Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så fram og tilbake... jeg er så liiivredd for å angre, tanken på en mislykka operasjon er så skummelt at jeg aner ikke om jeg kommer til å tørre.. Men har så sykt komplekser for nesa i profil.

Dere som angrer, hvorfor angrer dere? Og dere som er fornøyde, ble resultatet som dere ønsket?

Anonymkode: d3878...3be

Fikset i hovedsak bare profilen, men hadde litt skjevhet i nesetipp, så denne ble gjort litt smalere. Super fornøyd!!!!
Jo mer som skal gjøres og hvor kompleks det er, desto vanskeligere er det for kirurgen. Jeg var også litt nervøs på om jeg ville angre, men jeg hadde så store komplekser for akkurat profilen, at jeg til slutt bestemte meg for å utføre operasjonen. Jeg tenkte på profilen HELE tiden. Den ødela store deler av hverdagen, fordi jeg var redd andre skulle se meg fra siden, i tillegg til at å bli fotografert var helt forferdelig. Nå elsker jeg nesen og har ingen problemer.
Opererte i januar hos Emmes i Bergen. Synes ikke du burde være redd for en mislykket operasjon. Har du så store komplekser at du tenker på nesen hele tiden og det ødelegger mye for deg, så burde ikke nervøsiteten holde deg igjen. 

Anonymkode: c196d...90d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikset i hovedsak bare profilen, men hadde litt skjevhet i nesetipp, så denne ble gjort litt smalere. Super fornøyd!!!!
Jo mer som skal gjøres og hvor kompleks det er, desto vanskeligere er det for kirurgen. Jeg var også litt nervøs på om jeg ville angre, men jeg hadde så store komplekser for akkurat profilen, at jeg til slutt bestemte meg for å utføre operasjonen. Jeg tenkte på profilen HELE tiden. Den ødela store deler av hverdagen, fordi jeg var redd andre skulle se meg fra siden, i tillegg til at å bli fotografert var helt forferdelig. Nå elsker jeg nesen og har ingen problemer.
Opererte i januar hos Emmes i Bergen. Synes ikke du burde være redd for en mislykket operasjon. Har du så store komplekser at du tenker på nesen hele tiden og det ødelegger mye for deg, så burde ikke nervøsiteten holde deg igjen. 

Det er akkurat sånn det er for meg også! Er hovedsaklig profilen, men ville gjerne smalnet litt på tippen også. Det var befriende å høre. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som skal operere snart?

Anonymkode: 3793d...791

AnonymBruker
Skrevet

Heisann. Tenkte bare å dele min erfaring, da jeg fant dette forumet veldig hjelpsomt før jeg opererte meg. Jeg opererte nesen hos Morten haug i januar.

Jeg har tidligere (2015)operert skilleveggen på offentlig sykehus pågrunn av pusteproblemer, men denne operasjonen ble ikke bra. Skilleveggen var fortsatt veldig skjev, og pusten heller ikke bra. I tillegg var nesen min veldig skjev, med en kul på neseryggen(ørnenese) , helt asymmetriske nesebor og med en litt kraftig tupp.  Alt dette ville jeg ordne når jeg først la meg under kniven.. Betalte forresten 60 k for operasjonen. 

Det ble en lang og komplisert operasjon. Hadde en del smerter i etterkant, og var ekstremt blå og hoven i sikkert 4 uker i ettertid. I tillegg fikk jeg en kraftig infeksjon ca 4-5 dager i etterkant av operasjonen, og måtte bruke antibiotika lenge( det skal nevnes at jeg er ung, sunn, normalvektig, ikke røyker og ikke har underliggende sykdommer som kan øke risikoen for infeksjon, så kanskje var jeg max uheldig).  

Uansett, hevelsen blir mindre og mindre for hver mnd nå.  Nesen min er rettere nå enn før operasjonen, og tuppen er smalere. Men jeg har fått det som kan se ut som en liten kollaps på midten av neseryggen, og jeg synes nesen min er litt for flat. Pusten er ikke bedre enn før operasjonen, mulig slimhinnene mine er litt hovne fortsatt . det er også en del hevelse enda, og noen dager er jeg kjempefornøyd, imens andre dager angrer jeg. Vet ikke om jeg hadde gjort det om jeg skulle tatt valget igjen. 

Anonymkode: b0085...b39

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har nylig operert min nese og deler gjerne min erfaring. Dette pga en tidligere mislykket operasjon hos en annen kirurg. Jeg hadde vel egentlig ikke noen spesielle forventninger for resultat, men håpet den skulle bli bedre. Resultatet er helt fantastisk og hele opplevelsen av hvordan jeg ble behandlet hos fantastiske Akademikliniken i Oslo kunne ikke vært bedre. Grundig konsultasjon hos kirurgen Bjørn Tvedt, blide, hyggelige sykepleiere, anestesilege og damene i resepsjonen. Oppfølgingen i ettertid har også vært helt super. Det er enda såpass tidlig at jeg fremdeles er hoven, men selv nå ser den utrolig mye finere ut, og den blir bare bedre og bedre ettersom hevelsen går ned. Gleder meg til å vise frem nesa mi på neste kontrolltime og se før og etter bilder. Anbefales virkelig. Jeg er så glad for at jeg turte å gå for ny operasjon. 

Anonymkode: 4d26b...b05

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som skal operere snart?

Anonymkode: 3793d...791

Jeg skal operere meg i slutten av juni hos Akademiklinikken. Skal fjerne hump og gjøre nesebeinet + nesetippen smalere.

Usikker på hvor lenge man må holde seg unna solen. Noen som vet?

AnonymBruker
Skrevet
På 28.5.2020 den 1.13, AnonymBruker skrev:

Jeg er så fram og tilbake... jeg er så liiivredd for å angre, tanken på en mislykka operasjon er så skummelt at jeg aner ikke om jeg kommer til å tørre.. Men har så sykt komplekser for nesa i profil.

Dere som angrer, hvorfor angrer dere? Og dere som er fornøyde, ble resultatet som dere ønsket?

Det handler nok veldig mye om dine egne forventninger til resultatet. Jeg hadde en veldig krum nese, og min eneste forventning til inngrepet var å få en rett nese. Kirurgen foreslo i tillegg en ytterligere endring av nesetippen som jeg egentlig ikke hadde tenkt på før, men jeg var veldig enig i det da han nevnte det for meg. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Det ser utrolig naturlig ut og nesen passer veldig godt til mitt ansikt. Den passer egentlig bedre til ansiktet mitt enn min opprinnelig nese om man i det hele tatt kan si det. Selv om det kun var profilen min jeg ønsket en endring på, så ser nesen min i tillegg mye bedre ut forfra på grunn av den tilleggsendringen av nesetippen kirurgen ønsket. Jeg har så å si ingen bilder fra tiden før operasjon (og ingen i profil, grøss), men av de få bildene jeg har kan jeg se hvor mye bedre nesen min er nå. Hadde aldri forventet at jeg skulle bli så fornøyd som jeg er. 

Det eneste som har skjedd siden operasjonen er at nesetippen har "droppet" bittelitt, men det er veldig vanlig og jeg ble informert om dette ville skje i forkant. Dette høres ut som en uønsket endring slik jeg forteller det, men det er virkelig ikke det altså. Det er ikke noe som har hatt vesentlig betydning for utseende på nesen min. Det er bare en minimal endring som skjedde over tid fra den første uken etter operasjonen og gjennom det første året. 

Anonymkode: 82444...0eb

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg signert av helsepersonell.

Anki, mod

AnonymBruker
Skrevet
På 31.5.2020 den 8.54, AnonymBruker skrev:

Uansett, hevelsen blir mindre og mindre for hver mnd nå.  Nesen min er rettere nå enn før operasjonen, og tuppen er smalere. Men jeg har fått det som kan se ut som en liten kollaps på midten av neseryggen, og jeg synes nesen min er litt for flat. Pusten er ikke bedre enn før operasjonen, mulig slimhinnene mine er litt hovne fortsatt . det er også en del hevelse enda, og noen dager er jeg kjempefornøyd, imens andre dager angrer jeg. Vet ikke om jeg hadde gjort det om jeg skulle tatt valget igjen. 

Anonymkode: b0085...b39

Håper du blir mer fornøyd etterhvert :) Jeg har operert meg hos samme kirurg og har positive erfaringer, han er forståelsesfull og flink til å lytte. Hvordan ser forresten en kollaps på neseryggen ut og hvor er nesen flat - på neseryggen? Jeg syns også tiden etter operasjonen var tung, men det var på grunn av at jeg var så blå/hadde så mye blåmerker som bleknet bort saaaaaakte, følte det tok en evighet før blåmerkene var borte. 

Anonymkode: 3981d...02b

AnonymBruker
Skrevet
På 1.6.2020 den 8.40, AnonymBruker skrev:

Det handler nok veldig mye om dine egne forventninger til resultatet. Jeg hadde en veldig krum nese, og min eneste forventning til inngrepet var å få en rett nese. Kirurgen foreslo i tillegg en ytterligere endring av nesetippen som jeg egentlig ikke hadde tenkt på før, men jeg var veldig enig i det da han nevnte det for meg. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Det ser utrolig naturlig ut og nesen passer veldig godt til mitt ansikt. Den passer egentlig bedre til ansiktet mitt enn min opprinnelig nese om man i det hele tatt kan si det. Selv om det kun var profilen min jeg ønsket en endring på, så ser nesen min i tillegg mye bedre ut forfra på grunn av den tilleggsendringen av nesetippen kirurgen ønsket. Jeg har så å si ingen bilder fra tiden før operasjon (og ingen i profil, grøss), men av de få bildene jeg har kan jeg se hvor mye bedre nesen min er nå. Hadde aldri forventet at jeg skulle bli så fornøyd som jeg er. 

Det eneste som har skjedd siden operasjonen er at nesetippen har "droppet" bittelitt, men det er veldig vanlig og jeg ble informert om dette ville skje i forkant. Dette høres ut som en uønsket endring slik jeg forteller det, men det er virkelig ikke det altså. Det er ikke noe som har hatt vesentlig betydning for utseende på nesen min. Det er bare en minimal endring som skjedde over tid fra den første uken etter operasjonen og gjennom det første året. 

Anonymkode: 82444...0eb

Det var godt å høre! Hvem opererte du hos? 

Gjest sarahc491
Skrevet

jeg opererte hos Stefan Emmes i Bergen i mai 2019. Nå har det gått et år og jeg begynner endelig å se mer av det ferdige resultatet. For meg har det tatt lang tid pga min etnisitet og hudtype. Jeg vil bare si at jeg er kjempe fornøyd. Han er en utrolig dyktig og nøye kirurg som virkelig klarer å få frem et naturlig, men pent resultat. 

vil også anbefale folk som vurderer å operere seg om å ha en detaljert og nøye samtale med kirurg i forhold til forventninger og hva man ønsker. Spør masse! 

Skrevet
1 time siden, sarahc491 skrev:

jeg opererte hos Stefan Emmes i Bergen i mai 2019. Nå har det gått et år og jeg begynner endelig å se mer av det ferdige resultatet. For meg har det tatt lang tid pga min etnisitet og hudtype. Jeg vil bare si at jeg er kjempe fornøyd. Han er en utrolig dyktig og nøye kirurg som virkelig klarer å få frem et naturlig, men pent resultat. 

vil også anbefale folk som vurderer å operere seg om å ha en detaljert og nøye samtale med kirurg i forhold til forventninger og hva man ønsker. Spør masse! 

Jeg opererte meg også hos han i januar. Veldig fornøyd med han som kirurg og hvor realistisk han er, og ikke minst det faktum at han er opptatt av et naturlig resultat. Nesetippen min er enda hoven, men jeg er SÅ fornøyd med nesen! Jeg er litt nysgjerrig på resultatet ditt - kunne du tenke deg å sende meg et anonymisert etterbilde? ☺️ Synes det er kjekt å høre om en som har operert hos samme kirurg og er fornøyd. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med Håvard Seland på Aleris i Bergen. Vurderer å ta en konsultasjon hos han?

Anonymkode: 09f05...0ca

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har operert hos Stefan Emmet den siste tiden?

Anonymkode: 26baf...a86

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har operert hos Stefan Emmet den siste tiden?

Jepp! Opererte i januar og er så langt super fornøyd. Tok vekk hump og smalnet tippen litt, samt. rettet opp litt skjevhet så godt det var mulig. Gikk kjempe fint å ta i lokalbedøvelse. Har skrevet om opplevelsen min tidligere i denne tråden ☺️

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, helo18 said:

Jepp! Opererte i januar og er så langt super fornøyd. Tok vekk hump og smalnet tippen litt, samt. rettet opp litt skjevhet så godt det var mulig. Gikk kjempe fint å ta i lokalbedøvelse. Har skrevet om opplevelsen min tidligere i denne tråden ☺️

Jeg vurderer ham på ordentlig! Har ikke lest om mange andre kirurger, men har bare en så god magefølelse. Dog fant jeg en artikkel om ham som hadde feiloperert en dame som gjorde meg skeptisk. Vil få en naturlig resultat, men vil fortsatt at jeg skal kunne se forskjell. Skal ikke gjøre noe med bredden, men vil gjøre noe med lengden og størrelsen. Håper dette går bra! Er så nervøs. Hvor lang tid tok det før du fikk time? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer ham på ordentlig! Har ikke lest om mange andre kirurger, men har bare en så god magefølelse. Dog fant jeg en artikkel om ham som hadde feiloperert en dame som gjorde meg skeptisk. Vil få en naturlig resultat, men vil fortsatt at jeg skal kunne se forskjell. Skal ikke gjøre noe med bredden, men vil gjøre noe med lengden og størrelsen. Håper dette går bra! Er så nervøs. Hvor lang tid tok det før du fikk time? 

Ja, den med intimkirurgien? Men man må huske på at alle saker har to sider. Vet aldri hvilken informasjon kirurgen ga til kvinnen før operasjon. Kan hende det var en kompleks operasjon? Samt. dårlig kommunikasjon? Jeg er hvertfall strålende fornøyd med både resultatet og hvordan jeg ble behandlet. Han er veldig nøye og veldig opptatt av naturlig resultat, men også veldig ærlig! Viktig å gå for magefølelsen, og se litt bort fra negative omtaler. 

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt time hos Kenneth Chiu hos Aleris nå. Har gått rundt hele livet med en enorm nese, og alderen (akkurat fylt 30) har dessverre ikke gitt meg mer ro mtp akkurat dette. Nesa er sånn at små barn påpeker den. Fikk også høre på skolen at jeg så ut som jeg hadde nebb. Jeg tror at jeg er «hun med nesa» blant folk som skal beskrive meg så folk skal skjønne hvem jeg er... Håper dette kanskje kan gi meg littegranne mer ro i sjela. 

Anonymkode: 81288...de0

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bestilt time hos Kenneth Chiu hos Aleris nå. Har gått rundt hele livet med en enorm nese, og alderen (akkurat fylt 30) har dessverre ikke gitt meg mer ro mtp akkurat dette. Nesa er sånn at små barn påpeker den. Fikk også høre på skolen at jeg så ut som jeg hadde nebb. Jeg tror at jeg er «hun med nesa» blant folk som skal beskrive meg så folk skal skjønne hvem jeg er... Håper dette kanskje kan gi meg littegranne mer ro i sjela. 

Anonymkode: 81288...de0

Off, har hatt det sånn selv, men kanskje ikke like ille som deg etter hvordan du beskriver det. Jeg har troen på at det kommer til å bli mye bedre for deg! Det kommer til å føles veldig befriende å slippe å tenke over nesen hele tiden☺️ Er rundt 4 mnd siden min operasjon, og nesen er ikke noe jeg har negative tanker rundt lengre. Kun positive. Og det som irriterte meg veldig med andre folk, var de som alltid sa «herregud, det er jo bare en nese, det er viktigere ting å bry seg om». Verste er at de som sier slikt, har «normale» neser og ikke har kjent på hvordan det føles å faktisk ha en nese som ikke er «som alle andres». 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Off, har hatt det sånn selv, men kanskje ikke like ille som deg etter hvordan du beskriver det. Jeg har troen på at det kommer til å bli mye bedre for deg! Det kommer til å føles veldig befriende å slippe å tenke over nesen hele tiden☺️ Er rundt 4 mnd siden min operasjon, og nesen er ikke noe jeg har negative tanker rundt lengre. Kun positive. Og det som irriterte meg veldig med andre folk, var de som alltid sa «herregud, det er jo bare en nese, det er viktigere ting å bry seg om». Verste er at de som sier slikt, har «normale» neser og ikke har kjent på hvordan det føles å faktisk ha en nese som ikke er «som alle andres». 

Føler denne veldig, veldig godt. Det hadde vært lettere å ignorere kompleksene sine hvis det ikke var det første noen så da de så på deg. Nesen er vanskelig å gjemme. Og alle som ikke forstår seg på det, er folk som ikke sliter med det selv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...