AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #2681 Skrevet 9. juni 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Off, har hatt det sånn selv, men kanskje ikke like ille som deg etter hvordan du beskriver det. Jeg har troen på at det kommer til å bli mye bedre for deg! Det kommer til å føles veldig befriende å slippe å tenke over nesen hele tiden☺️ Er rundt 4 mnd siden min operasjon, og nesen er ikke noe jeg har negative tanker rundt lengre. Kun positive. Og det som irriterte meg veldig med andre folk, var de som alltid sa «herregud, det er jo bare en nese, det er viktigere ting å bry seg om». Verste er at de som sier slikt, har «normale» neser og ikke har kjent på hvordan det føles å faktisk ha en nese som ikke er «som alle andres». Anonymkode: c196d...90d Tusen takk. Det føles veldig godt å bli forstått på det området. Jeg fikk noen tilsvarende (Dog sagt hyggeligere) reaksjoner fra noen venninner med søte små neser, men tror de bare mente det godt. Det beste hadde jo så klart vært å være fornøyd som man er, men jeg er som nevnt såpass voksen nå at jeg vet at dette er tanker som sannsynligvis ikke vil endre seg så mye i fremtiden. Har avtalt operasjon i starten av juli og selv om jeg er redd selve operasjonen og den første tiden etterpå, så tror og håper jeg dette blir en stor lettelse 😊 Anonymkode: 81288...de0
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #2682 Skrevet 12. juni 2020 På 25.5.2020 den 16.14, AnonymBruker skrev: westvik sa til meg at det ikke var så nøye da ringte og spurte allerede dagen etter operasjon, hadde så vondt i ryggen av å sove opprest at jeg sov på siden med bare en ekstra pute etter 4 dager. liten oppdatering: siden jeg tok bildet jeg la ut har hevelsen gått ned litt men ikke nok, håper det går ned enda mer så kan jeg legge ut et bilde når det er gått 3-4 måneder, da jeg har hørt at mange bruker å se en tydelig forskjell på det tidspunktet. - hufsa Anonymkode: ce1b2...922 Hvordan går det med deg nå, har nesen endret seg mer? Anonymkode: 3981d...02b
MelindaAndy Skrevet 14. juni 2020 #2683 Skrevet 14. juni 2020 På 31.5.2020 den 21.49, Elle_melle skrev: Jeg skal operere meg i slutten av juni hos Akademiklinikken. Skal fjerne hump og gjøre nesebeinet + nesetippen smalere. Usikker på hvor lenge man må holde seg unna solen. Noen som vet? Skal du opereres av Bjørn Tvedt? Jeg skal opereres der på tirsdag. Senke neseryggen, gjøre den smalere, løfte og gjøre nesetippen smalere. Til tross for det, så er nesen min litt skjev, men dette mente han at vi ikke burde fokusere oss så mye om.. Siden det er profilen som er viktig. Uansett, så fikk jeg overtalt han til å rette på det, siden jeg tross alt skal lappe ut såpass mye penger.. Og da sa han at han skulle prøve å fikse på det. Kjenner meg smånervøs tbh, men av 3D-bildene så skal det vises betydelige forskjeller, og han virker overbevisende på at han fikser det, så jeg krysser fingrene mine. Men oppdater meg på hvordan din blir!!
Elle_melle Skrevet 15. juni 2020 #2684 Skrevet 15. juni 2020 6 timer siden, MelindaAndy skrev: Skal du opereres av Bjørn Tvedt? Jeg skal opereres der på tirsdag. Senke neseryggen, gjøre den smalere, løfte og gjøre nesetippen smalere. Til tross for det, så er nesen min litt skjev, men dette mente han at vi ikke burde fokusere oss så mye om.. Siden det er profilen som er viktig. Uansett, så fikk jeg overtalt han til å rette på det, siden jeg tross alt skal lappe ut såpass mye penger.. Og da sa han at han skulle prøve å fikse på det. Kjenner meg smånervøs tbh, men av 3D-bildene så skal det vises betydelige forskjeller, og han virker overbevisende på at han fikser det, så jeg krysser fingrene mine. Men oppdater meg på hvordan din blir!! Ja, stemmer. Skal opereres hos Bjørn Tvedt Min nese er også skjev, men han sa at ansiktet i seg også var litt skjevt (er vel færreste som har helt symmetrisk ansikt..), så er begrenset hvor mye han retter den opp. Men veldig fornøyd med 3D simuleringen. Håper at han får det til slik som han sier! Jeg er mest spent på å smalne nesetippen... Den er jeg egentlig fornøyd med nå, men han var nødt å fikse på den også for å skape harmoni i ansiktet, da jeg hadde «ganske stor nese». Skal oppdatere etterhvert. Håper du også gjør det!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2020 #2685 Skrevet 15. juni 2020 Er det en som har operert en lang nese med klumpete tupp? Klarer ikke å velge mellom Haug, Tvedt eller Emmes! Hadde en god følelse på Emmes og skal ha konsultasjon der, men tanken på lokalbedøvelse gjør meg skeptisk! Hos de andre er dette inkludert i prisen. Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #2686 Skrevet 16. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det en som har operert en lang nese med klumpete tupp? Klarer ikke å velge mellom Haug, Tvedt eller Emmes! Hadde en god følelse på Emmes og skal ha konsultasjon der, men tanken på lokalbedøvelse gjør meg skeptisk! Hos de andre er dette inkludert i prisen. Anonymkode: 26baf...a86 Jeg opererte hos Emmes. Bred nesetipp, skjevhet og humpreduksjon. Du må virkelig IKKE være nervøs for å ikke få narkose inkludert. Det var ikke noe ubehag eller skummelt uten narkose. Du får to likegladsprøyter litt før de setter i gang og gir lokalbedøvelse, og du blir helt rolig og har null bekymringer. Jeg lå der bare som om det skulle vært på sofaen etter en lang arbeidsdag 😂 Rart hva den sprøyten gjør, men det var vidunderlig. Ikke bare bare å være i narkose, og du blir mye dårligere etterpå om du er i narkose (oftest). Anonymkode: c196d...90d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #2687 Skrevet 17. juni 2020 On 6/16/2020 at 11:56 AM, AnonymBruker said: Jeg opererte hos Emmes. Bred nesetipp, skjevhet og humpreduksjon. Du må virkelig IKKE være nervøs for å ikke få narkose inkludert. Det var ikke noe ubehag eller skummelt uten narkose. Du får to likegladsprøyter litt før de setter i gang og gir lokalbedøvelse, og du blir helt rolig og har null bekymringer. Jeg lå der bare som om det skulle vært på sofaen etter en lang arbeidsdag 😂 Rart hva den sprøyten gjør, men det var vidunderlig. Ikke bare bare å være i narkose, og du blir mye dårligere etterpå om du er i narkose (oftest). Anonymkode: c196d...90d Er du fornøyd med selve operasjonen og hva er inntrykket ditt av ham som kirurg? Hvordan var oppfølgningen? Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #2688 Skrevet 17. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du fornøyd med selve operasjonen og hva er inntrykket ditt av ham som kirurg? Hvordan var oppfølgningen? Anonymkode: 26baf...a86 Kjempe fornøyd. Lå der i mange timer, men på grunn av de likegladsprøytene, så følte jeg ikke på at jeg ble «lei». Jeg kunne gjort det hundre ganger til. Han er en veldig flink kirurg som vet hva han driver med. Ærlig, realistisk og opptatt av et naturlig og harmonisk resultat. Har skrevet om han for ikke lenge siden i denne tråden. Både han og de andre på klinikken tok godt vare på meg og sørget for at jeg hadde det bra. Han ringte meg på kvelden på operasjonsdagen for å høre hvordan det gikk. I dagene etter kunne jeg ringe han 24 timer i døgnet hvis det skulle være noe. Dro ut «tampongene» selv på dag 3. Han bruker kun vaselinkompress som er rullet sammen. De går heller ikke så langt inn, så man kjenner ikke at man tar de ut. Noe annet enn hva man ser på YouTube! Dro til klinikken for å ta av gipsen dag 6 og dro hjem etterpå. Skulle sende han bilder av nesen etter ca. 3 uker, så fortsette med å sende bilder etter 3, 6 og 12 måneder. Anonymkode: c196d...90d
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #2689 Skrevet 18. juni 2020 Jeg opererte for 2 dager siden og det klør helt utrolig mye under neseskjoldet. Noen andre som har hatt det sånn? Noen tips om hva som kan hjelpe? Anonymkode: 3793d...791
MelindaAndy Skrevet 23. juni 2020 #2690 Skrevet 23. juni 2020 På 15.6.2020 den 7.08, Elle_melle skrev: Ja, stemmer. Skal opereres hos Bjørn Tvedt Min nese er også skjev, men han sa at ansiktet i seg også var litt skjevt (er vel færreste som har helt symmetrisk ansikt..), så er begrenset hvor mye han retter den opp. Men veldig fornøyd med 3D simuleringen. Håper at han får det til slik som han sier! Jeg er mest spent på å smalne nesetippen... Den er jeg egentlig fornøyd med nå, men han var nødt å fikse på den også for å skape harmoni i ansiktet, da jeg hadde «ganske stor nese». Skal oppdatere etterhvert. Håper du også gjør det! Gått en uke siden jeg opererte nå, var og fjerna gipsen i dag, og jeg er VEELDIG fornøyd!! Til tross for at den fortsatt er litt hoven. Ærlig, så synes jeg den til og med ble bedre enn 3D-bildene. Og den er helt rett nå også!! Operasjonen gikk veldig bra, de er flinke der og jeg ble veldig overrasket over hvor lite smerter jeg har hatt. I tillegg, ble jeg så vidt hoven i ansiktet, og litt blå under det ene øyet. Kunne fint klart meg uten paracet også, så lurer på om jeg egt bare var heldig. Det presset bare litt på nesa de 2-3 første nettene når man legger seg, ellers merket jeg ingenting. Ble lite søvn første natten med tampongene i nesa selvfølgelig, men ellers har alt vært så og si smertefritt. Fjerningen av tampongene er heller ikke vondt, bare litt ekkelt. Samt, gikk fjerningen av gipsen og stingene helt fint også. Så masse lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #2691 Skrevet 23. juni 2020 16 minutter siden, MelindaAndy skrev: Gått en uke siden jeg opererte nå, var og fjerna gipsen i dag, og jeg er VEELDIG fornøyd!! Til tross for at den fortsatt er litt hoven. Ærlig, så synes jeg den til og med ble bedre enn 3D-bildene. Og den er helt rett nå også!! Operasjonen gikk veldig bra, de er flinke der og jeg ble veldig overrasket over hvor lite smerter jeg har hatt. I tillegg, ble jeg så vidt hoven i ansiktet, og litt blå under det ene øyet. Kunne fint klart meg uten paracet også, så lurer på om jeg egt bare var heldig. Det presset bare litt på nesa de 2-3 første nettene når man legger seg, ellers merket jeg ingenting. Ble lite søvn første natten med tampongene i nesa selvfølgelig, men ellers har alt vært så og si smertefritt. Fjerningen av tampongene er heller ikke vondt, bare litt ekkelt. Samt, gikk fjerningen av gipsen og stingene helt fint også. Så masse lykke til!! så godt å høre!! bra du er fornøyd! er det mulig å få se før/etterbilde?? Anonymkode: 3793d...791
Andrea87 Skrevet 27. juni 2020 #2692 Skrevet 27. juni 2020 Dere som gjort mye på nesen, (da tenker jeg ikke på bare neseryggen, men gjort store endringer på nesen totalt + nesetipp). Hvor lenge tok det før dere kunne leve litt mer som vanlig? Ikke trene og sånt selvsagt, men gjøre enkle hverdagslige ting. Og hvor lenge var dere synlig hovne, slik at det var lett for andre å se at dere hadde fått utført nesepperasjon? 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #2693 Skrevet 28. juni 2020 Jeg opererte meg hos Westvik nå på fredag. Nesetuppen er løftet, neseryggen er senket og smalnet. En skjevhet i tippen er også rettet opp med hjelp av brusk fra neseskilleveggen. Inni nesen er det plastrør, og jeg har ikke hørt noe annet enn at jeg skal ta ut disse samtidig som splinten taes av på torsdag. Jeg er helt tett i nesa, og det er ubehagelig å gå slik. Jeg har lest gjennom mange av sidene i denne tråden, og ser at flere av dere som har operert tok ut det dere hadde inni nesa allerede på dag 3 eller 4. Kanskje jeg skal høre med klinikken i morgen? Hva tenker dere? Anonymkode: 3196e...647
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #2694 Skrevet 29. juni 2020 Jeg opererte for 3 uker siden, og jeg har fortsatt en hump på neseryggen. Kirurgen har tydeligvis ikke filt ned nok helt oppe ved neserota, så det fortsatt er en hump. Hva skal jeg gjøre? Det er ikke hevelse, fordi jeg kjenner beina som stikker ut. Opererte hos Kenneth Chiu. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 3793d...791
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2695 Skrevet 30. juni 2020 On 6/29/2020 at 2:18 PM, AnonymBruker said: Jeg opererte for 3 uker siden, og jeg har fortsatt en hump på neseryggen. Kirurgen har tydeligvis ikke filt ned nok helt oppe ved neserota, så det fortsatt er en hump. Hva skal jeg gjøre? Det er ikke hevelse, fordi jeg kjenner beina som stikker ut. Opererte hos Kenneth Chiu. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 3793d...791 Kan du fremdeles være hoven, kanskje? Anonymkode: 26baf...a86
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2696 Skrevet 30. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du fremdeles være hoven, kanskje? Anonymkode: 26baf...a86 Er litt hoven, men ikke der. Det er ben som stikker ut. Ser seriøst nesten ikke forskjell fra før og etter når jeg sammenligner. Er så lei meg. Har betalt så mye, og så er det ikke forskjell nesten. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 3793d...791
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2697 Skrevet 30. juni 2020 Dere som har operert: Kan dere beskrive den fysiske følelsen fra dere har splint og plastrør i nesa til dere får tatt det ut hos kirurgen? Anonymkode: 3196e...647
helo18 Skrevet 1. juli 2020 #2698 Skrevet 1. juli 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er litt hoven, men ikke der. Det er ben som stikker ut. Ser seriøst nesten ikke forskjell fra før og etter når jeg sammenligner. Er så lei meg. Har betalt så mye, og så er det ikke forskjell nesten. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 3793d...791 Har du mulighet til å legge ved før/etter bilder? Rart hvis det ikke er noe forskjell nesten 🤔
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #2699 Skrevet 1. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som har operert: Kan dere beskrive den fysiske følelsen fra dere har splint og plastrør i nesa til dere får tatt det ut hos kirurgen? Anonymkode: 3196e...647 Splinten oppå merker du ikke noe til. Rørene gjør jo nesen nesten helt tett, men det er ikke vondt på noen måte, bare litt rart å måtte puste gjennom munnen. Nettene må jeg innrømme var ille, for da våknet jeg med knusktørr, åpen munn. Anbefaler at du har et vannglass ved sengen, og gjerne også en spray mot tørr munn. Det er altså ikke vondt å ha rørene inne, men veldig deilig når de har kommet ut. Selve uttrekkingen kan føles ubehagelig, men det er gjort på et blunk. Anonymkode: d62dc...cd9
Andrea87 Skrevet 2. juli 2020 #2700 Skrevet 2. juli 2020 Dere som i hovedsak har operert nesetippen; hvor lenge var dere veldig synlig hovne? Skal gjøres en del på nesetippen min. Jeg håper å kunne dra på jobb igjen etter 4 uker, uten at jeg er megahoven. Det beste hadde selvsagt vært om ingen så at jeg har endret nesen, men tipper man ser at man ser annerledes ut. Det er det jeg gruer meg mest for nå, å dra tilbake på jobb etter operasjonen. Det er det eneste som holder meg litt igjen. Livredd for hva kollegaene mine vil tenke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå