug, Westvik og Tvedt. Skal operere hos haug, da jeg følte at det var han som best «forstod« og forklarte hva han mente ville bli finest.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig fornøyd etter operasjon hos Bjørn Tvedt. Tror du vil finne positive og negative erfaringer om de fleste kirurgene her i denne tråden, så det beste er å ta en konsultasjontime hos de du vurderer og finne ut på den måten hvilken kirurg du føler deg mest trygg på :)  Lykke til ❤️

Anonymkode: 4d26b...b05

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke rettigheter har man egentlig etter en operasjon hvor man ikke er fornøyd med resultatet? Jeg har fått en kollaps midt på neseryggen etter operasjonen, og det gjør at pusten er dårligere og at det ikke er fint å se på, sånn typisk saddle nose deformity. For å rette opp dette vil det trenges brusk fra øre eller ribbein da jeg tror det er veldig mangelvare på brusk i nesen min nå.. Kirurgen som opererte meg tror jeg ikke driver med sånt pga at det ikke er offentlig sykehus og mulighet til røntgen osv ved evnt bruk av ribbein? Da har han sikkert ingen mulighet til å rette opp vil jeg tro..😭 Så penger tilbake får man sikkert ikke, og det ville nok heller ikke dekt prisen for en 3. Neseoperasjon(regner med det blir veldig dyrt, om noen her i Norge i det hele tatt er villig til å ta det på seg). Noen med erfaringer å dele? Eventuelt råd?  Skal forresten til kontroll i august og skal ta opp alle mine bekymringer da.  Føler meg veldig alene med bekymringene mine nå:( 

Anonymkode: b0085...b39

AnonymBruker
Skrevet
På 29.6.2020 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte for 3 uker siden, og jeg har fortsatt en hump på neseryggen. Kirurgen har tydeligvis ikke filt ned nok helt oppe ved neserota, så det fortsatt er en hump. Hva skal jeg gjøre? Det er ikke hevelse, fordi jeg kjenner beina som stikker ut. Opererte hos Kenneth Chiu. Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 3793d...791

Jeg opererte hos Kennet i juli i fjor og har også kul på begge sidene av nesen. Kan sende bilde hvis du vil. Skal bestille time for å spørre om å få det rettet opp 

Anonymkode: 17c8a...d84

Skrevet
På 23.6.2020 den 21.46, MelindaAndy skrev:

Gått en uke siden jeg opererte nå, var og fjerna gipsen i dag, og jeg er VEELDIG fornøyd!! Til tross for at den fortsatt er litt hoven. Ærlig, så synes jeg den til og med ble bedre enn 3D-bildene. Og den er helt rett nå også!!

Operasjonen gikk veldig bra, de er flinke der og jeg ble veldig overrasket over hvor lite smerter jeg har hatt. I tillegg, ble jeg så vidt hoven i ansiktet, og litt blå under det ene øyet. Kunne fint klart meg uten paracet også, så lurer på om jeg egt bare var heldig. Det presset bare litt på nesa de 2-3 første nettene når man legger seg, ellers merket jeg ingenting. Ble lite søvn første natten med tampongene i nesa selvfølgelig, men ellers har alt vært så og si smertefritt. Fjerningen av tampongene er heller ikke vondt, bare litt ekkelt. Samt, gikk fjerningen av gipsen og stingene helt fint også.

Så masse lykke til!!

Godt å høre at du er fornøyd! :)

Det har gått to uker siden operasjonen min, og jeg er også veldig fornøyd med utfallet. Syns ikke jeg lignet med selv de første dagene etter at gipsen ble tatt av, men nå har den verste hevelsen lagt seg, og jeg syns nesen passer veldig godt til ansiktet. Var redd at jeg skulle ende opp med en typisk «bloggernese», men Bjørn forsikret meg om at jeg fortsatt kom til å ha min nese før vi gikk inn på operasjonssalen.

Har gått fint etter operasjonen. Var tett i nesen kun i et par dager og hadde lite smerter. Sov ganske dårlig om natten da, men var mest pga den psykiske påkjenningen av å faktisk ha gjort operasjonen. Fikk noe post-operation blues, fordi jeg var redd for at resultatet ikke skulle bli bra, men det har det jo blitt :) 

14 dager etter operasjon har  jeg ganske synlige blåmerker under øyene da, og mistenker at jeg kommer til å ha de en uke til. Klarer å sminke de bort ganske bra da.

Ingen har forresten lagt merke til at jeg har gjort noe med nesen. Til og med ikke tanten min, som kommenterer hver minste detalj til utseendet til folk. Det er jeg veldig overrasket over! Men viser vel bare at de som har komplekser over egen nese er de som legger merke til andres neser.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte hos Kennet i juli i fjor og har også kul på begge sidene av nesen. Kan sende bilde hvis du vil. Skal bestille time for å spørre om å få det rettet opp 

Anonymkode: 17c8a...d84

Hei. Synd å høre. Gjerne send meg bilde. Jeg er ganske lei meg nå, vet liksom ikke når jeg har muligheten til å operere neste gang mtp jobb og sånn. Og håper ikke jeg må betale igjen, håper det blir gratis?

Anonymkode: 3793d...791

Skrevet
På 8.7.2020 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Jeg er i fin form nå 13 dager etter operasjonen. Følte meg i bra form dagen etter operasjonen også, med unntak av at det var ubehagelig og tett i nesa. Nå venter jeg bare på at resten av de blå halvmånene under øynene skal forsvinne helt. Hevelsen i nesa blir mindre for hver dag, og den er kjempefin. Fikk senket neseryggen, ordnet tippen slik at den ble mer feminin og løftet den litt opp. 

Jeg har lang sommerferie nå, og tror ikke folk på jobb vil se at noe er forandret med akkurat nesen. Opererte hos Westvik som jeg er svært fornøyd med😊

Anonymkode: 3196e...647

Skrevet

Kunne jeg fått sett et før og etter bilde om du får vist bilde uten at du ikke blir igjenkjent så klart 😅Jeg skal også operere hos Westvik i september. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal operere hos Emmes i høst. Har en veldig god følelse på han som kirurg. Eneste jeg stusset på var dårlig kommunikasjon mellom oss. Det er ofte jeg følte jeg ikke fikk frem poenget og han ikke skjønte spørsmålene mine. Vi hadde brukt over 1 time på konsultasjon og han virket ivrig på å sende meg avgårde til slutt, noe jeg kan forstå. Jeg vet ikke om jeg skal fikse hele nesa, eller kun tippen. Han klarte ikke å svare på om det ville sett naturlig ut på meg om jeg fikset hele, eller om det ville fremdeles sett langt ut hvis jeg kun fikset tippen. Har konsultasjon om noen uker hos Tvedt. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få frem poenget og bli forstått? Og hvordan er konsultasjon hos Tvedt? Er det 3D bilder som blir redigert eller tar han redigeringen gjennom tradisjonell redigering sånn som Emmes gjør?

Anonymkode: 26baf...a86

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal operere hos Emmes i høst. Har en veldig god følelse på han som kirurg. Eneste jeg stusset på var dårlig kommunikasjon mellom oss. Det er ofte jeg følte jeg ikke fikk frem poenget og han ikke skjønte spørsmålene mine. Vi hadde brukt over 1 time på konsultasjon og han virket ivrig på å sende meg avgårde til slutt, noe jeg kan forstå. Jeg vet ikke om jeg skal fikse hele nesa, eller kun tippen. Han klarte ikke å svare på om det ville sett naturlig ut på meg om jeg fikset hele, eller om det ville fremdeles sett langt ut hvis jeg kun fikset tippen. Har konsultasjon om noen uker hos Tvedt. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få frem poenget og bli forstått? Og hvordan er konsultasjon hos Tvedt? Er det 3D bilder som blir redigert eller tar han redigeringen gjennom tradisjonell redigering sånn som Emmes gjør?

Anonymkode: 26baf...a86

Kanskje du kan vise frem bilder av noen som du syns har lik nese som den du ønsker deg?

Bjørn Tvedt bruker 3D simulering (Vectra). Du sitter i samme rom som han mens han tegner opp i programmet og forklarer hva han mener kan/bør gjøres.

Generelt syns jeg Tvedt har en meget god estetisk sans, og var veldig enig i det han foreslo.
Men han kan være litt kort og virke travel, så ha klar spørsmål på forhånd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god erfaring med Morten Haug. Han er profesjonell, flink til å lytte og forklare, og det beste er at han har lang erfaring og at han er øre-nese-hals-spesialist i tillegg. 

Anonymkode: 3981d...02b

Skrevet

Det jeg er mest redd for er at nesetippen min skal bli skjev og neserygg bredere etter kalsifiseringen på neserygg er filt ned. Eller at neseborene skal være veldig synlig i front om dere skjønner. Ofte når jeg ser før og etter bilder så ser nesen større ut i front .  Spesielt på de som har senket neserygg... men alt dette skal jeg spør om på konsultasjon på CosmoClinic hos Tormod Westvik neste mandag. Tenker mye på tiden etter. Er i et yrket hvor jeg er blant folk hele tiden og gruer meg til å føle meg som en Avatar i starten.... nesen ser vel ut som en trekant uten kontur 😅 Livredd for å få nese som skuespiller nasim pedrad.... hun har ikke en vellykket noSejob etter min mening. Andre som har vært hos Tormod ? Vurderer dr Enmes og Tvedt også. Men vil se noen neser de har gjort før jeg bestemmer meg. Ser for meg at de har sin egen «stil» ut i fra deres estisk sans. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har god erfaring med Morten Haug. Han er profesjonell, flink til å lytte og forklare, og det beste er at han har lang erfaring og at han er øre-nese-hals-spesialist i tillegg. 

Morten Haug skal jeg sjekke ut. Han har jeg ikke hørt om 😁

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AlexBee skrev:

Morten Haug skal jeg sjekke ut. Han har jeg ikke hørt om 😁

Han er en av de med lengst erfaring innen neseplastikk i Norge, så rart at du ikke har hørt om ham. Det er betryggende at han er spesielt innenfor øre/nese/hals. Han jobbet som plastikkirurg på Aleris Colosseum-Nobel i flere år før han startet sin egen klinikk, dette var før Kenneth Chiu begynte hos Aleris (han har du kanskje hørt om? Om han er flink vet jeg ikke.)

Skrevet

Er nok fordi jeg er så bestemt for at Tormod Westvik er rett mann til jobben. I min omgangskrets er det både leger og flere kosmetiske sykepleiere og alle snakker varmt om Westvik. Men mulig jeg bør sjekke litt mer. Kenneth har jeg hørt en del bra om også. Takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opererte hos Kenneth Chiu for noen uker siden.
Han sa jeg har veldig tykk hud og at det vil ta en god stund før man får sett resultatet (lenger enn normalt). Jeg er glad jeg skal begynne i jobb igjen snart, for jeg blir helt gal av å studere nesa i alle mulige vinkler og så bli bekymret når jeg ser noe som ser skjevt, asymmetrisk eller rart ut.

Akkurat nå er den store humpen på nesa borte, men på noen bilder har jeg nå oppdaget at det i enkelte vinkler ser ut som jeg fremdeles har antydning til hump. Er skikkelig rart.. 

Utover det så skal jeg prøve å være positivt innstilt og så tålmodig som mulig. Er bare det at nesa faktisk ser enda større ut forfra og fra en del andre vinkler enn før operasjonen. I tillegg til diger og hoven nesetipp som ser ut som en slags klovnenese (Ok overdriver sikkert litt nå..). Håper virkelig at det er mye hevelse som skal ned. På den andre siden er det jo fint at det blir veldig kamuflert at man har gjort noe, da man ikke går fra diger ørnenese til søt knappenese på to timer...

Anonymkode: 81288...de0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...