Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Andrea87 said:

Dere som i hovedsak har operert nesetippen; hvor lenge var dere veldig synlig hovne? Skal gjøres en del på nesetippen min. Jeg håper å kunne dra på jobb igjen etter 4 uker, uten at jeg er megahoven. Det beste hadde selvsagt vært om ingen så at jeg har endret nesen, men tipper man ser at man ser annerledes ut. Det er det jeg gruer meg mest for nå, å dra tilbake på jobb etter operasjonen. Det er det eneste som holder meg litt igjen. Livredd for hva kollegaene mine vil tenke... 

Må du vente 4 uker før du kan gå på jobb igjen eller er det noe du velger selv? Jeg får ikke tatt mer enn en ukes fri så det er litt krise om jeg må være borte SÅ lenge.

Anonymkode: 26baf...a86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Andrea87 skrev:

Dere som i hovedsak har operert nesetippen; hvor lenge var dere veldig synlig hovne? Skal gjøres en del på nesetippen min. Jeg håper å kunne dra på jobb igjen etter 4 uker, uten at jeg er megahoven. Det beste hadde selvsagt vært om ingen så at jeg har endret nesen, men tipper man ser at man ser annerledes ut. Det er det jeg gruer meg mest for nå, å dra tilbake på jobb etter operasjonen. Det er det eneste som holder meg litt igjen. Livredd for hva kollegaene mine vil tenke... 

Nå synes jeg du skal ta det helt rolig og ikke tenke på hva andre vil legge merke til og tenke om et valg du har tatt. Det er tross alt ditt fjes ☺️ Folk vil nok se at noe er endret, men jeg tror helt ærlig folk har mer enn nok med seg selv og kommer ikke til å bry seg. 

Jeg var borte 3 uker ca. fordi jeg hadde muligheten til det. Jeg kunne lett gått på jobb etter en uke hvis jeg ikke hadde hatt en fysisk hard jobb. Har du en kontorjobb eller lignende, så skal det gå helt fint hvis en tar det rolig. MEN dette med hevelse, blåmerker og fysisk form etter en slik operasjon er veldig individuelt. Ikke sikkert alle er klar for å jobbe etter en uke. Jeg var dog veldig heldig med både blåmerker og hevelse, samt. at jeg var smertefri uten medisiner. Viktig å huske at en skal gå med teip på nesen konstant de første ukene, og deretter kan en bruke kun når en ikke skal ut i offentlighet. Så folk vil vel se at en har gjort noe hvis en drar tilbake etter 1 uke uansett ☺️ Og du må jo sikkert på butikken med teip på nesen. 

Anonymkode: c196d...90d

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må du vente 4 uker før du kan gå på jobb igjen eller er det noe du velger selv? Jeg får ikke tatt mer enn en ukes fri så det er litt krise om jeg må være borte SÅ lenge.

Anonymkode: 26baf...a86

Det har jeg valgt selv, kirurgen sa jeg kunne gå på jobb etter ca.1 uke. Men jeg vil gjerne være så lenge som mulig hjemme etter operasjonen, så hevelsene ikke er like store. Mer enn 4 uker får jeg ikke til å være borte fra jobb..

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg du skal ta det helt rolig og ikke tenke på hva andre vil legge merke til og tenke om et valg du har tatt. Det er tross alt ditt fjes ☺️ Folk vil nok se at noe er endret, men jeg tror helt ærlig folk har mer enn nok med seg selv og kommer ikke til å bry seg. 

Jeg var borte 3 uker ca. fordi jeg hadde muligheten til det. Jeg kunne lett gått på jobb etter en uke hvis jeg ikke hadde hatt en fysisk hard jobb. Har du en kontorjobb eller lignende, så skal det gå helt fint hvis en tar det rolig. MEN dette med hevelse, blåmerker og fysisk form etter en slik operasjon er veldig individuelt. Ikke sikkert alle er klar for å jobbe etter en uke. Jeg var dog veldig heldig med både blåmerker og hevelse, samt. at jeg var smertefri uten medisiner. Viktig å huske at en skal gå med teip på nesen konstant de første ukene, og deretter kan en bruke kun når en ikke skal ut i offentlighet. Så folk vil vel se at en har gjort noe hvis en drar tilbake etter 1 uke uansett ☺️ Og du må jo sikkert på butikken med teip på nesen. 

Takk for oppmuntrende ord, det hjelper litt😊 Jeg føler bare så innmari på at det er en «skam» å operere nesen (plastisk operasjon generelt), og jeg er redd for at kollegaene mine på en måte skal se annerledes på meg/miste respekten for en som har gjort noe sånt. Merkelig tanke kanskje, men det er sånn jeg føler det.
Når det er sagt, så er jeg så sikker på at jeg ønsker denne operasjonen og kommer til å gjennomføre den uansett. 

Hva fikk du fikset på nesen din? Og hvem opererte du hos?

AnonymBruker
Skrevet

Fikk dere beskjed om å bruke tape på nesen etter operasjonen? Kirurgen min sa jeg ikke trengte det...

Anonymkode: 3793d...791

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Andrea87 skrev:

Takk for oppmuntrende ord, det hjelper litt😊 Jeg føler bare så innmari på at det er en «skam» å operere nesen (plastisk operasjon generelt), og jeg er redd for at kollegaene mine på en måte skal se annerledes på meg/miste respekten for en som har gjort noe sånt. Merkelig tanke kanskje, men det er sånn jeg føler det.
Når det er sagt, så er jeg så sikker på at jeg ønsker denne operasjonen og kommer til å gjennomføre den uansett. 

Hva fikk du fikset på nesen din? Og hvem opererte du hos?

Dr. Emmes. Smalnet en typ «bulbous nose tip»(?), fjernet hump og rettet opp skjevhet. Skal på 6 mnd kontroll i august. Veldig fornøyd, men mulig tippbrusken har forskjøvet seg noen mm, så den ene står litt mer ut enn den andre. Dette var normalt og kan lett fikses med et lite snitt på innsiden av nesen. Han var ikke sikker, så det er dette jeg skal sjekke ut i august. 
Skjønner hva du mener med at man føler det er en skam. Vært mye om dette i media siste årene, men så lenge en gjør det for seg selv og ikke oppfordrer andre om å gjøre det samme, så synes jeg hver enkelt menneske skal få gjøre som de selv vil med eget utseende ☺️ Har du venner/kollegaer som mister respekt for deg, så sier det mer om dem som person!

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør man forvente å legge ut for en neseoperasjon egentlig (minstepris)? 

Anonymkode: 09f05...0ca

Skrevet
På 31.5.2020 den 10.01, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har nylig operert min nese og deler gjerne min erfaring. Dette pga en tidligere mislykket operasjon hos en annen kirurg. Jeg hadde vel egentlig ikke noen spesielle forventninger for resultat, men håpet den skulle bli bedre. Resultatet er helt fantastisk og hele opplevelsen av hvordan jeg ble behandlet hos fantastiske Akademikliniken i Oslo kunne ikke vært bedre. Grundig konsultasjon hos kirurgen Bjørn Tvedt, blide, hyggelige sykepleiere, anestesilege og damene i resepsjonen. Oppfølgingen i ettertid har også vært helt super. Det er enda såpass tidlig at jeg fremdeles er hoven, men selv nå ser den utrolig mye finere ut, og den blir bare bedre og bedre ettersom hevelsen går ned. Gleder meg til å vise frem nesa mi på neste kontrolltime og se før og etter bilder. Anbefales virkelig. Jeg er så glad for at jeg turte å gå for ny operasjon. 

Anonymkode: 4d26b...b05

Heldig du! Har operert meg hos Bjørn to ganger og er overhodet ikke fornøyd..

Skrevet
På 15.6.2020 den 0.17, MelindaAndy skrev:

Skal du opereres av Bjørn Tvedt? Jeg skal opereres der på tirsdag. Senke neseryggen, gjøre den smalere, løfte og gjøre nesetippen smalere. Til tross for det, så er nesen min litt skjev, men dette mente han at vi ikke burde fokusere oss så mye om.. Siden det er profilen som er viktig. Uansett, så fikk jeg overtalt han til å rette på det, siden jeg tross alt skal lappe ut såpass mye penger..  Og da sa han at han skulle prøve å fikse på det. Kjenner meg smånervøs tbh, men av 3D-bildene så skal det vises betydelige forskjeller, og han virker overbevisende på at han fikser det, så jeg krysser fingrene mine.

Men oppdater meg på hvordan din blir!!

Min ble utrolig skjev etter at jeg opererte der..

AnonymBruker
Skrevet

Disse blodskorpene inni nesen etter operasjonen... Kirurgen sa at jeg ikke må plukke på noe som helst, for det kan rive av de innvendige stingene. Men når forsvinner disse? 

Anonymkode: 3196e...647

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har operert hos Westvik? Er dere førnøyd med resultatet?

Anonymkode: d5092...f7c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man ikke f.eks. gå på fjelltur / anstrenge seg så tidlig etter neseplastikk? Er det fordi man kan få mer hevelse? Jeg opererte for 10 dager siden, og kunne tenke meg å gå på en liten fjelltur (en liten time hver vei). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er pga. hevelsen ja. Tar lengre tid før den går ned. Samtidig er det en risiko for blødning hvis en anstrenger seg for mye etter et sånt inngrep. Blødning kan faktisk oppstå flere måneder etterpå, etter hva jeg har hørt. Men hvis du tar det veldig rolig og ikke går på det høyeste fjellet, så skal det gå bra vil jeg tro. Bare ikke slit deg ut så mye. Gå heller på en tur du vet du ikke blir så sliten av👍🏼

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er pga. hevelsen ja. Tar lengre tid før den går ned. Samtidig er det en risiko for blødning hvis en anstrenger seg for mye etter et sånt inngrep. Blødning kan faktisk oppstå flere måneder etterpå, etter hva jeg har hørt. Men hvis du tar det veldig rolig og ikke går på det høyeste fjellet, så skal det gå bra vil jeg tro. Bare ikke slit deg ut så mye. Gå heller på en tur du vet du ikke blir så sliten av👍🏼

Takk for svar. Mulig jeg tar en langsom tur😊

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Mulig jeg tar en langsom tur😊

Høres ut som du er i fin form så kort tid etter operasjonen da😊 Hvor mange dager etter operasjonen begynte du å føle deg mer som «deg selv» igjen? Og hva har du fått operert på nesen?

Skrevet

Jeg opererte meg hos Westvik snart 2 mndr siden nå. Så lenge er jeg utrolig fornøyd.

Jeg skulle fjerne humpen og løfte tippen og han anbefalte også å gjøre hele nesen litt smalere for at den ikke ser bredere ut.

Selve operasjonen gikk kjempesmooth. Første uken føltes det som en kraftig forkjølelse. Lite smerte, men det føles tett og ubehagelig. Jeg fikk faktisk ingen blåmerker selv om han brakk beinet for å fjerne humpen. Hevelsen var verst på dag 3 og så gikk gradvis ned.

Etter en uke så fjernet han platene&bandasjen og selv om nesa var fortsatt ganske hoven, så så jeg 100% bedre ut enn før. Jeg var faktisk med på en videokonferanse på jobb samme dagen og så normalt ut.

Siden det har hevelsen bare gått ned og jeg er faktisk så fornøyd med resultatet nå at jeg håper ingenting endrer seg framover, men får selvfølgelig se. Selve nesen føles stivere og jeg er fortsatt redd for å ta på den for å ikke ødelegge noe, men den fungerer helt fint med tanke på pusten. 

Skrevet
28 minutter siden, emni skrev:

Jeg opererte meg hos Westvik snart 2 mndr siden nå. Så lenge er jeg utrolig fornøyd.

Jeg skulle fjerne humpen og løfte tippen og han anbefalte også å gjøre hele nesen litt smalere for at den ikke ser bredere ut.

Selve operasjonen gikk kjempesmooth. Første uken føltes det som en kraftig forkjølelse. Lite smerte, men det føles tett og ubehagelig. Jeg fikk faktisk ingen blåmerker selv om han brakk beinet for å fjerne humpen. Hevelsen var verst på dag 3 og så gikk gradvis ned.

Etter en uke så fjernet han platene&bandasjen og selv om nesa var fortsatt ganske hoven, så så jeg 100% bedre ut enn før. Jeg var faktisk med på en videokonferanse på jobb samme dagen og så normalt ut.

Siden det har hevelsen bare gått ned og jeg er faktisk så fornøyd med resultatet nå at jeg håper ingenting endrer seg framover, men får selvfølgelig se. Selve nesen føles stivere og jeg er fortsatt redd for å ta på den for å ikke ødelegge noe, men den fungerer helt fint med tanke på pusten. 

Synes du at ansiktet ditto sin helhet ble mye forandret etter operasjonen? Hører flere si at de synes de ser ut som en annen person. Og har du vært åpen om operasjonen ift. kollegaene dine?

Skrevet
9 hours ago, Andrea87 said:

Synes du at ansiktet ditto sin helhet ble mye forandret etter operasjonen? Hører flere si at de synes de ser ut som en annen person. Og har du vært åpen om operasjonen ift. kollegaene dine?

Jeg synes ikke at jeg ser ut som an annen person, kanskje bare som meg når jeg var 14-15 før nesa mi begynte å se mer voksen ut (jeg er litt over 30 nå). 

Før operasjonen liknet nesa mi på Lady Gaga sin, eller gammel nese til Iggy Azalea. Dvs ikke helt heksenese, men veldig sterk og maskulin, og den duppet litt ned når jeg smilte. Nå likner nesa mi mer på f.eks Amber Heard sin - den er rettet ut og tippen er løftet, og kirurgen la inn støtte slik at den ikke dupper ned. Jeg synes den får meg til å se yngre ut også.

Jeg vet faktisk ikke hvor mye kollegaene mine merket. Jeg fortalte ikke om at jeg skulle ta en neseoperasjon, og ingen sa noe om nesa mi når de møtte meg. Legen sa ihvertfall at de fleste kommer til å tenke at noe ser annerledes ut, men at de ikke kommer til å skjønne at det var pga. nesa med minst jeg forteller det. Jeg er usikker om det er det som skjedde. Jeg jobber med flest menn (teknisk bransje), så kan være begge deler. :) 

Skrevet

Er det noen av dere som har operert og som har små barn? (Datteren min er litt over 2,5 år). Syntes dere det var utfordrende mtp. at man ikke skal løfte og bøye hode nedover på en god stund. Samboeren min vil jo ta mesteparten av passet/stellet i denne perioden, men likevel. Kjenner jeg også kommer til å være redd for at hun skal veive borti nesen på ett eller annet tidspunkt.. hører gjerne om andres erfaringer rundt dette😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...